Vätys mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hommahellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hommahellu

Vieras
Vaadinko liikaa, jos pyytämälläkin pyydän miestäni tekemään kotitöitä?
Vaadinko liikaa, jos haluaisin lapsen/lasten saavan hänen aikaansa?
Vaadinko liikaa, jos haluan että mieheni tietää mitä jääkaapissa on tai ei ole?
Vaadinko liikaa, jos odotan hänen tekevän saman kodin ja perheen eteen kuin minä?

Riippuu siitäkin, miten paljon vaadit itseltäsi. Siihen suhteutettuna voit vaatia aivan normaaleja asioita tai vaihtoehtoisesti pilata molempien elämän kurottomalla täydellisyyteen.

Jos noita asioita pitää erikseen vaatia, niin miehesi ei ole miehesi.. hän on yksi lapsistasi. Ei muuta kuin neuvottelemaan parisuhteestanne, tai sitten anna kenkää.

Vaadinko liikaa, jos odotan hänen tekevän saman kodin ja perheen eteen kuin minä?

teen kotitöitä, mutta en todellakaan muista mitä kaikkea jääkaapissa on tai ei ole. Tämä vaatimus on vähän liikaa....

On tiettyjä ruoka-aineita joita ostan itse varmistaakseni että niitä on.

Viimeksi muokattu:

Ainahan voi vaatia. Mutta kannattaa panostaa parinvalintaan sen verran, että saa haluamansa vaatimatta. Vaan siinäpä sitä onkin monilla haastetta jo liiankin kanssa.

Viimeksi muokattu:
Juu sita kirjoitellaan etta parinvalintaa etta ei tarvitse vaatia asioita. Voisikohan joku valaista miten taman asian saa aikaiseksi? Talla hetkella olen itse samassa tilanteessa etta miehelle pitaa sanelle etta voisitko tehda tiskit, voisitko imuroida taitaa olla etta roskis on ainut jonka han vie sanomatta kerran pari kuukaudessa ja kun han sen vie niin sanoo etta aina hanen on tama vietava.
Olemme juuri saaneet vauvan pari kuukautta sitten joten ollessani mamma lomalla olen tehnyt kaikki kotityot ja mies ei mitaan. Hanella on kuulemma niin kova vasy toitten jalkeen etta ei "kykene". Nytkin on paiva unilla vaikka on koko paivan ollut vapaalla.
Miten kauan sita jaksaa toitottaa samasta asiasta. Tuskin tulisi miehen mitaan tehtya jos en asiasta ilmoittaisi.

Juu sita kirjoitellaan etta parinvalintaa etta ei tarvitse vaatia asioita. Voisikohan joku valaista miten taman asian saa aikaiseksi? Talla hetkella olen itse samassa tilanteessa etta miehelle pitaa sanelle etta voisitko tehda tiskit, voisitko imuroida taitaa olla etta roskis on ainut jonka han vie sanomatta kerran pari kuukaudessa ja kun han sen vie niin sanoo etta aina hanen on tama vietava.
Olemme juuri saaneet vauvan pari kuukautta sitten joten ollessani mamma lomalla olen tehnyt kaikki kotityot ja mies ei mitaan. Hanella on kuulemma niin kova vasy toitten jalkeen etta ei "kykene". Nytkin on paiva unilla vaikka on koko paivan ollut vapaalla.
Miten kauan sita jaksaa toitottaa samasta asiasta. Tuskin tulisi miehen mitaan tehtya jos en asiasta ilmoittaisi.

Tuon ikäinen vauva vain nukkuu kaiket päivät. Makaatko itse naistenlehti kourassa sohvalla, vai miksi äijälle jää vielä duunia, ihmettelen vaan.

