Vaunun/rattaan kankaan väri?

Kaa
Onko teillä käytössä tummat vai vaaleat vaunut/rattaat? Onko eri väristen kankaiden kesken suurta vaihtelua esim. vaunun sisälämpötilan suhteen?

Ovatko tummat kankaat vaunuissa siis kuumempia ja vaaleat viileämpiä vai onko se vain urbaanilegendaa?

Olen ostamassa kuomurattaat, ja värivaihtoehdoissa on nyt kaksi mahdollisuutta, mustapohjaiset tai beigepohjaiset rattaat/vaunut. Molemmissa on puolensa ja nyt vaan pitäisi päättää kummatko ostan. :)
 
Monen värisiä vaunuja/rattaita meillä on ollut. En ole huomannut merkkittävää vaikutusta vaunujen värillä sisälämpötilaan.

Lähinnä kai sillä on vaikutusta kuinka umpinaisena (jalkapeite, harsoviritelmät, sadesuojat) niitä pitää esim. helteillä.
 
Meillä on mustat vaunut ja en ole huomannut että ne mitenkään erityisen kuumat olisivat. tietty tumma väri poimii aina enemmän niitä säteitä kun vaaleat mutta eipä niitä vaunuja kesällä aurinkoon jätetä ainakaan lapsen nukkuessa, joten varjossa ihan sama sille vaunujen värille. Enemmän tuota väripuolta kannattaa miettiä likaantumisen kannalta. Vaaleat värit aina herkempiä.
 
Meillä musta/punaset vaunut ja se huono puoli mustassa värissä on että haalistuu ajan kulues. Mä ottasin nyt jotku beigen väriset, vaikka ne likaantuukin niin useimpia saa kuitenki pestä mutta haalistunutta mustaa ei saa mustaksi enää.
 
Meillä on tällähetkellä pääväriltään beiget vaunut janiissä on vähän metsänvihreää. Olen huomannut että vaaleissa vaunuissa ei lika näy niin helposti kun tummissa, meillä nimittäin oli tummansiniset yhdistelmät ekalla pojalla ja kaikki kura ja pöyly näkyi niissä. Nyt kun on vaalea väri niin kuran kuivuttua se ei näy. Lämpötilassa en minäkään ole huomannut mitään eroa vaalean ja tumman välillä.
 

Yhteistyössä