"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

miss_piggy
Mulla on olevinaan nyt maha pompsahtanu esiin yhtäkkiä, kauhea pallo :D Harkkasuppareita tulee edelleen lähes päivittäin, ja kävelylenkit alkaa olemaan aika tuskasia siinä mielessä, että alkaa aina kesken kaiken ottamaan jotenki inhottavasti mahasta, ja sitten joutuu hidastaa tahdin sellaseks pingviini-lyllertämiseksi :)
Sokerirasitus olis nyt tulossa sitten 7.11. Välillä täällä potkitaan ihan kunnolla ja välillä jäpikkä on taas rauhallisempi.
Nyt kun oli pieni flunssa ja joutui niistämään ja aivastelemaan, niin kumpikin operaatio sattui kylkiluihin :( Tuntui jo siltä että kohta kylkiluut murtuu kun joutuu aivastamaan, varmaan jos sisäelimet muutenki tuolla sisuksissa nyt vähän normaalista poikkeavilla paikoilla.
Eipäs tänne sitten muuta.

24+4
 
Sattuuko teillä muilla mahaan kun aivastaa kunnolla? Minulla nimittäin usein sattuu. Nyt rv 22+0. Harjoitussuppareita ei ole vielä ollut.

Mahani on yllättävän littana, eikä juuri erotu. Pikkarit tosin kiristää ikävästi, ja olenkin harkinnut niiden ostamista. Paino noussut huimat 3kg :D kätilö sanoi että maltillinen painonnousu. Olen tyytyväinen. Painan nyt 71kg. Uskon että painoni ei ole noussut koska sitä läskiä on minussa muutenkin sopivasti.

Äh, ja jännää, nänneistä tulee ternimaitoa kun painaa. Huomasin tämän kun koira tallasi vahingossa tissille. Kuulemma voi alkaa tulla jo rv 16 tienoilla. :O

Löysin kirpparilta äitiysfarkut 8e ja äitiyst-paidan 3e. Muutaman paidan olen ostanut H&M:ltä, pari collegea on kasvuvaralla ellokselta. Äidiltä sain ison untuvatakin mahaa varten (helmikuun pakkaset). Lapselle olen ostanut siistejä vaatteita kirpparilta, ajattelin ostaa mahdollisimman paljon lapselle sieltä, kaupasta sitten jos ei muualta löydy. Esim toppapuvun pienelle :)

Istukka on mulla edessä, tunnen potkut aika selvästi kun makaan sängyllä. Iltaisin aktiivinen.
 
miss_piggy
Parus Montanus:Mulla myös istukka edessä, mutta se nimenomaan vaimentaa potkuja ja sykkeiden kuulumista, kuten mulle neuvolassakin sanottiin. Mulla painoa tullut lisää alkuajoista joku 7kg, tosin sain ennen raskautta laihdutettua kovalla työllä, tuskalla, liikunnalla ja ruokavaliolla, niin tottakai ne on nyt tullu takasin.

Täällä oli viikko sitten maanantaina neuvolassa sf-mitta 21cm, mikä ilmeisesti on ihan ok. Kaikki hankinnat on jo tehty, enää ei tartte muuta ku vaippoja ja jotain hoitotuotteita. Mitään ei oo uutena ostettu, vaan kaikki käytettynä kirppiksiltä tai nettimyynti-palstoilta.

24+5
 
  • Tykkää
Reactions: Parus montanus
hei miss_piggy :)

Täällä rv 23+4

Kävin maanantaina neuvolassa (tykkään sopia ajat maanantaiksi, jos mahdollista) ja jos jotain kummaa löytyy, pääsee viikon aikana paremmin hoitoon, kuin että olis viikonloppu välissä.

