"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:

28.2.2013
lenkkari 27v / Ensimmäinen / MKS **tyttölupaus**

23.4.2013
hintriikka 25v/ Ensimmäinen/ OYS

5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ OAS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

13.01.2013
Mijau 23v / ensimmäinen


Muistossa mukana :hug:
Bambini
Miss_piggy
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)


Odottavat:


5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ OAS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

13.01.2013
Mijau 23v / ensimmäinen


Muistossa mukana :hug:
Bambini
Miss_piggy
verppu



Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0


30.4.2013
Hintriikka (la 23.4) tyttö 3922g, 50cm


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Hintriikalle onnea tytöstä! :heart:

Ja tervetuloa Mijau!

Täällä mennään päivä kerrallaan. Jotenkin tuntuu, että aika menee nopeasti, enää pari kolme viikkoa töitä ja sitten saikkuilee lomille asti. Mitään kipuja/oireita ei enää ole. Ainut joka vaivaa välillä on sappikohtukset ja närästys. Ja maha alkaa olee pahasti edessä.

Mutta nyt tuonne ulos ihanaan ilmaan, vihdoinkin lämmintä :heart:

Sunshine ja pirpanat 24+0 poks :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: hintriikka
Sunshine: Sulla taitaa olla aikamoinen masu jo :D

Hirmu nopeasti menee aika :O Mäkin alan olemaan puolivälissä jo ja ihmeen hyvin voinut. Mä niin kovasti toivon, että toi selkä jaksaa tän loppuun saakka. Ne loppuraskauden kivut oli aivan kamalia viimeksi : / Jos neuvolaterkan epäilys osuu oikeaan ja sektio tehdään 11.10, niin mun viikot on silloin 38+6 :O Minkähän kokoinen vauva silloin on ja minkä näköinen? Mulla on kaikki olleet jotenkin tosi vanhan näköisiä :D Pojastakin sanottiin synnärillä, että hän on kuukauden vanhan näköinen, pituuttakin oli sen 55.5 cm. Tästä tulokkaasta tulee varmaankin pienin :heart:
Maanantaina on se "ihana" sokerirasitus. Tuntuu, että pinnaa kiristää jo se tieto, että joutuu siihen taas : / Saas nähdä mitä näyttää arvot, jotain mulla on häikkää niissä, koska tosi herkästi alkaa tärisyttää jos ruokailusta liian kauan aikaa. Parin tunnin välein on hyvä syödä vähän jotain, niin pysyy vointi tasaisena.

kääkkis ja sisu 18+0 ( POKS !! )
 
Huomenta! :)

Mulla tulee myös huono olo heti jos oon vähänkin kauemmin syömättä (yli kolme tuntia :D) ja nälkä tulee tosi nopeasti. Koko kroppa huutaa että nyt syöt ja vähän äkkiä! :p
Sokerirasituksesta haluaisin kysyä, millä perusteella sellaiseen joutuu? Mietin vaan kun meillä on toisella diabetes ja olen vähän ylipainoinenkin, taitaa väistämättä olla mulla noi tutkimukset edessä? : / Sokeriarvot mulla on kyllä ollut hyvät ainakin viime syksynä kun työterkka ne mittasi.

Mijau 6+1
 
Mijau, mä jouduin jo rv9 sokerirasitukseen kun neuvolalääkäri päätti että mulla on radi :D mulla siis lievästi heikentynyt glukoosinsieto - ei varsinaisesti db-kuitenkaan. Toki suvussa diabetesta ja mulla ylipainoa niin setti oli aika selvä ;)

Sokerirasitus oli kuitenkin normaali, ja mittailin sitten huvikseni sokereita kotona kun olin jo sairaalalääkärille asti neuvolalääkärin toimesta päätynyt :D
Sokerit oli hyvät aina tonne viikolle 20+0 asti, kunnes meillä alko ne huonot uutiset ja lopetin mittailut :p

Mutta siis vissiin jo pelkkä BMI joissakin paikoissa määrää sen että onko sokerirasitus tulossa vai ei. Mut ei sitä kannata toisaalta pelätä - jos radi tulee, niin näkeepähän vauvaa enemmän ja tulee itsekin ehkä syötyä terveellisemmin :)


ps. meikä haluais jo takas tänne puolen!
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Kiitos ambro vastauksesta, toivotaan että pääsisit pian tänne. Olen jokusesta ketjusta lukenut sun juttuja ja ansaitsisit tosiaan kaikkien vastoinkäymisten jälkeen pikku käärön syliin ja nopeasti. :heart:
 
Mulla on sellainen kuva, että myös ikä voi vaikuttaa sokerirasitustestiin joutumiseen. Mulla ei ole minkäänlaisia rasitustekijöitä noiden sokerien suhteen, mutta jouduin silti toista lasta odottaessa testiin. Ekasta en ollut. Lapsien välissä oli maaginen 30 vuotta tullut täyteen, johtuisiko siitä?

