Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Amiraali Jee tervetuloa (pian) listoille ja jännäämään! :)


Mulle voi päivittää kp 2/28 yk.2 Täti tuli oikein ajallaan, vissiin unohti, että olen perunut käynnit seuraavaksi 9kk :D Vuoto vaan vähän vielä omituista, ruskeaa ja todella vähäistä mutta kyllä nää ihan menkat on.

Itsekin tilasin raskauskeijusta noita Davidin raskaus ja ovistikkuja. Enää vaan pitäisi päättää, että pidetäänkö tässä muutaman kuukauden yritystauko vai ei. Lokakuussa olisi se koepalanotto +mahdolliset jatkotoimenpiteet. Plus että ollaan joulukuussa lähdössä 3 viikon reppureissulle...Tahdonko olla siellä sitten mahdollisista alkuraskauden oireista kärsivänä??
 
Täällä on parannuttu, mutta toivo raskautumisesta tässä kuussa menny :( Antibioottikuuri toi omat vaivansa..kuivuusongelmaa ja aluksi oli kutinaakin..No menin sitten ääneen miettimään, että olisko hiiva vai ei ja siis satavarmasti sitä mieltä ettei ole ja siis on helpottunu ilman hiivalääkitystä..Mies kuitenkin nappas sieltä sen et vois olla hiiva ja sitten eilen kun mulla ilmeisesti ovis menossa niin ei hommat kiinnostanu: "Hoidat nyt vaan rauhassa ittes kuntoon". Hitto! Kun eilen ei ollu enää edes mitään oireita niin kunnossa oltiin! Mutta jos ei innostu niin sitten ei innostu.. Tänään mies on töissä eikä nähdä kun vasta huomenna illalla. Ovisolot on nyt ja ovislima tuli eilen..Joten fiilikset nollissa tän kuukauden suhteen.

Muutenkin tuli ihan sellainen olo et tää koko juttu on mun projekti. Mies kun on sitä mieltä, että "eikös meidän pitäny aluksi vain kattoo et tulee jos on tullakseen..." Niin ilmeisesti sen mielestä..ja joo osin munkin mielestä, mut kyl mä ny toivoisin et edes peitto heiluis oviksen aikoihin!! Sori tää avautuminen, mut ärsyttää vaan niin paljon kun kuumeiluttaa niin paljon ja porukkaa ympärillä raskautuu ja itellä ei ees peitto oo ny heilunu. Saa ny nähä jos hieman lepyn ja on parempi fiilis ja miehelle kelpaa josko sitten vielä huomenna illalla yrittäis josko vielä mahdollisuus olisi..
 
Pintsu I feel you:hug: Itelläkin on nyt samanlainen fiilis, että yksinkö tässä nyt ollaankin vauvaa tekemässä. Kerroin oikeastaan vasta tänään miehelle tuosta mahdollisesta yritystauosta, jota olen pohtinut ja hänen vastaus oli vaan, että "no pidetään vaan tauko". Vähän niinkuin, että sama se hänelle on :mad:
Noh kai se vaan pitää hyväksyä, että vauvakuumeilu on monesti enemmän naisten juttu. Kyllähän tuokin asiasta puhuu mutta eipä hänellä tunnu olevan asian suhteen kiire.

Oletteko muuten muut kertoneet kuinka laajalti, että yritätte lasta paraikaa? Itse olen kertonut oikeastaan vain kahdelle ystävälle (tälle lapsettomalle ja yhdelle mammakaverille) ja muutamalle ystävälle sanonut, että "todennäköisesti lähiaikoina harkitaan ajatusta" :) En halua minkäänlaista utelua, että "koska koska" joten olen jättänyt tiedottamisen näin vähiin.

Tuo mammakaveri yritti antaa tänään mukaani jo pottaa ja potkumopoa :LOL: Jostain syystä en huolinut vielä matkaani...
 
Aika monella tuntuu olevan miehet sellaisia, että ne ajattelee "emännän touhuttavan raskauden kanssa". Niin meilläkin. Minä ku kerroin miehelle, että kummia oireita ja kipuiluja, se tuumaili että painahan jarrua, noin suunnilleen :whistle: Se on siis samaa mieltä mun kanssa tästä raskautumisesta, mutta kun näki mun ovistestit, se tuumaili että hänestäkö on tullut joku siitossonni vaan.. :LOL: Vitsikäs mies mulla!

