Vau! Oli komea ilmestys tuo Pariisin olympialaisten Seine-jokea pitkin juokseva ilmestyskirjan ratsastaja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
”Kaikkien aikojen homoimmiksi” kutsutut avajaisseremoniat herättivät paheksuntaa, koska niissä avoimesti edistettiin woke-ideologiaa ja pilkattiin kristinuskoa, kun Jeesuksen Kristuksen viimeinen ehtoollinen esitettiin transinterpolaationa.

Ranskan entinen kulttuuriministeri Philippe de Villiers sanoi, että avajaisseremoniat olivat ”häpeä”, ja lisäsi: ”Maamme on tekemässä itsemurhaa koko maailman silmien edessä.”

”’Viimeinen ehtoollinen’ drag queenien kanssa ja Marie Antoinetten mestaaminen lisäävät rumuuden lisäksi häpeää. Macronin ja wokeismin Ranska ei ole Ranska!”
 
vierailija
Ryhmä drag queeneja ja tanssijoita esitti ilmeistä parodiaa Leonardo da Vincin Jeesus -aiheisesta Viimeinen ehtoollinen -maalauksesta Pariisin Olympialaisten avausseremoniassa, mikä on ymmärrettävästi saanut aikaan laajaa kritiikkiä rienauksesta ja kristittyjen pilkkaamisesta sosiaalisessa mediassa.

Esityksessä naisia esittävät miehet olivat kerääntyneet pitkän pöydän ääreen, jonka keskellä oli lihava (ilmeisesti oikea) nainen sädekehää muistuttava päähine päässään, mikä muistuttaa tilannetta Jeesuksesta ja opetuslapsista pöydän äärellä Viimeinen ehtoollinen -maalauksessa.

Olympialaiset olivat puolustaneet esitystä sanoen sen olevan ”tulkintaa kreikkalaisesta Dionysos -jumalasta” tehdäkseen meistä” tietoisempia ”ihmisten välisen väkivallan järjettömyydestä.” Tämäkin voidaan tulkita Kreikan alkuperäisuskon pilkkaamiseksi.

Kristityt sosiaalisessa mediassa eivät kuitenkaan nielleet puolustusta ja pitävät sitä edelleen kristinuskon pilkkaamisena.
 
vierailija
OT:"Revontulet syntyvät, kun aurinkotuulen tuomat varautuneet hiukkaset osuvat Maan ilmakehän kaasuihin. Eri kaasut saavat aikaan eri värejä: happi antaa revontulille vihreän ja punaisen värin, typpi sinertävän."-IL-
 
vierailija
Kuvaelma pöydän takana muistutti kyllä melkoisesti viimeisen ehtoollisen asetelmaa.
Olen nähnyt väitteen että kuvaelman nimi olisi "La Cène sur la scène sur la Seine", mikä ainakin Google-käännöksen mukaan on "viimeinen ehtoollinen Seinen lavalla" joten kyllä pahasti näyttää että siinä oli ajateltu tuota tunnettua maalausta.

Sivumennen, ei ole vielä pahemmin näkynyt Suomen uutisissa, mutta nyt löytyy tälläinenkin väite "Egypt’s Al-Azhar, the highest seat of Sunni Muslim learning, condemned Sunday the “insulting scenes” of Jesus Christ during the opening ceremony of the Olympic Games in Paris."

Eli käännös "Egyptin Al-Azhar, sunnimuslimien korkein oppineisuus, tuomitsi sunnuntaina Jeesusta Kristusta "loukkaavat kohtaukset" Pariisin olympialaisten avajaisseremoniassa".

Joten onnistuivat sitten ehkä loukkaamaan myös muslimeja. Jeesus kun taisi olla yksi sen uskonnon profeetoista, tosin ei niin tärkeä kuin Muhammed, ja vain kuolevainen profeetta heidän uskonnossaan, ei mitään sen suurempaa (joten tuo "Jeesusta Kristusta" kieltämättä kuulostaa hiukka omituiselta, joten voi myös olla uutisankka, näkyy joillain ei-eurooppalaisilla sivustoilla) .
 
