Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

luna85, meillä on kaksi koiraa! tosin pieniä, chihuja ;) itse oon pohtinu samoja asioita, miten koira suhtautuisi vauvaan ja miten tän arjen pyörittää vauvan ja kahden koiran kanssa..

Nyt toinen koirista alkanu reagoida uteliaana vauvan itkuun, kun katsotaan vauvan tarinaa neloselta. Kuuntelee tarkkaan ja käänteleen päätään. Toinen ei reagoi mitään. meilläkin koirat on meijän vauvoja ja ovat huomion keskipisteenä.. Ostettiin hihnan jakaja, että voi harjoitella tulevaa varten kävellä samalla jaetulla hihnalla, kun helpompi pitää yhtä hihnaa vaunujen kaa kuin kahta flexiä.. Myös muutenkin on helppo välillä mennä koirien kaa kun ne ovat samassa hihnassa, vaikkei vielä lapsia olekkaan :)

Ja toinen mitä oon pohtinu on se, että rintareppu voisi sittenkin ehkä olla hyvä. En tiedä onko helpompaa raahata vaunut ja koirat pihalle, vai helpompi laittaa vauvva rintareopuun ja menoks koiria viemään. Asutaan pienkerrostalon ekassa kerroksessa ja ulos on muutamat rappuset jotka hidastaa menoa.
 
miss_piggy
Luna: Mulla on terolutit käytössä, niillä kuukautiskierto on 27 päivää. Ennen teroluteja mulla saattoi tulla menkat parin kuukauden välein. Julkisen puolen lääkäri ei ottanu mun menkattomuutta tosissaan, lähinnä naureskeli koko vaivalle, joten marssin yksityiselle, siellä ultrattiin kohtu ja munasarjat ja löytyi pco, eli monirakkula-oireyhtymä. Ovulaatiota ei vaan tapahdu kun on pco, ja menkat ei meinaa tulla. Näitä teroluteja sitten syön aina kierron 15-24 päivä. Nyt menossa terolut-kuuri nro 4 ja 2kk vielä jäljellä (eli sain heti 6kk:n satsin), jos en terojen aikana raskaaksi tule, niin sitten jatkohoitoihin.
Nää terolutithan ei siis edesauta ovulaatiota tms, mutta paksuntavat kohdun limakalvoa, tai pitäis ainaki, ja saa kuukautiset tulemaan.

Sulla kyllä loppujen lopuks tuo kierto ei edes ole mitenkään älyttömän pitkä, eli jos heittelee noin kymmenellä päivällä, niin en usko että on syytä mihinkään lääkitykseen vielä tässä vaiheessa.
Itsellä raskaaksi tulemisen yritystä on takana jo 7kk.
Suosittelisin että alat syömään vitamiinitabletteja, foolihappotabletteja, maitohappotabletteja, juot greippimehua ja osta luontaistuotekaupasta gelee royale-nimisiä luontaistuotekapseleita, näilläkin voit edesauttaa raskaaksi tulemista ja menkkojen säännöllistymistä...
 
Markke :hug:


täällä on menkkakivut loppuneet, ja lämmöt ovat pompanneet illan ja aamun aikana eilen illalla oli 37- 37.1 ja aamulla herätessä 36.6 :O vaikka pitkin viikkoa olen lämpöjä mittailut ovat ne iltaisin ollut 36,4-36,6 ja aamuisin 35,8-36 ja huono olo jatkuu yöllä vessassa käyneenä oloi melkein pakko oikaista keittiön kautta kun oli nälkä ja oksetti :x
mutta sitkeesti nielin ja kömmin takaisin nukkumaan.
Enpä ole mulla aiemmissa kierroissa tälläistä huonovointisuutta huomannut koska tämä on jo aikas outoa :confused:
kahvikin rupeaa jo tökkimään, ja hajut rupeavat tekemään pahaa eilen jouduin ukon passittamaan pesulle kun mun mielestä haisi pahalle :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Täällä kanssa yksi koiranomistaja ja olen elämää mahdollisesti tulevan vauva ja koiran kanssa viime aikoina miettinyt. Meillä vielä tuollainen melko energinen rotuyhdistelmä (bordercollie+dalmatiankoira), niin lenkkiä vaatii paljon. Mutta onneksi tuo mies on innokas tuon koiran kanssa käymään ulkona. Mutta kyllä se sitten mietityttää, kun tuo mies joutuu 2-4 krt vuodessa käymään työmatkoilla, että miten hoitaa itsekseen lapsen ja koiran pari kolme päivää. Ainakin toistaiseksi tuo meidän 9kk ikäinen rekkurakas on tykännyt lapsista ja ihan innoissaan niiden kanssa leikkii, mutta vauva on kuitenkin aina eri asia ja vielä kun se tulee samaan taloon asumaan.
 
