Vau! Oli komea ilmestys tuo Pariisin olympialaisten Seine-jokea pitkin juokseva ilmestyskirjan ratsastaja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihme ettei media ole täynnä salaliittoja miten Putin järjesti vesisateen avajaisiin ‍
Tänään täällä pk-seudulla on satanut, ja on ihanan oloinen sää. Ehkä Putinin kätyrit mokasivat jekkunsa. Paistoin pannukakkuja, ja samalla hain tietoa kirjasta antiikin pidoista. Rooman senaatti kielsi irstailun bakkanaaleissa v. 188 ennen ajanlaskua. Ehkä Suomelle tekisi hyvää kieltää ministereiltä ja kansan (ei minun) edustajien olympiakisojen arvostelu, ettei jälkipolvien tarvitse hävetä heidän X-viestejä tulevaisuudessa.
 
vierailija
Sillan bakkanaaliesityksen alussa selvä Leonardo Da Vincin The Last Supper -viimeinen ehtoollinen maalauksen viittaus. Jeesus korvattu harmittomalla pyylevällä harmittomalla soijamammanpoikatytöllä rakkauden käsimerkkeineen ja sädekehällä päänsä päällä, kun taas partaqueenit edustivat voimaa ja villiyttä. Ehtoollispöydällä käveltiin ja tanssittiin "viinin ja leivän päällä" talloen sinun puolestasi annetun veri ja liha. Kuvannollisesti Olympoksen vanhat jumalat ottivat vallan ja Dionysos (roomalaisille Bacchus) kreikkalaisessa mytologiassa viinin, näyttämötaiteen "Show Must Go On", päihtyneen hurmion ja hedelmällisyyden jumala, myös kiiman ja riettauden, jonka jumaluutensa epäilijöille tämä kosti tekemällä naiset hulluiksi "seksuaalinen voimaantuminen ja kiima = pride". Dionysoksen kultin menoihin kerrotaan kuuluneen ekstaattista tanssia, viinin juontia ja eläinten uhraamista.
Yleisimmässä myytissä Dionysoksen äiti on kuolevainen Semele "Shemale", jonka Zeus oli hedelmöittänyt.
Monessa myytissä Dionysos kosti tekemällä paikalliset naiset hulluiksi, niin että he alkoivat vaellella Kithaironvuorella bakkanteina.

bakkhantit olivat kreikkalaisessa mytologiassa naispuolisia viininjumala Dionysoksen eli Bakkhoksen (lat. Bacchus) seuraajia. Nimitys käännetään kirjaimellisesti "raivoisiksi", mutta heitä ei tule sotkea raivottariin. Heidät tunnettiin villeinä, raivoisina naisina, joille oli turha yrittää puhua järkeä. Dionysos-myytti inspiroi naisia hurmiolliseen vimmaan, jossa he purkivat mielihalunsa ylenpalttiseen määrään väkivaltaa, verenvuodatusta, sukupuoliakteja, kiimaa, riettautta, juopumusta ja vahingontekoja.

Bakkanaalit (lat. Bacchanalia) olivat roomalaisten pitämiä, viininjumala Bacchukselle omistettuja villejä juhlia

Kulttimenoissaan Dionysoksen seuraajat tanssivat ekstaattisesti ja joivat viiniä, jotta Dionysos ottaisi heidät valtaansa. Myytit kertovat myös kulttilaisten suorittamista eläinuhreista. Myyttien mukaan Dionysoksen naispuoliset seuraajat muuttuivat vahingoittumattomiksi, ja repivät hurjilla voimillaan vuohen kappaleiksi ja söivät sen raakana. Eläinuhrien tarkoitus oli yhtyä jumalaan, joka oli ottanut vuohen tai härän hahmon.

Suuri härän pään kuvapatsas näkyi muuten Pariisin Olympialipputangon takana.

Dionysos kuvattiin taiteessa aluksi kypsänä ja parrakkaana miehenä, nyt bakkhantit kuvattiin kuvaelmassa osin partanaisina.

Rautahevonen naamioitune huppupäisine ratsastajineen juoksi vetten päällä pitkin Seine-jokea, kuin apokalyptinen ilmestyskirjan ratsastaja.