vierailija
Ihminen loukkaantuu, jos hänellä on jokin tarve loukkaantua.
Annetaan pölyn laskeutua Pariisin avajaiset-kohun ylle.
Luultavasti asiasta tehdään myöhemmin runsaasti väitöskirjoja ja muita julkaisuja. Ei taidetta tarvitsekaan ymmärtää. Rooman vatikaani on täynnä taidetta. Jos niistä hermostuu ja loukkaantuu, parempi olla sinne menemättä ja välttyä siten pahalta mieleltä.
Laitan nyt netin kiinni. Palstan vakiokirjoittaja Super-Setis jää tänään vaille huutonauruaan, ja aamukahvinsa ei siten tänään eikä jatkossa enää roisku näytölleen ja näppäimistölleen.
 
vierailija
Jos se oli rienaus Viimeisestä ehtoollisesta niin kuka se sininen hemmo sitten oli?
Se oli rhtoollispöydälle tuotu Dionysos (roomalaisille Bacchus) kreikkalaisessa mytologiassa viinin, näyttämötaiteen "Show Must Go On", päihtyneen hurmion ja hedelmällisyyden jumala, myös kiiman ja riettauden, jonka jumaluutensa epäilijöille tämä kosti tekemällä naiset hulluiksi "seksuaalinen voimaantuminen ja kiima = pride". Vsnha Olympoksen jumala joka tässä esityksessä korvasi siis viinin ja leivän meidän puolestamme annetut.
 
vierailija
Olen nähnyt väitteen että kuvaelman nimi olisi "La Cène sur la scène sur la Seine", mikä ainakin Google-käännöksen mukaan on "viimeinen ehtoollinen Seinen lavalla" joten kyllä pahasti näyttää että siinä oli ajateltu tuota tunnettua maalausta.
Taiteellinen johtaja on kertonut kyllä ihan muuta. Hän varmasti parhaiten tietää, mitä halusi esityksessä kuvata.
 
vierailija
Ryhmä drag queeneja ja tanssijoita esitti ilmeistä parodiaa Leonardo da Vincin Jeesus -aiheisesta Viimeinen ehtoollinen -maalauksesta Pariisin Olympialaisten avausseremoniassa, mikä on ymmärrettävästi saanut aikaan laajaa kritiikkiä rienauksesta ja kristittyjen pilkkaamisesta sosiaalisessa mediassa.

Esityksessä naisia esittävät miehet olivat kerääntyneet pitkän pöydän ääreen, jonka keskellä oli lihava (ilmeisesti oikea) nainen sädekehää muistuttava päähine päässään, mikä muistuttaa tilannetta Jeesuksesta ja opetuslapsista pöydän äärellä Viimeinen ehtoollinen -maalauksessa.

Olympialaiset olivat puolustaneet esitystä sanoen sen olevan ”tulkintaa kreikkalaisesta Dionysos -jumalasta” tehdäkseen meistä” tietoisempia ”ihmisten välisen väkivallan järjettömyydestä.” Tämäkin voidaan tulkita Kreikan alkuperäisuskon pilkkaamiseksi.

Kristityt sosiaalisessa mediassa eivät kuitenkaan nielleet puolustusta ja pitävät sitä edelleen kristinuskon pilkkaamisena.
Tämä on jo moneen kertaan todettu, ettei ollut Leonardon teoksesta kyse, saati kristittyjen pilkkaamisesta, vaan olympialaisten alkuperästä.

Monen on myös syytä tietää, että drag-esitykset juontavat Ranskassa juurensa jo 1800-luvun loppupuolelle, joten sekin esitys oli varsin luonteva, kun kokonaisuudessa käytiin läpi Ranskan historiaa ja kulttuuria ja nykypäivää.

Olipa joku/jotkut pahastuneet leikatusta päästäkin viitaten satanismiin, vaikka siinä kuvattiin kuningatar Marie Antoinettea, jolta leikattiin pää giljotiinilla Ranskan vallankumouksen aikaan.

Monien olisi syytä kerrata historian opintonsa, eikä vähiten amerikkalaisten.
 