Ja taas testattu nega, Clearbluella tällä kertaa.Uutta kiertoa odotellessa ja todennäköisesti ei edes ens kierrosta yritetäkään kun en halua keskikesällä olla viimeisilläni:D ja alkanut muutenkin pieni ikäero kauhistuttaa..Poika kohta 3,5v ja tyttö tänään 6kk ja tähän lisättäköön että on ahditus/paniikkihäiriö niin stressiä välillä pukkaa:kieh: Vauvakuume on vaan kamala että tuskin jaksaa kauaa odotella vaikka niin sanonkin:xmas:
 
Ja ilmeisestikin tämä päivä vaihtuu kp1/?? olisko 30-37 :O
Menin lueskelee noita odotuspuolen juttujakin..Nyt päässä on ajatus "mä haluun raskaaksi" ja sit toisaalta "miten pärjää kolmen lapsen kanssa" että ei nyt ihan vielä:headwall: ei oo helppoa:D
 
Luna85 Täällä myö koiran omistaja. :)
Meille tuli kk mäykky kun "S" oli 1½v. Yhdessä ovat kasvaneet ja leikkineet. Vuos sitten syntyi "V" ja mietin miten mäykky siihen reagoi, mutta hyvin meni. Kotiin kun päästiin nuuhki melko tarkkaan että mikäs tämä nyt on? Mutta sen jälkeen aina oli siellä missä "V"kin. Ulkoa tullessa kävi tarkistamassa missä vauva nukkuu ja jäi myös itse sängyn, sitteri tai vaunujen luo lattialle makaamaan. Meillä oli alkuun lenkillä käynti aikamoista taistelu, varsinkin talvella! Yhtä työntää vaunuissa, toista pulkassa ja sitten vielä koira siihen mukaan.. :headwall: Ja nyt kun "S" on ruennut pyöräilemään ei tullut siitä flexin kanssa kulkemisesta mitään.. Ostin sellasen vyön lantiolla, koira narusta siihen kiinni. Narussa sellanen jousto osa että ei niin tunnu jos välillä vetää. Nyt saa pidettyä vaunuista kiinni ja kerkeää nyt ottaa pyörästä kiinni jos vauhti menee liian hurjaksi.. Jarrut ei vielä oikein ole löytyneet. :whistle:

avantasia Mietin itsekkin että miten pärjää kolmen kanssa? Kaamee vauvakuume päällä.. Mies jarruttelee että jos odotetaan keväämmälle kolmannen teon kanssa.. Mutta toisaalta haluaisin heti, mutta toisaalta en.. Hankalaa. :D
 
Täällä olisi kanssa yksi kahden koiran omistaja.
Meillä on vanhempi saksanpaimenkoira narttu ja nuorempi sekarotuinen narttu.
Siitä mielenkiintoinen koira yhdistelmä kun vanhempi ei voi sietää nuorempaa, nukkuvat siksi eri huoneissa.
Nuorempi pelkää pikku lapsia, vanhempia lapsia ei niinkään mutta taas tuo vanhempi rakastaa lapsia ja vahtaa niitä ja holhoaa jos ajavat polkupyörillä yms. Tosin esim itse en saa ajaa polkupyörällä ollenkaan tämän koiruuteni mielestä.
Sen mielestä nyt en saisi ees paperileikkuria käyttää :D Holhoava ihanuus.

Tiedän että sitten kun meillä lapsi on niin ei tule ongelmia vanhemman koiran suhteen mutta nuorempi voi aristella ja haukkua aluksi, mutta se on sitten pidettävä vaan toisessa huoneessa niin kauan että tajuaa jutun juonen.

Kaveri aikoinaan sanoi että kun tullaan synnäriltä, pitäisi koirat viedä eri huoneeseen ja tuoda sitten vasta lapsi sisälle, sitten se pitäisi riisua vaippasilleen ja laittaa vaikka turvakaukalossa lattialle ja sitten laskea koira tutustumaan, näin ollen koira hyväksyy lapsen nopeammin kun se on vaatteita ja lapsi ei ole äidin sylissä. Ei tule mustasukkaisuus kohtausta heti.

