Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Annatto ja BDU
Täällä kans vähä samanlaisia ajatuksia ollut. Lapsen saaminen on valtava muutos ja tietysti se pelottaa, että miten sitä sitten ihmisenä muuttuu, koska kyllähän se väistämättä muuttaa ihmistä. Mä oon kuiteskin sitä mieltä, että kyllä siihen voi itsekin vaikuttaa. En mäkää haluu, et musta tulee kotiin juuttunut Mymmeli. Ihan mun mielenterveyden kannalta on tärkeää, että mulla kuitenkin on sitä omaa aikaa vielä tehdä niitä omia juttuja. Muuten voi tämä tuleva äiti suistua raiteiltaan. Onneks mulla on sellainen kumppani jonka kanssa ollaan tästä jo puhuttukin tulevan varalle. Toki jokainen äippä varmaan ymmärtää, et se alku on aina kaikkein vaikein kun pitää sopeutua muutokseen ja kun se vauva on tississä kiinni monta kuukautta. Ei sitä kuiteskaan ikuisuutta kestä.
 
SuAnn: Nyt toivotaan, että kroppa alkaa toimia, kun Terolutit vähän avittaa :)

Vielä tohon mymmeli-asiaan, että itse en ole ikinä kokenut olevani mikään äiti-ihminen. Tämän kun yhdelle ystävälleni sanoin, hän oli erittäin tyrmistynyt, koska hänen mielestään olin :D Olen aina tarvinnut myös omaa aikaa ja omia menoja, mutta se ei poista sitä asiaa, että lapseni ovat minulle kaikista tärkeimpiä maailmassa. Olen vain huomannut sen, että jos joudun pakosta olemaan liikaa kotosalla, hermot alkavat mennä. On ihanaa päästä välillä kotoa pois omiin menoihin ja taas jaksaa kotiäitiyttä paremmin :) Tämän on mieskin huomannut ja ilomielin hän päästää minut harrastuksiin, vastapainona tietenkin hänkin saa mennä. Välillä on päästy kahdestaankin jonnekin ja varsinkin hääpäivänä + vuosipäivänä ollaan pidetty kiinni siitä, että yhdessä tehdään jotain ilman lapsia :)
 
Sunflower11
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis82;27472472:
Olen aina tarvinnut myös omaa aikaa ja omia menoja, mutta se ei poista sitä asiaa, että lapseni ovat minulle kaikista tärkeimpiä maailmassa.
Ei se mun mielestä tarkoita että jos haluaa mennä omia menojaankin ja viettää omaa aikaa ettei olis äiti-ihminen. Ei äiti-ihmisen tarvitse olla 24/7 vaan ÄITI ja lasten saatavilla 24/7.
Itse koen olevani kyllä äiti-ihminen mutta tarviin miekin aikaa itselleni ja akkuja latailla välillä :D
 
BDU
Juuri näin kääkkis, stacy ja sunflower :). Toki paljon on niitäkin joilla ei tunnu kiinnostavan enää muu maailma vaan mielellään ovat kotosalla vuodesta toiseen ja pahimmassa tapauksessa vielä mies on sitä juoksevaa sorttia että kulkee sitten siellä ja täällä molempien puolesta.. Ja siis mulla juuri näitä niin paljon tuttava piirissä että siksi mun päällimmäinen kauhukuva äitiydestä on tuo :D Mutta oma mies ei onneksi ole tuommosta sorttia vaan varmasti pääsen minäkin jatkamaan omien harrastusten ym. parissa jahka tässä nyt ensin sen pikku nyytin saisi :)

p.s tätiä ei edelleenkää näy, ylihuomenna mä kaivan liuskat esiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Annatto
Hei osaako joku viisaampi kertoa että voiko joku hormoonilääkitys viilata ovistestiä? Kun sain ovistestiin kaks viivaa kp17 ja edelleen kp19 näkyy kaks viivaa. Oireita on vasemmalla munasarjassa ja alavatsalla. Mutta ei mitään ovislimoja, niinku muissa kierroissa. Kuivaakin kuivempaa... Ala selkä on ihan sairaankipee. Niin jumissa. Kun mulla on Provera käytössä, mietein että voiko se huijata sitä testiä. Otan lääkkeen aina kp15-24. Voi olla mun omia pahkäilyjä kyllä...