Täälläkin toivotaan, että Ambrosia pääsee pian tänne puolle takaisin.

Täällä maha tuntuu kasvavan, vaikka mies väittää ettei mitään vielä näy. Paha olo on vähän koko ajan, mutta joko se on vähän helpottanut sen alun jälkeen tai sitten tämän kanssa on oppinut elämään, koska olo on vähän parempi ja pystyn syömään useampia asioita kuin aikaisemmin.

Klementiini ja papu 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulle sanottiin, että kaikki yli 25 vuotiaat ensisynnyttäjät joutuu sokerirasitustestiin 24-26 viikoilla. Eli mä pääsen toistamiseen juomaan ihanan litkun kesäkuun alussa, yäk. Ekan kerran jouduin viikolla 12, kun mulla ylipainoa ja äidillä diabetes niin sillä oli kanssa täällä setti selvä.

Toivottavasti Ambro pääset pian tänne takaisin :heart:

Sunshine ja pirpanat 24+3
 
Sokerirasitus tosiaan täälläpäin Tyksin suunnalla sellainen sääntö, että kaikki yli 25v ensisynnyttäjät/BMI yli 25/lähisuvussa diabetesta joutuu ainakin rasitukseen just viikoilla 24-26. Oli noita kriteereitä vissii muitakin, en muista oliks joku sellanen, ett jos on aikasemmissa raskauksissa ollut sokerinsieto heikentynyt, tai vauvalla sokerit romahtaneet synnärillä tms.

Omanapailu Mulla mielialat heittelee valtavasti jatkuvasti. Joka toinen minuutti ajattelen, ett onpa ihana saada oma lapsi, ihan ikioma ja rakas paketti <3 ja sitten taas yleensä iltaisin pimeinä tunteina mietin, ett tuleeko musta hyvä äiti lainkaan, jaksanko, riittääkö rahat. Ja uutena on noussu tuo synnytys mörkönä nurkkaan mietityttämään. Suvussahan meillä on ahdasta lantiota, joten voi olla, että synnytystapa-arviossa päädytäänkin sektioon. Ja sekin ehkä vielä olis helpottava päätös, mutta pelkään, että haluavat aloittaa normi alatiesynnytyksellä ja sit käykin vauvalle pahasti synnytyksen aikana :( Mut nämä on näitä, mun mietteitä.

Vointi täällä kohtalaisen hyvä. Suppareita tulee ja menee tasaiseen tahtiin, olen diagnosoinut itselläni herkän kohdun. :whistle: Vähän kun tyyppi voimistelee, alkaa heti supistus, tai jos käännän sängyssä kylkeä/itse tökin mahaani.. Liitoskipuja ei vielä juurikaan ole, jotain pientä kramppia kävelylenkeillä. Raskausarpia ei vielä ole ilmestynyt, toivottavasti ei tulekkaan : /

Jokos ihmiset on paljon hommaillut vauvatarvikkeita, ja mitä löytyy?

Amiraali ja tyyppinen 27+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Amiraali: Ei kannata miettiä etukäteen noita synnytysjuttuja, tulee vaan turhaa stressiä :heart: Mulla on kaikki menneet vähän pieleen, mutta jälkikäteen osaa arvostaa enemmän sitä, että ollaan nopeasti palauduttu ja lapset on terveitä :) Ihana masu sulla :heart:

Sokerirasituksessa käyty ja niinhän siinä taas kerran kävi, että RD on päällä : / 1h arvo heitti yläkanttiin ja joudun mittailemaan nyt 6 päivää putkeen sokereita. Jos ovat hyvät arvot, niin sen jälkeen 2 krt/vko riittää :) Onneksi on taas niin tuoreessa muistissa miten toi homma hoidetaan, niin oli helppo alkaa pistelemään.