Ja lopussa Pariisin valon kaupungin “Ville lumière” ylle nousi palava Sauronin silmä.
 
vierailija
Sillan bakkanaaliesityksen alussa selvä Leonardo Da Vincin The Last Supper -viimeinen ehtoollinen maalauksen viittaus. Jeesus korvattu harmittomalla pyylevällä harmittomalla soijamammanpoikatytöllä rakkauden käsimerkkeineen ja sädekehällä päänsä päällä, kun taas partaqueenit edustivat voimaa ja villiyttä. Ehtoollispöydällä käveltiin ja tanssittiin "viinin ja leivän päällä" talloen sinun puolestasi annetun veri ja liha. Kuvannollisesti Olympoksen vanhat jumalat ottivat vallan ja Dionysos (roomalaisille Bacchus) kreikkalaisessa mytologiassa viinin, näyttämötaiteen "Show Must Go On", päihtyneen hurmion ja hedelmällisyyden jumala, myös kiiman ja riettauden, jonka jumaluutensa epäilijöille tämä kosti tekemällä naiset hulluiksi "seksuaalinen voimaantuminen ja kiima = pride". Dionysoksen kultin menoihin kerrotaan kuuluneen ekstaattista tanssia, viinin juontia ja eläinten uhraamista.
Yleisimmässä myytissä Dionysoksen äiti on kuolevainen Semele "Shemale", jonka Zeus oli hedelmöittänyt.
Monessa myytissä Dionysos kosti tekemällä paikalliset naiset hulluiksi, niin että he alkoivat vaellella Kithaironvuorella bakkanteina.

bakkhantit olivat kreikkalaisessa mytologiassa naispuolisia viininjumala Dionysoksen eli Bakkhoksen (lat. Bacchus) seuraajia. Nimitys käännetään kirjaimellisesti "raivoisiksi", mutta heitä ei tule sotkea raivottariin. Heidät tunnettiin villeinä, raivoisina naisina, joille oli turha yrittää puhua järkeä. Dionysos-myytti inspiroi naisia hurmiolliseen vimmaan, jossa he purkivat mielihalunsa ylenpalttiseen määrään väkivaltaa, verenvuodatusta, sukupuoliakteja, kiimaa, riettautta, juopumusta ja vahingontekoja.

Bakkanaalit (lat. Bacchanalia) olivat roomalaisten pitämiä, viininjumala Bacchukselle omistettuja villejä juhlia

Kulttimenoissaan Dionysoksen seuraajat tanssivat ekstaattisesti ja joivat viiniä, jotta Dionysos ottaisi heidät valtaansa. Myytit kertovat myös kulttilaisten suorittamista eläinuhreista. Myyttien mukaan Dionysoksen naispuoliset seuraajat muuttuivat vahingoittumattomiksi, ja repivät hurjilla voimillaan vuohen kappaleiksi ja söivät sen raakana. Eläinuhrien tarkoitus oli yhtyä jumalaan, joka oli ottanut vuohen tai härän hahmon.

Suuri härän pään kuvapatsas näkyi muuten Pariisin Olympialipputangon takana.

Dionysos kuvattiin taiteessa aluksi kypsänä ja parrakkaana miehenä, nyt bakkhantit kuvattiin kuvaelmassa osin partanaisina.

Rautahevonen naamioitune huppupäisine ratsastajineen juoksi vetten päällä pitkin Seine-jokea, kuin apokalyptinen ilmestyskirjan ratsastaja.

Ja lopussa Pariisin valon kaupungin “Ville lumière” ylle nousi palava Sauronin silmä.
Kulttimenoissaan Dionysoksen (Bacchus) naisseuraajat bakkhantit tanssivat ekstaattisesti ja joivat viiniä, jotta Dionysos ottaisi heidät valtaansa.

Dionysos (Bacchus) kuvattiin taiteessa aluksi kypsänä ja parrakkaana miehenä.