Niin ja lasketaanko ovulaatiopv ekasta plussa päivästä vai keskinmäisestä? :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Hei osaako joku viisaampi kertoa että voiko joku hormoonilääkitys viilata ovistestiä? Kun sain ovistestiin kaks viivaa kp17 ja edelleen kp19 näkyy kaks viivaa. Oireita on vasemmalla munasarjassa ja alavatsalla. Mutta ei mitään ovislimoja, niinku muissa kierroissa. Kuivaakin kuivempaa... Ala selkä on ihan sairaankipee. Niin jumissa. Kun mulla on Provera käytössä, mietein että voiko se huijata sitä testiä. Otan lääkkeen aina kp15-24. Voi olla mun omia pahkäilyjä kyllä...

Niin ja lasketaanko ovulaatiopv ekasta plussa päivästä vai keskinmäisestä? :)
En tiedä voiko lääkitys vaikuttaa, itelläni on terolutit, mutta...mulla on pco, ja ainaki edellisen kerran kun toissa kierrossa tikutin ovista, niin sain tooosi vahvan ovisplussan vielä päivää ennen kuin menkat alkoi. Että pco ainakin vaikuttaa noihin ovistesteihin, ja joku taas sanoo, että ovistestit näyttää jonkunlaista viivaa muutenkin läpi kierron.
Ite lasken sen ovulaatiopäivän kyllä heti siitä päivästä, kun ovistestiin tulee vahvempi tai yhtä vahva viiva kuin se testiviiva.
 
Oman itsensä muuttumisesta vauvan myötä
Mä en henk.koht ota siitä stressiä, koska olen nyt jo kotona viihtyvää sorttia. Käyn kyllä välillä tuulettumassa, mutta en koe tarvetta mennä joka viikonloppu joka kissanristiäisiin, johon vois häipyä. Luulen, että minusta tulee tuo teidän kutsumanne "mymmeli", koska leivon viikoittain nyt jo ja nyhjään kotona :LOL: Mies oli joskus seurustelun alussa joka viikko baarissa, mutta on hänestäkin tullut kotona nyhjääjä vuosien aikana. Joten täällä me sitten nyhjäillään kaikki yhdessä tulevaisuudessakin :D

Ovulaation jälkeiset oireet
Millaisia oireita teillä on yleensä ovulaation ja kuukautisten alkamisen välissä? Olen täällä pohtinut, että viiraako mulla pahasti päässä sen takia, että toivon olevani raskaana ja tutkin jokaista oiretta.., kun viikonloppuna alamahassa oli sellainen "painontunne". Ihan kuin joku olisi painanut kädellään mahaa sisällepäin, mutta samalla koko alamaha pömpötti kuin mikäkin ilmapallo. Ja nyt tänään on ollut kuukautistyyppistä särkyä koko päivän. :confused: Ja oviksesta laskettuna tädin pitäisi kurvata paikalle vasta 14.11, eli viikon päästä. Ehkä vaan kuvittelen kaikki oireet vauvakuumeissani.. olihan mulla esim. putki yötöitä juuri viikonloppuna, ett jos oli vaikka jotain ilmaa suolisto täynnä ja siks oli tuo outo tunne.. :headwall:

Harrastaako kukaan teistä aktiivisesti kuntosaleilua ns. raskailla painoilla? Olen pohtinut, että pitääkö tuota harrastusta keventää, sitten joskus kun on "pähkinä" matkassa mukana.. Mahtaako esim. siitä olla haittaa, että vatsalihasliikkeiden aikana pitää 25kg painoa vatsan päällä..? tai tekee kyykkyjä/penkkipunnerrusta 50kg painolla? :|
 
