Vauva Haaveissa 2013

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s-atu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

s-atu

Jäsen
27.05.2011
60
0
6
Onko muita, jotka tässä syksyllä ovat aloittaneet yrityksen?? en oikeen halua mennä mukaan noihin vanhoihin keskusteluihin joten päätinpä laittaa pystyyn oman:)
elikkä vähän taustatietoa; pillerit jäivät kuvioista pois nyt lauantaina ja meille on haaveissa
kakkonen. yrittämällä emme ala lasta tekemään vaan sillä periaatteella että tulee jos on
tullakseen:) jotenpa en ala laskemaan mitään dpo/kiertopäiviä. en ota turhaa stressiä asiasta.
toivottavasti on muitakin samalla tavalla ajattelijoita.olis kiva vaihtaa ajatuksia :heart:

Heippa!

Meillä myös toiveissa kakkonen tähä heti esikoisen perään,ikää vasta 2 kk :)
Emmekä myöskään yrittämällä yritä,vaan kunhan puuhaillaan ilman ehkäsyä,tulee jos on tullakseen tyylillä :)
Kuinka vanha teidän esikoinen on s-atu?
Vanhoja raskauskuvia kun kattelee niin tulee ihan ikävä mahaa ja raskausaikaa,voi että <3 :D Vaikka mulla ei siitä ole edes kauaa,mutta silti!!

Me jätettiin myös ehkäisy pois ja nyt menossa siis yk2.
Ensimmäisessä kierrossa mulla oli kauhee stressi tuleeko vaiko ei... mutta
nyt saanut vähän muutettua ajatusmaailmaa ja olemaan vähä rauhallisemmin. En ainakaa niin hermoheikko ole nyt kuin viime kierrossa :D

ihanaa kun on löytynyt muitakin:)
meillä esikoinen on nyt reilu 8kk.
siis mullakin on ollut todella ikävä raskausaikaa ja sitä masua monta kuukautta jo:D johtuiskohan
näistä hormooneista että on itkenyt usein sen perään. mut toivottavasti saadaan taas pian kasvatella uutta
masua. lapset halutaan pienellä ikäerolla, koska luultavasti meille jää lapsiluku siihen kahteen:)

Mäkin hyppään tähän ketjuun mukaan. Meillä menossa yk2 myös ja esikoista tänne toivottais. Ollaan koitettu mennä tulkoon jos on tullakseen ajatuksella, mutta aika vaikeeta sitä on olla ajattelematta, koska olis otolliset hetken yms. Mun kierrot on ihan kummallisia, eli epäsäännöllisiä ja pitkiäkin. Tänään menee kp 15 ja viimeks kierto oli 40 pv. No on mulla sit välikkä kierrot 30 päivääkin. Olen itse 26 ja mies kolkyt ja risat. Nyt olisi sillai elämän puolesta loistokas hetki antaa perheen kasvaa.

Olen hurjan kova haaveilemaan ja ylipäätänsä intoilemaan, löydän itseni virkkaamasta vauvan helistintä tai kirjottelemassa päiväkirjaa tästä yrittämis ajasta...eli vähän hassu tapaus :).

Kovasti kiinnosta akyllä kuulla teidän muiden meininkejä myös. Kiva ketju :)!!

mulla oli sama juttu esikoista yrittäessä. melkein jo lannistuin kun ekasta kierrosta ei tärpännyt ja ajattelin et en mä koskaan sit tuukkaan raskaaksi:D mut ei siihen tarvittu kuin yks kierto lisää niin johan tärppäs. nyt täytyy ottaa vähän rennommin :D

