Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

Minäki tulin kurkkimaan...

Jomilla kivan kuuloset suunnitelmat :) Kaikkea hyvää sinne jatkoon... Ja ties vaikka pääsisitkin testaamaan millaset neuvola systeemit ulkomailla on :)

Anin
Onnea uudesta kodista! :flower:

Tine:lle isot onnittelut plussasta :heart:

Näyttäs kohta olevan monella jännät paikat. Pidetään peukkuja että mahollisimman moni tulla tupsahtais tuonne lokakuisiin b:)d


Salainen toive ja Torsti rv.6+4 (5+4)
 
***Torstai 3.2.2011***





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Nimimerkki .... Kiertopäivät .... Yk ... Toiveissa, (Lapset)

HekkuLiini ................ 119/28-32 ....... yk1 ........ 2.
Hopefully (23)............47/34.............. yk9.........1.



kuumeilija 38.............. 37/?................. yk? ...... 1.
anskilia......................... 36/30............... yk1 ....... 1.
Lolaa (19) .................... 30/? ................ yk1 ....... 1.
miida ........................... 30 .................. yk1 ........ 2. (5/09)
Teollisuuskypärä............. 30/28-30 ........ yk1 ....... 2.




sharita (27) .................. 29/ 30-49 ........ yk1 ........ 1.
Catherine- (21).............. 29/35 .............. yk 2 ...... 1.
Eevaliisa (26) .................28/27 ............. yk 2 ....... 3.
Kauniina Päivänä Tuut ....28/27-30..........yk ?........ 3.
Vauvako? .........................28/23-26 ....... yk? ......... 4.
Öttisk䅅…………….........28/32…....……..yk9 …………1. (1km)
miranda-81.................... 27/28/33..........yk 1........... 3.
Ambrosia85 (26) ................. 25/29-32 ......... yk3 ....... 1.
Jumima ....................... 25/28-29 ......... yk2 ........ 2.
niiskuneiti90.......... 21/26-31.......... yk3....... 1.





Mamu82 .............. 17/23-30........yk 3 ...... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
Hölyhuispake ........ 14/28-34 ......... yk2 ..... 4.
Kolmio ................. 13/ 29-31 ..... yk1 .... 2. (8/09)
PikkuHöttiäinen (27) ... 12/27............. yk2 ...... 1.
Isosiskoksi (28) .... 11/30-32.......... yk2 ..... 2. (3/10)
Heenu (33) ................... 10/32....................... yk2 ..... 4. (02,03,07)






Sunflower11...............7/28-31.............yk2.............3. (-08,-10)
Maijamehi (29) ........ 7/28-35 .......... yk2 ... 3./2. (2/03,8/10)
metsätähti..............7/28............. yk1 .... 4. (6/06,8/07,3/10)
Minnuska89.............. 5/34......13+km1/10..... 2. (3/09)
hzz .......................... 4/25-28............... yk7 ....... 3. (7/04, 3/06)
Alice81 (30) ................... 1/24-28 ......... yk2 ........ 2. (3/10)




pörhölä (31) ......... ?/? ............... yk3 ..... 4./2.
mimmiih ............... ?/? ................ yk6 ......... 1.
KaTo .................... ?/? ................. yk1 ......... 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

chrisu.............................1-2/2011 ............................. 1.
nuppu86 ....................... 2/2011 ................................ 2.
Viida (25)…………….3/2011 …………………… 1.
kn071 (22).....................ivf 03-04/2011................... 1.
Bassets ........................ kevät 2011 ............................. 3.
Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
Anin..............................kesä/syksy 2011..................... 4.
Sinisilmä-91 .................3/2011 ................................. 1.
tryffeli89 ..................... 6/2011 ................................ 1.
Peepe ......................... 6-7/2011 ............................. 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ............................ 2.
Mutsikka81................... kesä 2011 ........................ 7./1.
miss bamse ................. 7-8/2011 ........................... 5.
bellabambini .................8-10/2011 .......................... 1.
Spukka.........................kesä 2012...............................?