  • Tykkää
Reactions: Stacy_84
BDU
Tuosta salihommasta en osaa sanoa, mut hymyilyttää et täällä on ilmottautunu muutama mymmeli ;) Kyllä teitäkin tarvitaan, maailma ois tylsä paikka jos kaik ois samanlaisia ;) Ja oikeastaan ne mymmelit jotka mua millään lailla ärsyttää on ne, jotka ei jotenki näe metsää puilta, vaan valittavat olemattomista asioista liittyen vauva- ja kotielämään sekä ehkä ovat vähän arvostelevia jos joku on eri mieltä (mm. kotiäiteydestä). Kun meitä kerran on joka junaan niin ymmärtäsisivät sen. Kerran tuli kommenttia joltain että eräs toinen 2kk aiemmin synnyttänyt oli huono äiti kun lähti paikalliseen ystävän kanssa ja vauva jäi isän ja isovanhempien kanssa isovanhempien luo. Äiti oli siis muutaman tunnin poissa ja vauvaa oli muutenkin syötetty pullosta ihan synnäriltä asti. Noista kommenteista mulla aina meinaa hermo mennä ;)
 
miss_piggy Pahoittelut tädistä :hug:

Multa oli tippunu tosta listasta, et yrityksessä 1. lapsi Sit iän voi kans päivittää eli 26

Amiraali Kovin on tutun kuulosta! Aivan kuin mulla! Tuntuu, et oviksen jälkeen on kaikkia ihme tuntemuksia ja turvotusta (jota ei ole tädin ja oviksen välissä) ja tietty haaveet sit aina nousee ja koko vauva-asiaa on tosi vaikea olla ajattelematta kun on juuri sellainen "painontunne" Ja siis viimeiset 3 kuukautta eivät ole olleet raskaudesta johtuvaa..Eikä varmasti nytkään :( :(

Urheilusta Mä oon hurahtanu bodypumppiin ja sitä ajatuksena on jatkaa jos vain tuntuu hyvältä. Aattelin et nappaan pari kertaa personal trainerille (jolla myös lapsia) ja kyselen tarkemmin, mitä liikkeitä kannattaa/ei kannata tehdä ja mitä pitää jättää pois missäkin vaiheessa. Mut jos pitää lopettaa niin sit pitää. Mitä vain masuasukin vuoksi :D (t:mymmeli ;) )

ON: Oireita taas, mut enemmänkin ärsyttävät vain kun oon ihan varma ettei ne taaskaan johda mihinkään. Pitävät vain vauvahaaveen mielessä koko ajan :'(
Tässä kierrossa kyl on pupuiltu ahkerasti varsinkin oletetun oviksen aikoihin. Tosin ovisoireet oli kovin paljon laimeammat kun aiemmin, joten hieman pelottaa, et tapahtuikohan mitään vai tuliko ne laimeat "ovisoireet" vain tottumuksesta. No nyt alkaa sitten tulemaan yhden kaverin sanoma lääkäriltä kuultu 4kk raja, oli kuulemma lääkäri sanonut, että siinä ajassa kroppa palautuisi pitkästä e-pillereiden käytöstä. Toivotaan ny kuitenkin, et viikon päästä täti ei saapuisikaan paikalle ja testiin tulisi kaksi viivaa..
 
miss_piggy
Itellä oli paineen tunnetta kohdussa ja vihlontaa munasarjoissa tässä pari päivää sitte, ennenku menkat alkoi...

Urheilusta: Ite harrasta body pumppia, cxw:tä, combatia, balancea, kuntosalilla käyn aina joskus jos jaksan. Pumpissa vedän aika maksimaalisilla painoilla. Aion keskittyä nyt tähän aerobiseen puoleen enemmän, jos sais vähän painoa alas ja jos se vaikuttais positiivisesti esim. ovikseen ja raskautumiseen. Pumppia oon harrastanu useamman vuoden, combatia vähemmän. Body balancesta tykkään kun tasapaino kehittyy ja venyvyys paranee.
 
Mymmeleistä :LOL: vielä puheenollen, se ei siis itseäni haittaa että joku toinen viihtyy kotona, ei suinkaan. Lähinnä pelottaa, että vinksahtaako itellä päässä ja kadottaa itsensä kokonaan..sitten joskus 10 vuoden päästä huomaa että eihän näin ollu edes hyvä.