Mulla oli esikoista odottaessa kriteerinä rasitukseen joutumiseen pelkkä sukurasite ( mummolla oli 2 tyypin diabetes), silloin sain hyvät arvot. Keskimmäisestä oli sama syy ja silloin oli rd, jouduin alkaa mittailemaan ja kolmannesta ja tästä jouduin rasitukseen, kun aiemmin oli rd. Kävin jo tosi aikaisin noissa rasituksissa, joskus rv 12 jälkeen. Vauvoilla on ollut syntymän jälkeen aina sokerit hyvät :) Mä en tiedä muiden paikkakuntien kriteereistä, mutta eikö ainakin ollut se 25v-ikä ja ensisynnyttäjyys?

On niin ihanaa, kun vauva on alkanut liikkua :heart: Kokoajan tulee kovempaa potkua, vaikka onkin aika rauhallinen tapaus :) Tänään on muutama aika mojova muistutus tullut vauvan olemassaolosta :heart:

kääkkis ja sisu 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Mijau
hitto ku ei koskaan ehi kirjottaan mitään tänne :)
vauva on nyt vähänpäälle 3viikkoa ja kasvanu jopa 5cm :) 2viikon ikäsenä alko itkut, sitä ennen oli niinku prinsessa :) mut nyt alotettu pierutipat niin joskohan se tästä,
jaa nyt ollaan taas sitä mieltä että ei kirjotella tänne vaan pittää alkaa vauvan kans jollekki...
 
Täällä on eka neuvola takana, ja en joudukaan siihen sokerirasitukseen uudelleen. Kuulemma kun olen alle 40-vuotias, painoindeksi on normaali ja olen kerran tehnyt sokerirasitustestin, jonka tulos oli normaali, ei tarvitse mennä nyt. Hyvä niin!

Muuten ei neuvolassa mitään ihmeitä, niitä papereitahan siellä enimmäkseen vaan täyteltiin.

Kiva kuulla hintriikan vauvakuulumisia.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
noniin! nyt ehkä ehtii kirjottamaan vähän enemmänki.

tosiaan se synnytys oli kyllä ihan kamalaa, 29.4 yöllä heräsin neljältä supistuksiin, niitä tuli ehkä 10min välein, sitten 7min välein, välillä 4min välein ja sitten ku ei enää sopranosia voinu kattoa, niin suostuin lähtemään sairaalaan. tais olla siinä vaiheessa kello jotaki 10-11? 3cm oli vasta auki. siinä sitten pikkuhiljaa siirryttiin synnytyssalin puolelle ja pysty vielä hymyilemäänki :D

aluksi olin sitä mieltä että minähän en ota mitään epiduraaleja, kyllä minä kestän! pyh! suihkussa oleminen helpotti kovasti, ammeessa oli huono olla. oliskohan kello ollu jotaki puoli5 ku sain kohdunkaulanpuudutuksen ja sepä oliki sitten huonompi juttu, homma pysähty niinku seinään! vaihtoehtoina oli lähtiä kävelylle, kalvojen puhkasu, ja en oo varma sanoko vielä että epiduraali ja oksitosiinitippa. valittin tietenki tuon kävelyn. kävin kanttiinissa kävelemässä ja ku tulin takasin niin meni varmaan 5min, ku sanoin että eiköhän aleta laittaan sitä epiduraalia seuraavaksi.. :) onneksi se lääkäri oli just sopivasti osastolla käymässä niin alkovat laittamaan sitä heti. mutta sehän se vasta inhottavan tuntosta oliki! hyi kamala! mutta kyllä vaan helpotti ku sen sai! mutta jalat tärisi ja taisin maata yhellä kyljellä liian kauan, ku toinen jalka oli ihan tunnoton ja semmonen inhottava ja toinen ei niinkään.

no, siinä sitten kärvisteltiin monta monta tuntia vielä ja joskus 23-23.30 aikoihin alko tuntumaan siltä, että nyt se taitaa tulla ulos. mutta höpönlöpön, ei se sieltä tullukkaan vielä pitkään aikaan! mie olin jo ihan väsyny ja voimaton muutenki, niin kätilö vaan jankuttaa että vielä tuon verran, näin vähän vielä! (näytti sormilla joka kerta samaa matkaa ja mulla vaan vitutti joka kerta enemmän ja enemmän).
meinasin sanoa jo, että ottakaan se puukko kätteen ja vetäkää se maha auki ja ottakaa se jo ulos sieltä! sitten tuntu että kohta repiää joku paikka, taisin sanoakki jotaki että nyt muuten taitaa revetä jotaki, että pistäkäähän sakset heilumaan ennen ku on liian myöhästä. no niin ne sitten leikkeli, eikä se vauva sieltä siltikkään tullu ulos. sitten alko vauvan sydänäänet meneen takykardiseksi(??muistankohan kuulleeni nuin sen kätilön sanovan) ja tuli lääkäri imukupin kanssa. no sehän se sitten vasta hirviää oliki! hyi kauhia! ei meinannu tulla ulos niinkään, tai ainaki se minusta tuntu siltä. no, loppujen lopuksi saivat pään ulos niin pahemmalta se olkapäitten ulostulo kyllä tuntu! huh, meni ihan kylmiä väreitä ku ees mietti sitä tilannetta!