En tiedä tästä kun en ole päässyt kokeilemaan.

Meillä muuten vanhempi koira hätäilee jos tv:stä kuuluu vauvan itkua, se tulee tönimään mua ja yrittää sanoa vissiin että nyt on hätä, auta sitä :)

Tuo vanhempi koira on mulle todella tärkeä, se on sellainen ilojen ja surujen jakaja, tuntuu että se ymmärtää mua täysin. Vaikea selittää mutta se ymmärtää puheen täysin, jos sanot sille leikilläsi väärin niin se osaa mököttää.

Nyt viime päivät se on laulanut mulle :) Huuliharppu musiikki on sen lempimusiikkia koska isäni soittaa huuliharppua ja se opetti jo pentuna tuolle sen laulamisen soiton mukana niin nyt kun laittaa netistä kipaleen soimaan niin täähän laulaa, oi susanna on sen lemppari, ja voin sanoa että menee muuten nuotilleen. :)

No ohhoh, tulihan sepustettua yksistä koirista taas :D Sorry...
 
kääkkis
Täällä myös koirallinen :wave: Tällä hetkellä meillä on 2 koiraa, 3v. kääpiöpinseri ja 1v. hollanninpaimenkoira, aktiivisia rotuja siis. Meillä on ollut aina melkeinpä kääpiöpinsereitä, joten olen lapsesta asti rodun kanssa puuhaillut. Itselläni ei ole kyllä ollut ongelmia lapsien ja koirien kanssa, hyvin on tultu toimeen ja aika riittänyt kaikille. Olen tosin kyllä kotona ollut kohta sen 6,5 vuotta ja elämämme on aika rentoa :) Harrastelen kääpiöpinskun kanssa tällä hetkellä pääasiassa agilityä ja holskun kanssa tokoa, myös jälkeä ja rally-tokoa on otettu kummankin kanssa :) Agilityä olen harrastanut jo jotain 19 vuotta, pakollisia taukoja on tullut raskauksien aikana, mutta aina olen palaillut agin pariin, kun kunto on taas kestänyt :)

Lenkit hoidan päivisin tai iltaisin, välillä menen vasta kun lapset on saatu nukkumaan ja päivällä on monesti lapset mukana, tai tehdään illalla ihan perhelenkki kun mies on kotona. Tosi paljon pidetään myös irti koiria ja okt mahdollistaa myös pihalla juoksuttamisen esim. pallon perässä :) Pikapissityksetkin onnistuvat hyvin, kun talomme on aika syrjässä ja takana on metsikköä. Nyt nuo meidän tytöt on innostuneet myös puuhailemaan koirien kanssa, tykkäävät teettää temppuja ja talutella tuota pienempää. Ovat olleet myös mukana jälkimetsällä. Talveksi on holskulle vetovermeet valmiina, niin pääsee vetämään ahkiossa lapsia :)

Tosiaan ei ole ollut itselläni mitään ongelmaa vauva/koira yhdistelmässä, valvoa toki täytyy ja olen opettanut parhaani mukaan myös molemminpuolista kunnioitusta. Hirveän kiinnostuneitahan meillä koirat on aina olleet vauvasta, mutta rajan olen vetänyt siihen, että haistella saa, mutta ylitungetteleva ei saa olla ja makkareihin ei koirilla ole asiaa.

Neiti näpsän äiti : Sulla kuulostaa TODELLA lupaavalta oireet ;)
 
Meillä vaan koiruleita kolme! Tosin nekin on pientä rotua. Kaksi noin 5 kiloista ja yksi kuusikiloinen.
Tällä hetkellä asutaan kerrostalossa. Meillä koirat käytetään ulkona noin 3-4 krt/ pv. Meillä lenkitykset hoituu niin ,että mies käyttää koirat aamulla ulkona. Koska ite vielä opiskelen käytän koirat päivällä ulkona esim. hyppytunneilla tai jos pääsen aikaisemmin tai menen vasta iltapäivään kouluun.Mies käyttää koirat ulkona töistä tullessaan. Minä käytän vielä illalla ennen nukkumaan menoa.