Sunflower11 sanoit tosi hyvin. Itellä vaan kanssa vähän tuo sama fiilis mitä BDU:lla, että oon sen verran kuunnellu niitä juttuja vierestä ja sellanen olo että näinköhän hyväksytään joukkoon kun en ole se samanlainen äiti-ihminen. Mut tosiasiahan se on että niistä jutuista puhuu mitkä on sillä hetkellä tärkeet ja varsinkin uudet asiat elämässä...miun kaverit on varmaan ihan kyllästyneitä siihen kun puhun nykysin vaan töistä. Pitäs vissiin vaihtaa välillä puheenaihetta :x

Urheilusta: eiköhän sitä voi jatkaa niin pitkälle, järkeä käyttäen, kun tuntuu siltä. Oon joskus kuullut niin, että jos olet harrastanut ennen raskautumista niin ei oo mitään syytä lopettaa sitä sen jälkeen. Se on tietty sitten taas eri asia jos aloittaa jonkin oikeen rankan lajin vasta sen jälkeen. Ite meinaan kyllä fiilisten mukaan jatkaa juoksemista jos joskus vauvaa tänne kuuluu.

ON: ei kuulu, ei näy...yhtään mitään
 
Viimeksi muokattu:
Seuraavassa vauvakuumeilijan (kuumeileva Luna85 ainakin) kuukautiskierto ehkä hieman huumorilla höystettynä (tosin surullisen lähellä totuutta):

kp1-3 täti tullut, kauhea masennus ja pettymys. "miksi meillä ei TAASKAAN tärpännyt1?" Itseinhoa, pelkoa että kropassa on jotain vikaa.
kp4-7 "oliks noi menkat jotenki niukemmat? voisiko ne olla valemenkat? oonko sittenkin raskaana?" varmuuden vuoksi on pakko pissiä ainakin yksi testi varmistuakseen, että menkat olivat. "Myöhäinen plussa"-ketjun selailua.
kp8-12 hiljaiseloa, pientä hykertelyä siitä, että se ovis on taas kohta ovella!
kp12-ovisplussa sekopäistä oviksen tikuttelua, pupuilua ahkerasti miehen kanssa "jos se pääsiskin yllättämään"-menolla. Viivojen maanista tihrustelua ja rukoilua, että viiva tummuisi. Omien limojen pakkomielteinen kyttääminen, jopa työpaikalla. Syvällisiä lima-analyysejä. Mies kokee itsensä siitosoriksi. Vääriä hälytyksiä limojen perusteella ja mielikuvituksen vahvistamien viivojen kautta.
dpo 0- dpo1 järkyttävää panemista, "vielä ehtiii!!!!" Hedelmöittyminen- aiheen googlettelua ja pohdintaa josko siellä jotain tapahtuu.
dpo 2-dpo 5 ei panemista, seesteinen olo kun on hetki kun ei tarvitse kytätä mitään.
dpo 6-dpo8 jokaisen mahanippauksen kautta miettii josko siellä mahassa jotain olisi. "Kiinnittyminen"- aiheen googlettelua. Kiinnittymisvuodon kyttääminen vessakäyntien yhteydessä. Testihimot alkavat kasvaa "jos se näkyis jo, edes roskishaamu?" Viimeistään kp 8 sortuu testaamaan. Rintojen painelua ja pohdintaa siitä ovatko oikeallla tapaa kipeät.
dpo 9- kierron viimeinen päivä. Maanista testailua monta kertaa päivässä. Joka kerta lupaa itselleen, että malttaa olla testaamatta ja silti sortuu siihen aina. Mielikuvituksellista pahaa oloa, väsymystä ja nippaluja mahassa. Toivoa täynnä, että täti ei tällä kertaa tulisi. "Ekat raskausoireet"-ketjun maaninen selailu ja sieltä löytää aina omia oireita. Mielessä laskeskelee "vauvan" laskettua aikaa ja miettii miten kertoa asiasta miehelle ja sukulaisille. Menkkoja enteilevät tuntemukset alkavat ja koittaa tahdonvoimalla työntää ne pois, "mä olen raskaana, ihan oikeesti oleeen, määää haluuuuuuun!!!"

Ja sama taas alusta alkaen...
 
Luna85

Hauskasti kirjoitettu, mie ainakin hykertelin täällä. Jos tästä pakonomaisesta jatkuvien pettymysten sarjasta saa edes jotain huumoria repiä, niin juurikin tämän pakonomaisen kyttäilyn jokaiselle ruumiin toiminnolleen :D
 
Sunflower11
Torstai 8.11.2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*minmaria...............kp 90/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 90/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

riksuuuh ..................kp 51/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 51/30-35........... yk 14 ...................... 2.

papunen84 ............kp 49/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
Annatto..................kp 42/?................... yk1?..............ya9/12......1.
Viljonkka (26).........kp 41/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.

angelblue...............kp 39/30-32.......yk 4.............................1.yhteinen
Nompparelli(28) ......kp 35/42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.
Luna85(27).................kp 33/29-38..........yk 8............ 2/12 ........... 1.
ViiruP....................kp 30/25-28......... yk 2........ya 09/12......... 2.

