Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Täällä saatiin aamusta nega..:| Nyt siis kp34 jo:O Missä miun menkat on..:kieh:
Ikibä ei siis oo ollut näin pitkää kiertoa mut toki kerta se on ensimmäinenkin, maha vaan ihan sekaisin ja okisettaa kun oon niin stressi-erkki:headwall:
Toivottavasti muille tulee plussia=) Pitää lopummalla viikkoa testata taas jos ei vuoto ala:p
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
avantasia täälläkin viime kierto pitkittyi vaikkakin "vain" muutamalla päivällä. Mutta siis synnytyksen jälkeen niin ei ole käynyt kertaakaan. Nyt siis mennään kp 8.

miss_piggy mulla ei koskaan oo tullu ovistestiin vahvempaa viivaa kuin mitä se kontrolliviiva on. Peittoja on alettu heiluttamaan yleensä siinä vaiheessa, kun se viiva rupee näkymään.

Omaa niin täällä siis tosiaan viime kierto pitkittyi vähän ja en tiedä johtuiko imetyksen lopettamisesta. Ikävä kyllä esikoista edeltäneet tuhrut ovat kai palanneet ja ennen kunnon vuotoa tuhrutteli kolmisen päivää :( Mä en todellakaan kaipaa noita tuhruja, koska ne kai esikoisen yrittämiseenkin vaikuttivat ja vasta lugejen syönti auttoi. Nyt en haluis niitten lugejen kaa taas kikkailla, kun muutenkaan tarkoitus ei ollut ihan vakavissaan vauvaa yrittää, jottei tulis turhaa stressiä. Niin toivoin, että tää toinen saisi alkunsa vähän helpommalla :(
 
Mylvinen piinaillaan vaan yhdessä :)

Avantasia voi harmi :( toivottavasti selviää missä täti viipyy tai siis mielummin olisi tulematta oikeasta ja toivotusta syystä :)

tänne ei mitään erikoista, aamulla oksetti ja melkein meinasin mennä puskaan yökkimään :x päivällä vitutti sikana koko työ, ja kyyneleet tuli jo silmiin:ashamed: väsyttää ja pissattaa sekä on sellainen hassun kostea olotila :confused:
 
Terveiset kreetalta! Lämpöä riitti ja aurinko kärvensi nahkan kiitettävästi.. Ja ne yrityksetkin nyt sit virallisesti alkoi.. Jihuuii. Harmittaa vaan, että ovulaatiota ei ole kuulunut, vaikka kp paukkuu jo vissii 17.. En tiedä menikö kierto ny sekaisin tästä reissusta vai mistä. Mul on ollut niitä dikitestejä, jotka sit loppui 7pv jälkeen, eikä sinä aikana ovista ollu, eikä kyl ole ollu semmost jomotustakaan ku yleensä :( turhauttavaa..
 
Laitoin tota kärkipäätä tähti-merkinnällä koska teillä kierto vähän venyny mutta ootte täällä kuitenkin kirjoitellut. Ei siis heivata teitä pois jos kp:t menee yli tuon 56:n vaikka nyt pitäisittekin vähän hiljaiseloa.
Toivottavasti kuitenkin on ihan luonnollinen syy tuolle kuukautisen poisjäännille ;)

Meillä oli eilen lapsettomuushoitojen suunnittelu käynti, ja olihan se yllättävänkin positiivinen kokemus.
Ovulaatio oli tosiaan tässäkuussa, joten dpo:t pitää hyvinkin paikkaansa.
Ens kierto (mikäli sellainen tulee) mennään vielä hoidoitta, mutta sen jälkeen alkaa pistoshoidot. Eli tän vuoden puolella vielä päästään kokeilemaan uusia juttuja :)

Amiraali, mulla oli tässäkierrossa ovis kp17 :)
Toivottavasti sulla vaan kierto etsii paikkaansa eikä ainakaan lähtis hirveitä venymään!
 
Amiraalille onnea yritysen aloittamisesta! Kiva, että reissukin meni hyvin ja lämpöä riitti. :) On se Kreeta vaan niin hieno paikka.

NNÄ:llä oli mielenkiintoisia oireita, kenties ne ennustelisivat jotain muutakin..? :)

Wilma en ookaan kuullut, että nuo tuhrut vaikuttaisivat raskautumiseen. Monelle ovat lääkärit sanoneet, etteivät vaikuta millään tavalla. Tutkittiinko sulla hormonitasoja jotenkin tarkemmin?

