"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

BDU, kiitos lohdutuksesta. =) Eilen hoitaja laski et viikkoja olis 5+3, eli tänään olis sit 5+4! Tosin, toinen laskuri sanoi että 5 viikko päättyy 26.11 ja toinen laskuri sanoi viikkoa vähemmän? Eli nyt on hoitaja ja toinen laskuri sanonut että viikkoja on 5+ ja yks laskuri sit sanonut että viikkoja 4+

Ja tosiaan edellisen testin olin tehny muutamia päiviä sitten, eikä ollu vahvistunu, mulla on ollu vatsakramppei jos jonkunmoisia, en ite tiiä mikä on normaalia ja mikä ei kun eka raskaus kyseessä. Neuvolan täti ehdotti jos kävisin lääkärillä. Lääkäri sanoi, että kaikki vaikuttaisi normaalilta, mutta katsotaan ultralla vielä. Nyt siis odottelen että saan tämmösen akuutin ajan sairaalasta, joka pitäs olla viikon sisällä.. Raskaushormoni katottii eilen kans verestä ja perusverenkuva, niitä odotellessa tänään.

Tänään on tosin testikin vahvistunu, eikä eilisen jälkeen oo mahaakaan krampanu, taidan vaa olla liian jännittyny :D Ainakin saan ultrassa vahvistuksen siitä, onko siellä ketään :heart: Sen jälkeen pääsen varmaanaan neuvolaan ekaa aikaa.

Mulla päätä kans särkee melkee joka päivä, ei myöskään onneks ole yltyny migreeniksi. Siihen hupiin ei meinaan mitkään Panadolit auta :/ Onneks raskaana ollessa saa ottaa Panacodia, se vie kovimman kivun pois.. Tosin viel en oo ottanu mitää lääkettä mihinkään. :D


*** muoks *** :D Nyt ku ite laskin ni sain 5+0! Eli, en taida laskee enää yhtää mitää :p
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Hienoa että saat asiaan selvyyttä pian :) Mulla on noita mahakipujaki ollu melkeen koko ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Yleensä siis särkee alamahaa menkkamaisesti mut kuuluu kait asiaan. Tuo päänsärky on kyllä semmonen mitä ei toivois kellekään, se on jotenki niiiin vaikee sietää : / Noh, mä oon onnellinen joka päivästä ku ei särje :D

BDU ja ötökkä 7+0
 
Onneks =) ei tarvii sinne ekaan ultraan odotella, joka on vasta monen viikon päästä. Joo, ei tätä kelleen toivo, varsinka ku ei voi ottaa migreeniin täsmälääkettä. :/ Mutta, onneksi on hyvä syy olla ottamatta <3

Mites muuten teillä muilla odottavilla on työpaikan suhteen ? Onko vakkaria, määräaikasta, työtäntä, opiskelijaa, jne ? =)
 
Minä poistun täältäkin..Tiistai iltana alkoi veren tuleminen ja torstai aamuna tuli jotain muutakin. Eilen olin lääkärissä ja kohdusta ei löydetty mitää ja hcg arvo 5. Lääkäri epäili etten edes raskaana ollutkaan..Surua se ei itseltä pois vie ja itse tiedän, että raskaana olin..
 
Minä täällä taas kovaan ääneen kälättämässä! :D

Eilen laskettiin miehen kanssa ohjeitten mukaan, että olis ollut 4+5 viikot, sairaalassa hoitaja tais merkata väärin, eli lääkäri luulee nyt että viikkoja on kasassa enemmän kuin mitä oikeasti on. :confused:

Ja labravastauksetkin tuli. :( S-hCG oli vaan 61, saa nähä miten käy. :'( Aika vähäiseltä vaikuttaa, vaikka viikoilla 4+ pitäis olla hormonia: 3-426 ja viikolla 5+ :18-7340. Toivottavasti lähtis nyt tuplaantuu. Maanantaina jos soittas terkkarii jos sais uudet labrat, niin näkis onko se lähteny nousuun. Vaikka hidastahan se on, kun r-testiinkin viiva tummenee niin hitaasti.
 