Mylvinen: Me ei oo kerrottu kovinkaan raskautumisajatuksista. Yks mun ystävä tietää sen verran, että mies jousti periaatteestaan lapsiluvun suhteen, mutta ei tiedä sen enempää, kerroin että tulee jos tulee. Toinen ystäväni (miehen yhden parhaimman ystävän avovaimo) tietää että yritetään / haaveillaan ja kerroin myös viimeaikaisesta oireilustani. Siinä kaikki jotka tietävät. Kerrotaan sitten, kun on kerrottavaa :heart:

ON: testattu aamulla dpo8. Heikoin tuloksin. Ihminen joka ei ole koskaan plussannut aikaisessa vaiheessa, tekee testiä tositosi aikaisin. Fiksua. Noh, olot ei oo kadonneet, joten toivoa on :p

Plussatuulia kaikille, nyt tämä väsynyt ihminen hilaa itsensä nukkumatin kainaloon :wave:
 
Hyvää huomenta tulevat mammat :) näin se vaan on, että joku hullu herää vapaapäivänä klo 4.45, eli mä! Kerranki ku sais nukkua :kieh:

Mylvinen, itse oon ollu aika hissuksiin tän vauvakuumeen kanssa. Varsinki töissä :D Kahdelle parhaalle kaverille oon sanonu, et nyt ois vauvakuume. Toinen kavereista saa ite lapsen loppuvuonna ja toinen on jo yli vuodenpäivät yrittäny tuloksetta. Ja äiti on tainnu mun käyttäytymisestä huomata ;) mulla kun on nykyää tapana aina hypistellä vauvan vaatteita, tarvikkeita ja katella vähä hintoja :p

Meilläki tuntuu tää vauvakuume lähinnä mulla olemaan tämä, miehelle se asia on lähinnä niin että "oishan se oma pikkunen poika ihana", mut ei sil tämmösii oireita oo ku mulla :p

pintsu :hug: ensi kierrolle sitten ainakin tuplaonnea!

bambini, toivottavasti sieltä vielä plussa pärähtää, hetken kun vielä maltat :heart: helpommin sanottu ku tehty..
 
lady1979 sekä mahtilda83 kertokees kuulumisianne! Kpt sen verta runsaat jo =)

Mites Nomparelli,Emily, Kultsipallo,minamria ja SuAnn ? Tekin voisitte ilmoitella itsestään!

Helena, en sua dpo-listalle lisännyt koska sua ei ole kp:listassakaan.
Jos teillä tulee muutoksia niin korostakaa ne niin erottuvat helpommin!

Alussa ei tiennyt kuin muutama mun läheisin ystävä, mutta sitten pikkuhiljaa on kerrottu esim miehen veljen tyttöystävälle, miehen veljelle, muutamille kavereille ja itse kerroin miehen äidille muutama kuukausi sitten.
Mies taas on kertonut mun isälle ja isäpuolelle :LOL:

Meillä ei varsinaisesti enää edes kuumeilla, kun yritys on kestänyt niin pitkään.
Mies välillä rauhottelee mua näiden oireitteni kanssa, mutta toisaalta välillä se yllättää lepertelemällä mun munasarjoille että josko ne nyt tahtoisi toimia ja saataisiin vauva alulle :LOL:
Kaipuu siis on edelleen iso!
 
Heissan :wave: Ei mitään uutta täällä. Koko kierron ajan ei ole ollut mitään tuntoja missään. Nyt maanantaista asti alavatsassa sattuu, selkään sattuu, päätä särkee ja uni maistuisi läpi vuorokauden... Nega testattu tänä aamuna. Kaipa taas kuvittelen oireita vaan ja tässä nyt sitten vain tätiä odotellessa... Viimeksi se eka kierto pillereiden jälkeen tuli vasta, kun täynnä oli KP56, joten odotellaan... Murr, en oo mikään odottelija sitten lainkaan! :mad:

Kotitöitä meillä tehdään aika tasapuolisesti: joskus joutuu jopa toista hätyyttään pois vaikka pyykki- tai ruokahuollosta, että tää on nyt mun juttu :) Mä kyllä useammin tartun imuriin, kun alkaa enemmän ottamaan pölyt päähän. Ja vessan pesu kuuluu nähtävästi mulle tai sitten saisi mennä miehen jälkeen puunaamaan kaikki ne kohdat, joita se ei ole huomannut ottaa! :)