Dionysos (Bacchus) valtaan ottamat naisseuraajat bakkhantit kuvattiin kuvaelmassa osin partanaisina.
 
vierailija





Melkoinen..
 
vierailija
Eikös tuossa Jeesus kuvata heikkona * soijapoikatyttönä, sädekehä, 7 tähteä ja sydänkäsimerkki. Sinivalkoinen asu Jeesuksen äidin Marian värit. Mekossa myös sininen pystyssä oleva fallos. * Kristilliset arvot heikkouden merkkinä.
 
vierailija
Oliko esityksessä myös pelkkä sattuma, että yhden esiintyjän kives on paljaana wokettaessa?
Sattumaa oli H:gin piispankin mielestä , että asetelma esityksessä muistutti DA Vincin Viimeinen ateria maalauksen asetelmaa. Mutta oliko myös kives sattumaa?

Sattumia kerrakseen.
Kenelläpä ei kives luiskahtaisi esille aivan huomaamatta, kun woketusvauhti on päällä!
 
vierailija
Oliko esityksessä myös pelkkä sattuma, että yhden esiintyjän kives on paljaana wokettaessa?
Sattumaa oli H:gin piispankin mielestä , että asetelma esityksessä muistutti DA Vincin Viimeinen ateria maalauksen asetelmaa. Mutta oliko myös kives sattumaa?

Sattumia kerrakseen.
Kenelläpä ei kives luiskahtaisi esille aivan huomaamatta, kun woketusvauhti on päällä!
Jos ne olivatkin Juudaksen rahakassit.
 
vierailija
Oliko esityksessä myös pelkkä sattuma, että yhden esiintyjän kives on paljaana wokettaessa?
Sattumaa oli H:gin piispankin mielestä , että asetelma esityksessä muistutti DA Vincin Viimeinen ateria maalauksen asetelmaa. Mutta oliko myös kives sattumaa?

Sattumia kerrakseen.
Kenelläpä ei kives luiskahtaisi esille aivan huomaamatta, kun woketusvauhti on päällä!
Ei ilmeisesti mitään kivestä näkynyt, vaan tanssijan sukkahousuun oli tullut reikä.

Piispankin mielestä ehkä oli kyse viimeisestä ehtoollisesta, mutta taiteellinen johtaja vahvisti, ettei ollut. Hän varmasti parhaiten tietää.
 
vierailija
Olin kerran kuuntelemassa luentoa kotikirkossani ketjussa mainitusta teoksesta.
Entinen oiispa Wille Riekkinen on arvostettu Raamatun tutkija. Hän meni lattialle makuulle kylkiasentoon ja kertoi, että siinä asennossa kaikki viimeiselle aterialle osallistujat olivat eivätkä pöydän ääressä. Hänellä oli mukanaan rekvisiittana mm. viinimalja ja tyynyjä. Taitelijalla oli näkemyksensä miten läsnäolijat oleskelivat huoneessa. Taidekeskusteluun osallistuminen vaatii perehtyneisyyttä aiheeseen.
Ennen luentoa minulle ei koskaan ollut tullut mieleeni, että israelilaiset eivät käyttäneet tuoleja kokoontumisissa vaan lojuivat lattialla tyynyillä itämaiseen tapaan. Saan aina raivokkaita kommentteja kirjoituksistani, ja pilkkanimiäni satelee niskaani. Ehkä S-ryhmän kauppakassirobotti kirjoittaa jutut puolestani, kun se on jumittunut liikennevaloihin, ja on tylsää ohi kulkevien ihmisten keskellä.
Oliko tuolloin viinipikareitakaan?
 
vierailija
Oliko tuolloin viinipikareitakaan?
Laivojen hylyistä niitä on löydetty. Aamu-uutisessa on otsikko ”pyramidissa oli hissi”. Minua nolottaa miten vähän teologit tietävät Raamatun ajoista.
Helsingin piispakin antoi melko huteran lausunnon asiasta. Ei lehtien toimittajatkaan jaksa aina porautua aiheisiinsa pohjamutia myöten.
Minulle kelpaa vain vesi ja viinirypäleet sellaisinaan. Jostain luin, että niissä on paljon lisäaineita. Hinta on nykyään halpa, mutta jätn ne hevi-osastoille jutun luettuani.
 
vierailija
"Olympialaisten avajaisseremonia on herättänyt närkästystä maailmalla, kun avajaisissa nähtiin kohtaus, jossa drag-esiintyjät näyttivät imitoiman Leonardo da Vincin Viimeistä ehtoollista.

Pariisin olympialaisten järjestäjät ovat pyytäneet anteeksi katolilaisilta ja muilta kristityiltä ryhmiltä, jotka ovat närkästyneet kisojen avajaisten aikana esiintyneestä kohtauksesta.

– Parodia raamatullisesta kohtauksesta, joka esitettiin Seine-joen taustalla, oli tarkoitettu tulkitsemaan Dionysosta ja lisäämään tietoisuutta "ihmisten välisen väkivallan järjettömyydestä", järjestäjät kirjoittivat X:ssä.

Kohtaus on saanut kritiikkiä myös Suomessa. Muun muassa kansanedustaja Päivi Räsänen (kd) ihmetteli esitystä.

Järjestäjät joutuivat lopulta voimakkaan kritiikin myötä taipumaan anteeksipyyntöön.

– Tarkoituksemme ei tietenkään ollut osoittaa epäkunnioitusta mitään uskonnollista ryhmää kohtaan. Avajaiset yrittivät juhlistaa suvaitsevaisuutta, olympialaisten tiedottaja Anne Descamps sanoi lehdistötilaisuudessa.

– Uskomme, että tämä tavoite saavutettiin. Jos ihmiset ovat loukattu, olemme todella pahoillamme, hän jatkoi."


Vai muka pahoillaan, vaikka Dionysoksen (roomalaisille Bacchus) hengen valtaamat parrakkaat "naiset" bakkhantit ympäröivät pyyleväksi soijapojaksi muutettua Jeesushahmoa, jonka kädet olivat kahleissa ja korvilla olivat kuulokkeet arvatenkin tuuttaamassa Olympoksen tämän maailman turmeltuneiden jumalien bakkanaalista saastaa.
Ei muka ollut tarkoitus osoittaa epäkunnioitusta mitään uskonnollista ryhmää kohtaan, ja jaskat.
 
vierailija
#47
Ole huoleti. En minäkään kunnioita sinun ja muiden tahallaan väärinymmärtäjien mielipiteitä.
Elämääsäni on paljon asioita, joista en tiedä enkä ymmärrä mitään. Ei tulisi mieleenikään kirjautua X:ään, ja parkaista sekunnin murto-osassa mielipiteeni asioista, joista minulla ei ole luotettavaa tietoa ja ymmärrystä.
Suosittelen luentosarjaa antiikin ajan uskonnoista. Meno oli melko samanlaista kuin nykyään. Ihan varmasti Ville Tavio ja Päivi Räsänen olisivat uhranneet eläimiä muiden joukossa baaleille. Ei apostolit silloin vielä olleet hajaantuneet lähetysmatkoilleen.
Toivottavasti Kirkko&kaupunki-lehti tekee perustteelisen jutun tästä kärhämästä. Ehkä palstalla kertomastani viimeinen ehtoollinen-luennosta löytyy materiaalia kotikirkkoni arkistosta.
 
vierailija
Seremonioita, joita on laajalti kuvailtu antikristillisiksi, kritisoivat myös kristityt johtajat, kuten Winona-Rochesterin hiippakunnan piispa Robert Barron.

”Ranska katsoi ilmeisesti, että samalla kun se yrittää tuoda esiin parasta mahdollista kulttuurista osaamistaan, on oikein pilkata tätä kristinuskon hyvin keskeistä hetkeä, jolloin Jeesus antoi viimeisellä ehtoollisella ruumiinsa ja verensä ristille menoa odotellessaan. Se esitetään törkeänä, kevytmielisenä pilkkana”, piispa Barron sanoi.

”Tämä syvästi maallistunut, postmoderni yhteiskunta tietää, kuka sen vihollinen on: he nimeävät sen, ja meidän pitäisi uskoa heitä. Mutta lisäksi meidän kristittyjen, meidän katolilaisten, ei pitäisi olla lammasmaisia: meidän pitäisi vastustaa ja saada äänemme kuuluviin.”

Katolinen piispa kyseenalaisti: ”Uskaltaisivatko he koskaan pilkata islamia vastaavalla tavalla? Olisivatko he koskaan uneksineet pilkata näin törkeällä, julkisella tavalla Koraanin kuvausta? Me kaikki tiedämme vastauksen.”
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä