Vatsanmuotoilu! Muita käynneitä/menijöitä?

• Viestiketjun aloittaja MomForTwo
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vain"
Mun äidille tehtiin samantyylinen leikkaus vajaa 20v sitten. Tosin hänelle rakennettiin uusi rinta (rinta oli poistettu syövän takia) alavatsan rasvasta ja ihosta. Äiti oli ensimmäisten joukossa, joille tehtiin tällainen leikkaus. Vatsa-arpi on haalistunut eikä sitä huomaa esim. bikinit päällä ollenkaan. Uudessa rinnassa sen sijaan näkyy enemmän arpea, mutta parempi se kuin ei mitään.

Vastaan mielelläni! :) Kävin tänään Helsingissä tikkien poistossa ja kuulemma keskivertoa nopeammin olen toipunut, haava on siisti ja turvotus laskenut jo paljon sekä liikkuminen on jo aika vaivatonta. Ainoa mikä vaivaa on selkäkipu! Selkä jumahti kun lähes viikon käveli aavistuksen kumarassa sellaista "mummokävelyä", mutta siis kaikilta muilta osin olo on todella hyvä :)

"Maarit"
vatsan olet saanut =) Hienoa, että kaikki on mennyt sinulta hyvin, ja toivottavasti menee jatkossakin. Selkäkipuun voit käyttää Jomo Icea (käytin samaa kohdunpoiston jälkeen, kun jouduin tikkien takia kulkemaan myös kumarassa). Se auttoi tosi hyvin minua.

vieraalle sori sori sori, huomasin itse ihan saman, että oli vähän hankala lukea noin pitkää tekstiä ilman jaottelua :p :D

Hassua, itse en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään kapea lanteisena :O :D
Maarit: kiitos, pitää kokeilla!! =) Tuntuu, että tämä lihasjumi leviää jo persuksiin asti, tai sitten tämä läppärinkanssa sohvalla istuminen alkaa puuduttaa :D

Heh, en tiedä lukeeko tätä kukaan, mutta ajattelin nyt päivitellä tänne ja kirjoittaa voinnistani :) leikkauksesta on tänään siis tasan 2 viikkoa. Töissä olen jo ollu ja joutunut kevyitä nostojakin tekemään. Kotona hoituu kaikki kotityöt ongelmitta, toki varoo äkkinäisiä liikkeitä. Haava on siisti, eikä ole missää vaiheessa oikeastaan erittänyt mitään. Ainoastaan tuo dreenihaava joka oli auki eritti n. viikon kudosnestettä, mutta nyt sekin on parantunut.. Mustelmia on edelleen ja turvotusta tietty. Oikealla puolelle vatsaa selkeästi enemmän ja sillä puolella turvotus on sellaista kovaa.. Hassua, että juuri sillä puolella taas haava on siistimpi kuin tolla toisella :D
Mutta siis kaikinpuolin vointi on hyvä ja parempi kuin osasin odottaa! Nyt 2 viikon jälkeen vatsanymp leveimmästä kohdasta on 87cm eli jo vähemmän kuin leikkaukseen mentäessä, vaikka turvotusta edelleen on!!:heart:
Mutta joo, edelleen jos jollain on kysyttävää niin vastailen mielelläni :)

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Tyttö ja poika. Tytön jälkeen maha ei ollut läheskään niin paha, mitä pojan jälkee. Pojasta oli juurikin sellainen pystymaha.. Ja arpia tuli eniten ylävatsaan ja niitä on vielä leikkauksen jälkeenkin, mutta olkoot :D

Tässä tänään otettu kuva. Tasan 2vkoa siis leikkauksesta ja kuten kuvasta näkee oikea puoli on huomattavasti turvonneempi, kuin vasen..

