"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Voi kiva ambro kun teit listan! :flower:
Pieni korjaus: LA 21.2. ja ikä 31v

Paitsi että mä viimeyön taas täydenkuun takia valvottuani rupesin tutkimaan kalenteria ja kuuhullu kun olen tulin siihen tulokseen että meikäläinen synnyttää 25.2. kun olisi täyden kuun aika. :D

Vissyliini 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli vaan sellainen haaveilu ensin koko alkuraskauden ja siis jo ennen raskautta ehkä viikoille 12-13, että toivottavasti on tyttö. Mutta siis sellaista aavistusoloa ei vielä ollut. Jotenkin vaan oletin tytöksi. Np-ultrassa kun näki sen pienen pyörivän ja hyörivän jo ihan vauvan näköisenä siitä vaan tuli heti pojanviikari mieleen, mutta ei se sittenkään vielä siltä tuntunut että no poikahan se on. Oikeastaan tuossa vaiheessa olin ihan pihalla että kumpiko voisi olla, kun ei oikein tuntunu millekkään. Vasta viikon verran ennen rakenneultraa alkoi olla olo että no poikahan tämä on ihan varmasti. Ja niinhän sitä sitten rakenneultrassa todettiinkin. Ja heti tuntui ihan oikealle, että sieltä on poika tulossa vaikka alkuun niin kovasti odotti sitä tyttöä.
 
Vissyliini hyvä ettei tullut mitään "pettymystä" kun ei alkuperäinen fiilis pitänytkään paikkaansa. Sellainen kun voi varmasti joillakin olla ihan mahdollinen.

Mulle on jotenkin niin itsestään selvyys että täällä on tyttö tulossa :LOL: eihän ole edes taetta onko tuolla mitään..
Oon enemmän ehkä tyttöä aina toivonut kun miehellä on jo poika, joten varmasti tämä vaikuttaa tuohon "oloon" jotenkin.
Mutta faktahan se on, että kunhan vaan keskiviikkona syke löytyy oikeasta paikasta inin se on se tärkein tällä hetkellä :)
Ja varmasti omat olot sukupuolesta muuttuu matkanvarrella :)
 
Mitäs tohon listaan pitikään kertoa? Ikä 26v, laskettu aika on hieman vielä hakusessa (joka ohjelma antaa siis erin päivän, mutta elokuun 25 vaikka ;) Sairaalana se surullisen kuuluisa TYKSin homekompukka, ja esikoinen vatsassa

Mä täällä olen ollut koko ajan poikaoloisena, jo ennen raskautta :LOL: Luotan siihen, että pupuilut osui ovispäivälle -> poika tulossa :rolleyes: Vaikka yhtälailla tyttö olisi aivan ihana :heart:

Koskas mun pitäisi neuvolaan soitella? Etten vaikuta liian innokkaalta,mutta ettei ne siellä mieti, että miks noin myöhään ilmoittelee raskaudestaan.. :confused: Mites muuten, mä en lainkaan muista neuvolaharjoitteluistani, että etsitäänkö sitä sykettä heti ekalla käynnillä sen dopplerin (vai mikä olikaan) kanssa?

Amiraali 6+3 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mä soitin neuvolaan samana päivänä kun naistenklinikalle. Meillähän oli hoidot päällä ja hoitojen etuna on varhaisultra.
mulle neuvolatäti oli kyl ihan supernihkee, ja puhu tyyliin että "hyvinkin voi mennä kesken vielä mutta katsotaan tuosta sulle nyt kuitenkin sitten aika" :O
Mulla on aikamoiset ennakkoluulot sitä mammaa kohtaan ;)

Mutta mä siis soittelin oiskohan ollu 4+4..

hyvä että jollain toisella olot jo "heti" :D meillä alko hommailut jo ennen ovista ja jatku irrotuspiikin jälkeen vielä 4päivää joten mikä vaan on mahdollinen ja toki tervetullut =)
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)



21.2.2013
Vissyliini 31v / Ensimmäinen / KYS **poikalupaus**

28.2.2013
lenkkari 27v / Ensimmäinen / MKS **tyttölupaus**

5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

20.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

14.8.2013
Ambrosia 27v / Ensimmäinen / HYS /


21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

24.8.2013
Bambini / Toinen / OYS / Poikaolo


7.9.2012
Sunshine84 / Ensimmäinen / OAS

10.9.2013
Sanna-M, 27v / kolmas / phks

13.9.2013
ViiruP / kolmas / KYS

Laskettu aika ei tiedossa / ilmoitettu:
Pintsu
Kamomillatee
hintriikka



Tulossa:



8.1 NP BDU
10.1 N Ambrosia
10.1 N Amiraali
14.1 NT + S Epa_88
15.1 VU jeennaa
17-1 VU Pintsu
18.1 NP Pamsku
21.1 NP jeennaa
23.1 N Pintsu
29.1 NL Pamsku

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Mulle muuten kaksi työkaveria ennusti että saan 2 poikaa. Toinen ennusti kädestä ja toinen vihkisormuksella :D Joten saa nähdä miten käy.

