Painojutuista:
Minnuska89 ONNEA painon pudotuksesta!!
Itsekin tonnikeijukaisena tiedän miten hyvältä tuollainen tuntuu.
Mulla pco ja joku insuliinihäikkä (insuliiniresistenssi?) vaikeuttaa painonpudotusta ja teki sen että joka kk parin vuoden ajan kaikki menkkoja edeltävät nesteet "jäi" kroppaan. Eli kilo pari kuussa! Ei auttanut liikunta eikä ruokavalio, pahimmillaan vatsakin oli aivan jumissa, vuoden verran esim oli hyvä jos ison asian sai ulos kerran kahteen viikkoon.
Sitten gynellä kävin juttelemassa ja siinä normi alatietutkimuksen yhteydessä avauduin sille jostain syystä näistä mun terveysongelmista jolloin totesi että ultrataas ja katotaan mikä munasarjojen tila on. PCO:han se sieltä löyty ja lätkäs metformiinit käteen.
Yhdessä metujen ja vähänhiilarisen ruoan kanssa lähti 10kiloa kahdessa kuukaudessa. Syksyllä 09 paino oli vielä 106 ja helmikuussa 2010 paino oli enää 92.
Tän jälkeen ei ookkaan sitten mitään tapahtunut paitsi ruokalutottumukset palanneet "vanhaan"
Paino noussu tuosta nyt ainakin 4kiloa kun lopetin kesällä tupakoinnin ja en pitänyt ruokailuista kiinni. Nyt on taas karsittu hiilareita ja kun toi sairaalareissu on ohitte ja nyt on terve niin pitäis alkaa taas urheilemaan.
Vähän on vaan mieli maassa, koska sairaalassa punnitsivat niin oli paino jotain 99,6 (kotona ennen sairastumista paino pyöri 95-96kieppeillä)
Tosin oli mulla lääketurvotustakin, ja kun kuume oli pyöriny kolme päivää siellä 40-asteessa niin mähän join jotain 5-7litraa nesteitä vuorokaudessa.
Nyt en oo ees vaa´alla suostunut käymään. Päätin jo sairaalassa punnituksen jälkeen että vaa´alle menen vasta kun menkat on ohi (jos alkavat siis). Saa sen menkkapöhötyksenkin pois
Positiivista on kuitenkin se, että samat vaatteet menee päälle jotka meni ennen sairaalareissuakin. Jopa paremminkin
Tässä jos sais työvuorojakin järkeistettyä niin liikkumisestakin tulis varmasti enemmän jotain.. Vuorotyötä kun teen niin sehän jo siitäkin syystä aiheuttaa lihomista ja terveysongelmia kun työaika ei ole säännöllinen. Oon onneks siitä päässy eroon etten yövuoroissa herkuttele (ainakaan niin paljoa kuin ennen
)
Alice81 miepä päivitän
Tsemppiä uuteen kiertoon!