vierailija
Sillan bakkanaaliesityksen alussa selvä Leonardo Da Vincin The Last Supper -viimeinen ehtoollinen maalauksen viittaus. Jeesus korvattu harmittomalla pyylevällä harmittomalla soijamammanpoikatytöllä rakkauden käsimerkkeineen ja sädekehällä päänsä päällä, kun taas partaqueenit edustivat voimaa ja villiyttä. Ehtoollispöydällä käveltiin ja tanssittiin "viinin ja leivän päällä" talloen sinun puolestasi annetun veri ja liha. Kuvannollisesti Olympoksen vanhat jumalat ottivat vallan ja Dionysos (roomalaisille Bacchus) kreikkalaisessa mytologiassa viinin, näyttämötaiteen "Show Must Go On", päihtyneen hurmion ja hedelmällisyyden jumala, myös kiiman ja riettauden, jonka jumaluutensa epäilijöille tämä kosti tekemällä naiset hulluiksi "seksuaalinen voimaantuminen ja kiima = pride". Dionysoksen kultin menoihin kerrotaan kuuluneen ekstaattista tanssia, viinin juontia ja eläinten uhraamista.
Yleisimmässä myytissä Dionysoksen äiti on kuolevainen Semele "Shemale", jonka Zeus oli hedelmöittänyt.
Monessa myytissä Dionysos kosti tekemällä paikalliset naiset hulluiksi, niin että he alkoivat vaellella Kithaironvuorella bakkanteina.

bakkhantit olivat kreikkalaisessa mytologiassa naispuolisia viininjumala Dionysoksen eli Bakkhoksen (lat. Bacchus) seuraajia. Nimitys käännetään kirjaimellisesti "raivoisiksi", mutta heitä ei tule sotkea raivottariin. Heidät tunnettiin villeinä, raivoisina naisina, joille oli turha yrittää puhua järkeä. Dionysos-myytti inspiroi naisia hurmiolliseen vimmaan, jossa he purkivat mielihalunsa ylenpalttiseen määrään väkivaltaa, verenvuodatusta, sukupuoliakteja, kiimaa, riettautta, juopumusta ja vahingontekoja.

Bakkanaalit (lat. Bacchanalia) olivat roomalaisten pitämiä, viininjumala Bacchukselle omistettuja villejä juhlia

Kulttimenoissaan Dionysoksen seuraajat tanssivat ekstaattisesti ja joivat viiniä, jotta Dionysos ottaisi heidät valtaansa. Myytit kertovat myös kulttilaisten suorittamista eläinuhreista. Myyttien mukaan Dionysoksen naispuoliset seuraajat muuttuivat vahingoittumattomiksi, ja repivät hurjilla voimillaan vuohen kappaleiksi ja söivät sen raakana. Eläinuhrien tarkoitus oli yhtyä jumalaan, joka oli ottanut vuohen tai härän hahmon.

Suuri härän pään kuvapatsas näkyi muuten Pariisin Olympialipputangon takana.

Dionysos kuvattiin taiteessa aluksi kypsänä ja parrakkaana miehenä, nyt bakkhantit kuvattiin kuvaelmassa osin partanaisina.

Rautahevonen naamioitune huppupäisine ratsastajineen juoksi vetten päällä pitkin Seine-jokea, kuin apokalyptinen ilmestyskirjan ratsastaja.

Ja lopussa Pariisin valon kaupungin “Ville lumière” ylle nousi palava Sauronin silmä.
Pakanalliset ja hedonistiset Olympoksen lihallisen nautinnon jumaluudet juovuttavat lihan ja viinin humalluttaviin maallisiin aistinautintoihin syvemmälle unohduksen varjomaailman mayaan.
 
vierailija
Henkilöltä, joka ei pysty tunnistamaan "Jumalten pidoista" sen lähtökohtana toiminutta Vincin Pyhää ehtoollista, puuttuu täydellisesti taidehistoriallinen yleissivistys.

Tämä ei tarkoita sitä, että "Jumalten pidot" olisi uskonnollinen teos.
 
vierailija
Tässä häiritsevää oli lähinnä konteksti, Olympialaisten avajaiset. Kristittyjä voidaan pilkata muissa yhteyksissä ihan riittävästi. En siis ole kristitty, mutta minusta oli mautonta, samoin kuin päätön Marie Antoinette, joka oli kuitenkin oikea henkilö.
 
vierailija
Pakanalliset ja hedonistiset Olympoksen lihallisen viettinautinnon jumaluudet juovuttavat lihan ja viinin humalluttaviin maallisiin aistinautintoihin syvemmälle unohduksen varjomaailman mayaan.
Olihan se muutenkin outoa että Rock-kappaleessa talon joka ikkunassa oli päätön nainen ja lopussa verta syöksyi ikkunoista (ne punaiset nauhat ja punainen hurmesavu).
Harvoinhan näissä Olympialaisten esityksissä kuvataan tällä tavalla väkivaltaa ja uskontopilkkaa. Ja se rautahevosen ratsastus Seinessä, kuin ilmestyskirjan ratsastaja.
 
vierailija
Dionysoksen eli Bacchuksen palvojat viettivät väkivaltaisia ja riettaita bakkanaalejaan, joissa Bacchus otti naisia valtaansa. Bacchus kuvataan partaisena miehenä, joten sen valtaan ottamat naiset voi hyvin kuvata queer partanaisina.
 
vierailija
Tämä on jo moneen kertaan todettu, ettei ollut Leonardon teoksesta kyse, saati kristittyjen pilkkaamisesta, vaan olympialaisten alkuperästä.

