Vauva exän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko ex mahdollisesti vielä joskus uudelleen nykyinen? Onko sitä mahdollisuutta? Olisi ihanaa jos perhe kasautuisi vielä lopulta yhdeksi isoksi yhteisöksi :)))

Mahdollisuus on aina :)
Kuten sanoin, kummallakaan ei ole uutta kumppania.
En tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta nyt kaikki tuntuu olevan mahdollista ja hyvin.

Nyt painun pehkuihin, kauniita unia!

Hei, omakohtaista kokemusta ei mulla ole. Mutta läheinen ystäväni sai lapsen miehen kanssa jota oli juuri alkanut tapailemaan, eli totaalinen vahinkoraskaus. Yhdessä eivät ole nyt, eivätkä ole juuri olleet, mutta vanhemmuuden jakaneet nyt jo 2,5 vuotta, ja se on sujunut hyvin.

Nyt on ilmassa ajatus toisesta lapsesta, juuri siksi että sisarus olisi lapselle mukava. Ja kun kummallakaan ei ole uutta parisuhdetta. Niin vakavasti harkitsevat että tekevät toisenkin olematta keskenään parisuhteessa. Eli ei ole ennenkuulumatonta tuollainen.

Heillä on yhteishuoltajuus, ja kaverit ovat paljon auttaneet. Poika asuu äitinsä luona joka siis se minun kaveri. Isänsä luona viettää nyt jo öitä välillä. Aina on apua saanut kun tuntunut että voimat loppuu, ja toki jo ennen sitä. Omituisempikin perhemalli voi toimia! Itse tiedät tilanteesi parhaiten :)

Kukaan järkevä nainen ei ottaisi kyllä itselleen miestä joka on säälistä tehny exän kanssa uuden lapsen jo ERON jälkeen. Mutta jos sinkkuna elää lopun elämää niin go ahead :D

Äijä yritti. Silloin aikoinaan.

Hänellä on lapsi exänsä kanssa ja eron jälkeen ex toivoi sisarusta lapselle ja molemmat olivat sitä mieltä, että olisi ehkä lapsenkin kannalta hyvä/mukava, että molemmilla sisaruksilla olisi samat vanhemmat. Raskaus päättyi keskenmenoon suht varhaisessa vaiheessa ja äijä ei ollut suostuvainen uuteen yritykseen.

Olettaisin, että homma olisi kyllä toiminut, sillä varauksella, että exä olisi todellakin ollut tyytyväinen asemaansa nimenomaan exänä ja lasten äitinä.

[QUOTE="vieras";24394584]Olet siis kuitenkin käytännössä yksinhuoltaja. Kaksi lasta ei mene siinä kuin yksi.
Sitten kun kuopus ei syö tai nuku, sinun pitää keskittyä esikoiseen. Tarkoittaa, että sulla jää vuorokaudessa noin 4 tuntia nukkumiseen (ei yhtäpötköä) eikä minuutiakaan omaa aikaa.

Kaksi tarvitaan lasta tekemään, kaksi tarvitaan hoitamaan.

Jos esikoinen olisikin ollut "helppo" tapaus, niin entä jos kuopuksella onkin koliikki?[/QUOTE]

Koskaanhan ei voi tietää millainen tuleva vauva on, mutta itse voin sanoa, että esikoinen oli vaativa ja tämä nuorempi on ollut todella helppo ja ei tässä kahta ole tarvinnut lapsia hoitamaan, kyllä minä olen ihan itse selvinnyt ilman miestä. Exähän lähti kun nuorempaa odotin.
Ja omaa aikaa mulla on iltaisin, jos saan lapset ajoissa nukkumaan ja kyllä minä voin päivisinkin rentoutua välillä, kun lapset leikkii omiaan tai toinen nukkuu ja toinen leikkii. Niin ja ap:n tapauksessahan exä ottaisi välillä lapset luokseen, joten saahan ap omaa aikaa. Meillä exä ei ota kuin harvakseltaan tuon isomman, joten minä olen lähes aina lasten kanssa, onneksi on tukiverkostoa, jotka auttavat tarvittaessa.

Yhteistyössä