Sitähän tässä vähän on itekin miettinyt ,että mites sitten koiranlenkkeilytykset onnistuu, kun tähän sakkiin tullatupsahtaisi vauva. Järjestelykysymyshän se on tietenkin ja koko ajan tässä rakennetaan taloa, joten koirat sais liikuntaa myös aidatulla pihalla sitten tulevaisuudessa.
 
Äääähh... :ashamed:
Täällä iskee epätoivo.. Lueskellu juttuja täällä kuin tuolla odotuskansiossakin.. Millä saisin miehen vakuutettua että lapselle olisi oikea aika? Tuntuu että.. ääh.. En osaa selittää nytt vauvan kaipuu on ihan kamala. Nuorimmainen täytti vuoden ja mennä viuhottaa isosiskon kanssa. Tämä tunne on ihan kamala! Onko kellään samanlaista tilannetta?
 
Maanantai 1.10. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Nompparelli(28) ......kp 54/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
kultsipallo...............kp 52/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
*minmaria...............kp 52/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 52/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

*wilma79...............kp 44/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
jenni_noora(28).....kp 42/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 41/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.

avantasia..............kp39/29-32............?...............?...................?
kärpässieni85.........kp 37/29........... yk2................................. 3.
Fiinaliina................kp 37/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
Lemontree-86...........kp 33/25-33...............yk3 ........ya 7/12......... 1.
eternal-live(23).........kp 33/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.
Luna85(27).................kp 32/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.
miltsu76......................kp 32/28-32..........yk1.............8/12............ 2.
Slartibart(25).............kp 32/? (C+T)........... yk1..........ya3/12....... 1.
Nompparelli(28) ......kp 31/26-42 .........yk8....... ya 11/2011......... 1.

Emppuli83(29)........kp 29/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 28/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 25/28-31(CT) ........yk21 .....ya 10/10.......... 1
Lumihippu.............kp 25/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Neiti Näpsän Äiti..... kp kp 24/28-32............ yk 21....................... 2.
Mylvinen(24)............kp 22/28..............yk 2.............................1.
Amiraali..................kp 21/28-32..........yk 1............................?.

miss_piggy (31v).... kp 19/27 .........yk 5 ......ya 03/12........ 1.
Bambini................kp 14/30..........yk 2....... ya 7-8/12........ 2.
Sunflower11....... kp 14/24-28.........yk23.........ya 12/2010.........3.
riksuuuh ..................kp 13/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 13/30-35........... yk 14 ...................... 2.
papunen84 ............kp 11/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 11/28-30........yk 3 ............. ya 8/12......... 1.
Pintsu..................... kp 10/29 ...............yk 3 ........ya 8/12...........

mavli....................kp 7/28 ..........yk 18 ...........ya 3/11 ............ 1 .
jeennaa.................. kp 4/30................ yk 2 ............ ya 8/12.......... ?
Viljonkka (26).........kp 3/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.
Markke................. kp 2/30............yk4...........ya 6/12..........2.





Day Past Ovulation:
jeennaa.......................dpo 19
Vilijonkka.....................dpo 17
Neiti Näpsän Äiti............ dpo 9
Mylvinen..................... dpo 8
Ambrosia.....................dpo 7
luna85........................ dpo 7
Lumihippu.....................dpo 7




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Uudet laittakaas tietonne korostaen :) Mulla ei riitä aika lähteä bongaamaan ja arpomaan pitkän tekstin välistä missä mennään :)

Luna, voisit käydä ihan perusgynen luona juttelemassa tosta vaihtelevasta kierrosta. Varmaan määrävät aluksi teroja tai jotain muuta keltarauhashormonia jolla omaa kiertoa saadaan tasattua.
Suosittelen että meet gynelle kp 12-15 välillä niin jos ultraavat niin saattanee näkyä onko esim johtavaa follikkelia.

avantasia onko mikä tilanne siellä =) ?