Taustailijat:

(An-nie)





Haamuilijat:






Plussanneet 2011:

*Tammikuu: Ansis (yk1), elmiju (yk1/yk7+km), Salainen toive (yk2), äiti88 (yk6), Tine (yk3)


Plussanneet 2010:

*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)



Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:

Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö



++++ PLUSSARIKASTA HELMIKUUTA ++++
 
Viimeksi muokattu:
heipsan,pitkästä aikaa taas kirjoittelen..:)
Onnea plussanneille..:)

Itselle ei kyllä plussaa ole odotettavissa kun ei ole ollut mies kotona tässä kuussa. Mensuja oottelen alkavaksi minä hetkenä hyvänsä.
Hyvä tässä on se että mies on myös kovasti kuumeissaan,joten kun palaa kotiin niin alkaa meillä peitonheilutukset...:D
 
Tänään kävin aamulla siellä sokerirasituksessa ja hyvin se meni, ihan hemmetin pahanmakuinen se litku ainaki oli jos ei muuta Oli erinlaista litkua kuin silloin esikoisen aikaan oli. No 10.1 lääkäri sitten soittaa sokerirasituksen tuloksista ja klamydian tuloksista.

Minulta otettiin yhteensä laskettuna 7 putkiloa verta Eli siinä samassa katotaan maksa ja kilpirauhaset uudelleen että ne ei vain estä tuota raskaaksi tulemista, oli vähän surullista istua siellä aulassa kun varmaan kolme tai neljä raskaana olevaa tuli sinne kans istumaan :/

Mutta ainut asia mistä olen niin hemmetin iloinen niin on se että olen saanut tässä parin päivän sisällä pudotettua painoa, painoin ennen 111,6kg ja tällä hetkellä painan 109kg mikä on minulta todella hyvä suoritus, olen kävellyt vain kaikkien makeistenkin ohi miettien että "en varmana nytten retkahda ja haluan pudottaa painoa edes jonkiverran"

Ja olen alkanut tarkkailemaan mitä suuhuni pistän, otan päivässä yhden lasin verigreippimehua ja syön nesteenpoistajaa, vitamiinia, foolihappoa saa nähä tuottaako tässä kierrossa nuo tulosta, en ole edes yhtään ajatellut sitä vauva juttua

PAAALJON PLUSSATUULIA JA PUHUREITA IHAN MEILLE JOKA IKISELLE IHANAISELLE++++++++++++++++++++++
 
Minnuska89 Toivottavasti jotain selviää. Ja varmasti oli kurja aistua raskaana olevien kanssa samassa odotustilassa :hug: Onnea kuitenkin painon pudotuksesta =)

Sunflower minä en valitettavasti osaa neuvoa ovistesteissä...Mutta eikös joku joskus täällä sanonut, et voisi olla aamuin illoin hyvä sitä testata!?!
 
Sunflower11
Minnuska89: Tsemppiä painonpudotuksen kanssa! Hyvin ootkin saanut pudotettua!

Nii mie siis tarkoitin tuolla oviskyselyllä, et kannattaako sitten sitä lähempänä ovista alkaa testata aamuin illoin et saa sen oviksen sit varmasti, mulla tais jäädä lause kesken :D

Ansis: Näin mäkin muistan täällä (Tai muualla) lukeneeni.
 
Kävin tänään puntarilla, se hyvä puoli oli että näytti suurinpiirtein sen verran kuin painoin ennen neitiä (tosin ekaan neuvola punnitukseen nähden -2kiloa), mut kuitenkin sit 4 kiloa enemmän kuin jälkitarkastuksessa. No tällä mun karkinsyömisellä ynnämuulla olis sitä painoa voinut tulla enemmänkin. Tarvis varmaan kanssa yrittää kävellä karkkihyllyn ohi ja ostaa jääkaappiin vaikka pussillinen porkkanoita.

miehen kanssa eilen puhuttiin puhelimessa ja ku mä sanoin et olis kiva ku tulis toinen heti perään ni hää vaa totes et tulee jos on tullakseen. Eli siis meillä mä taidan kuumeilla seuraavasta enemmän kuin tuo isäntä. Tosin hän jo jossain vaiheessa totes ettei enempää tarvittais ku hänellä (niinkuin myös mulla) on jo molemmat, tyttö ja poika. Itse vaan oon aina haaveillut 4 lapsesta, kattoo nyt sitten mitenkä tässä aikoinaan käy..
 