Mulla on ollut nyt yhet menkat synnytyksen jälkeen ja toivotaan että toisia ei enää tulis :laugh:
Mä olen 21 ja mies 25..Esikoista "tehtiin" 4kk,mutta ilman ehkäsyä oltiin 8kk,eli aika kauan kuitenkin kesti tulla raskaaksi,siksi ajateltiin että heti aletaan "yrittään" kakkosta,ettei sitten tulisi 3 vuoden ikäeroa :) Vaikka ei sekää vielä ole paha,kunhan vain saisi tulla vielä raskaaksi,sitäkään kun ei koskaan tiedä!
Esikoinen on poika ja nyt olisi tietysti toiveissa tyttö (vaikka sillä nyt oikeesti ois jotain väliä! :D) Mutta oon päättäny vähän kikkailla että millon peitot heiluu ja millon ei,jos sillä ois väliä sukupuoleen (vaikka tuskin on :D ) Mutta kiva kokeilla :)
Ja voin kuvitella kuinka mäkin oo alkukuusta taas raskaustestit kaapiss ja joka päivä testaamassa jokojokojoko :DD

Mä vähän kurkkailen tännekin, kirjottelen tuossa Vauva Haaveissa 2013-2014 ketjussa myös. Parilla teistä onkin jo toinen haaveissa. Täällä yritellään vasta ensimmäistä, puolitoista vuotta on jo takana, mutta ehkä vielä joskus.. :)

Kerro nanna enemmän tuosta ajoitustaktiikasta..? :)

Hassuja kikkailuja :D! Täällä kun on eka “tilauksessa” niin ei oikeesti edes oo tullu ajateltua, et kumpaa toivois enemmän. Jotenkin sitä vaan miettii sitä lapsiperheen arkea sitten, miten paljon uutta kivaa puuhaa se tuo tullessaan. Pidän hirmusti juuri siitä muksujen kanssa puuhailusta ja nuorepana olin päiväkodissa töissäkin ja rakastin kyllä sitä hommaa. Kaikki askartelu ja leikkiminen, satuhetket ja tuutulauluilut on niin kovoja. Voi moro mikä hoivavietti täällä jyllää :).

Hurjasti kyllä jännittelee tämä asia :).

voi hassuja :D harmi kun en itse tunnista koska ovuloin niin en pysty käyttämään tota konstia hyväkseni..
tyttö täälläkin haaveissa, mutta loppuen lopuksi sillä ei ooo mitään väliä :D siinä voi vaan käydä niin
et jos tuleekin toinen poika niin alkaakin haaveilemaan siitä kolmosesta, jos se nyt olis sitten tyttö..
mut ei..kyl meillä jää lapsiluku kahteen jos meille se kakkonen suodaan:D

Täällä myös haaveillaan pikkusisaruksesta 5kk esikoiselle. :) Yhdet menkat ovat olleet synnytyksen jälkeen ja siitäpä intouduin tikuttelemaan ovulaatiota jonka bongasin muutama päivä sitten. Nyt on olevinaan niin kovasti raskausoireita.... mutta ovistestailuista ja kovasta vauvakuumeesta ja pienestä ikäerotoiveesta huolimatta koitetaan ottaa rennosti ja meiningillä että "tulee kun on tullakseen". (Saisi silti tulla pian!) :D

Kiva kun löytyy muitakin vauvahaaveilijoita ja erityisesti pientä ikäeroa toivovia. Jotenkin tuntuu että se 2-3v on joku haamuraja mikä "pitäisi" olla ikäeroa lapsilla. Mutta ehkäpä näissä asioissa täytyy tehdä juuri niin kuin tuntuu itsestä oikealta!