NNÄ:llä lupaavia oireita =)

Täällä oli päivemmällä parit hassut vihlastu alavatsalla ja toki tästä lähdetään rakentamaan pilvilinnoja :)
 
Ambosia85 täällä on alkanut tuhruilu eli huomenna alkaa kunnon vuoto luultavasti ja toivottavasti kun alkaa tympii tämä no nytkö ne alkaa:headwall:
Tiedot muuten sitten on: ikä 26, alkaa yk2 ja 3.toiveissa
Kauheen monella on koiruuksia=) Meillä mies allerginen niin ei voida ottaa mut käyn aina paapomassa porukoiden perhoskoiraa joka on muuten mun molemmista raskauksista saanu valeraskauden:LOL:
 
Hui onpas paljon tullut tekstiä viikonlopussa! :O

Meillä on hauska (ja kostea) mökkiviikonloppu takana eikä tosiaan minkäänlaisia oireita ainakaan raskaudesta. Alkoholista ehkä jonkin verran ;) Nyt pitää nauttia ja juhlia kun vielä voi.... :) Maanantaina jo dpo 9 (En tiedä missä vaiheessa olen jäänyt päivän jälkeen listalla) :D
Neiti Näpsän äiti Kuulostaa niin lupaavalta ja jännältä! Itse en voi kyllä sanoa omista oloista samaa, joten ainakin minä taidan katsoa vielä seuraavan kierron :D Mutta tottakai viimeistään tiistaina testaan ja näen negan tikussa...blääh

Stacy_84 Tervetuloa taustailemaan ja rohkeutta kertoa myös miehelle haaveista ja muuttuneesta mielestä. Sä olet nainen ja naisilla on oikeus muuttaa mieltään, vai mitä? ;)

Koirista: Meillä on myös 3 koiraa ja meidän koiranulkoilutuspulmat ratkesivat kyllä nyt kun tosiaan ostettiin rivari :) Eipä tartte lähteä kolmea kertaa päivässä lenkille vauvan ja kolmen koiran kanssa. Rintareppu taitaa olla sitten lenkeille paras vaihtoehto. Ajatus kolmesta kääpiökoirasta ja vaunuista tuntuu vähän kankealta. Toivon, että pitkä päivälenkki koirien kanssa olisi sitten sitä äidin "omaa aikaa" kuhan tuleva isukki vain töistä aina kotiutuu :)
 
Uudet laittakaas tietonne korostaen :) Mulla ei riitä aika lähteä bongaamaan ja arpomaan pitkän tekstin välistä missä mennään :)
Ambrosia: mut voit laittaa tuonne "yrityksen myöhemmin aloittavat"
(kevättalvi/kevät 2013)

Tosiaan yritän tässä jossakin sopivassa välissä kertoa miehelleni kuumeestani, mutta en todellakaan nyt kun talopaketti ei ole edes saapunut. Jos aloittaisimme yrityksen kevättalvella/ keväällä, niin kämppä ehtisi valmistua ennen pienokaisen syntymää. Kamalsti jännittä ,et mitäs jos se sanooki, että ei, vaikkaite hokenut ,että ei se lapsi meidän maailmaa tulis kaatamaan, jos nyt raskaaksi sattuisin tulemaan.:D
 
Hui onpas paljon tullut tekstiä viikonlopussa! :O

Meillä on hauska (ja kostea) mökkiviikonloppu takana eikä tosiaan minkäänlaisia oireita ainakaan raskaudesta. Alkoholista ehkä jonkin verran ;) Nyt pitää nauttia ja juhlia kun vielä voi.... :) Maanantaina jo dpo 9 (En tiedä missä vaiheessa olen jäänyt päivän jälkeen listalla) :D
Neiti Näpsän äiti Kuulostaa niin lupaavalta ja jännältä! Itse en voi kyllä sanoa omista oloista samaa, joten ainakin minä taidan katsoa vielä seuraavan kierron :D Mutta tottakai viimeistään tiistaina testaan ja näen negan tikussa...blääh

Stacy_84 Tervetuloa taustailemaan ja rohkeutta kertoa myös miehelle haaveista ja muuttuneesta mielestä. Sä olet nainen ja naisilla on oikeus muuttaa mieltään, vai mitä? ;)
Kiitos, olen tosiaan ihan vihreä näillä palstoilla. Kauheesti oon ehtinyt imeä tietoa itseeni tässä lyhyessä ajassa , jonka oon täällä ehtinyt hengailla.