Tänne kurvasi aamulla täti kylään. Minua ei kyllä kauheasti tuntunut haittaavan, kun ensimmäinen ajatus oli JES. Anteeksi tästä.:ashamed: Kyllä minäkin ihan oikeasti haluan sitä vauvaa, mutta haluaisin myös olla töissä mahdollisimman pitkään ja painoakin haluan vielä pudottaa. Harmittaa vaan tuon ukon puolesta, joka oli tosi pettynyt, ettei vielä tärpännyt.:(

Minnuska89 Onnea painonpudotuksesta. Itsellänikin on siis laihdutus käynnissä. Esikon jäljiltä oli jouluna vielä 10 kg lähtöpainosta. (joka sekin oli aika suuri). Nyt olen saanut pois jo 7kg. Katsotaan nyt kuinka alas nuo kilomäärät saan ennen mahdollista raskautta.;)

Sunflower11 Olen myös ajatellut ostaa ovistikkuja ja ruveta testailemaan. Kuitenkin mietin, että onkohan vähän turhaa, kun meillä harrastetaan seksiä vaan viikonloppuisin, oli ovis tai ei. Josko yrittäisin saada asiaan pientä muutosta aikaiseksi.:D
 
Painojutuista:
Minnuska89 ONNEA painon pudotuksesta!!
Itsekin tonnikeijukaisena tiedän miten hyvältä tuollainen tuntuu.
Mulla pco ja joku insuliinihäikkä (insuliiniresistenssi?) vaikeuttaa painonpudotusta ja teki sen että joka kk parin vuoden ajan kaikki menkkoja edeltävät nesteet "jäi" kroppaan. Eli kilo pari kuussa! Ei auttanut liikunta eikä ruokavalio, pahimmillaan vatsakin oli aivan jumissa, vuoden verran esim oli hyvä jos ison asian sai ulos kerran kahteen viikkoon.
Sitten gynellä kävin juttelemassa ja siinä normi alatietutkimuksen yhteydessä avauduin sille jostain syystä näistä mun terveysongelmista jolloin totesi että ultrataas ja katotaan mikä munasarjojen tila on. PCO:han se sieltä löyty ja lätkäs metformiinit käteen.
Yhdessä metujen ja vähänhiilarisen ruoan kanssa lähti 10kiloa kahdessa kuukaudessa. Syksyllä 09 paino oli vielä 106 ja helmikuussa 2010 paino oli enää 92.

Tän jälkeen ei ookkaan sitten mitään tapahtunut paitsi ruokalutottumukset palanneet "vanhaan" :D

Paino noussu tuosta nyt ainakin 4kiloa kun lopetin kesällä tupakoinnin ja en pitänyt ruokailuista kiinni. Nyt on taas karsittu hiilareita ja kun toi sairaalareissu on ohitte ja nyt on terve niin pitäis alkaa taas urheilemaan.
Vähän on vaan mieli maassa, koska sairaalassa punnitsivat niin oli paino jotain 99,6 (kotona ennen sairastumista paino pyöri 95-96kieppeillä) :( Tosin oli mulla lääketurvotustakin, ja kun kuume oli pyöriny kolme päivää siellä 40-asteessa niin mähän join jotain 5-7litraa nesteitä vuorokaudessa.
Nyt en oo ees vaa´alla suostunut käymään. Päätin jo sairaalassa punnituksen jälkeen että vaa´alle menen vasta kun menkat on ohi (jos alkavat siis). Saa sen menkkapöhötyksenkin pois :)
Positiivista on kuitenkin se, että samat vaatteet menee päälle jotka meni ennen sairaalareissuakin. Jopa paremminkin :)