AquaRose..............kp 29/27-?............yk 1........ya 10/12...........1.
marianna87........... kp 28/35-60............ yk1 .......ya 10/2012.... ?.
Amiraali(26)...............kp 27/28-32..........yk2............................1.
Sunflower11....... kp 24/24-28.........yk24.........ya 12/2010.........3.
AnnuLiisa..............kp 24/28-30........yk 4 ............. ya 8/12......... 1.
Tintti83................kp 23/32-36..............yk4.......ya 7/2012.........3.
Bambini................kp 22/30..........yk 3....... ya 7-8/12........ 2.
Pintsu(26).................. kp 21/26-29 ...............yk 4........ya 8/12......1.
Lintsa.....................kp 20/30?....................yk 1........ya 11/12......2.
Niiskuneiti86(25)........ kp 20/27.....................yk 2..................

-PikkuMyy- ...............kp 19/36............... yk 9 ......ya 1/12....... 1.
jadeka......................kp 16/27-28............yk 1......ya 11/12........1.
Epa_88...................kp 14/30-32...........................tjot..........2.
jeennaa.................. kp 13/30................ yk 3 ............ ya 8/12......?
Slartibart(25).............kp 12/28-30 (C)........... yk3..........ya3/12....... 1
Markke................. kp 10/30............yk5...........ya 6/12..........2.

Ainolinnea..............kp 9/34-38.........yk 15........ya 9/11...........1.
Miukula.................kp 9/42..............yk 2.........ya 10/12............2.
Mylvinen(24)............kp 9/29..............yk 3.............................1.
Slallu.....................kp 8/28-41........yk 2............. ya 9/12......... 1.
Lemontree-86...........kp 8/29-34...............yk5........ya 7/12......... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 3/28-31(CT) ........yk23.....ya 10/10..........1.
miss_piggy (31v).... kp 2/29....................yk 7.........ya 03/12........ 1.

kääkkis82(30)...........kp??/??..................yk 1...........ya 10/12.......4.




Day Past Ovulation:
Vilijonkka......................dpo 22
Ambrosia.......................dpo 15
AnnuLiisa.......................dpo 10
Luna85.........................dpo 7
Amiraali.........................dpo 7
Sunflower11..................dpo 7
Bambini.........................dpo 4/10
Niiskulineiti86...................dpo 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia
Villihiiri




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia
mavli




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90
Lokakuu: Emppuli83(yk3), wilma79(yk1), Minix(yk1), amylee
Marraskuu: nanna_(yk1)BDU(yk1)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Luna85 :LOL::ashamed:Tunnistin itseni.. Vaikkakin meillä MIES on se, joka nyt jo vihjailee testien tekemisestä :p Itte olen pari kertaa tehny ns. turhan testin, enkä haluais sitä pettymystä enää.. Ehkä odottelen rauhassa ens keskiviikkoon ja odottelen alkaako täti kolkutella kylään..

(.)Meillä muuten mies ihan oikeasti vauhkoontunut nyt.. Se on opiskellut ovulaatioista ja raskaustesteistä kaiken, ja ekoista raskausoireista, ja nyt päivittäin muistuttelee ja kyselee mun olosta.. Myös totesi sen, että "voihan testin tehdä jo päivää ennen kuukautisia".. Huhhuijaa. Antais mun olla, muutenkin masentaa tämä "mukaoireilu" :mad: Vaikka toisaalta onhan tuo yllätys, että hän innostui odotuksesta nyt jo.. Ajattelin, ett ehkä se tapahtuu sitten, ku lapsen syntymään on kk aikaa :D
 
Heippa vaan kaikille taas :wave:

On ollut niin hasardit viikot takana, ettei tännekään ole ehtinyt kirjoittelemaan!
Mulla taitaa olla kierto jotenkin sekaisin ja täti taisi tulla jokusen päivää ennenkuin kuin oli tarkoitus...en ollut aivan varma tädistä sillä tuota leikkausvuotoakin oli vielä siihen asti...mutta mulle vois päivittää vaikka kp 9/29 yk 3 lienee aika lähellä totuutta tällä hetkellä...