Toivottavasti ne, joille täti ei ole saapunut saisivat nyt jotakin muuta kuin se tädin.. :)

Täällä kp 3/28-32, näyttää ennen niin tarkka 28 päivän kierto olla nykyään tarkka 28-32 päivän kierto..
 
Pikainen oma napa päivitys: apteekin omaan rtestiin saatu oikea haamujen esi-siä, jonka saa siinä näkymään, jos oikein tihrustaa. Ovistestissä vahva plussa, eli kontrolli jäi testi viivaa selvästi haaleammaksi. Ei vielä toiveet kovin korkealla ole, mutta parinpäivän päästä uutta testiä kehiin sitten! :)
 
Kyllä täällä nyt silti jotenkin alitajuisesti jo menkkoja odotellaan. Mitään erikoisia raskaus oireita ei kyllä ole, mitä nyt vähän tavallista enemmän saa pissalla käydä ja nälkä on koko ajan. Alavatsaan kyllä sattuu jonkun verra koko ajan hieman menkkamaisesti ja ajoittain melko paljonkin. Mutta en kyllä meinaisi millään jaksaa odottaa seuraavan testin tekemistä!
 
lemontree täällä on peukut pystyssä ja jännäillään mukana :)

Oon käynyt täällä lukemassa päivittäin, mutta en oo saanut aikaiseksi oikein kommentoitua mitään. Töissä on hirmuinen kiire ja oon ollut aivan naatti työpäivien jälkeen. Tällä viikolla jo lähes 40 tuntia töitä tehtynä, vaikka en oo ollut kuin ma-to töissä, viikko venähtää n. 50 tuntiseks vielä tällä viikolla kun sunnuntaina tarttis taas mennä. Puhti alkaa kieltämättä vähän loppua.
Sain onneks sovittua, että saan vähentää yövuoroja, joku ressi tekijä edes vähemmän. :)

Onko kellään täällä todettuna kilpirauhasen vajaatoimintaa? Tuossa googlettelin kaikkea ja jostain syystä oireistokuva pomppasi silmille melkoisesti. En oo asiaan edes aiemmin kiinnittänyt huomiota, vaan selittänyt oireeni milloin milläkin tekijällä. Marraskuussa (jos tässä ei nyt raskauduta..), niin aion vaatia viimeistään nuo kokeet, ehkä jo aiemminkin..

Tämä nyt oli tällainen hengissä ollaan postaus, vaikka hiljaa olenkin ollut. Anteeksi omanapaisuus, jospa tässä taas ryhdistäytyisi kommentoimaan muitakin :)
 
Huomenta!!

Lemontreelle peukut pystyyn plussan vahvistumiselle!!

Mulla vietetäänkin tänään oikein pyöreitä, kp on komiat 50!!!
Nega testattu, eli raskaudesta tuskin on kysymys! Ja olenkin päättänyt että nyt vaan ei menkat tulleet ja elän jo seuraavaa kiertoa!! Pakko puskee eteenpäin ja voihan ovis tulla ilman menkkojakin, vai?

Eli yritystä vaan, kyllä se sieltä tulee jo on tullakseen!
Hymyä huuleen!
 
Tulkitsin taas vaihteeks dpot päin honkia, ovis olikin viime ma, eli tänään on dpo 5. EN jaksa tarkemmin selittää, mutta miehen kanssa ollaan päätelty et nyt pitäis silläkin alkaa viimeistään simpat toimia. Downside on se, että tosiaan kun ei ole tuo hoito päällä hänellä niin on alkanut taas masentumaan ja oireilemaan sitä puutostilaansa jne. (Miehellä siis ollut sellainen hoito mikä vähentää niitä).

Olen yrittänyt vähentää tätä vauvastressiä mm. sillä, etten tikuta ovista tai koko ajan tarkkaile itseäni ja yllättävän hyvin oon onnistunut. Mulla on työpaikalla asiat ihan sekaisin ja on alkanut vahvistumaan se, että haluan pois sieltä vähäksi aikaa ja raskautuminenhan toisi sen mahdollisuuden. Tässä taas miehen kanssa ollaan toivoa täynnä ja taas pari päivää sitten suunniteltiin miten kerrottais asiasta lähipiirille: ajateltiin ottaa koirasta kuva missä koiralla päällä "minusta tulee isosisko"-paita :) Toi koirahan on meillä sellainen lapsenkorvike jota hyysäillään mielin määrin ja joka on myös valloittanut koko lähipiirin kiltteydellään ja suloisuudellaan.