BDU
Jospa se arvo nousisi kuitenkin!! Joillakin se nousee hitaammin. Mulla ainaki on vakkarityö ja pomolle kerron varmaan vuodenvaihteen jälkeen et jään kesällä sit mammaileen :) Se tuskin on mitenkään riemuissaan mutta ei voi mitään :D

BDU ja ötökkä 7+3
 
Mulla on määräaikanen työ, joka kohtapuolin loppuu. Mutta oon sellasella alalla, jolla aina on töitä tarjolla, kun vaan jaksaa tehä. Miehellä onneksi on pysyvä työ =)

Kävin tänää labras otattaa hCG:n, huomiseen jännättävä tulosta :s Neuvolassa oltiin kuitenkin positiivisella ja toivekkaalla mielellä, ton hCG:n suhteen, sanoivat että se hormonin määrä itsessään ei kerro vielä mitään.
 
Pintsulle paljon lämpimiä haleja :hug:

Mulla vakkarityö ja töissä osa porukasta jo tietääkin...alkaa olla niin näkyvää sorttia tuo etukumpu. Äippäloma alkaa maalis-huhtikuun vaihteessa.

Flunssa pukkas päälle....pitää yrittää toisella tassulla pitää nenästä kiinni, ettei koko ajan aivastelis ja toisella vähän näpyttää konetta....

Mi&Ma + prinsessa 18+2
 
Mi&Ma kyseli liikkeistä.
16+ viikoilla alkoi olla sellaisia jänniä elohiirikutituksia, joista en osannut sen kummemmin ajatella mitään. Mutta ne kuitenkin voimistuivat ja viikolla 17+ olin ihan varma että sen on oltava vauva. Hankala oli tehdä eroa esim siihen liikkuuko ilma suolistossa tehden kuplia, mutta tuntemus sijoittui juurikin keskelle alamasua, muutama sormen leveys navan alapuolelle. Ja sitten viikolla 18+ tuntui jo selviä pikku potkuja. Mulla on kyllä ihanteellinen tilanne tuntea potkut selvästi ja varhain, kun kohtu on todella edessä ja lähellä ja istukka on takana.

Vissyliini 29+0 POKS
 
Trallallallaa tralalallaa... pakko tanssia ja hyppiä tasajalkaa ja huhhuijaa ja SIIS AIVAN MAHTAVAA!!!!!!!!

:heart::flower::heart::flower:

[B]Ambrosia!!!
[/B] Ihana uutinen! Sinulle jos kelle suon kyllä nyt kaikki tuurit ja lykyt ja onnet että pysyy pikkuinen kyydissä loppuun saakka!!! Mä olen nyt niiiin täpinöissäni tällaisesta uutisesta että unohdin jo ihan mitä meinasin kirjoittaa... :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Ambro Mulla oli ar-ultra viikoilla 7+5 ja pitihän sitä sitte varuilta muistaakseni viikolla 6+ tehä vielä apteekin oma. Ja oli se vaan villin näköinen kun se testiviiva oli ihan tummanpuhuva ja varmaa 10 kertaa vahvempi kuin se kontrolliviiva. Siis jos ei malta oottaa niin kyllä siitä testistä ja superplussasta joku riemu on vielä sittenkin :)

Vissyliini 29+5

 
Viimeksi muokattu:
jeennaa oli kysellyt työpaikoita;
mulla vakituinen työ neljättä vaiko viidettä vuotta ja itseasiassa tuli jo esimiehellekin kerrottua. Sanoin kyllä että en näin aikaisessa vaiheessa olis halunnut kertoa koska KM riski on niin suuri eikä ole varmuutta onko tuolla edes elämää tapahtumassa, mutta ...
teen siis siistiä toimistotyötä, mutta meillä on talossa remonttia ja maanantaina alko iltapäivästä ilmastointikanavaa pitkin tulemaan kaikki liuotinaineiden hajut (tinneri/tärpätti) ja aloin voida tosi huonosti (+ siihen paniikki että toi haju tekis jotain korjaamatonta)..
Katsoin parhaammaks kertoa esimiehelle, ja oon tyytyväinen että kerroin.
Esimies sano että mikään ei ole isompi ja parempi asia kuin odottaminen ja äitiys, eikä mikään ole riskeeraamisen arvoista tässä tapauksessa.
Sain loppu päivän palkallista(!) vapaata ja nyt mulla on sitten iltapäiviksi järjestetty toinen työpiste, jotta saan ilman pahaa oloa jatkaa töitä.