Paino noussut 68,4-> 71,6kg, minkaanlaista ohjeistusta en ole saanut ruokailuun liittyen. Mitään negatiivista motkotustakaan ei ole tullut. Sf-mitta oli 17cm, mulla pieni kumpu :)

Potkut alkanut tuntumaan paremmin, ainakin vasemmalla puolella. Ajatella että yli puolikiloinen mukula :D

Isoista hankinnoista tärkeimmät hoidettu.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hei kaikille! :attn:

Huomenna tulee täyteen 24+0! Jee! Maha todellakin pullottaa jo. Jännä alamaha, että yläosa vatsasta ei kohoa makuulla, vain se kumpu jää näkyviin. Näitä raskauden iloja. Huomata MUUTOS. :D

Muutosta; tuntuu että d-kuppi jäämässä pieneksi. Kävin sovittamassa imetysliivejä (yllättävän mukavat päällä). :whistle: (muoks, ja nää tissit vuotaa, öljyiset nännit)

Supistuksia alkanut olemaan muutamia. Esimerkiksi tänään kiireisen ja raskaan päivän päätteeksi, (vuorotyössä 6-13) supisti kerran selvästi. Olin lepäämässä n. klo 16 ja nostin lantiota ylös televisiota katsoessani makuulla. Ja sitten supisti. Maha kovettui ja navasta alaspäin korostui kahdun pyöreys, muuten sulautuu muuhun mahaan. Ei sattunut, mutta huomasin kyllä. : /

Tapaan jumppailla tuota lantion seutua, se jumittuu työtä tehdessä, siis alaselkä jumittuu ja kipuilee. Liitoskipujakin on, saunassa maatessa kun keikuttelee puolelta toiselle sattuu jonkin verran, enemmän sattuu tuo pepun nosto. Aivan kuin murtuisi paikat. =)

Tämän alaselkäjutun vuoksi ajattelin vähentää työn tekoa oleellisesti loppuraskaudessa, eli tästä eteenpäin. Pätkätöiden ihanuus. :confused:

Poika! Olen päättänyt että se on poika, ja jos syntyykin tyttö, niin se on sitten vain ihana yllätys. Ostin kirpparilta söpöt siniset kuomat koko 20, 3e ja sinisen velourvanupuvun 54cm, 2,5e.

Niin, olen tilannut pinnasängyn, lisäkantoliinan (lila) sekä patjan, petauspatjan x 2, peiton&tyynyn, muumipussilakanat, sekä muumimakuupussin. Upea Hobbyhallin kotiintoimitus ja minä. I'm loving it. :heart:

Ja jo on yhdistelmävaunut ja turvakaukalo :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heippa!
Aattelin tulla kertomaan kuulumisia pitkästä aikaa. Meän vauva on nyt 6kk1vko1pvä. Eilen oli 6kk ryhmäneuvola. Painoa on nyt 8630g ja pituutta 67,3cm. Meitä oli ryhmässä 5 vauvaa ja minun vauva oli ainut joka jo konttaa ja nousee seisomaan tukea vasten<3 sai olla ylpeänä siellä ;)
Tytöllä näkyy 2 alahammasta ja luultavasti lisää tulossa ku on tuo elämä taas niin hankalaa :(
Tosiaan tyttö alko konttaamaan 2päivää ennen ku täytti puoli vuotta. Meno onki sitten sen mukasta! Pitäis olla silmät selässäki!
Nukkuminen on erittäin haastavaa, öisin pyörii ja koittaa kontata sängyssä, itkua ja hampaiden kiristystä.
Tyttö syö aamuisin puuroa, lounaaksi liharuokaa, välipalana jotain hedelmäpilttiä, päivälliseksi liharuokaa ja iltapalaksi puuroa.

Jos muusta elämästä vähän kertois.. Parisuhde on aika heikolla hapella, taistelua, vittuilua ja valitusta. Välillä tuntuu että olen yksinhuoltaja- välillä jopa kahelle lapselle.. Eipä ole tainnu isä tajuta vielä(kään) että isänä oleminen on muutaki ku että voi sanoa omistavansa lapsen.. Plaah. Ärsyttävää.

Mites muilla menee?
 
Ainoa muutos, on se että tarvitsen kohta yöliivit! Lakanat tahroilla, ja kerran suihkusi niin että talouspaperille oli käyttöä, myös mies kastui. Tissi kun jää peiton kanssa puristuksiin... rv 25+0 Päiväkäytössä on jo imettsliivit, topatut, testissä suojat. Kertakäyttöiset ei ainakaan pysyneet paikoillaan ja äitiyspakkauksen kestot taitaa hiostaa.

Miten olisi pelkkä imu+kuivaliina liiveihin, ja tarpeeksi iso koko?
 
