[QUOTE="vieras";24394584]Olet siis kuitenkin käytännössä yksinhuoltaja. Kaksi lasta ei mene siinä kuin yksi.
Sitten kun kuopus ei syö tai nuku, sinun pitää keskittyä esikoiseen. Tarkoittaa, että sulla jää vuorokaudessa noin 4 tuntia nukkumiseen (ei yhtäpötköä) eikä minuutiakaan omaa aikaa.
Kaksi tarvitaan lasta tekemään, kaksi tarvitaan hoitamaan.
Jos esikoinen olisikin ollut "helppo" tapaus, niin entä jos kuopuksella onkin koliikki?[/QUOTE]
Koskaanhan ei voi tietää millainen tuleva vauva on, mutta itse voin sanoa, että esikoinen oli vaativa ja tämä nuorempi on ollut todella helppo ja ei tässä kahta ole tarvinnut lapsia hoitamaan, kyllä minä olen ihan itse selvinnyt ilman miestä. Exähän lähti kun nuorempaa odotin.
Ja omaa aikaa mulla on iltaisin, jos saan lapset ajoissa nukkumaan ja kyllä minä voin päivisinkin rentoutua välillä, kun lapset leikkii omiaan tai toinen nukkuu ja toinen leikkii. Niin ja ap:n tapauksessahan exä ottaisi välillä lapset luokseen, joten saahan ap omaa aikaa. Meillä exä ei ota kuin harvakseltaan tuon isomman, joten minä olen lähes aina lasten kanssa, onneksi on tukiverkostoa, jotka auttavat tarvittaessa.