Mun esimies on siis itse 37vuotias omasta tahdostaan lapseton mies, joten hieman hänen reaktionsa yllätti, koska hän oli ihan kyyneleet silmissä ja aidosti ilahtuneen ja onnellisen oloinen..
Ja koska esimies on myös entinen kolleegani, niin meidän suhde on muutenkin erilainen kun normaali alainen - esimies.
Ja tiedän, että jos tässä huonoja uutisia matkalla tulisi, niin saan esimieheni tuen.


Vissyliini, voi apua tota masua! :heart:

Mä ajattelin tänään ostaa kans testin ja tehdä uusiks.. tällä viikolla ja ensviikolla :D


~Ambro 5+0 (vielä ei uskalla poksutella kovin kovaa kun on kaikki vielä niin epävarmaa)
 
BDU
Mä tein muistaakseni kans joskus 5+ tai 6+ viikolla viimeisimmän testin 'ihan varalta' ja oli kiva kattoo ku se viiva oikeen singahti siihen ja toooosi vahvana ;) Ihana suhtautuminen Ambrosia sun esimiehellä! Mä en oo vielä kertonu töissä, kerron sit ku tää tulee muutenkin julkiseksi.. Luulen että pomo suhtautuu kyllä ihan ok, mut kyl sitä silti harmittaa et jään pois :D Se just mietti et miten firman pärjäis ilman mua, joten tää taitaa olla sille enemmänki huono- ku hyvä uutinen.

Täällä on vasta turvotusta ilmassa, iltasin maha on iha jalkapallo. Viikon päästä ois eka neuvola :)

BDU ja ötökkä 8+6
 
Moikka!

Varovaisesti kurkistelen tälle puolelle. Tänään kp30/30, dpo11 ja kolme testiä tehtynä. Pe iltapäivällä david antoi osviittaa plussasta, kun keräsi väriä hassusti (mitä ei oo tehny aiemmin), eilen pc aamulla haalea plussa ja tänään jo hieman tummempi. Ajattelin tuossa viikolla tehdä vielä digin, kaiken varalta.. vaikka selkeä plussaolo onkin jo oireineen :)

Huh, vähän alkoi jännittää. Esikko on jo yli 4v, joten vauva-arki ja kahden lapsen kanssa eläminen pelottaa jo ajatuksena.. voiko tätä perua?? ;)

Töistä sen verran, että mulla on vakiduuni, tosin teen toukokuun loppuun ravintolapäällikön sijaisuutta ja sen jälkeen oli tarkoitus jatkaa vanhassa duunissa tai jos vakkaripäällikkö ei palaa, jatkaa siinä sitten. Mutta, tämä muutti suunnitelmia. :) Esimies tuskin ilahtuu kun kerron, täällä muutenkin vaikea löytää kunnollisia esimiehiä :/

Bambini & masukki 4+0 (??)
 
Viimeksi muokattu:
BDU joo esimiehellä on ihan mahtava asenne, mutta vähän käy jännäks.. mun pomo nimittäin tossa about kuukaus sitten sano, että haluais että mut koulutetaan hänen tiiminstä työnjohtajaksi, koska on aistimassa että nykyinen nostaa jollain aikavälillä kytkintä..
Ajattelin tästä nostaa kissan pöydälle heti lomien jälkeen, että kyllä edelleen olisin kiinnostunut tästä pestistä, ja mielelläni otan nyt keväällä koulutukset siihen. Silläkin mahdollisuudella, että olen äitiyslomalla kun pesti aukeaa.. Voi olla myös hyvinkin mahdollista että nykyinen työnjohtaja ei ole vielä pariin vuoteen minnekään menossa.
Esimies vaan tosiaan sanoi että kun tää nykyinen lähtee, niin hän ei edes mieti muita vaihtoehtoja.. AARGH :D

Vähän harmi juttu että nyt jo stressaa työjutuista :D


Bambini luinkin siun plussasta! Varmasti hyvin menee tuolla ikäerolla :)!
 