Aijaa.com - 9691392.jpg

Omaan silmään on pistänyt myös kuinka arpi on tuolta oikealta puolelta ylempänä, mutta asettuneepi siitä kunhan turvotus laskee. Tämän leikkauksen "ikäviä" puolia on se, että tuloksen näkee vasta n 4-6kk päästä.. Ja mä olen aika malttamaton :D Nyt jo kerennyt tulemaan kaikenlaisia tunteita, että lopputulos ei miellytä, mutta sitten kun taas katsoo kuvia vanhasta nahkaröllykästä vs. tämä uusi leikattu maha niin mieli muuttuu :) :)

Tässä tänään otettu kuva. Tasan 2vkoa siis leikkauksesta ja kuten kuvasta näkee oikea puoli on huomattavasti turvonneempi, kuin vasen..

Aijaa.com - 9691392.jpg

Omaan silmään on pistänyt myös kuinka arpi on tuolta oikealta puolelta ylempänä, mutta asettuneepi siitä kunhan turvotus laskee. Tämän leikkauksen "ikäviä" puolia on se, että tuloksen näkee vasta n 4-6kk päästä.. Ja mä olen aika malttamaton :D Nyt jo kerennyt tulemaan kaikenlaisia tunteita, että lopputulos ei miellytä, mutta sitten kun taas katsoo kuvia vanhasta nahkaröllykästä vs. tämä uusi leikattu maha niin mieli muuttuu :) :)
Heh.. Varmasti tulee kaikenlaisii fiiliksei päähän.. varsinki kun on malttamaton..
Ja vaikka niitä arpia jäikin ni kyllä ne siittä vaalenee ajanmyötä ;)

Rohkea kyl olit ku menit leikkaukseen.. Itsellä ei kyllä olis rohkeutta mennä mihkään tuollaiseen. :)

hhj
Hienoo. Kiva lukea kokemuksia tästä, itselläni kun on samanmoinen juttu harkinnassa. Mä en kyllä tiedä, uskallanko lahden toiselle puolelle seilata...

Upeesti on parantunut, varsinainen lopputulos on sitten varmasti upea!

Mä itse vierastin aluksi tuota Suomen ulkopuolella tehtävää leikkausta. Otin todella paljon asioista selvää, luin kokemuksia, vaihdoin sähköpostia samalla klinikalla käyneen (tosin eri firman kautta) naisen kanssa ym.. Konsultaatiossa sain paljon tietoa ja minulle näytettiin kuvia kirurgin tekemistä vatsan muotoiluista sekä konsultti kertoi todella tarkasti ja hyvin kaikista riskeistä ja komplikaatioista, sekä siitä millaisia tunteita lopputulos saattaa herättää jne :) Sairaalaan tutustuin myös ja se toki loi turvaa , että kyseessä on iso yksityinen sairaala jossa on paljon erikoisaloja mm. neuro, naistentaudit, synnytysosasto, ortopedia ym
Ja sairaala olikin siisti ja henkilökunta mukavaa :)
Ymmärrän toki täysin jos joku arastelee tuota ja haluaa siksi suomessa käydä leikkauksessa. Suomessa, niinkuin Virossakin on niitä hyviä ja sitten ei niin hyviä kirurgeja tekemään tämän operaation.. Suomessa halvimmillaan tämä leikkaus taisi olla 5-6 tuhatta euroa.. Itse siis maksoin n 3500e..

"Maarit"

kuulumisiasi. Arpi tulee siitä asettumaan tosi hyvin, kunhan se turvotus laskee. Ainoastaan mikä kestää on tuon arven vaaleneminen :headwall:. Leikkauksesta jo aikaa, mutta vieläkään ei ole kokonaan vaalentunut. Mun mielestä sun mahas näyttää nyt jo tosi hyvältä. Oletko kokeillut sitä Jomo Ice kylmägeeliä? Jos ei auta niin koeta Mobilat-geeliä tai voidetta. Mobilattia saa myös kylmägeelinä. Päivittele taas jossain vaiheessa kuulumisiasi.

Yhteistyössä