Jo on aikoihin eletty! Mä meen ottamaan särkylääkettä ja vaniljajäätelöä. LIITOSKIVUT :O

Kävin tänään neuvolassa. Opiskelija kuunteli eikä löytänyt kuin istukan, vähän irvistin jo. Sitten terkkari otti kapulan ja kerralla löysi vahvat sykkeet. Kohta rv 26!
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Meille syntyi 3730g ja 51cm pitkä pojan jässikkä 28.10.2013 klo 6:18! :heart: Nyt ollaan pari viikkoa opeteltu vauvaperheen elämää kotosalla ja asiaan kuuluva univelkakin no jo hankittuna :D Poika on kuitenkin aivan täydellinen ja kaikki on sujunut paremmin kuin uskoinkaan. :)

Synnytys oli mieletön kokemus ja vaikka kesto olikin jotain 36 tunnin luokkaa niin pelkästään posiiviset fiilikset jäi. Eikä kipukaan ylittänyt missään vaiheessa tuskaisia rajoja. Puudutteet toimivat hyvin ja lilluin alkuvaiheessa monta tuntia altaassa. Aaah mikä helpotus se olikaan. Rohkeutta siis kaikille hautojille, synnytys voi olla myös erittäin hyvä kokemus :)

Mylvinen ja poika 3vk
 
Onnea Mylvinen :heart: Meillä oli melkein samankokoiset pojat :) ( 3760g, 51 cm )

Kiva kuulla hintriikka sinunkin kuulumisia :) Aika harvakseltaan ehdin täällä pyörähtämään, mutta todellakin kiva kuulla myös vauvautuneista :)

Meillä oli reilu viikko sitten ristiäiset ja poika sai nimensä :) Rauhallinen tapaus on, kovasti on päivisin hereillä ja yöt nukkuu, pari kolme syöttöä on yössä. Aivan ihana ruskeasilmäinen poika hänestä tulee kolmen sinisilmäisen lapsen jälkeen :heart: Itsekin alan olla kunnossa, kerran pääsi sektiohaava tulehtumaan, mutta nyt ollaan kyllä voiton puolella, koska ei enää kipeydy lenkkeilystä, toki rauhassa täytyy ottaa vieläkin :)

Onnea teille odottajille loppuodotukseen, käyn kurkkimassa taas kun ehdin :)

kääkkis ja sisukas 6 vkoa
 
Sitä ollaan sitten sairauslomalla :) lantiokipujen vuoksi. Vähän jäi kumma tunne, ihan kuin ne ois ollut huolissaan vauvasta, tai siis se lääkäriopiskelija, vauvan syke 160. Jotain sanoi ettei vaihtele kuunnellessa...

Nousin pöydälle ja heti supisti, jonka vuoksi sf mitta 24-27cm välillä. Josta todellisin tuo 24, 27 supistuksen aikana. Edellisellä kerralla, toissa maanantaina 20cm. onko tuo 4cm kasvu alle kahdessa viikossa ihan normaalia? Luulisi olevan. Painokin oli noussut, liekö turvotusta, vaikka nilkat onkin luiset. 72->73,4 kg. Olen kyllä puputtanut omenoita :p

Eli PARHAAT VINKKINNE LIITOSKIPUIHIN YMS SELKÄVAIVOIHIN? :D
 
Heippa kaikille!
Voi voi, en todellakaan osaa antaa mitään muuta vinkkiä liitos- ja selkäkipuihin kuin levon :/ Liitoskivut varsinkin ei helpotu oikein muulla kuin levolla ja särkylääkkeillä. Jos joku on keksinyt jotain muuta helpotusta niin korjatkoon!