Tässä jos sais työvuorojakin järkeistettyä niin liikkumisestakin tulis varmasti enemmän jotain.. Vuorotyötä kun teen niin sehän jo siitäkin syystä aiheuttaa lihomista ja terveysongelmia kun työaika ei ole säännöllinen. Oon onneks siitä päässy eroon etten yövuoroissa herkuttele (ainakaan niin paljoa kuin ennen :D)



Alice81 miepä päivitän :) Tsemppiä uuteen kiertoon!
 
Mä oon kanssa miettinyt et onkohan mulla jotain insuliinihäikkää, ku mulla kans tuli tota painoa vähän niinkuin yhtäkkiä aikoinaan. Synnytyksen jälkeen lähti paino niinkuin itsestään, nyt tosin tullut tosiaan osa jo takas. Mut tonnikeijuna täälläkin mennään:( Harmittaa välillä katsella kuvia joissa oon vielä normipainoinen. Mut koitetaan nyt jos sais jollain kumman konstilla painoa alaspäin. No jos niin ajatellaan niin neiti vei multa pari kiloa, joten jos vaikka seuraavakin lapsi veis hiukan kiloja.
 
Moro!! :wave:
Paljon onnee plussanneille! :heart:
Sunflower minäpä se kirjottelin ovistestien käytöstä iltasellakin.
Kaveri tuli pitkän (no, suhteellinen käsitys) yrityksen jälkeen raskaaksi, kun tikutti huvikseen (= V##tuuntuneena) myös illalla ja bongas TOSI vahvan plussan. Ilmeisesti se puoli vuorokautta heillä ainakin vaikutti paljon tulokseen. Tai sitten vaikutti jokin muu....

Paljon tsemppiä painonpudotukseen kaikille yrittäjille!!!
Itselläni aikanaan auttoi pilates, jonka nimeen vannon edelleen. No tietenkin vähän katsoi myös mitä söi... Raskausaikana jäi kaikki liikunta tosi vähälle järjettömien liitoskipujen takia ja siitä maksetaan nyt "muutamalla" ylimääräisellä kilolla...... :D

Ambrosia, ihan uteliaisuuttani; miks mun kiertopäivien jälkeen on kysymysmerkit? :confused:
No, eipä sillä niin väliä!
Mutta letkeetä torstaita kaikille, me lähdetään haukkaan happee!!!! :heart:
 
Kolmio jaa´a :D en tiedä onko ne olleet siellä jossain vaiheessa ja jääny ottamatta pois..
Mutta onhan tossa toisaalta kiertopäiviä merkattuna, joten enköhän riipase ne poies. Voisko olla jos on ollut niin ettei kierron pituudesta jossain vaiheessa ole ollut tietoa ja siksi jäänyt roikkumaan?
Toki moga voi olla suoraan myös minun :)
 
Eijei, hyvä kun sanoit, pitää sanoa :D en mä sitä itseeni ottanut. Oon liian hyvällä tuulella moiseen :)

Nauttikaa ulkoilmasta! Mä lähden märsäämään töihin, eli eiköhän tämä hyvä tuuli tästä vielä katoa ;)

Nyt alkaa tää päivittäminen (mukamas) pikkuhiljaa sujua... ekat pari viikkoa oli ihan peukalo keskellä kämmentä ja huulipyöreenä että mitä mä teen, mitä jos mä mokaan.. Mutta ettepä te vielä ole mua elävältä syöneet :p
 
Sunflower11
Kolmio Kiitos neuvoista, itse meinasin vähän lähempänä sitten vaikka testata iltaisin ja aamuisin josko bongattaisiin ovis..

Siis ihan ihmeellisiä vihlontoja ja alavatsakipuja :/ Eikä ole ovis lähelläkään (voiko se viikkoa ennen muka jo enteillä?)
 