Me ei olla kerrottu kenellekään, joten tämä pinkka on aika hyvä ns. henkireikä. Mulla on iso osa kavereista sinkkuja eikä niitä lapsia kovin monella muullakaan ole. Kyllä hän yksi päivä kysyi, että onko mulla vauvakuume (on tainnut nähdä sivuhistoriasta sivustoja, joissa käyn...) :LOL: Siitä myös puhuttiin juuri, että jos sitä lasta ei sitten tulekaan, niin mies totesi, että sitten ei tule ja ollaan vaan. Yhtenä päivänä esittelin r-testikokoelmaani ja mies oli hieman pettynyt, kun en ollut aiemmin mitään sanonut. En ole nytkään testailuista puhunut, kun hän on sitä mieltä, että mitä niitä sitten etukäteen testaa. Eikö se riitä, että kuukautiset jää pois... Huoh, on se suloinenkin välillä noiden sammakoidensa kanssa :heart:

++++++++++++++++ :whistle: kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa
Täältä nyt sairastuvalta vihdoin jaksaa kirjoitella ja palailla tänne. Kirjoituksia on tullut sen verran, että jää nyt kyllä viimeisiä lukuunotamatta myöhemmälle lukemiselle.

Meillä tämä kierto on tähän asti mennyt ilman, että on koko vauva projektia ehtinyt miettiä, minä olen tehnyt kouluhommia ja töitä (iltaisin), mies puolestaan töitä aamuisin, niin näkeminenkin on jäänyt vähäiselle. Ja nyt sittenviikonlopusta saakka täällä on oikea sairastupa ollut, tänään alkaa vähän helpottaa jo. Piti ihan listasta tarkistella mitkä päivät on menossa ja kp:tä 14 se on jo meneillään, ovista ei ole testattu, mutta eilen kyllä peittoja heiluteltiin se vähä mitä lievessä kuumeessa jaksoi. Joten saattanee mennä harakoille tämä kierto kyllä.

Kotitöistä sitte ... meillä minä pääasiassa hoidan siivoukset (imurointi, vessa, pölyt, lattiat ja pyykit yleensä), mies puolestaan hoitaa tiskauksen (lähinnä annan vaihtoehdon: tiskaatko vai siivoatko? ja yleensä kallistuu tiskaamaan). Raivaukset menee aika tasan ja ruokaa laitateen aika saman verran, mies jopa toisinaan enemmän. Koiran ulkoilutukset menee myös aika puoliksi, minä käytän pitkällä lenkillä, kun tykkään muutenkin metsässä ulkoilla ja mies hoitaa tuon koirapuistoilun pääsääntöisesti.

Mies on edelleen hieman varvovaisesti mukana tässä vauvakuumeessa, sitä niin mietityttää kaikki taloudellinen puoli yms. Ja muutenkin lähipiirissä kaikki tuntuu olevan sillä kannalla, että "että heti vain kun valmistut niin töitä etsimään äkkiä!".
 
lemontree, noi sun vikat lauseet tossa kuulosti niiiin tutulta ! Meilläki mies huolii talaudellisesta tilasta jos tulisin nyt raskaaks koska mulla ei ole vakari duunia. Mutta pitäiskö olla vakkari? Sitä kaikki toitottavat. Se ennen kun mäkään vakkaria saan paikasta missä haluan tehä töitä, voi kestää kauan! Nyt kun on oikeesti tajunnu sen ettei nää vauva asiat oo niin simppeleitä niin pitäskö vaan jäädä odottelee "parempaa tulevaisuutta"... Mun alalla kuitenkin on töitä koko loppu elämän ja olis sen jälkeenki jos vaan pystyis tekee :D ja ammattitaidon perusteella saan 100% varmuudella töitä, jahka töihin halauaisin palata.
 
Pahoittelen, etten nyt juurikaan kommentoi ja omanapailen vain.. :ashamed: On ollut sen verran haipakkaa, etten ole palstalle kerennyt ja tekstiä oli tullut ihan hurjasti!

Tädin vieraakseen saaneille :hug:

Plussanneille suuren suuren onnittelut, ihanaa! :) :flower:

Kotitöistä.. Meillä menee kaikki aikalailla puoliksi, se tekee enempi kummalla aikaa enempi jne. Mies on kyllä saanu niin hyvän kasvatuksen kotonaan (kiitosta vaan anopille), et osallistuu oma-aloitteisesti kaikkiin kotitöihin. On usein jopa ahkerampi kuin minä. :ashamed: Koirien hoitokin menee puoliksi, mies tosin käy niiden kanssa useammin metsäreissut.

