vauva 8kk ja imetyksen lopettaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Natrium
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Natrium

Jäsen
20.09.2007
132
0
16
onko kokemuksia, miten on sujunut, mistä olette alkanut antamaan maidon?
nautitaan vauvani kans molemmat imetyksestä, kun se sujuu niin hyvin,ongelmana on yöt, kun vauva haluaa vain olla tississä kiinni ja mun nukkumisesta ei tuu juuri mitään..
jos kokemuksia, autelkaahan, auttaako koko imetyksen lopetus asiaan.
puntarissa on oma jaksaminen ja toisaalla imetyksen ihanuus:)

ei omakohtaista kokemusta tuohon lopettamisasiaan, mutta tuumin vain, että jos imettäminen sujuu ja sinä ja vauvasi nautitte siitä, niin onnistuisiko se, että lopettaisit vain yösyötöt? eli jonkinlaista unikoulua kehiin :) tuon ikäinenhän ei enää yöllä yleisesti ottaen maitoa tarvitse.no, tästä nyt ei juuri ollut apua, mutta pohdintaa vaan!ja jos haluat maitoa muualta antaa, niin nokkamuki on tuonikäiselle monesti aikas hyvä, tai sitten jopa ihan lasin reunalta juotuna. En tiedä onko tein vaavi saanu koskaan pulloa, mut jos ei, niin todennäköisesti ainakaan siihen ei enään kannata opettaakaan. Tsemppiä teit sitten niin tai näin! =)

kiitos Ace! ;) juu.. ollaan jo kokeiltukin unikoulua ym,vesipullolla ja sitä sun tätä, mutta taas vaan ollaan lähtöruudussa. ihan olen iloinen et näinkin kauan oon osannu/pysytny imettään, eikä tuo nokkikseen siirtyminen haittaisi yhtään, kai se on tunnepuolen asia tuo imetys;)
mutta jos jollain ollut vastaavaa kokemusta/onnistumista, ois hieno kuulla! =)

minä esikoisen aikaan(joka oli muuten aikamoinen tissihaukka ;) ) lopetin yösyötöt 10kk iässä ja silti imetys jatkui vielä 1v ikään jolloin sit halusin lopettaa ja siirtää tytön normimaidolle.aika oli kypsä :D

3 yössä tyttö hyväksyi että yöllä ei maitoa tule ja meillä ei sit annettu vettäkään ja tyttö alkoi nukkua yöt 1-2 havahtumisella/heräämisellä.eli meillä yösyöttöjen lopetus auttoi rikkonaisiin öihin todella paljon.

tämä kuopus on nyt liki 9kk ja ei olla yösyömisistä päästy, tosin en ole kovin hanakasti yrittänyt.olenkin asennoitunut että joko hän lopettaa ne itse tai sit viim.1v iässä( ellen kypsy sitä ennen)pidetään "huudatus" eli lopetetaan yösyötöt sit niin.

mut sen verran ohjeeksi annan että jos päätät pitää unikoulun niin älä jätä kesken vaan vedä se sit loppuun.mä en itse ole ollut valmis unikouluun ja siksi en sitä ole aloittanut.
esikoisen kanssa raja tuli vastaan 10kk iässä, kuopuksen kanssa vielä katsotaan.olennaista on se että on sit itse vaan päättäväinen ;) ja kyllä sen huomaa milloin aika on "kypsä".

minä tarjoilisin maidon nokkiksesta.
Tsemppiä :wave:

Meillä 8 kk iässä yöt myös tuollaista jatkuvaa rinnalla oloa. Ymmärrän, että väsyttää!
Nyt 11 kk iässä syödään enää päivisin ja illalla ennen nukkumaanmenoa (ei kuitenkaan nukahda rinnalle) ja sitten aamulla noin klo 6, josta vielä uinutaan hetki. Ratkaiseva muutos oli se, että raaskin ja jaksoin sen kolme yötä lasta itkettää :snotty: . Ensin siirryttiin omaan sänkyyn (tämähän ei ole välttämätöntä ), sitten aloin karsia alkuyön syötöt pois (suht. kivutonta) ja lopulta aamuyön syötötkin. Noin kuukausi mentiin niin, että klo 20-02 nukuttiin hyvin ja sitten jouduin ottamaan viereen ja syöttämään, sitten pääsin siihen, että klo 20-04 nukutaan ok, sitten vasta viereen ja nyt lopulta syödään noin klo 06 ja siitä joko nukkuu omassa sängyssä tai äidin kainalossa vielä noin tunnin, puolitoista. Koin, että joka kerta lapsi oppi juuri siinä kolmessa yössä sisäistämään uudet kellonajat. Piti vaan olla tiukkana sen kellon kanssa, jos päätin, että en anna maitoa välillä 23-04, niin en sitten antanut. No esim. klo 3.50 jo annoin, eihän vauvan sisäistä kelloa nyt voi moittia kymmenen minuutin heitosta, mutta esim. klo 3 pysyin vaan tiukkana. Tarjoan aina heti vettä nokkiksesta, niin neiti ymmärtää, että muuta ei ole nyt tulossa, joten turha edes yrittää. joskus silti yrittää, ja kipeänä olemiset ja hampaiden tulo on sitten ihan oma asiansa. Yksin en jättänyt itkemään, vaan koko ajan äiti tai isä vieressä, paijailemassa, hyräilemässä tai rauhoittelemassa, ja kyllä me kanniskeltiinkin ne pari ekaa yötä. Minusta ei ole yksinään huudattamaan...

En tiedä, onko se kokonaan vierottaminen yhtään sen helpompaa kuin asteittainen... kun ei ole kokemuksia... minulla ainakin imetyksen jatkamista päivisin puolsi no ensinnäkin tunneseikat, mutta myös se, että on helpp keino lohdutukseen, rauhoitteluun, nukuttamiseen tarvittaessa, eikä tartte pestä pulloja ja ostaa korviketta.

Tsemppiä, mihin ratkaisuun sitten ikinä päädytkin!

Yhteistyössä