mie kyllä huomasin, että se vauva liikku, mutta ei kuulunu huutoa, niin oli pakko kysyä, että onko se ees elossa ku ei huua ollenkaan? ja sitten kuulu parkasu. en tiiä, mie en oikein osannu suhtautua siihen tilanteeseen mitenkään, miehellä kyllä kyyneleet valu, mutta mulla ei. eikä sittenkään ku vauva nostettiin rinnan päälle. tuijotin vaan että tuossako tuo nyt sitten muka on?? sitten ne alko pesemään vauvaa ja ompelemaan meikäläistä kasaan. tikkejä laitettiin minun mielestä ihan helevetin monta, kätilö ei ees sanonu kuinka monta niitä on.
sitten jäätiin miehen ja vauvan kans kolmistaan. mies kysyi: eksie tykkääkkään siitä? menin ihan jotenki lukkoon, mutta sanoin että tottakai mie tykkään. ja niin mie tykkäsinki, mutta jotenki olin kai vaan niin shokissa vielä, että olin jotenki kummallinen...

jaahas, tämä kirjotus loppu nyt sitten tähän ku vauva heräs :)
 
Hui kamala miten eläydyin tohon hintriikan synnytyskertomukseen :O Onneksi kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin :heart: Itselläkin on kokemusta imukuppisynnytyksestä, mutta aivan erilainen kuin tuo. Siinä sen huomaa, että kaikilla ei mene samalla lailla, vaikka olisikin kyse samasta toimenpiteestä.
Kiva, kun kävit moikkaamassa ja käy vain jatkossakin, on kiva kuulla miten teillä menee :)

Huomenna olis täällä taas poksumispäivä :heart: Vauva ihana on niin helläkätinen, muistuttaa kyllä päivittäin olemassa olostaan, mutta hyvin varovaisesti :) Ihan on erilainen kuin veljensä ja silti siihen on jo niin rakastunut vaikka ei olla vielä nähtykään ( paitsi mun unissa :D ):heart: Olen todellakin alkanut empimään, olisiko tämä sittenkin tyttö, koska kumpikin tyttö oli paljon rauhallisempi tapaus, kuin tuo meidän hulivili poika :D No, toivottavasti sen näkee sitten puolentoista viikon kuluttua :)
Sokerit on pysyneet alle rajojen myös. Kovasti vaan ihmettelen miten paasto voi olla korkeampi kuin aterian jälkeinen :O Tosi usein alkaa aterian jälkeinen nelosella ( tunti ruuasta). No, näitä pohdiskelen itsekseni ja pääasia kai, että nyt pysyvät vain alle niiden rajojen :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

kääkkis ja sisu 18+6
 
Ihana masu Amiraalilla! :heart:

Olen lukenut noita synnytystarinoita jostain ketjusta enemmänkin ja oikeastaan poikkeuksetta jokaiselle tarinalle muutamat kyyneleet itkenyt :D Hintriikalla tosiaan ollut työtä tuoreessa tulokkaassa mutta kaipa vaavi kuitenkin on kaiken puskemisen arvoinen :)

Milläs viikoilla teillä on pahin väsymys mennyt ohi? Oon ihan sairaan väsynyt nyt koko ajan, ei meinaa jaksaa töissä olla eikä kotonakaan tehdä mitään. Ei kiva :(

Kiva lukea teidän juttuja, kääkkiksen kirjoituksen jälkeen tuli sellainen olo etten millään jaksa odottaa että omassa mahassa alkaa tapahtua :D Vaikka raskausoireita onkin ihan kiitettävästi niin silti kaipaisi jotain vielä konkreettisempaa, malttamaton kun olen :D Huomenna eka neuvola, jospa sen jälkeen vihdoin uskoisi olevansa raskaana.

