Vaunut lyhkäselle + pieneen autoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmi35

Jäsen
22.07.2007
134
0
16
Hei kaikille! Olen nyt monta kuukautta yrittänyt jo tutkia netistä mitkä vaunut meille olisi parhaat. Olen tykästynyt kuvien perusteella Brion vaunuihin, mutta pohdin paria asiaa. Meillä on Nissan Micra-auto ja tavaratila ei ole järin suuri. Mitkä vaunut on hyvä työntää, jos on aika lyhkänen (158 cm). ? Itse en tykkää hirveän moderneista vaunuista.

Jos jollain olisi ehdotuksia?

Sikjsi niitä on muutettu kompakteiksi ja helpoiksi kasata ja pakata autoon. Vanhanaikaiset mallit kuten Emmaljungat, Briot normaalirungolla tai Ora ym. hirvitykset eivät millään mahdu pienen auton tavaratilaan muuten kuin palastelemalla ja laittamalla osan turvattomasti takapenkille. Sieltä ne sitten lentelevät pitkin autoa kolareissa.

Kaupoissa on paljon pieneen autoon sopiviakin malleja, mutta sitten täytyy tinkiä siitä vanhanaikaisuudesta tai vaihtaa autoa.

Auto mukaan kauppaan ja sovittelemaan.

Meillä on Brion Kombit ja autona Opel Astran farkku. Sinne mahtuu, mutta ei sinnekään ihan hirmuisesti tilaa jää vaunujen jälkeen. Matkatavarat menee kyllä. Ottakaa ihmeessä auto mukaan vaunuostoksille. Me saadaan kontillinen tavaraa kahdestaankin ilman vaunuja, kun on kaikenlaista harrastusvälinettä mukana.

No Briot ei kyllä kovin pieneen tilaan mene. Paitsi se Happy-malli. Ainakin siis kuvista päätellen. Meillä on Brion novat, ja ne ei kyllä mahdu Micran takakonttiin. (Itellä isompi takaluukku ja joutuu purkaa). Auto vaan vaunukaupoille mukaan ja sovittelemaan.

Brio novia on kyllä hyvä työntää itse olen myös lyhyt (158cm) ja kuten tuossa joku mainitsi jo eivät taida micraan mahtua,meillä on citroen xantia ja mahtuvat niukasti ja pitää renkaat irrottaa.En nyt osaa suoraan suositella mitään,kannattaa vain sovitella jos ne isot vaunut täytyy saada matkalle mukaan =)

Micrassa taitaa olla kyllä niin pieni hutlari, että melkeen kannattaisi ajatella ihan matkarattaita sitten, jos vaan mahdollista...tai itse niin tekisin :/
Meillä on Oran Jovit ja olen itse myls 158cm ja säädettävän työntöaisan kanssa ne tuntuvat sopiville juuri minun kokoiselle =) Mutta tosiaan, ei taida Micraan mahtua...

Kiitos kaikille kommenteista! Pähkäilyjen jälkeen ja lastenvaunukauppakierrosten jälkeen ollaan päädytty Teutonian Mistraleihin. Ne ostetaan lähempänä vauvan syntymää. Ne oli aivan ihanat ja tosi pienet rattainakin. Mikä parasta, ne on tosi helppo laittaa nopasasti kasaan ja mahtuu meidän auton takakonttiin vaikka on renkaat kiinni!

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi35:
Kiitos kaikille kommenteista! Pähkäilyjen jälkeen ja lastenvaunukauppakierrosten jälkeen ollaan päädytty Teutonian Mistraleihin. Ne ostetaan lähempänä vauvan syntymää. Ne oli aivan ihanat ja tosi pienet rattainakin. Mikä parasta, ne on tosi helppo laittaa nopasasti kasaan ja mahtuu meidän auton takakonttiin vaikka on renkaat kiinni!

Onnittelen hyvästä valinnasta, meinasin juuri niitä teille ehdottaa, tosin modernit ja sporttiset ne on esim. Brioihin verrattuna =)

Erikseen ette matkarattaita tarvi, loistovalinnan teitte.

t. Mistral sportien tyytyväinen käyttäjä liki neljättä vuotta.