Vaunut Saksasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku

Vieras
Nyt on pakko tulla kysymään neuvoa, jos joku osaisi niitä antaa. Eli tilasimme Teutonian Spirit mallin saksalaisesta verkkokaupasta. Toimitus luvattiin n. 5 viikossa, käytännössä maksusta toimitukseen meni melkein 9 viikkoa. Ei tämä vielä mitään mutta rattaiden saapuessa rungosta olivat heijastimet irti, yksi kulma kurtussa ja mustia muovinkappaleita laatikossa. Alkuperää niille en tiennyt. Laitoin mailia kahteen otteeseen joista jälkimmäiseen tuli vastaus, että vaunut pitäisi lähettää takaisin myyjälle! Siellä sitten tutkisivat onko vaunuissa vikaa. Lähetti haki vaunut takaisin parin päivän kuluttua ja sillä tiellä ovat edelleen (nyt 2 viikkoa). Sähköposteihin en ole saanut vastauksia. Eli olen maksanut vaunuista, joita minulla ei ole! Pystyyköhän Suomen kuluttajaviranomainen tai Saksan vastaava auttaa selvittämään, mihin rahani/vaunut ovat menneet? Vauvakin syntyy kohta! Kaikista neuvoista olisin kiitollinen.

Olen kuullut että saattaa mennä pari-kolmekin kuukautta ennenkun saa vaunut takaisin. Näistä Saksasta ostettujen vaunujen takuu kertomuksista viisastuneena olenkin päättänyt ostaa lapselleni vaunut ihan suomesta =)

Tuo ei kuulu Suomen kuluttajaviranomaisille. EU toimistossa on joku osasto, josta voi kysyä neuvoa tällaisissa asioissa.
Hekään eivät voi vaikuttaa myyjään, koska Suomen kuluttajansuoja ei päde ulkomailla.

Näistä huonoista kokemuksista ei paljonkaan kehdata kirjoitella, kun aina hehkutetaan vain halpoja hintoja. Ei ne niillä hinnoilla pysty eikä vaivaudu paljon palvelemaan korjauksissa. Tavaran rahtaaminen edestakaisin on sen verran kallista niilekin korjauskuluista puhumattakaan.

Neuvoni on, että soitapa sinne Saksaan vaunufirman asiakaspalveluun. Minulle kävi samoin PingPongin kanssa, kun vaunulähetys tuli Saksasta, laatikonpohjalla oli palasina muovinen turvaklipsu. Lähettelin Pingpongiin useita sähköposteja, joskus vastattiin että juu, lähettävät uuden osan ihan heti, joskus ei vastattu mitään. Onneksi rikkinäinen osa ei haitannut vaunujen käyttöä. Lopulta kyrsiinnyin parin kk:n odottelun jälkeen ja soitin sinne tulikivenkatkuisen puhelun (englanniksi sujui ihan hyvin) ja seuraavalla viikolla tuli maksutta kokonaan uusi runko vaunuihin, kotiovelle toimitettuna.

Yhteistyössä