:wave: Heipä hei! Mä siirtyilen hiipien varovasti tuon Bambinin käsikynkässä tälle puolelle :D Eli tänään tehty Clearbluen testillä plussa, jota en vieläkään oikein usko. Johtuneeko siitä, että olen ollut äitiysneuvolassa harjoittelemassa pari kuukautta, tiedän mitä voi tapahtua, ja tietenkin mieli mustamaalaa nyt siihen tyyliin, että tuulimunaraskaus täällä on ihan varmasti menossa.. Voi apua. Mistä mä saan sen raskauden riemun? Pelkään niin kovasti että kaikki meneeki pieleen ja ekassa ultrassa ei sydämen sykettä näy :ashamed:

Ja netin laskurilla menossa siis viikot 4+2 (mä en vaa ymmärrä tota, ett jos mulla alkoi viime menkat ke 14.11., ni miten se voi näyttää vaa +2 ? eiks sen pitäis olla jo sitte +4? :confused:
 
Amiraali: mulla kans sama homma.. laskuri antaa eri rv:t ku mitä itte laskin. Ja ku vertailee laskureita keskenään, niin sitteki tulee vaikka ja mitä vaihtoehtoja. Ja hei, kiva ku tulit samaa matkaa ;)

Nyt unimaailmaan ja aamulla työreissuun. Toivotaan ettei kukaan tajua vielä mitään tästä, jos raskaus vaikka paistaa äiti- ihmisille ja raskaana oleville kollegoille kilometrin päähän ;)
 
BDU
Koita Ambrosia jättää työasiat mielestä kotona ja nauttia tästä :) Kyl asiat hoituu painollaan.. Ja tervetuloa taas uusille!! :wave:

Mä kans tein eri sivujen laskureilla noita LA-laskuja ja aina ne vähän heitteli ja ku ei oo ollu säännöllinen kiertokaan niin sekin vaikutti aikas paljon laittoko siihen 28pv vai 30 jne. Mut mä oon nyt menny tällä minkä sain ar-ultrasta ja ei se heittäny ku päivällä mun omaan laskuun :)

Mul on kyllä pysyny hyvin salassa tää, kukaan ei oo arvannu vielä mitään. Mä oonki sellanen kenestä tätä ei vois heti uskoo ja sit oon kyl aika hyvä valehteleen selkeesti ku yks kaveri on kiusotellu mua vauvakuumeella ja kysellykki asiasta vähän pilke silmäkulmassa (kuumeesta siis) mut ei oo mitään arvannu eikä selkeesti epäile kumminkaa mitään. Kiva päästä pudottaan pommi kuhan tässä jaksaa ;) Olo on ihan hyvä mutta väsy vaivaa edelleen tosi pahasti. Pahoinvointia on välillä mut vähenemään päin jo :)

BDU ja ötökkä 9+3
 
Jaksamisia pahaanoloon.. täällä oireina oikeastaan enää tissit.. kaikki muu peittyy tän flunssan alle :LOL:
meen illalla käymään lääkärissä - varmuuden vuoks.
Vaik epäilenkin ettei muuta sano kun lepoa ja paljon juotavaa.

Mä käytin vau.fi:n laskuria ja sen mukaan meen. Neuvola tosin laski suoraan menkoista välittämättä siitä että tiedän aika hyvin ovulaatio-ajankohdan kun irrotuspiikkiä on käytetty :p

ja joo, työasiat jätetty jo taka-alalle, ei jaksa stressaa :) Ei oikein mistään tällähetkellä :) Olo on kipeä mutta hyvinkin "seesteinen" :)
 

Yhteistyössä