Monen on myös syytä tietää, että drag-esitykset juontavat Ranskassa juurensa jo 1800-luvun loppupuolelle, joten sekin esitys oli varsin luonteva, kun kokonaisuudessa käytiin läpi Ranskan historiaa ja kulttuuria ja nykypäivää.

Olipa joku/jotkut pahastuneet leikatusta päästäkin viitaten satanismiin, vaikka siinä kuvattiin kuningatar Marie Antoinettea, jolta leikattiin pää giljotiinilla Ranskan vallankumouksen aikaan.

Monien olisi syytä kerrata historian opintonsa, eikä vähiten amerikkalaisten.
Mielensäpahoittamisen tarve on tärkein motiivi tylyttää esitykseen osallistujia. Pöydän keskiosassa istunut sinipukuinen nainen on ottanut yhteyttä poliisiin. Hän on saanut paljon ikävää postia, ja aikoo vetää lähettäjät tilille.
Luulisi asian vatvomisen jo rauhoittuvan. Kenties nainen lähettää ukaasin myös suomalaisille tylyttäjilleen mm. ministerille ja kansanedustajalle. Stubb on sivistynyt eikä möhlännyt asialla Itseään.
 
vierailija
Olin kerran kuuntelemassa luentoa kotikirkossani ketjussa mainitusta teoksesta.
Entinen oiispa Wille Riekkinen on arvostettu Raamatun tutkija. Hän meni lattialle makuulle kylkiasentoon ja kertoi, että siinä asennossa kaikki viimeiselle aterialle osallistujat olivat eivätkä pöydän ääressä. Hänellä oli mukanaan rekvisiittana mm. viinimalja ja tyynyjä. Taitelijalla oli näkemyksensä miten läsnäolijat oleskelivat huoneessa. Taidekeskusteluun osallistuminen vaatii perehtyneisyyttä aiheeseen.
Ennen luentoa minulle ei koskaan ollut tullut mieleeni, että israelilaiset eivät käyttäneet tuoleja kokoontumisissa vaan lojuivat lattialla tyynyillä itämaiseen tapaan. Saan aina raivokkaita kommentteja kirjoituksistani, ja pilkkanimiäni satelee niskaani. Ehkä S-ryhmän kauppakassirobotti kirjoittaa jutut puolestani, kun se on jumittunut liikennevaloihin, ja on tylsää ohi kulkevien ihmisten keskellä.
mikä kauppakassirobotti?
 
vierailija
Henkilöltä, joka ei pysty tunnistamaan "Jumalten pidoista" sen lähtökohtana toiminutta Vincin Pyhää ehtoollista, puuttuu täydellisesti taidehistoriallinen yleissivistys.

Tämä ei tarkoita sitä, että "Jumalten pidot" olisi uskonnollinen teos.
 
vierailija
mikä kauppakassirobotti?
Ruokakauppojen robotti, joka vie ostokset kaupasta asiakkaille.
Muistuttaa rattailla vedettävää ostoskassia. Robotti tulee usein vastaan
ympäri vuoden säähän katsomatta. Laitteen kyljessä lukee yleensä S-Market.
Yksi lähellä olevista alepoista käyttää robottia. Laiteen menoa on hauska seurata. Nykyään puhutaan tekoälyn vaaroista. Uusin tieto on, että Elon Musk on teettänyt videon, jossa Kamala Harris puhuu videolla täysin vääristeltyä tekstiä.
Minun kirjoituksille käy usein samoin. Siksi päätin, että voitte lukijoina ajatella tekstini kauppakassirobotin tuumailuiksi joutoajallaan. Kai robottikin tarvitsee mielenpiristystä ja ilonpitoa. Akut latautuvat samalla, ja vihreää energiaa säästyy.
 

Yhteistyössä