Mulla tää pahaolo vaan pahenee, alkaa olee 24/7, yölläkin tuntu kuin olis ollut keinuvassa laivassa.
 
Mä soitin neuvolaan 5+jotain ja eka käynti oli 6+5. Kirjattiin tiedot ylös ja tutustuttiin käytäntöihin ja laitettiin aloitusmerkinnät äitiyskorttiin. Sit meidän neuvolassa kun on oma ultraus kone, laitettiin seuraava aika heti seuraavalle viikolle 7+6, jossa lääkäri sitten ultrasi ja tarkisti että sitä ollaan varmasti raskaana ja että kaikki ok ja että syke löyty ym...
 
Mä soitin kans tosi aikaisessa vaiheessa neuvolaan, mutta meillä pääsee nlaan vasta rv10. Esikolta asuttiin naapurikaupungissa, joten siellä oli eri aikataulut neuvolalle. Mutta, kun nla menee väkisinkin noilla viikoilla pitkälle ens vuoden alkuun, niin ei ollu edes antaa vielä aikaa.. pitää soitella viikon-kahden sisään uusiksi, sit jos sais jo aikaakin. Ultra-aikaatäällä haaveillen .. mietin, että tilatako vaiko eikö, yksityisellä kuitenkin mentävä VU:aan.

Poikaolo täällä. Ovis osu niin nappiin pupuilun kanssa, että taitaa poika tulla. Ja esikkokin on poika. Ja mies toivoo poikaa. Toki, tytön minä ottaisin mieluusti :p

Olot: liian normiolo. Väsyttää, tissit on toooosi kipeät ja hermo menee alta nanosekunnissa jos sopivasti puristaa ;) Kaikki kiristävät vaatteet ahdistaa ihan mielettömästi, tympii kun pitää peitellä turvotusmahaansa. Nälkä on kova, koko ajan jotain mielitekoja ja vissy kuuluukin mun päivittäiseen ruokavalioon :LOL: Mutta, huonoa oloa ei juurikaan. Outo juttu.
 
Heippa vaan,

mä olen ollut nin väsynyt ja sekasin, että en ole edes muistanut olleeni täälläkin ryhmässä.

Nopeasti siis kuulumisia, varhaisultrassa käyty vkolla 6+6, vastasi viikkoja 7+0 :) NT-ultra tulossa 14.1 ja samana päivänä sokerirasitus. Toivon niin paljon tyttöä et tyttöolo on...mutta mies sanoo et toinen poika. :D

Epa ja nimetön 9+2?
 
Moikkis!

Ja kaikille hyvää uutta vuotta!

Mä sitten tänään tein vikan päivän kunniaksi digi testin. Sinnehän pärähti raskaana 2-3 :LOL: Nyt mieskin alkoi uskomaan. Paha olo velloo edelleen, mutta kärsii jo syödä ja kun muistaa syödä jotain parin tunnin välein niin ei ylly niin pahaksi.

Mä oon kanssa miettinyt varhaisultraan menoa. Mulle se ei tulisi kustantaa niin paljoa kun sairaskassa korvaisi sen 75% siitä.
 
Onneksi olkoon Ambrosia!
Nyt sitten alkaa valitettavasti se kaikkein piinaisin vaihe, kun jokainen lorahdus housuissa aikaan saa tsekkauksen, että tuliko verta, jokainen masukipuilu saa kauhunväreet kulkemaan pitkin selkäpiitä.... Varsinkin jos ei mitään kunnon raskausoireita lyö päälle.. Sitten se viikolla 12 helpottaa kun pääsee nt-ultraan ja sitten onkin jo pahin ohi ja pääsee nauttimaan raskauden ihanista vaivoista täysin rinnoin(noin niinkuin kirjaimellisesti ;) ) Mutta toi alkuaika menee niiin nopeesti aika suorastaan hujahtaa sinne 20+ viikoille, koko ajan on niitä etappeja mitä käydään neuvolan toimesta läpi. Sitte 26+ viikojen jälkeen aika tuntuu pysähtyvän...

Tää loppuvaihe alkaa jo tympiä... konkretisoituu se odottavan aika on pitkä... eihän tässä ois enää kuin 5-9vk, mutta olo on jo niin raskas ja tönkkö ja nukkuminen jo huonoa ison mahan kanssa...

Vissyliini 32+6

P.S. Mahtavaa alkanutta vuotta 2013 kaikille!!
 