Viimeksi muokattu:
Tuon ikäinen vauva vain nukkuu kaiket päivät. Makaatko itse naistenlehti kourassa sohvalla, vai miksi äijälle jää vielä duunia, ihmettelen vaan.
en tieda millainen unikeko oma lapsesi in mutta meidan 3kk nukkuu tunnin siella toisen taalla joskus 30min hyva jos sitakaan ja yolla saa edelleen herata 2-3tunnin valein ja aikaa menee imettaessa.valitettavasti en ole supernainen ja pysty olla nukkumatta yolla. aika menee vauvaa syottaessa ja lenkilla kaytaessa vaipan vaihdossa sun muussa vauvaan liityvassa touhussa.jos sinun paivassa on eneman kuin 24h niin hyva sulle, mutta kommentistasi paatellen sinulla ei ole lapsia laisinkaan

Viimeksi muokattu:
en tieda millainen unikeko oma lapsesi in mutta meidan 3kk nukkuu tunnin siella toisen taalla joskus 30min hyva jos sitakaan ja yolla saa edelleen herata 2-3tunnin valein ja aikaa menee imettaessa.valitettavasti en ole supernainen ja pysty olla nukkumatta yolla. aika menee vauvaa syottaessa ja lenkilla kaytaessa vaipan vaihdossa sun muussa vauvaan liityvassa touhussa.jos sinun paivassa on eneman kuin 24h niin hyva sulle, mutta kommentistasi paatellen sinulla ei ole lapsia laisinkaan

Kuule, sun rytmisi on yksinkertaisesti sekaisin ja samoin pääsi, tämä ihan ilman ironiaa. Jos kotityöt priorisoi niin niihin ei todellakaan mene päivittäin aikaa kuin 30-60 min.Käytä se vaikka kuntoiluna ja jätä ne ostoskeskuspyöriskelyt vähemmälle.

Viimeksi muokattu:
Kuule, sun rytmisi on yksinkertaisesti sekaisin ja samoin pääsi, tämä ihan ilman ironiaa. Jos kotityöt priorisoi niin niihin ei todellakaan mene päivittäin aikaa kuin 30-60 min.Käytä se vaikka kuntoiluna ja jätä ne ostoskeskuspyöriskelyt vähemmälle.
En tieda mita ihmeen kuntoilua sina harrastat jos lenkkeilysi on ostoskeskuspyoriskely. Mina kun kuvittelin etta lenkkeilyyn kuuluu raitis ilma ja rattaiden kanssa ulkona kavely, mutta mistas mina tiedan kun kerran on mielestasi niin kovasti paa sekaisin. enka kertaakaan ole sanonut etta ettenko saisi kotitoita tehtya, vaan sita kyselin etta miten saan miehen auttamaan hommissa etta ei ole yksi loppuunpalanut aiti vauvansa kanssa. Varmasti itsekin kumppanisi kanssa jaatte jotain kotihommia eika se tarkoita etta olisit laiska ja jatat kotihommat tehtya. Mista lahtien on sinun mielesta jarjetonta pyytaa miesta jakamaan taakkaa???????? Ja ennenkuin kommentoit mista loydan aikaa tassa netissa pyoriskelyyn, miehini vanhemmat ovat lapsen kanssa talla hetkella etta saan hieman omaa aikaa.

Viimeksi muokattu:
Näinpä. Inhorealisti1, fiksuna on oivaltanut, että missä vaiheessa parisuhdetta eritoten kannattaa olla kriittinen, jotta harmit pitemmän päälle jäisi mahdollisimman vähäisiksi.

Aloittajaa se ei kuitenkaan enää auta, koska vahinko on jo tapahtunut ja aloittaja on saanut vaatimattoman puolison.
Vaativan aloittajan pitäisikin nyt saada vaatimaton puolisonsa ymmärtämään, mitä perhe ja perhe-elämä tarkoittaa.
Miten se onnistuu? Tuskin enää mitenkään, mutta aina kannattaa yrittää kiristää seksillä. Tietenkin jos mies on vaatimaton silläkin saralla, niin mitään ei ole enää tehtävissä....ja kannattaako edes vaivautuakaan.