Vaunujen kanssa shoppailu... ARRRRGH!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ideaparkinn vaan, siellä kun on kaikki vaate-,lelu yms kaupat ekassa keroksessa ja huonekalukaupat toisessa, ei tarvi hissejä.. ja tilaakin on vaikka parkkipaikka olis täynnä,mutta jonottaa kyllä täytyy kiltisti siitä ei pääse mihkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ideaparkinn vaan, siellä kun on kaikki vaate-,lelu yms kaupat ekassa keroksessa ja huonekalukaupat toisessa, ei tarvi hissejä.. ja tilaakin on vaikka parkkipaikka olis täynnä,mutta jonottaa kyllä täytyy kiltisti siitä ei pääse mihkään.

Njooh, mutta vähän turhan kaukana Helsingistä, etenkin jos ei aja autoa...

Mä en viitsi lähteä ostoksille lasten kanssa ollenkaan, paitsi pakon edessä...vaunut&vaavi ei oo mitään verrattuna näihin kiukutteleviin leikki-ikäisiin... Mut kyllä mä pystyn samaistumaan sun fiiliksiin. Stadin Stokkalla oon mm. kiroillut näitä hissijuttuja....

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Itsekin kävin pari päivää sitten shoppailemassa - keskellä päivää - ja meinasi minullakin hermot mennä. Entisestäänkin kapeille käytäville on tungettu keskelle käytävää vielä yksi rivi helskutin lahjaideoita, jotta ei vain kummaltakaan puolelta mahtuisi rattaiden kanssa kulkemaan.

Ja heti kun liukukäytävä loppuu, ihmiset jäävät siihen eteen pällistelemään ja ihmettelemään, että mihinkäs suuntaan tästä lähtisinkään. Ja jonossa seuraavana rattaiden kanssa tuleva joutuu jyräämään päälle kun tollot eivät tajua mennä pois alta. Paha siitä on lähteä ylämäkeenkään rattaiden kanssa pakittelemaan kun takanakin seisoo ihmisiä niskaan hengittämässä. Onneksi olen oppinut jättämään riittävän pitkän "hajuraon" edellä seisovaan, mutta valitettavasti joku hoopo siihen väliin aina kiilaa - aivan kuten liikenteessäkin. :headwall:

Mä ohjastan meidän valaan kokoisen farmariauton paikallisen prisman parkkihalliin, nostelen mukelot ostoskärryyn (sellaiseen, missä siis toinen istuu ja toinen kaukalossa) ja mitä ei prisman katon alta saa, sitä ei tarvita! Mulla oli ensin tuplayhdistelmät, eli ne leveät, mutta eivät hirveän helposti mahtuneet autoon.. nyt sitten peräkkäinistuttavat matkarattaat, mutta raskaat paskat nekin, joten käytän niitä tosi vähän (eli jos siis täytyy poistua prismasta :laugh: ) Se, minkä olen pannut merkille, niin ne ostoskärryt, missä pötköttää valmiiksi miltei 20kiloa lapsia plus tietty kärryn paino, yhdistetään vielä rikkoutuneet renkaat, että ne menee vain vasemmalle, vaikka pää punaisena yrität saada ne menemään suoraan. Sitten kasaat viikon ostokset kärryihin, ja voilá! Sulla on kärrylasti, joka painaa arviolta aikuisen norsun verran, meinaavat puskee väkisin miltei jostakin kaupan näyteikkunasta läpi, koska ne kaartuvat vasemmalle, sitten saat väistettyä nippanappa jonkun muorin, joka meinasi kävellä kärryjesi alle, mutta mulkaisee sua sikapahasti, koska sun vikahan se oli, sitten lauma teinejä ryntää sun edeltä ovelle, mutta eivät tietenkään pidä sitä ovea sulle auki. Luojan lykky mun mukulat sentään ovat aivan hiljaa koko kauppareissun ajan. Kun sitten hikisenä ja hyvinkovin vitt*untuneena saat kaiken pakattua autoon, huomaat, että joku k*sipää on kolhaissut uutta autoasi ostoskärryillä, niin että puskurisi on haljennut.
:xmas: Eikun joulumieltä vaan.