Moikkis!
Minä olen mahani kanssa ollut taas niin kiireinen, etten ole joutanut palstailemaan :) Superhyper onnittelut Ambrolle ja muille plussanneile!! Ihan mahtavaa, että pitkän odotuksen jälkeen asiat kääntyvät parempiin uomiin.
Täällä voidaan mainiosti jos ei lasketa vasemman puolen si-nivelen kipuja, hain tukivyön lainaan kaupungin apuvälinelainaamosta, ilmaiseksi. Typykkä alkaa olla villi tapaus varsinkin iltaisin ja möyrimiset näkyy hienosti masun päältä :) Rakenneultra meni hyvin ja kaikki on kunnossa, menen kuitenkin vielä yhdelle ylimääräiselle lääkärikäynnille, koska Taysissa tuli käytyä siellä lapsivesitutkimuksessa.
Kolme kuukautta töitä miinus talviloma ja kesäloman rippeet. Lähipäivinä pitäisi vaunut ja kaukalo olla noudettavissa. Viikon päästä on neuvola, jolloin katsotaan kela-asiat läpi.

Masuja kasvattavaa vuotta kaikille! :D t. Mi&Ma ja prinsessa 22+3
 
BDU
Joulukiireet ym. hössötykset ohi! :) Kivaa Ambrosia kun teit listan meille! Mulle voi laittaa np-ultran tulevaksi 8.1. Jännittää :heart:

Minä soitin neuvolaan jo tosi aikasin, ehkä joskus 4+4 tai jotain. Mulla taas oli ihana se terkkari ku sanoin varovaisesti et oon saanu vaan haaleita plussia et pitäsköhän käydä labrassa varmistaan ni se vaan sano et on niin aikasta vielä et siksi viivat haaleita ja katotaan heti neuvola-aikaa.. Vähän tyly oli sulla se täti Ambrosia! Tosi optimistinen asenne.. Eka neuvola meillä oli vasta tuossa 10+ viikolla joten käytiin ar-ultrassa 6+ tarkistaan et pieni on matkassa ja oikeessa paikassa jne. :)

Huomenna ajattelin kertoo pomolle "huonot uutiset".. Hui :D

BDU ja ötökkä 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
BDU joo, oli varsinainen lehmä se neuvolatäti :LOL: toivottavasti on livenä paljon mukavampi ja helposti lähestyttävä :)

Tsemppiä huonojen uutisten kertomiseen - mä olen omani jo kertonut ajat sitten :) mä pääsen jatkossa vaan varmistelemaan niitä että kyllä mä ihan oikeasti olen jäämässä pois :) Onneksi tässä on aikaa perehdyttää sijainen näihin hommiin :)
 
Neuvolantädit mä kauhulla odotan omaani :rolleyes: Meillä neuvolassa, kun tätit on jaettu kaupungin alueiden mukaan, ja en tiedä lainkaan kenen alueeseen kuulun, ja siellä on yks tosi "suorapuheinen" täti. Viimeksi, kun hain pillerireseptin yli vuosi sitten kyseiseltä tädiltä, se päi naamaa töräytti, että olen lihava :ashamed: vaikka painoindeksi meni just ja just lievän lihavuuden puolelle. Siks ehkä olen tehnyt omasta painostani nyt semmosen "mörön" ittelleni, koska pelkään, että saan sen tädin omakseni, ja se joka käynti meinaa sanoa tuon saman. En tiedä pitäiskö siinä vaiheessa kertoa kyseiselle naiselle, että minulla on ollut syömishäiriö, joka tykkää nostaa päänsä juuri tuollaisten kommentien jälkeen. :kieh:

En ole vieläkään soittanu neuvolaan, siellä on ajanvaraus klo 8-9, ja nyt on väsyttäny lomalaisena niin paljon, etten ole jaksanut herätä sen takia. :ashamed: Olo on ihan ok täälläpäin, pientä alavatsanippailua, ja kuvotusta 24/7.

Pomolle kertominen itse olen ajatellut kertoa sitten, kun valkoisen telttahoitotakin alle ei maha enää mahdu, tai alan oksentelemaan aamuvuoroissa, kuitenkin niin, että ehtivät tilalleni kouluttaa uuden poliklinikkahoitajan.
 
Täällä on vähän palstailut jäänyt, kun on vieläkin niin pölmistynyt olo :D Lisäks iltasella, jolloin usein olen koneella on sen verran huonot olot, että on vähän jääny.

Huippua Ambrosia et kaikki vaikuttais olevan kunnossa!

Me saatiin kuin saatiinkin omasta neuvolasta lähete varhaisultraan! Se sillä, että viimeksi oli se keskenmeno ja siitä syystä tarkkoja viikkoja ja laskettua aikaa ei tiedetä. Mä kyllä osaan aika tarkoille arvioida, mutta todella mielelläni olen menossa. Oltaisiin muutenkin menty sit yksityiselle, jos ei ois tuota lähetettä saatu. Sen verran jäi se keskenmeno ahdistamaan, että mielelläni näkisin pienen sydämen sykkeen heti kun mahdollista (jos kaikki hyvin), niin voisi alkaa erilailla iloitsemaan tästä. Tosin, ihmeesti sitä on kuitenkin iloinnut, vaikka yrittääkin pistää jäitä hattuun :D Mut listaan voi päivitellä VU 17.1. ja N 23.1.
 

Yhteistyössä