Kyllä se mieli voi muuttua. Itselläni syynä vapaaehtoiseen lapsettomuuten oli pelko mm. synnytyspelko. Esiintymisjännityksestäkin aikoinaan pääsin eroon vain kohtaamalla pelkoni, joten siitä viisastuneena päätin, että pelko ei voi olla syy olla hankkimatta lapsia.
Lisäksi mua on kannustettu lääkäreiden puolelta raskautumaan useasti, koska olen jo 1,5 uotta kärsinyt kovista alavatsakivuista, jota sitten epäiltiinkin endomentrioosiksi. Viimisimmän lekurin mukaan kyse ei voi olla endomentrioosista, mutta mistä näitä ja tietää. Mulla on aina ollut runsaat ja kivuliaat menkat. 1,5 vuotta sitten kuiteski kivut ylty ihan uusiin sfääreihin ja mukaan tulivat myös kovat kohtausmaiset vatsakrampit. Lisäksi aloin tuntemaan ovulaatiokipua ja viime kierrossa ensimmäistä kertaa ovulaation aikaan tuli myös verta, kahteen kertaan. Taas ravasin lääkärissä ja gyne halus varmistaa papa-näytteellä ettei ollut mitään syöpää viittavaa. Näytepuhdas THANK GOD!
Sano sitte suoraan, että laitetaan kierukka tai sitten voisi alkaa harkita sitä lapsenhankintaa jos sellaisen haluat joskus.

Kierrot mulla on tosi epäsäännölliset. Tällä hetkellä 28-35 päivää. JOnkin verran olen yrittänyt valkovuotoa seuraamalla seurata missä kohtaa kiertoa mennään. Ovulaation tunnistan usein kipukohtauksesta. Eipä tee mieli pööyttää peittoja silloin. Millähän keinolla sitä sitten sais itsensä raskaaksi jos perinteiset vaakamambot ei onnistu? Neitseellisellä sikiämisellä?
 
Keskiviikko 3.10. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Nompparelli(28) ......kp 56/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
kultsipallo...............kp 54/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
*minmaria...............kp 54/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 54/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

*wilma79...............kp 46/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
jenni_noora(28).....kp 44/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 43/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.

kärpässieni85.........kp 39/29........... yk2................................. 3.
Fiinaliina................kp 39/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
Lemontree-86...........kp 35/25-33...............yk3 ........ya 7/12......... 1.
eternal-live(23).........kp 35/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.
Luna85(27).................kp 34/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.
miltsu76......................kp 34/28-32..........yk1.............8/12............ 2.
Nompparelli(28) ......kp 33/26-42 .........yk8....... ya 11/2011......... 1.
Emppuli83(29)........kp 31/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.

-PikkuMyy- ...............kp 30/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 27/28-31(CT) ........yk21 .....ya 10/10.......... 1
Lumihippu.............kp 27/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Neiti Näpsän Äiti..... kp kp 26/28-32............ yk 21....................... 2.
Mylvinen(24)............kp 24/28..............yk 2.............................1.
Amiraali..................kp 23/28-32..........yk 1............................?.
miss_piggy (31v).... kp 21/27 .........yk 5 ......ya 03/12........ 1.

Bambini................kp 16/30..........yk 2....... ya 7-8/12........ 2.
Sunflower11....... kp 16/24-28.........yk23.........ya 12/2010.........3.
riksuuuh ..................kp 15/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 15/30-35........... yk 14 ...................... 2.
papunen84 ............kp 13/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 13/28-30........yk 3 ............. ya 8/12......... 1.
Pintsu..................... kp 12/29 ...............yk 3 ........ya 8/12...........

mavli....................kp 9/28 ..........yk 18 ...........ya 3/11 ............ 1 .
jeennaa.................. kp 6/30................ yk 2 ............ ya 8/12.......... ?
Viljonkka (26).........kp 5/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.
Markke................. kp 4/30............yk4...........ya 6/12..........2.
Slartibart(25).............kp 4/30 (C+T)........... yk2..........ya3/12....... 1.




Day Past Ovulation:
Mylvinen..................... dpo 12
Neiti Näpsän Äiti............ dpo 11
Ambrosia.....................dpo 9
luna85........................ dpo 9
Lumihippu.....................dpo 9
Sunflower.................... dpo 2




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Stacey, tervetuloa mukaan! laitoin nyt kevään tuonne tarkempiin tietoihin, sillä onhan se kivempi jos pääseekin "aikaisemmin" aloittamaan :D
Kiitos. En usko ,että meillä yhtään aikaisemmin voisi aloittaa. Rajoittavana tekijänä on tosiaankin tämä meidän talonrakennusprojekti, joka potkaistiin käyntiin tässä syksyllä. Talo on valmis aikaisintaan jouluna 2013 tai alkuvuodesta 2014. Eli sinne myöskin ajattelin tähdätä lapsen tulon kanssa. En todellakaan halua lasta nyt tämän rakennushässäkän keskelle. Se stressaisi itseäni ja se stressaisi miestäni.
Joten vielä pitäis vähän aikaa malttaa mielensä.