Hei,

Taas yksi uusi kuumeilija liittyisi joukkoon mukaan. Taustatarinana voisin kertoa, että viime kuussa plussasin noin ihan vähän yllättäen. Yritystä ei varsinaisesti ollut, mutta kun kuukautiset eivät alkaneet ajallaan tein raskaustestin (sattui olemaan kaapissa) ja plussaahan tuo näytti. Meni pastmat hieman sekaisin, mutta ilollahan tuo tulos otettiin vastaan. Ikävä kyllä kaksi päivää myöhemmin alkoi sitten kuitenkin menkat kun olisi ollut rv 4+3. Kyllähän tuo vähän kirpaisi, mutta pääsin kyllä mielestäni aika mukavasti asian yli parissa päivässä. Meillä on kolme poikaa vm. 03, 06 ja 09 entuudestaan. Neljännestä on puhuttu, mutta itse olin ajatellut että aloitetaan yrittäminen tuossa myöhemmin keväällä. Yllätyksekseni mies sanoi pari päivää sitten kun viimeksi pupuiltiin, että ei kai tässä enää mitään ehkäisyjä tarvitse käyttää, tulee jos on tullakseen. No mikäs siinä ajattelin ja sillä nyt mennään. Tänään olisi kp 13/27-28 ja kaiketi sitten yk 1.
 
Viimeksi muokattu:
Irmeli74:Tervetuloa mukaan:)

Mulla täti lähti eilen siskojensa kanssa pois ja sen kunniaksi pupuiltiin.Tänään on nipistellyt alavatsaa??kummallista mitäköhän se vois olla...?
Mä en oo koskaan tuntenut ovistani mut hyvin oon raskautunut siitä huolimatta et kai siellä jotain tapahtuu;)
Mä yritän pitää ruokavalion kurissa että ei tulis herkuteltua ja nää saavutetut kilot sais tippua pois mut en varsinaisesti laihduta kun yritän raskautua, mut oon päättänyt et kun mahdollinen raskaus ja imetys on ohi niin kilot lähtee:)!

Plussatuulia kaikille!
 
Tein tänään testin vaikka menossa on vasta kp 28/32, en välittänyt päätöksestä, että testaan vasta kp36 jos ei menkoja näy. Mutta olo on ollut aivan erinlainen rinnat turvonneet nännit isot ja tosi ruskeet. Vatsakipuja, muljaheluja. runsaanpaa valkovuotoa. No menin sitten ja testasin nyt päivällä, ja selvän haamun sain. Olin aivan että ei voi olla totta, itkuhan siinä tuli. Toivotaan että se siitä vielä vahvistuu ja me saatais suloinen loka vauva. Tsemppiä himuna muillekin.
 
jaaha se siitä sitte, aamulla alko menkat :( muutenkin koko päivä on ollu ihan hirvee, menkka kipujen takia, ihan oksensin. sit otin vahvan pillerin ja johan autto.

no nyt ois sitte kierto päivä 1/30?, katotaan mitä käy tässä kuussa 5.3 on sitte jännät paikat kun silloin pitäs menkkojen taas alkaaa...
 
Moikka kaikille :)

Tulin vaklimaan että jokos täällä on taas jännät paikat pinolaisilla että saadaanko me vahvistuksia tonne odotuspuolelle :) Ja näyttihän sieltä Tine plussanneen. Hirrrmuna onnea :flower:

Isot halaukset
kaikille joilla täti on ottanut osoitteen liian tarkasti muistiin. Mä jännään ihan varmasti kaikkien puolesta täällä vaikka en jaksa hirveästi kirjoitellakkaan. Käyn lukemassa tätä pinoa kyllä säännöllisesti. Olen hurahtanut o-puolella kirjoittamaan kolmeen pinoon niin kyllä tässä näppis sauhuaa aika lailla :D Niin ja sitä blogiakin pitää päivitellä. Onneks oon sairaslomalla :LOL:

Mut ihanaa loppuviikkoa kaikille ja nähdään taas
 

Yhteistyössä