Vauva 2kk ja nuha!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
Alkoi sitten tytönkin nenä turista! :( Poika kuumeessa ja hirveä flunssa! Kuinka pian pitäis tyttöä viedä lääkäriin? Osaako noin pieni edes hengittää suun kutta jos nenä tukossa? :ashamed:
 
Kyllä niiden on pakko hengittää suun kautta, mutta kikkiä syödessähän ei onnistu! Keittosuolatippoja ja mahollisimman pystyasento nukkuessa. Jos syöminen ei onnistu niin heti soittaisin ja kävisin näytillä! Höyryhengitys voi auttaa jos o ilmankostutin tai kuivailmankostutin! Pikaisia parnemisia! :hug:
 
Jos et ole nostanut pinnasängyn päätä, niin nosta nyt. Meillä toinen pää sängystä on vakituisesti ylempänä. Voi pikku pupustasi!

Ostin muuten aikoinani sellaisen "räkäimurin", mutta en kokenut sitä järin hyväksi. Teillä se voi kuitenkin toimia.

Ja lämmintä maitoa.. vaikka tisun lisäksi.

:heart:
 
Osaa hengittää suun kautta... Ootteko koittanu imeä nenää tyhjäksi esim sellasella letkulla?

Jos ei kuumetta oo ja syö normaalisti ja muutenkin on normaalin olonen (ei esim veltto) niin empä olis huolissani.
Tais meidänkin pojalla olla nuha suurinpiirtein samassa iässä.
 
Meidän poika oli alta 2 viikkoisena kovassa nuhassa. Nenä oli ihan tukossa ja hän myös oksenteli limaa. Meille lääkäri sanoi, että jos lapsi pystyy syömään, on vireän oloinen ja ei oksentele maitoja niin silloin ei niin suurta huolta ole. Nuha kesti melkein 3 viikkoa yhteensä ja aika oli tosi rankka. Osaavat kyllä hengittää suun kautta, vaikka nenän tukkoisuus vauvoja kovasti kiukuttaakin. Onhan se aikuisellekin epämiellyttävää. Paranemisia sinne!
 
Halkaise sipuli ja laita ihan vauvan sängyn viereen. Pysyy nenä ainakin yön auki. Meillä tuo koululainen ja eskarilainen haluavat vieläkin sipulin yöksi sängyn viereen jos on tukkoinen olo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 23:27 harmaana nyt kirjoitti:
Halkaise sipuli ja laita ihan vauvan sängyn viereen. Pysyy nenä ainakin yön auki. Meillä tuo koululainen ja eskarilainen haluavat vieläkin sipulin yöksi sängyn viereen jos on tukkoinen olo.

Auttaako oikeesti?Täytyypä kokeilla, kiitos vinkistä! :)
 
meillä kolmosella oli kans nuha tosi pienenä ja nukku yön sitterissä joka oli omassa sängyssään, ja hyvin nukkukin kun oli niin "pystyssä" ja helppo hengittää. toivotaan että pieni paranee pian :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 23:50 Bellukka kirjoitti:
meillä kolmosella oli kans nuha tosi pienenä ja nukku yön sitterissä joka oli omassa sängyssään, ja hyvin nukkukin kun oli niin "pystyssä" ja helppo hengittää. toivotaan että pieni paranee pian :heart:

Mä kans äsken ajattelin että pitäisköhän nukuttaa sitterissä omassa sängyssään, vois tosiaan olla helpompi siinä hengitellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 23:51 mutzi81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 23:50 Bellukka kirjoitti:
meillä kolmosella oli kans nuha tosi pienenä ja nukku yön sitterissä joka oli omassa sängyssään, ja hyvin nukkukin kun oli niin "pystyssä" ja helppo hengittää. toivotaan että pieni paranee pian :heart:

Mä kans äsken ajattelin että pitäisköhän nukuttaa sitterissä omassa sängyssään, vois tosiaan olla helpompi siinä hengitellä.

kannattaa kokeilla, meillä se on hyväksi todettu kun pienenä nuhassa on ollu =) <br><br>
 

Yhteistyössä