Mijau 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mijau: Mulla oli muistaakseni ihan jollekin 16 viikolle tosi vetämätön olo. Mietin eikö se lopu ikinä, mutta nyt on kyllä tosi energinen olo jos on saanut vain kunnolla levättyä :) Mulla vaikutti varmasti se pahoinvointi, kun en pystynyt vettä juomaan, luulen että kehon kuivuuskin väsytti.

Tänään tehtiin mulle hampaan juurihoito ensimmäistä kertaa ja kyllä oli hyvä kokemus :) Hyvin puudutti lääkäri, asento kävi vain hartiohin ja leukaan, kun tunnin jouduin olemaan suu auki. Vauva alkoi myllätä masussa ihan kunnolla silloin, varmaan mun jännityksen takia, mutta hienosti vei huomiota itse toimenpiteestä :heart: Perjantaina operoidaan hammas loppuun ja ensi keskiviikkona on se rakenneultra :heart: Sen jälkeen näenkin vauvan viikolla 36 synnytystapa ja koko arviossa ja 3 viikkoa siitä, niin näenkin hänet jo IRL, minne tämä aika menee :D

kääkkis ja sisu 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau ja Epa_88
Eka neuvola oli tänään ja onneksi "neuvolatädiksi" sattui aivan ihana ja sympaattinen nainen! Verenpaine ja hemoglobiini oli oikein hyvät mutta sokerirasitukseen joudun viikolla 25 niinkuin epäilinkin. Eipä tuo mitään haittaa, parempihan se on että asiaa seurataan :) Mutta onko ihan tavallista että sokerirasitus on noin myöhään? :confused:
Ja ruokavaliota tietysti painotettiin, päätinkin että alan nyt tosissaan seuraamaan syömisiäni niin pitkälle kun vain kykenen :D Jos olen tupakastakin onnistunut luopumaan pikkuisen vuoksi niin eiköhän terveellinen ruokavaliokin luonnistu, luulisi ainakin.

Toivottavasti mulla loppuisi tää väsymys edes pikkuisen aiemmin kuin kääkkiksellä, tuntuu etten tule selviämään viikolle 16 jos näin paljon väsyttää. Pitäisi liikkuakin enemmän mutta lähde nyt sitten lenkille kun hereillä pysyminenkin on yhtä taistelua :headwall:

Mijau 7+1
 
Onnea Mijau hyvästä neuvolakäynnistä :) Mullakin oli esikoisesta sokerirasitus vasta noilla viikoilla ja puhtain paperein silloin selvisin :) Nyt myöhemmissä se on tehty jo rv 12-16, mutta syytä näihin en muista miksi aikaistui. Venähti tälläkertaa rasitus vähän pidempään pahoinvoinnin vuoksi, nyt kestikin tuo uupumus ja ällötys yllättävän pitkään, ajattelin itsekin etteikö se lopu ikinä :O

Nyt pitäisi olla se tasapainoinen keskiraskaus ja musta tuntuu, että kiihdyn nollasta sataan kyllä sekunnissa. Yksikin pieni asia niin räjähdän miettimättä : / Ei ole kovin mukavaa. En ole kyllä ikinä ollut "raskaus-ihminen", mieluiten hyppäisin tämän yli kokonaan ja ottaisin vain sen vauvan :heart: Raskaudet on henkisesti ja fyysisesti rankkoja minulle, mutta onneksi on tullut aina helppoja vauvoja :) Mun täytyisi jaksaa nyt vielä vajaa viikko rakenneultraan ja sitten itken siellä sitä viimeistä kertaani, on tämä niin ristiriitaista :ashamed:

kääkkis ja sisu 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Tämän päivän neuvolakuulumisia:
Rv 30+6 ( neuvolalääkäri 27+0)
Paino +500g (yht. 7,3kg)
Turvotus + (+)
RR 113/71 (133/73)
Pissa puhdas (puhdas)
Sf-mitta 31 (25)
Vauvan <3 +130 (+150), liikkeet ++
Tarjonta PT (RT)
Närästykseen: lääkäri määrää reseptin huomenna.
SOKERIRASITUS : Kaikki arvot viiterajojen sisällä :) Ei jatko seurantaa siis esim. ultraa, kotimittauksia voi suorittaa edelleen esim. 1pv/1krt/vko
Lääkärikäynti Rv 36

Epa ja Bingo 30+6
 

Yhteistyössä