Täälläkin on ihka ensimmäinen vauva haaveissa :) Yritys aloitettiin heinäkuussa. Kolmas kierto on nyt menossa. Kirjotinkin jo tuonne Esikoista yrittämään 2012!-ryhmään, mutta kiva tulla tännekkin. Nyt sitä jännätään, että josko olis tärpännyt. dpo7 menossa nytten. Alavatsan viiltelyt alkaa aina näin illalla. En voinut alkaa nukkumaan eilen vasemmalla kyljellä, kun niin vihloi. Tuntuu, että vessassa olisi saanut enemmän käydä. Pahoinvointia ei ole eikä rinnat kipeät. Linea negra ilmestyi haalena dpo6 päivänä. Ei ole aikaisemmin ollut. Voi kun nyt tulis jotain muitakin oireita lisää, että tietäs etes pikkusen enemmän :D

Täällä kp14 ja yk2 mutta kierto on niin pitkä että ovis saattaa olla vasta alkuviikostakin. Ota näistä nyt selvää :D. Hassua miten se ajankulu onkin niin suhteellista. Kun on töistä kyse, niin tuntuu, että nää viikot senkun vilahtaa, mutta tämän asian suhteen aika oikein matelee.

No kohtahan ne jännät ajat taas iskee..eli voisvat tulla vähän nopeammin :). Tekis mieli lukea jotain kivoja vauvasivuja tai blogeja, mutta sitten taas tuntuu, että menee vaan malttamattomammaksi tämäkin homma.

Varsinkin näin kotona ollessa esikoisen kanssa on aikaa ihmetellä joka ikistä oiretta ja oireettomuutta... Nyt on dpo 6 ja eilen illalla alkoi kuvottava olo, rinnat on arat, nukkumaan pitää mennä jo näin ysin aikaan (normaalisti oon kukkunut vähintään 23 asti) ja alavatsaa nipistelee... Mutta eihän ne vielä voi mitenkään olla raskausoireita?

Jotenkin helpompi oli silloin kun oli vielä töissä kun työkiireiltä ei ehtinyt miettiä joka ikistä nippausta ja oloa. Raskauden tajusinkin testata vasta viikolla 6+ jotain... :p

Oon rasittavan malttamaton tämän asian suhteen! Pitää malttaa odottaa testailua vielä jonkin aikaa... nyt siis kp 24/ (ehkä) 28 (en ole synnytyksen jälkeen ihan varma onko kierto sama kuin ennen raskautta).

Plussatuulia ja malttia kaikille (eikä vähiten malttia itselleni...) :)

täällä alkoi nyt sitten yk1. kierron 2. päivä :)) kyllä sitä vaan kovasti odottaa että tärppäis, mut tuo pupuilu ei ole ihan niin helppoa kun on tollanen melkein 9kk riiviö poika tuossa mukana ..illat menee helposti siihen kun vaan haluaa mennä ajoissa nukkumaan, mut jos sitä tsemppais pikkasen. ukko taitaa olla enemmän innoissaan kakkosesta..kun itse oon niin kovasti yrittänyt pitää jalat maan tasalla...
pillereitä kerkesin syömään synnytyksen jälkeen nyt 6kk ja kierto on palautunut normaaliksi niitten kanssa (28päivää) katsotaan nyt koska tulee sit menkat taas ilman pillereitä.pysyispä ilman pillereitäkin kierto samassa niin olis helpompi ajotella tota pupuilua :D

annamay toivotaan että olisit raskaana,ihanaa! =) ja oon niin samaa mieltä että sitä koko ajan miettii mitä oireita nyt on ja miks nyt nippaa mahasta yms :D Niiiin tuttu tunne! :D

s-atu vitsi toi esikois jutttu ja hommailut joo,voin kuvitella että on vielä vaikeempaa kun on isompi lapsi ja väsyttää ja näin,mutta hitto tää meijän 2kk...joka kerta ku yritetään jotain tehä nii hän alkaa kirkua ja huutaa ihan täyttä kurkkua :D ei vissiin halua sisaruksia ;) jotenkin niin hassua,että ei sais touhuta yhtään mitään..ja on ollu jo ihan unessa tunninkin ja sit se huuto alkaa :DD