Täällä ollaan jo melko kypsiä tähän odottamiseen. Kipuja on vaikka muille jakaa, kävelen kuin mikäkin mummeli ja väsyttää aivan älyttömästi välillä. Vauva potkii kipeästi, supistelee, öisin ei oikein saa enää kunnolla nukuttua ja aamut meneekin sängyssä helposti kymmeneen asti, normaalisti olen tottunut nousemaan kahdeksan aikoihin. Levätä toki täytyykin että jaksaa sitten puskea mutta kovasti jo odotan että pääsisin masusta eroon ja saisin vauvan syliin :heart: Sitten alkaa yövalvomiset ja muu rumba mutta ei ainakaan enää satu joka paikkaan (toivottavasti). Ollut niin kömpelö ja hyödytön olo että ihan v*tuttaa... :kieh:
Parin viikon päähän olisi suunnitteilla aloittaa kunnon kuuri saunaa, seksiä ja siivousta että saadaan odotus päätökseen :LOL:

Mitenkäs muilla menee vauvojen ja odotuksen kanssa? :)


Mijau & Poitsu 35+6
 
miss_piggy
Tänne ei kummempia, muuta kuin että jotain tulehdusta tässä on ollut, ja vauva on ilmeisesti perätilassa ainakin tällä hetkellä. Istuu kuin tatti vissiin tuolla mahassa ainakin eilisen neuvolakäynnin perusteella :D Toivotaan että tajuaa käänytä itsekseen, vaikka ei mua se sektiokaan pelota. Muuten ei pahemmin mitään vaivoja ole paitsi öisin taas jalkojen pakotus.

31+4
 
29+1, epäilen että täällä myös perätilassa. En usko että venyttelyä enempää on harrastanut. Liitoskivuista; ne mitään liitoskipuja olleet (kai), hermosärkyä toisessa lonkassa/pakaran alueella. Nyt on vielä ilmennyt repäisevää kosketuskipua oikealla ylhäällä pakarassa, hermonpää pinteessä. Kylmägeeliä ja särkylääkettä tarvittaessa. Saikulla vielä huomisen, plus 3 vapaapäivää. 8 työvuoroa jaksaa kipeenäkin? :D

Vatsanahka alkaa olla kireä. Olen alkanut rasvailemaan sitä saunomisen jälkeen.

Synnytyksestä ollaan vähän puhuttu miehen kanssa, minä otan asian rennosti ja mies " en mä kestä"-tyylillä. Toivon kuitenkin normaalia alatiesynnytystä, otan tarpeen tullen tieteen tarjoamat avut kivunlievitykseen ja laitan etukäteen kassit valmiiksi. Luulen että rentoutuminen on se ykkösjuttu, mihin kannattaa panostaa, eli tarpeeksi haleja mulle siis :heart:

Nukkua mä voin, tosin aamuyön heräilyt ja vessassa juokseminen ja veden juominen;mutta en kärsi tuosta yhtään. Aikaa on ollut nukkua hyvinkin pitkään, minnekään kun ei ole kiire.
:xmas:
Piparintuoksuista joulunodotusta sinne jonnekin, tein piparitaikinaa tulevan mummun kanssa. :xmas:

2 dl siirappia
2 tl kanelia
1 tl jauhettua maustepippuria
1 tl neilikkaa
1 tl inkivääriä
400 g Valio voita
5 dl sokeria
1 muna
2 dl Valio kuohukermaa
3 tl soodaa
14 dl vehnäjauhoja
Kuumenna siirappi ja lisää siihen mausteet. Vaahdota voi ja sokeri. Lisää muna. Kaada jäähtynyt siirappiseos, jauhoihin sekoitettu sooda ja kerma voivaahtoon. Sekoita nopeasti, ettei taikina sitkisty.
Anna kovettua viileässä seuraavaan päivään.
Jaa taikina muutamaan osaan. Kauli kukin levyksi ja irrota se alustasta. Ota muotilla piparkakkuja.
Paista 200 asteessa n. 5 min / pellillinen
 
miss_piggy
Täällä vauva onkin ainakin äitiyspolin mukaan raivotarjonnassa, eli en tiedä ovatko neuvolassa luulleet väärin tuon perätilan :D Painoa kaverilla tällä hetkellä noin 2390g.