Meillä on lähipiirissä syntymässä vauva parin viikon sisään ja voi kun oon innoissani siitä! Kyseisen pariskunnan esikoinen on kummilapseni ja sitä nähnyt syntymästä asti melkein viikottain ja ihanaa jotenkin päästä elämään sitä vauva-aikaa heidän kauttaan.

Vauvakutsuista: Olen itse ollut muutamilla sellaisilla ja ihan kivoja olleet. Jos sellaiset joskus itsellä olisi ajankohtaiset, niin järkkäisin kyllä ihan itse, koska inhoan yllätyksiä.

Plussaonnea kaikille!
 
Täällä menty jo sekaisin päivissä mutta olisko kp 37/29-32 :kieh: Pitää varmaan kohta ostaa uusi testi..Menkkakipuja on ollut, otin jopa särkylääkkeen mutta vuotoa ei näy:whistle: ja sidettä oon kanssa ihan varulta pitänyt.Kohtahan tässä saa harmaita:D
Luna85, ihana ajatus tuo kuva koirasta paita päällä=) asian vierestä mutta millainen koira sulla on?
Plajon plussia kaikille:)
 
heips,

Uskaltaakohan liittyä mukaan?

Tässä vähän tietoja itsestäni. Olen vuosmallia -84 vielä synnyttämätön nainen. Nuorempana vannoutunut vela( älkää nyt kuvitelko että olen lapsenvihaaja, en tosiaan, mutta ajattelin aina ,että lapsenhankinta ei vain ole mun juttu), sittemmin miehen tavattuani pehmentynyt huomattavasti ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni tosiaan kärsin vauvakuumeesta! Siis apua?! Miten näin pääsi käymään, minä jonka ei pitänyt lapsia hankkia???:LOL: Elämä ironiaa sanon minä!

Noin vuosi sitten aloin ihan tosissani kyseenalaistamaan itseäni ja sitä miksi en haluaisi lapsia ja tulin siihen tulokseen, että kyseessä on ihan puhtaasti pelko.Minä pelkään sitä valtavaa muutosta, pelkään että musta tulee huono äiti ja pelkään synnytystä kuollakseni. Tämä vauvakuume on ihan mieheni ansiota. Hänen takiaan olen alkanut kyseenalaistamaan itseäni ja tässä sitä nyt ollaan.:whistle:

Valitettavasti tällä hetkellä on erittäin huono aika tulla raskaaksi. Meillä on talonrakennusurakka meneillään ja taloon pääsee muuttamaan aikaisintaa ensi jouluna 2013 tai alkuvuodesta 2014, joten siihen saakka pitäisi vielä hissutella.

Kaikkein huvittavinta on se, että mieheni ei vielä tiedä, että olen sairastunut vauvakuumeeseen. Voi luoja! :headwall:
En kuitenkaan vielä ole valmis myöntämään asiaa miehelleni tai kenellekään muulle kuin teille. Haluan ensin rauhassa tutustua ja ottaa asioista selvää. Vauva-asiat on mun mukavuusalueen ulkopuolella ja mulle todellista harmaata aluetta. Siksi haluan valmistautu, ottaa asioista selvää, saada vinkkejä yms.

Eli jos nyt aluksi tulisin tsemppaamaan teitä ja katsotaan sitten keväällä 2013, jos alkaisi yrittämään sitä esikoista.
En ymmärrä itseäni. Siis, miten näin pääsi käymään? :headwall:
 
Avantasia kyllä on kökkö tilanne, toivottavasti tilanne selviäisi nopeasti :hug:

Täällä ovat alkaneet menkkakivut :( (joidenka takia en usko tärppiin ) aamulla tulee yökötys puuskia ja kun on tovin syömättä oksettaa. uni maistuu kovasti, ja öisin joudun ravaamaan ainakin kerran vessassa. Märkä olo on edelleen.
Tänään olisi dpo 6.
 