on: Täällä alkaa olla ovis käsillä ja pupuilut loppu siihen! ;) mahaa nippailee ihan sairaasti ja tuntuu että menkat alkais :O en kyllä enään muista miltä tuntu tälleen oviksen tienoilla..hmm..no jääkäämme jännäämään! Ja voihan se ollakin että menkat alkaa jo nyt,tuskin se kierto niin tasanen on kuitenkaan vielä :)
Mutta tekis mieli koko ajan testailla joko ovista tai raskaus! Onneks testit on loppu (yks raskaustesti jäljellä,mut oon päättäny että sen käytän vasta sitte ku menkat on oikeesti myöhässä!! :D ) ja budjetti ei anna periks nyt ostella mitää ylimäärästä!
Esikoinen sai rota rokotteen tässä vähäaikaa sitte,ja illat on ollut pelkkää huutoa,en tiiä johtuuko siitä rokotteesta vai mistä,mutta kurjaa kun toinen vaan itkee lohduttomasti ja mikään ei auta:((
Alkaakos jollain olla kohta jännäaikoja jo?? saa nähä kuka meistä saa kunnian olla eka plussannut! Toivottavasti kaikki mahollisimman nopeesti sais plussia :)
Plussatuulia kaikille :heart:

Minä en oo nyt ovista tikuttanu mutta näillä mainhan sen pitäis olla kaiken järjen mukaan, on tässä kyllä talleteltu la ja su, että tää päivä vois olla taukoa ja sitte taas ihan varman päälle :D

mä venailen viikon-pari niin sit vois houkutulle miekkosta:P

nanna_
muistan kans kun meijän poika oli sen reilu parin kk ikäinen niin siinä kävi aina noin. tuntuu että
ne vpitää huolen siitä ettei kukaan muu koske äitiin.mut kyl se sitten siitä,kun saa ne tietyt päivärutiinit
pelaamaan niin pystyy jo pikkasen ajottamaan. mut nyt tosiaan meillä päiväuni rutiinit on mennyt ihan pyllylleen.
kiitän siitä hampaita,flunssaa yms. kokoajan raukka tarvis touhuta ja mennä vaikka kuinka unettas.ja sit kun nukkuu ne päikkärit niin hyvä kun kestää sen 30min :D

nanna_ ja s-atu, huvittuneena ja myötätuntoisena luin teidän kommentteja pupuiluhommista kun on yksi pikkulapsi perheessä. Täällä on ihan sama meininki. :D

Tikuttelin sitä ovista ja koitin kaikkeni saada sen bongattua. Menkkojen jälkeen alkoi innokas yritys ja jaksettiin ahkerasti puuhata aina ovikseen asti ja sitten kun lopulta sen oviksen bongasin, totesin että täytyy yrittää laittaa simppoja perille vielä vaikka väsyttää.... No, siinä sitten perinteisesti kävi niin että vauva heräsi ja rupesi kirkumaan ja herätyskellokin pärisi siihen samaan konserttiin :D mutta päästiinpä loppuun asti :D hehe.... Vähän turhan innokkaasti tosin touhuttiin koska kävihän siinä sitten niin että oviksen bongauskerran jälkeen oli pakko huilia muutama päivä.... :p Toivotaan että siimahäntiä oli odottelemassa tarpeeksi ja että tärppi kävisi. Mutta sen oon jo nyt päättänyt että jos ei nyt tärppää niin ensi kierrossa täytyy ottaa vähän rennommin tää homma tai sitten käy just niin että yrittää niin ahkerasti hommailla että sitten kun olisi oikeasti sen aika niin ei huvita...

Miten se kävikään niin kevyesti esikoisen kohdalla - sen kummemmin stressaamatta ja ihmettelemättä. Ehkä siksi juuri raskauduinkin niin helposti kun oltiin varauduttu että menee monta kuukautta. Ja sitten olinkin raskaana yhdestä ainoasta kerrasta! Eikä tullut hulluna testailtuakaan kun en tajunnut että voisin vielä olla siitä yhdestä kerrasta. SIlloin mietin kyllä että ihan koulutettuna ihmisenä mulle olis varmaan voinut käydä just niin kuin jossain TV-sarjoissa että on pitkälle raskaana tietämättään. Kiinnittymisvuodon ja kramppien takia luulin vaan että mulla on stressin takia "oudot" menkat. Tai no, olishan sitä muutaman viikon päästä tajunnut kun alkoi mahdoton pahoinvointi...