Ihanaa Joulun aikaa kaikille! :xmas:

piggy ja 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
Ootteko kokeillut liitoskipuhin jumppapallon kanssa venyttelyä/ heilumista?
Täällä lähestyy puoliväli ja rakenneultra on 2.1 :) Olo on muuten hyvä mutta välillä meinaa lähteä taju:/ jouluostoksilla kävi lähes niin mutta onneksi marketeissa on penkkejä vähän väliä :p
Onnea uusille tulokkaille ja vauvansa saaneille?
Avantasia ja nömpiäinen 19+4
 
miss_piggy
avantasia: Mulla myös oli jossain vaiheessa tuota, että kaupassa tuli yhtäkkiä huono olo ja alkoi pyörryttää. Onneks nyt ei oo ollu enää.
Tällä hetkellä ainoa raskaus-riesa on tuo unettomuus. Viime yönäkin taisin nukahtaa joskus klo 3 ja heräilen vähän väliä. Ei vaan uni tuu kertakaikkiaan...

33+6
 
iltaa kaikille =)

plussatuulia ihanaa että sinäkin pääsit tänne =)

täällä kans valvominen jotain ihan mahdotoonta. saa nähdä käykö samoite kun edellises raskaudessa että unet oli katkotain yhteensä sen 3 tuntia :( onneksi on talvi odotus. ja vatsallaan saan vielä nukkua onneksi. sittenpä se valvominen tosissaan alkaa kun ei enää vatsallaa pysty nukkumaan =(

huomenna olis RU ja kovasti kyllä jännittää että mitä sanotaan, onneksi heti aamu aika :D mähän tulisin ihan täihin jos pitäisi iltapäivälle asti odottaa :D toki onneksi niskapoimu ultrassa kätilö oli vanhempi ja kokenut ultraaja ja osaas jo silloin katsoa että kaikki oli hyvin niin ei sillä lailla pelota mennä.

mulla oli hirveesti kirjoitettavaa teille mutta tässä se nähdään tämän muistin kanssa :ashamed: noooh yritän huomenna tulla sitten ultra kuulumisten kans kirjoittelemaan lisää, jos muistan :LOL:

Saspa ja tirriäinen 21+0
 
miss_piggy
Täällä vielä lenssu sitte iski jouluks joka vaikeuttaa entisestään nukkumista. Kuumetta ei oo onneks ollut mutta toinen nenänreikä koko aika melkein tukossa ja yöllä tuntuu että kurkkua kuivaa ja pistele ja sinne valuu limaa... Kiva. Eipä sitte muuta :D

34+0, poks!
 
noniin kopsasin tuolta toukokuisten kirjoituksen

täällä kans oli RU ja kans kätilö teki täälläkin. mä yritin miettiä tuos päivällä kun kävin lukemas teidän kuulumisia että onkohan mulla tehnyt RU:a lääkäri yhdenkään 3 edeltävän aikana mutta sitten vauvan koko tutkimuksia ja yliaikaisultrat on tehnyt aina lääkäri..
mua jäi harmittamaan että joko kätilö ei sanonut tai mä en hurmios kuullut paino arviota Kaikki oli hyvin oli TOSI taitava kätilö, kerto taas kaikki, näytti kuinka on raajojen luut sormia myöten hienot ja suorat. pikkuaivot ja kaikki aivojen lohkot sekä sydämmen kaikki lohkot näkyi ja kertoi että siellä on joku aukko joka ei kuulukkaan sulkeutua ennenkuin syntymän jälkeen. kerroin myös huoleni tästä vauvan koosta ja sanoi että ei ainakaan nyt ole mitään hälyyttävää toki voin itse vaikuttaa syömisilläni. mutta sitten jatkettiin ultrausta ja sukupuolta kyselin että jos nyt 4:nen aikana saisi tietää, ja eka näkyi aavistus vain mutta ei sitten antanu lupausta kumpaakaan suuntaan. lopuuksi sitten se kattoi sivusta sydäntä koko profiilista niin siellä näkyi selvääkin selvempi poika johon kätilökin sanoi että tuosta ei voi paljon enää muuttua tytöksi sitten sain 4D kuvan kasvoista 4D 4D 21+1 - Aijaa.com ja siellä näkyi kyllä selvästi kaikki kasvon piirteet vaikkei tuo kuva olekkaan mikään paras ja sitten yritti vielä hetken tiirailla mutta todettiin että vauva on sitä mieltä että kuvaukset on nyt kuvattu 21+1 Jumppa - Aijaa.com

mutta nyt mä meen tämän hurmos olotilan kanssa oleentumaan sohvan nurkkaan

saspa ja tirriäinen 21+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä