Vaadinko mieheltäni liikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme olleet pian kymmenen vuotta yhdessä ja kaikenlaista on nähty ja koettu. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja toinen tuloillaan. Taloa rakennetaan (mies rakentaa). Koko tämän suhteen ajan minä olen käynyt kaupassa, maksanut laskut, hoitanut kodin ja lapsen sekä hoitanut lasta kotona tämän ollessa kipeä. Töissä olen myös käynyt ansaitsemassa omat rahani. Me ei puhuta, koska mies ei koe siihen tarvetta. Me ei myös kosketa, muuta kuin silloin kun mies haluaa seksiä. Meillä ei ole enää mitään yhteistä muuta kuin lapset ja rakenteilla oleva talo. Vaadinko liikaa jos haluan joskus keskustella muustakin kun käytännön asioista, ja haluan joskus kahdenkeskistä aikaa jota ei ole ollut vuosiin? Onko liikaa pyydetty että joskus hän voisi ottaa enemmän vastuuta kodista ja perheestään? Alkaa tuntua että ero on ainoa vaihtoehto...

Voi miksei ihmiset ymmärrä miten stressaavaa aikaa rakentaminen on! En yhtään ihmettele jos miehesi ei jaksa alkaa ruotimaan suhteen tilaa siinä vaiheessa. Siksi me ei alettukaan rakentamaan, päätettiin olla ottamatta eroamisen riski. Ostettiin suoraan talo ja hyvin menee.

Kahdenkeskinen aika edes joskus ei ole liikaa vaadittu. Eikö miehesi voisi pitää vapaapäivän raksalta, ja tekisitte yhdessä jotain kivaa? Toki jos ette ole koskaan kahdenkeskistä aikaa ottaneet, kynnys voi olla melko suuri. Me ollaan miehen kanssa säännöllisesti kahden kesken kun siltä alkaa tuntua. Käydään jopa minilomilla ilman lapsia. Suosittelen kyllä, arki maistuu sen jälkeen taas ihan eri tavalla.

Ihan näin ekaksi, kirjoitit juuri minun elämästäni. Tosin olemme olleet vasta neljä vuotta yhdessä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta kummallakin on omat isot lapsensa. Sinun miehesi sentään remontoi/rakentaa, kun minun ottaa alkoholia ja vaan höpöttää ja höpöttää, "että sen ja sen asian teen". koskaan ei valmista tule! Tässä eletään vain ja ainoastaan kerran, joten itse olen sanonut suhteen irti ja miehiä löytyy kyllä, jotka haluavat samoja asioita, kuin minäkin. Eroaminen ei ole koskaan helppoa, eikä aina välttämättä edes vaihtoehto, mutta sinun täytyy tietää/tuntea mikä tekee sinut itsesi onnelliseksi. et pyydä liikaa, vaan pyydät reaaliasioita, joita miehesi kuuluisi kunnioittaa!

Me ollaan oltu yhdessä 13v ja kun alettiin miettimään omaa taloa niin ei edes käynyt mielessä alkaa rakentamaan. Meillä kolme lasta ja tiedostettiin heti, että se on niin raskasta aikaa, että ei siihen ryhdytä. Kummallakin vielä vaativa työ.

Ostettiin valmis eikä olla kaduttu.

Ongelma ei ole pelkästään talon rakentaminen, mutta sen myötä on korostuneet ongelmat jotka ovat jo vuosia olleet olemassa. Tämän myötä olen ymmärtänyt mitä suhteesta puuttuu ja mitä haluan että voin olla onnellinen. Kiitos vastauksista kaikille.

[QUOTE="vieras";24250308]Vaadit liikaa edes ajatellessasi tuollaista juuri nyt. Eri asia sitten kun olette saaneet tuvan valmiiksi ja miehellä on vähän aikaakin sinun vaatimuksiisi.[/QUOTE]

Kuten edellisessä viestissä sanoin, tämä on jatkunut jo vuosia.. Ollaan etäännytty jo ennen kuin tämä projekti alkoi. Tämä ei liity pelkästään tähän rakentamiseen. Vaan tämä oli tälläistä jo ennen tätäkin..

Kuten edellisessä viestissä sanoin, tämä on jatkunut jo vuosia.. Ollaan etäännytty jo ennen kuin tämä projekti alkoi. Tämä ei liity pelkästään tähän rakentamiseen. Vaan tämä oli tälläistä jo ennen tätäkin..

Kuten sanoin, nyt ei ole aika nostaa kissaa pöydälle, eri asia sitten kun miehellä olisi vaikka aikaa toteuttaa halutessaan vaatimukset.

Jaa, meille se talonrakentaminen oli ihaninta aikaa. Ja kahdestaan rakennettiin miehen kanssa. Menihän siinä pari vuotta. :) Mutta toivon todella että ap:n asiat selviää, tsemppiä!

Ihmiset (naiset) odottavat usein että suhde vakiintuu ja vasta sitten heillä on tilaisuus puuttua epäkohtiin joita ovat puolisossa huomanneet. Toista ei voi muuttaa missään vaiheessa suhdetta, ei ainakaan väkisin. Väärin ei tietenkään ole vaatia, että itse voisi kokea rakkautta ja olla onnellinen, mutta myös toisella osapuolella täytyy olla motiivi ja oma halu täyttää puolison toiveita. Saamalla rakkautta on helpompi antaa vastarakkautta.

Ihmetyttää se että miksi aikuiset ihmiset alkaa rakentaa taloa ja hankkivat lapsia silloin kun parisuhde ei ole kunnossa. On kuitenkin sen verran isoja juttuja että luulisi aikuisen ymmärtävän että näihin tilanteisiin olisi parempi mennä vasta kun parisuhde kunnossa.

JOtain kahdenkeskistähän teillä on ollut, kun kerta lapsiakin saatettu alulle.

En tajua, miksi ämmät on noin tossuja, että antavat miehen määrätä kaikesta. Sitten se oma tahto nousee esiin ja sitten vasta mietitään, että mitäs nyt?!

Yhteistyössä