Huh meilläkin vissiin sitten jatketaan yrittelyä tästä kierrosta. Jotenkin pääsi unohtamaan koko vauvahaaveilun tuossa pakollisen tauon aikana. On ollut onneksi niin paljon muutakin ajateltavaa rempan ym. kanssa ettei tosikaan! :)

Mä en kyllä usko, että musta mikään mymmeli tulee lapsen kanssa. Tällä hetkellä menojalka vipattaa niin lujaa (eikä mikään baarijalka vaan ihan yleisesti) etten usko, että jaksan kauheasti jäädä kotiin istumaan lapsen kanssa :D Rintareppu kiinni ja menoksi!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82 ja BDU
miss_piggy
Mustaki on tullu joku sekopäinen vauvamaanikko, heti ku alkaa olla SE OVISAIKA KUUSTA, pakotan miehen sänkyyn vaikkei sitä välttämättä kiinnostaiskaan :LOL: Nyt tässä tulevassa kierrossa aion ottaa kaikki aseet käyttöön, sanoinki sille jo, että varaudu siihen että tässä kierrossa sitte noin viikon ajan vähintään sängyssä jumppaillaan joka toinen päivä ellei useamminki :D
 
  • Tykkää
Reactions: Stacy_84
BDU Varovaiset onnittelut täältä!!! :heart:

Mä en koe että musta on tullut esikoisen jälkeen mymmeli.. mut toki on ollut tietyllä tavalla ihan kiva et ei aina oo tarvinnut lähteä kulkuun kun kaverit sitä vaatinut, kun nyt on ns. hyvä syy jäädä kotiin! Toki mä oon sellanen että mulla hajoo pää jos joudun vaan kotona kykkimään, joten olen kyllä mennyt ihan niinkuin ennenkin, vaikken kylläkään yöelämässä (mikä mulla nyt ei muutenkaan enää pitkiin aikoihin ole millään lailla tärkeää ollut..) Mut muuten tyttö mukaan ja menoksi! Nykyään välillä jopa huomaa et neitiä harmittaa kun pitää lähteä jonnekin, kun sekin mielellään ois vaan kotosalla leikkimässä hoitopäivän jälkeen! Harrastanut et ihan samalla tavalla ole, mut koen et pääsen kyllä harrastuksiin aina kun sitä haluan!

Kuntoilusta sen verran, et en usko et alussa ainakaan on ongelmia vaikka isommillakin painoilla treenaa, jos vaan kroppa on siihen tottunut, ettei esim. just raskauduttuaan aloita uuttaa raskasta treeniä. Ja totkai omaa kroppaa sit kannattaa kuunnella et miltä se tuntuu! Mut eiks sen puolivälin jälkeen pitäisi sitten jo sykkeitä ruveta vähän kattelemaan ja tuskin kauheesti kannattaa rankkaa punttitreeniä enää siinä vaiheessa harrastaa, varsinkin jos se aiheuttaa supistuksia tms.. Näin mä liikunta-alalla olevana sanoisin..

ON:ää sen verran et tässä ootellaan et koska tuo leikkauksen jälkeinen niukka vuoto loppuu ja et tää kierto menis nopeesti.. seuraavassa saa sitten taas jatkaa tota yrittämistä! Joten tää kierto menee nyt siis muissa touhuissa ja ajatuksissa.. Ja toivottavasti uuden karvaisen perheenjäsenen hankinnassa!!! :whistle:
 
nanna_ ja BDU PALJON ONNEA :flower:

Itse ajattelin liikkua normaalisti taas niin pitkään, kuin mahdollista :) Siirryn sitten vesijumppaan ja uimiseen, kun agility ja zumba alkavat tuntua pahalta. Nyt olen käynyt coressa ja stepaerobickissä välillä, mutta ne jätän varmaan aika pian jo plussauksen jälkeen, ovat aika rankkoja rutistuksia. Vähän pelottaa jo etukäteen, jos tulee taas ne järkyttävät liitoskivut selkäkivun päälle, sitten saa kävelykin jäädä : /
 

Yhteistyössä