Moikka!
Täällä olisi yksi kaameesta vauvakuumeesta kärsivä. Perheessä tytöt -08 ja -11, mies ja koira. Tuntuu välillä että se vauva tänne, nyt ja HETI! Välillä taas on että tulee kun on tullakseen.. =)
Jos ihan järjellä mietitään niin paras olis jaksaa oottaa maalis-huhtikuulle yrittämisen kanssa. Ois aikaa nyt kakkosen vauva ajalle. Ja jos kolmas on tullakseen meidän pitää muuttaa. Rivitalokolmio on nyt meillä ja tilaa aivan liian vähän. :headwall: Kaappitilaa ensinnäkin ihan liian vähä, en ymmärrä mistä tuota tavaraa kertyy?? :D
Meillä esikoinen tuli vähän varkain, yllätyksenä ja toinen ihan yrittämällä. Heti eka yrityksestä tärppäsi. :) Joten toivon että kolmaskin tulisi ilman mitään odotteluita ja jatkuvaa yritystä. :)

Nyt pitäisi vaan jaksaa odottaa sinne ens keväällä yrittämisen kanssa.. Tuntuu ettei aika kulu ollenkaan..?
 
Mulle sais vihdoin päivittää kp1/30-40. Aika pitkäksi tuo kierto venyi, mut onneks vihdoin ja viimein päättyi. Ja nyt vaan kohti uutta yritystä!! Hyvillä mielin! :)

Avantasia Mä kanssa kärvistelin täällä ton pitkittyneen kierron takia. Ja vissiin aika monella tässä kierrossa tais paukkua noi kp:t. Se on kyllä raivostuttavaa!!! Joten koitahan jaksaa niiden kanssa ja toivotaan et sieltä tulis joko plussa tai saisit uuden kierron käyntiin!

Plussatuulia kaikille jännäilijöille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille!! :heart:
 
Avantasia meillä on collie. Lapsiystävällinen ihana koira. Välillä toki mietityttää miten koira reagoisi vauvan tuloon kun ei olisikaan enää maailman napa tässä taloudessa, mutta uskon että hyvin sopeutuisi ja nauttisi ainakin siitä kun olisin alussa kotona. Nyt olen harrastellut koiran kanssa vaikka ja mitä, mutta mikäli tästä raskaudun niin koiran harrastukset jäävät vähemmälle. Koira on kuitenkin todella rauhallinen ja varovainen kaikessa toiminnassaan joten uskon että vauvan tulo olisi sillekin ihan ok. Onhan tuo koira nyt parhaassa iässäänn (5v), mutta parin vuoden kuluttua alkaa varmaan vanhuus jo hieman painamaan sitäkin, joten haraastukset vähenisivät muutenkin siinä kohtaa.

Onko täällä muita koiranomistajia? Oikeastaan suurin mitä mietin, on se, että miten koiran lenkitykset saa tehtyä jos on pieni vauva ja erityisesti siinä kohtaa kun lapsi menee päiväkotiin ja äippä töihin? Aikamoinen aamuruljanssi/show tulee kyllä olemaan jos on lapsi sekä koira. Koira kun täytyy kuitenkin lenkittää kelillä kun kelillä ja ennen töitä, töiden jälkeen ja illalla. Mieheni on ennakoinut työasioita siitä määrin, että tekee normaalia päivävuoroa ollen vain silloin tällöin viikonloppuisin töissä. Aiemmin se oli kaksivuorotyössä ja oli aikamoista välillä kun huikattiin ovella nopeasti kun toinen lähti ja toinen tuli kotiin.

Tervetuloa uusille ja plussia plussia! Vielä ehtis syyskuulle!
 
Hoi ihmiset joilla on jotain lapsettomuuteen liittyviä lääkityksiä!!!

Mitä mieltä olette siitä, että mun kierto on lähemmäs se 40 päivää? Lähinnä kärsin itse siitä, kun se välillä heittelee 10 päivällä. Osaisiko joku kertoa mitä lääkettä siihen mahdollisesti voisi saada ja kuka sellaisen lääkkeen voisi määrätä? Eli riittääkö normigyne vai onko se siellä lapsettomuuspuolen lekureilla? Jotenkin on kuitenkin kynnystä ilmoittautua yksityisille hoitoon, joka kierrossa sitä miettii, että mitä jos nyt kuitenkin tärppäis... Ja missä kohtaa kiertoa pitäis mennä lääkäriin jotta ehtisi siinä kierrossa ottaa lääkkeet? Olen aika pessimistinen sen suhteen, että nyt tärppäis ja noin viikon kuluttua pitäis alkaa ne menkat...
 

Yhteistyössä