Vatsakivut on myös taas yltyneet. Keltarauhaskuurilla helpottivat aika paljonkin. Voi olla ,ettätässä välissä pitää vetästä minipilleri kuuri taas kerran :(
 
Heissan!

Pahoittelut jo etukäteen omanapailusta... Täällä olisi sitten kolposkopia takana ja olo on ihan ok. Jännitin ihan hirveästi sitä ja kädet täristen menin lääkäriin. Onneksi lääkäri ja hoitaja olivat aivan ihania! Toimenpide sisäänsä ei ollut niin paha, kuin muistin jostain vuosien takaa. Papakin oli ollut luokkaa 2 solumuutokset, joihin ei siis oma gyne ole puuttunut muutamaan vuoteen. Samalla ultrattiin munasarjat yms. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja lääkärikin toivotti onnea. Jos nyt ei kuitenkaan vuoteen mitään näytä tapahtuvan ja kierrot tule lyhyemmäksi, niin kehoitti menemään lääkäriin tutkimuksiin. Kroppa kuulemma näyttää toipuvan vielä pillereistä ja ei ole ihan herännyt vielä. Foolihapolla ja greippimehulla nyt sitten jatketaan, että saadaan limakalvoja paksummiksi :) Tuli ihan hyvä fiilis eikä nyt edes ajatukset juurikaan ole tuloksissa, jotka pitäisi parin viikon sisällä tulla.

Mukavaa viikon alkua kaikille, nyt pitää taas rientää! :)
 
Tervetuloa uusille! Vähä reissussa jääny jälkeen teidän tekstejä, ja en muista kaikkien uusien nimimerkkejä, mutta tasapuolisesti heipat kaikille :wave:

SuAnn kiva kuulla, että kokemus on ollut miellyttävä! Nuo hoitajien ja lääkäreiden omat asenteet vaikuttavat todella paljon omaan olotilaan.

Täällä omanapailen sen verran, että aika laiskasti meijän yritykset alkoi, enkä voi edes toivoa, ett tästä kerrasta plussaa tulisi. Reissulla tosiaan seitsemän clearbluen ovistestiä näytti pelkkää O, ja sen jälkeenkään ei kummoisiakaan oireita ole ollut, ehkä pe-la välisenä yönä heräsin alavatsan nippailuun, mutta mies oli koko reissun mukamas "niin väsynyt", että pupuilut jäivät ihan nolliin. Kärsin karvaan tappion, koska en voi alkaa mieheltä seksiä tivaamaan tiettyinä päivinä :ashamed:Vetää pian takapakkia koko asian suhteen.

Synnytyspelosta sen verran, että olen nähnyt kaksi synnytystä (hoitoalan ihmisiä ollaan siis), ja täytyy myöntää, että ne eivät heilauttaneet omaa ajatusmaailmaa synnytyksen kivuliaisuudesta tai kestosta yms. mihinkään suuntaan, vaikka ennen saliin astumista peloteltiin, että kokemukset voivat jättää synnyttämättömiin nuoriin hoitajiin lähtemättöman pelkotilan. Lähinnä mua edelleenkin kaikessa tässä huolettaa se oman kropan muuttuminen, niin lapsellista kuin se onkin. :confused: Ja tietenkin synnytykseen liittyen ainut pelko on se, että vauvalle käy jotain pahasti..
 
Heip..
Oon varmaan jotenkin vajaa, mutta mulle ei oikein aukee toi taulukko juttu tuolla ylhäällä.. :whistle:
Eli totaa.. Voisko joku suomentaa tyhmälle? :D
Ovulaatioita en oo tikuttanu mutta menkkojen mukaan sen tärppipäivien pitäis olla NYT.
Kierto on normaali?? 28-30pv. Tästä kuusta nyt alotetaan ja katotaan koska on tullakseen. :) Osasinko ilmottee oikeet asiat? Ja ikää 25v. Ja lapsi ennestään kaksi.
 

Yhteistyössä