Vauvapuuhista oon kertonu muutamalle ystävälle sen verran, et vauva on tervetullut. Yhden ystävän kanssa ollaankin sitte päivitelty kaikki maholliset jutut kierron vaiheista, oviksesta yms. :D Heillä on kans yritys päällä, niin kiva jakaa ajatuksia vauvapuuhista. Superihanaa ois, jos päästä odottelemaankin suurinpiirtein yhtä aikaa. :) Ollaan kyllä jo haaveiltu, et olis ihan huippua olla sairaalassakin samaan aikaan. :D

Mulle saapi muuten päivittää tälle päivälle dpo4 jos Ambrosia vielä listaa tänään muokkailee. Mä täällä tuskailen, kun nuo dpo:t menee niin hitaasti. Alkukierrosta olin ihan innoissaan, et pääsee yrittään ja jotenkin yltiöpositiivinen ja toiveikas plussan suhteen. Nyt kuitenkin olo on ihan sellainen ettei taatusti tärppää heti ekasta.. No onhan tää tosiaan vasta yk1, mut kun on kuumeillu jo pidempään niin kyllä sitä toivois niin kovin heti plussaavansa. Tuo tämänhetkinen työharjoittelukaan ei ainakaan vähennä vauvakuumetta. :whistle:

Jotain oireita (mukamasti) on. Oviksesta asti nivuset ollu kipeet, satunnaisia tuikkimisia tuntuu siellä täällä. Tänä aamuna on rintoja vihlonu ja kivistäny ja samoin alamahassa on tuntunu kivistystä. Mut järkikin sen jo sanoo, ettei näillä dpo:lla mitään tuntemuksia voi olla. Jos siellä olis munasolu hedelmöittyny niin se kiinnittyski vasta parin päivän päästä. Näin se naisen mieli on ihmeellinen, voi huoh. :D Miksei meillä naisilla vois olla sellasta katkasijaa, josta kääntämällä sais seuraavan parin viikon ajaks unohtumaan kokonaan kaikki raskaus- ym. ajatukset. Ois elämä vähän helpompaa. :D
 
muutokset tosiaan kannattaa tehdä huomioiden joko värillä tai boldaten tai hirveällä määrällä hymiöitä tai hihasta muuten vetämällä että tää puusilmä ne osaa laittaa kohdilleen ;)

nyt on papunen ja miss_piggy päivitetty! (tai no, kohta on.. :D)

edit. paitsi mp siellä oli jo =)
 
miss_piggy
Voi kakka! Ei ollu postilaatikossa testejä, ni joutu ihan pyörällä lähtiä marketista ostamaan pari tikkua että saa kuseskella :LOL: No nega tuli näin iltapäivä-pissasta ainaki, mitään menkkaoloja vaan ei oo ja periaatteessa niiden pitäs huomenna tulla, tai ylihuomenna...
No, täytyy huomenaamuna testailla taas ihan omaks kiusaks jos ei muuten.
 
Kavereille kertomisesta sen verran, että aikoinaan vannotin miestä että kenellekään ei sitten kerrota, kun en halua yhtään lisäpaineita ja uteluita. Niin vaan oon kertonu melkein koko lähipiirille, molempien äiditkin tietää nyt että lääkkeiden (clomit + terot) avulla yritetään! En ainakaan vielä oo ahdistunut siitä, että useampi tietää, tosin nyt ollaan yrityskierrossa yksi. Varmasti jos yrittäminen pitkittyy, niin joku kaveri onnistuu möläyttämään jotain josta pahottaa mielensä ja/tai alkaa muutenkin ahdistaa. Ajattelin sit valehdella niille, että pidetään taukoa. :)
Toistaiseksi oon ollu tyytyväinen että oon saanu lähipiiriltä tukea, vaikka lapsellisia ei olekaan oikeastaan kuin yksi ystävä. Ja äidit. :) Oon sellaisella alalla töissä, että tiedän lisääntymisestä _jotain_ ja yks kollegaystävä on osoittautunut tosi hyväks juttukaveriks kun se tietää mitä oikeasti tarkoitan dominoivilla follikkeleilla yms. Tietysti nämä palstat on vertaansa vailla!
 