asennetta, asennetta mammat:) itselle kilo suklaata mukaan hermoja rauhoittamaan ja tosiaan itse tungen surutta tuplavaunujenkin kanssa päälle niille älyn mummoille jotka eivät tosiaan osaa odottaa vuoroaan. toisekseen välillä voi olla niinkin törkeä että kailottaa suureen ääneen puhelimeen että edessäolevat keski-ikäiset eivät omaa käytöstapoja tms. hissiä odottaessa - toimii yleensä aina ja punastelevat keski-ikäiset mammat (jotka kaikkein pahimpia mielestäni) väistelevät...
sama toimii paitsi ruuhkassa kauppakeskuksessa, myös laivalla:)

Mulla ei ole ollut vaikeuksia shoppailla vaunujen kanssa, ei edes tuplarattaiden kanssa, tai rattaat+seisomalauta-yhdistelmän kanssa. Valitettavasti |O (nimimerkillä Matti kukkarossa).

Kokeiltu on Turku, Espoo, Helsinki ja Istanbul. Siis oikein shoppailumielessä shoppaillen. Satunnaista keskustassa pyörimistä on tullut harjoitettua muuallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:
Alkuperäinen kirjoittaja MilliMenninkäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Ai... Kyllä mun mielestä oikealla asenteella shoppailu vaunujen kanssa on ihan iisiä, tosin lähinnä Turussa olen pyörinyt...

Kokeilepa Oulussa shoppailua!

Oulussahan on mitä helpoin shoppailla :o

:D Joo, tosi nastaa .... lelukauppa ja lastenvaatteet jokapuolella yläkerrassa, kauppoihin ja virastoihin EI pääse kunnolla rattailla, ihmiset on ihan TYLYPAHKASTA :kieh: :kieh: :kieh: ...... Kivoja paikkoja on Nicky&Nelly, Ottobre, Zeppeliini :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaanappirulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:
Alkuperäinen kirjoittaja MilliMenninkäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Ai... Kyllä mun mielestä oikealla asenteella shoppailu vaunujen kanssa on ihan iisiä, tosin lähinnä Turussa olen pyörinyt...

Kokeilepa Oulussa shoppailua!

Oulussahan on mitä helpoin shoppailla :o

:D Joo, tosi nastaa .... lelukauppa ja lastenvaatteet jokapuolella yläkerrassa, kauppoihin ja virastoihin EI pääse kunnolla rattailla, ihmiset on ihan TYLYPAHKASTA :kieh: :kieh: :kieh: ...... Kivoja paikkoja on Nicky&Nelly, Ottobre, Zeppeliini :D .

Eikö Oulussa ole hissejä tai rullaportaita? :saint:

Miekä jätti lauantaina poijjaan isänsä hoitoon ja läksin koluamaan kaikki ne kaupat (ahtaat) joihin ei vaunuilla pääse. Myös niihin joihin on 55 cm levyinen ovi ja 5 porrasta. Sekä ovet jotka avautuu kaikki mihin sattuu ja jonka eteiset on puolet vaunujen pituudesta. Niihin menin ja sain 4 tuntia soppailtua otsa hiessä kaikki mitä halusin. Ja mä olin niiin onnellinen =)

Mulla oli ihanaa luksusta, kun oon sairaslomalla, pääsin täällä maalla yksin ja autolla jouluostokset tekemään tänään :). Tiedän kokemuksesta ton, että ruuhkat ja rattaat ei oo kiva yhdistelmä Helsingissä.

Tosin meillä on ponyt, ja kuljetan niitä aina liukuportaissa, ylös ja alaspäin, en jaksa ton 2-vuotiaan kiukutteluja kuunnella kun hissi ei tuu heti sillä punasella sekunnilla. Ja enimmäkseen me suoriudutaan sekä arkisista ostoksista että ihan shoppailustakin itiksessä, joka on niin tuttu paikka, että tiedän, missä on seuraavat liukuportaat jos yksissä on ruuhkaa :D (ja siellä on se stockakin, jossa tykkään käydä ) .

Yhteistyössä