Vatsan nousu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turpoava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turpoava

Vieras
Missä vaiheessa raskautta vatsa nousee ylös (siis kun alussa on alempana)? Mä oon nyt rv 27 ja kun tuntuu, että turpoan ihan älyttömästi. Painoa tullut nyt tässä kahden viikon sissän n.3kg kun koko raskauden aikana yhteensä sitä ei kuitenkaan ole tullut kuin n.6kg. Ihmetyttää tuokin, olen syönyt normaalisti koko ajan.

Mulla on nyt viikkoja 33 ja risat ja maha aika ylhäällä. Ahdistaa... Saisi jo laskeutua! Lähtiköhän se joskus viikon 25 kieppeillä siitä kohoamaan ja yhä vaan ylöspäin tuntuu menevän.

Mä olen ootellut sitä vatsan nousemista koko raskausajan, mutta tuossahan tuo olla möllöttää :) .. Nyt on siis rv34 menossa ja maha on koko ajan keskittynyt tuohon alavatsalle, en tiedä sitten tuleeko se vaikutelma vain siitä että olen tosi pitkä ja pitkäselkäinen --> mahaakaan ei sitten "riittäisi" kovin ylös.. Painoa on tullut saman verran tai hieman enemmän kuin sinulle. Viime kuukauden aikana lysyssä istuessa on kuitenkin alkanut jo painaa keuhkoja. Aika erilaisia nää massut tuntuu olevan, toisilla on koko ajan ylhäällä, toisilla alhaalla ja joillakin siltä väliltä, eikä siihen oikein voi vaikuttaa mitenkään :).

Minulla oli esikoistakin odottaessa maha tosi ylhäällä (ei vaan oma ajatus, vaan sen näkee jälkikäten hyvin valokuvistakin), ja sitä myöten sitten vaivasi närästys yms. ylävatsavaivat enemmän kuin tarpeeksi. Nyt menossa rv 24+6 ja tuntuu että vauva on jo melkein kylkiluissa, kun taas alhaalla "tuntuu olevan tyhjää". Taitaa ollla omasta rakenteesta ja vauvanasennosta kiinni. Kohtu minulla on reilusti taaksekallistunut, mutta en tiedä vaikuttaako se asiaan mitenkään.

Painonousua minulla on myös tullut ihan vasta juuri ja sitten reippaalla tahdilla. Viikolle 18 mennessä painoa oli tullut vasta 0,5 kg ja nyt välillä 18-24 4 kg lisää.

Yhteistyössä