miss_piggy
Mun vauvapuuhista (tai meidän) ei oikeestaan tiedä kukaan, paitsi ehkä äiti ku sille kerron melkein kaikki.
Meillä tuo taloudellinen tilanne on silleen, että ollaan molemmat työttömiä, ja itehän alotan ens viikolla sen vartijan koulutuksen.
No joka tapauksessa, mies ei oo mikään "varakas", eikä säästöjä/tuloja oo mitenkään runsaasti. Mulla taas se hyvä tilanne että mulla on säästötili johon oon keränny pienestä asti rahaa, ja niillä rahoilla ostanu mm. puoliks tän asunnon omien vanhempieni kans, ja toinen tili on sitte käyttöä varten, eli otto-tili.
En revi stressiä siitä, että pärjääkö vai ei. Aina tässä maailmassa pärjää, vaikkei olis niitä vakkari-töitäkään..
Eli ite oon tosi säästeliäs tyyppi, ja oon kerryttäny tuonne säästötilille rahaa oikeestaan vauvasta asti, kun mun kaikki lapsilisätki on säilötty sinne, eikä vanhemmat oo niitä käyttäny vaan ne on ollu mulle "pesämunana".
 
Mä just vannotin tänään itselleni, etten kerro enää yhdellekään lisäihmiselle haaveista mutta niin vain menin ja möläytin tänään puhtaasi vahingossa, että olen lopettanut hormonaalisen ehkäisyn. Kaveri sitten kysyi, että no käytättekö te mitään enkä osannut oikein valehdellakaan. Mutta vannotin kaveria, ettei utele mitään ja lupaan kertoa sitten kun on jotain kerrottavaa.

Tällä hetkellä tuntuu, että pidetään yritystauko nyt ainakin niiden koepalojen yli, joten tää kierto taitaa mennä vaan ihmetellessä :|
 
Heipä hei!!

Enpä olekaan aikoihin vastaillut, taustaillut kylläkin iltaisin kunhan töiden jälkeen jaksan!
Kiertopäivät alkaa taas näyttää ihan mukavilta, lauantaina meinasin testata jos ei menkkoja rupea kuulumaan. Vatsaa on kyllä juilinut ja poltellut vaikka kuinka paljon, mitä ei ole ikinä ennen ollut. Tosin mulla ei erityisiä menkkaoireita olekaan ikinä ollut, mutta voisin kuvitella että nämä ovat sellaisia, rupeaako kroppa toimimaan eri tavalla... vai olisiko raskausoireita. Muita oloja ei ole Tänään kyllä huomasin että nännin päässä oli valkoista? what? rinnat ei kipeät, nännit ehkä ihan hiukan.. hmm.
Vielä saa jänskättää ja toiveet on ihan hullun korkeella näin alussa kun ensimmäisiä yrityskertoja mennään!!
 
Sunflower11
Lauantai 15.9. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

lady1979 (33)...........kp 48/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Mathilda83.............kp 46/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.

Nompparelli(28) ......kp 38/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
Emily90.................. kp 38/40-42................................................ 1.
kultsipallo...............kp 36/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 36/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 36/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

Sunflower11....... kp 28/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
wilma79...............kp 28/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
Markke................. kp 26/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 26/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
Bambini................kp 26/28-30..........yk 1-2....... ya 7-8/12........ 2.
HopeAgain(36) ........kp 25/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp 24/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 23/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.
kärpässieni85.........kp 21/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 21/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .
Fiinaliina................kp 21/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.

Pintsu..................... kp 19/29 ...............yk 2 ........ya 8/12........... 1.
Viljonkka (26).........kp 19/30-35.......yk 7............. ya 3/12............1.
jeennaa.................. kp 18/?................ yk 1............ ya 8/12.......... ?
Lemontree-86...........kp 17/25-33...............yk3 ........ya 7/12......... 1.
eternal-live(23).........kp 17/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.
Luna85(26).................kp 16/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.
Slartibart(25).............kp 16/? (C+T)........... yk1..........ya3/12....... 1.
Nompparelli(28) ......kp 15/26-42 .........yk8....... ya 11/2011......... 1.
Emppuli83(29)........kp 13/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 12/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.

Ambrosia85(27)...... kp 9/28-31(CT) ........yk21 .....ya 10/10.......... 1.
Lumihippu.............kp 9/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Mylvinen(24)............kp 6/28..............yk 2.............................1.
Amiraali..................kp 5/28-32..........yk 1............................?.
miss_piggy (31v).... kp 3/27 .........yk 5 ......ya 03/12........ 1.



Day Past Ovulation:
Sunflower.....................dpo 13
bambini........................dpo 12
miss_piggy...................dpo 12
Papunen84...................dpo 7
jeennaa.......................dpo 3
Vilijonkka.....................dpo 1



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA SYYSKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä