Sillan bakkanaaliesityksen alussa selvä Leonardo Da Vincin The Last Supper -viimeinen ehtoollinen maalauksen viittaus. Jeesus korvattu harmittomalla pyylevällä harmittomalla soijamammanpoikatytöllä rakkauden käsimerkkeineen ja sädekehällä päänsä päällä, kun taas partaqueenit edustivat voimaa ja villiyttä. Ehtoollispöydällä käveltiin ja tanssittiin "viinin ja leivän päällä" talloen sinun puolestasi annetun veri ja liha. Kuvannollisesti Olympoksen vanhat jumalat ottivat vallan ja Dionysos (roomalaisille Bacchus) kreikkalaisessa mytologiassa viinin, näyttämötaiteen "Show Must Go On", päihtyneen hurmion ja hedelmällisyyden jumala, myös kiiman ja riettauden, jonka jumaluutensa epäilijöille tämä kosti tekemällä naiset hulluiksi "seksuaalinen voimaantuminen ja kiima = pride". Dionysoksen kultin menoihin kerrotaan kuuluneen ekstaattista tanssia, viinin juontia ja eläinten uhraamista.
Yleisimmässä myytissä Dionysoksen äiti on kuolevainen Semele "Shemale", jonka Zeus oli hedelmöittänyt.
Monessa myytissä Dionysos kosti tekemällä paikalliset naiset hulluiksi, niin että he alkoivat vaellella Kithaironvuorella bakkanteina.
bakkhantit olivat kreikkalaisessa mytologiassa naispuolisia viininjumala Dionysoksen eli Bakkhoksen (lat. Bacchus) seuraajia. Nimitys käännetään kirjaimellisesti "raivoisiksi", mutta heitä ei tule sotkea raivottariin. Heidät tunnettiin villeinä, raivoisina naisina, joille oli turha yrittää puhua järkeä. Dionysos-myytti inspiroi naisia hurmiolliseen vimmaan, jossa he purkivat mielihalunsa ylenpalttiseen määrään väkivaltaa, verenvuodatusta, sukupuoliakteja, kiimaa, riettautta, juopumusta ja vahingontekoja.
Bakkanaalit (lat. Bacchanalia) olivat roomalaisten pitämiä, viininjumala Bacchukselle omistettuja villejä juhlia
Kulttimenoissaan Dionysoksen seuraajat tanssivat ekstaattisesti ja joivat viiniä, jotta Dionysos ottaisi heidät valtaansa. Myytit kertovat myös kulttilaisten suorittamista eläinuhreista. Myyttien mukaan Dionysoksen naispuoliset seuraajat muuttuivat vahingoittumattomiksi, ja repivät hurjilla voimillaan vuohen kappaleiksi ja söivät sen raakana. Eläinuhrien tarkoitus oli yhtyä jumalaan, joka oli ottanut vuohen tai härän hahmon.
Suuri härän pään kuvapatsas näkyi muuten Pariisin Olympialipputangon takana.
Dionysos kuvattiin taiteessa aluksi kypsänä ja parrakkaana miehenä, nyt bakkhantit kuvattiin kuvaelmassa osin partanaisina.
Rautahevonen naamioitune huppupäisine ratsastajineen juoksi vetten päällä pitkin Seine-jokea, kuin apokalyptinen ilmestyskirjan ratsastaja.
Ja lopussa Pariisin valon kaupungin “Ville lumière” ylle nousi palava Sauronin silmä.