vatsavaiva

mistä ihmeestä voi johtua, että mun vatsa on joka aamu ihan sekaisin? illalla nukkumaan mennessä ei vatsa tunnu yhtään kipeältä..eikä myöskään yöllä, yöllä saattaa olla vähän ilmaa..mutta kun aamu koittaa, niin saan juosta suoraan vessaan heti herättyäni. vatsa on ihan sekaisin. Ja sitten sitä kestää koko aamupäivän. alkoi joskus pari viikkoa sitten. Päivällä vatsa on taas aivan normaali. Olen koittanut miettiä voiko tulla jostain ruoka-aineesta, mutta mitään selitystä en ole keksinyt. Oliskos täällä joku viisaampi joka osais kertoa.

Minulla on ollut myös sellaista vatsavaivaa, että aamuisin täytyy juosta ensimmäisenä vessaan. Minulla vaivat johtuvat maidon käytöstä. Olen laktoosi-intolerantikko ja minulle ei käy tällä hetkellä edes laktoosittomat tuotteet. Jos vanhingossa kuitenkin käytän jotain, se saa mahan sekaisin.
Kävin lääkärissä vasta vaivan vuoksi, koska se paheni todella paljon. Ympäri vuorokautinen ripuli kaikesta, mitä suuhun laittoi. Lääkärin mukaan mahdollista on myös ärtynyt paksusuoli. Tämä aiheutta myös samanlaista vaivaa. Odotan aikaa tähystykseen, jotta saataisiin selvyys asiaan.

itselläni on myös laktoosi-intoleranssi, mutta käytän kyllä laktoosittomia tuotteita..eniten ihmettelen sitä, että miksi nuo vaivat tulevat aina aamulla, tai siis alkavat ilmeisesti jo yöllä..jos johtuisi jostain ruoka-aineesta, esim. maidosta, niin eikö saman vaivan luulisi olevan myös päivällä?lääkäriin en ole vielä mennyt, mutta kyllä tämä todella kiusallinen vaiva on, kun ei voi mitään sopia aamupäiväksi..

Mulla myös aamuisin maha ripulilla, on tosin sitä myös päivisin, jos joudun isommalle asialle. Tätä on nyt jatkunut yli neljä viikkoa.
Välillä myös huono olo, kerran jouduin yöllä oksentamaan.
Kokeet otettu, veriarvot ok, samoin ulostenäytteet. Maksa, sappi ja keliakia-arvoja odotellaan.
Tähystykseen parin viikon päästä, jos ei lopu.
Kurjaa tämä tämmöinen.
Navan päällä on lievä poltteen tunne, muuten ei maha varsinaisesti kipeä. Röyhtäyttää paljon ja maha kurajaa ihan hirveesti.

Fiona: Mulla on ollut myös kauan poltetta navan päällä. Siitä se paheni ja lopulta alkoi polttamaan pahimmillaan koko ruokatorvea. Joskus myös kurkussa tuntui kurja tunne. Tämä kaikki oli närästystä (jonka kyllä tiesin jo ennen lääkärissä käyntiä). Sain tähän hyvän lääkkeen: Zolt 30 mg. Muutamassa päivässä oireet helpotti ja joudunkin käyttämään sitä nykyään jatkuvasti. Mutta kivaa on, kun enää todella harvoin on tätä poltetta ja röyhtäilyä. Mulla liittyy myös aina näihin mahavaivoihin pahoinvointia. Oksentanut en ole, mutta joskus on ollut lähellä sekin. Yleensä sellainen kuvottava olo, ei tee mieli syödä mitään.

Yhä edelleen odottelen aikaa tähystykseen. En tiedä onko mun paperit unohtunut jonnekin, kun ei ole vieläkään mitään kuulunut. Kohta soitan ja kyselen asiasta, jos ei ala aikaa kuulumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax3:
Fiona: Mulla on ollut myös kauan poltetta navan päällä. Siitä se paheni ja lopulta alkoi polttamaan pahimmillaan koko ruokatorvea. Joskus myös kurkussa tuntui kurja tunne. Tämä kaikki oli närästystä (jonka kyllä tiesin jo ennen lääkärissä käyntiä). Sain tähän hyvän lääkkeen: Zolt 30 mg. Muutamassa päivässä oireet helpotti ja joudunkin käyttämään sitä nykyään jatkuvasti. Mutta kivaa on, kun enää todella harvoin on tätä poltetta ja röyhtäilyä. Mulla liittyy myös aina näihin mahavaivoihin pahoinvointia. Oksentanut en ole, mutta joskus on ollut lähellä sekin. Yleensä sellainen kuvottava olo, ei tee mieli syödä mitään.

Yhä edelleen odottelen aikaa tähystykseen. En tiedä onko mun paperit unohtunut jonnekin, kun ei ole vieläkään mitään kuulunut. Kohta soitan ja kyselen asiasta, jos ei ala aikaa kuulumaan.
Onko sulla ollut myös ripulia?
Mulla olo parani hetkeksi imodium nimisellä lääkkeellä, mutta näyttää siltä, että ripuli palailee :/

Yhteistyössä