Miestä selvästi huvittaa kun oon innoissani tästä kuvottavasta olostani joka edelleen vaivaa. Eilen rinnat tuli tosi kipeiksi ja vieläkin vähän nippailee mahasta. Mutta koitan nyt palauttaa itseni maan pinnalle ja ajatella että menkat ne siellä vaan tekee tuloaan. Vasta yhdet menkat takana synnytyksen jälkeen niin koitan ajatella sen positiiviseksi että tietääpähän sitten että mikä on kierron pituus jos ei nyt tärppää ja tulee kuukautiset.

miss_piggy: ihana jos maltat ottaa iisisti! :) Sillä meiningillä se meilläkin tosiaan esikoisesta tärppäsi! Täällä on peukut pystyssä!

Onko teillä muilla muuten miten päätetty siitä että ruvetaan yrittämään vauvaa?

Meillä miehellä heräsi uusi vauvakuume oikeastaan heti esikoisen synnyttyä ja tällä kertaa mua piti vähän houkutella innostumaan ajatuksesta, vaikka esikoisen kohdalla oli ehkä perinteisemmin, että minä otin asian ensin puheeksi :)

Milloinkohan sitä rohkenisi ruveta testailemaan? Nyt taitaa olla dpo 8 (vai 9) käynnissä...

löytypä ihana keskustelu täältäki :) Mukavan rento meininki, voisinpa liittyä seuraan.. ;) Meillä yritetään esikoista, nyt oikeastaan yk1. Eli eka raskaustesti odottelee kaapissa, kp 16 menossa. Oviksesta ei mulla mitään tietoa, en oo koskaan sitä aatellu että huomaanko sen ajankohtaa ja nyt on oikeastaan menty vaan ahkeralla peittojen heiluttelulla eteenpäin :D Mulla on kierto epäsäännöllinen, 28-35pv, uskaltaakohan sitä jo tuollon 28. päivänä testailla? Eikös nuo testit nykyään lupaa jo silloin "tuloksia".. Heh, en yhtään oo innokas, tosi rento meininki....

annamay meillä molemmat on ollut sitä mieltä että "tehdään" lapset pienellä ikäerolla..
jotenkin siihen sit päädyttiin.mies nyt on puhunut jo 2kuukautta siitä että lopeta pillerit mut mä oon
vähän jarrutellut, mut nyt kun pilleireitä ei enää ollut kaapissa niin päätettiin etten niitä sit haekkaan
enää lisää..
iisisti todellakin otetaan. mut jos pienen toiveen voin antaa niin et tärppäis nyt edes tän vuoden puolella ;P
täytyypä taas tutustua oikeen kunnolla noihin tärppipäiviin yms.

HeavyMetalMama-77 , tervetuloa mukaan ja lämpöisen toiveikkaat onnittelut haamuplussasta! Kerrothan kun vahvistuu... :)

s-atu (ja toki muutkin!) eikö vauvakuumeinen mies olekin aika kuuma? ;) heh..
Älypuhelimiin saa muuten ladattua aika näppäriä "tärppipäivä"-ohjelmia. Mulla on ollut iPhonessa semmonen ilmainen FemCal lite käytössä mikä on tosi hyvä. Toimi kätevänä menkkakalenterinakin ennen vauvantekohommia. Tosin siinäkin piilee pieni liiallisen innostumisen vaara kun voi KAIKEN kirjata sinne ylös. Mutta onpa niitä vauvoja tehty ennen älypuhelimiakin :D

postimerkki kiva kun liityt joukkoon :) toivotaan että sielläkin plussat ilmestyisivät pian!

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä