Miksi jotkut lihoo raskauden aikana paljon vaikka syö samalla tavalla kuin ennenkin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Mä olen hyvä esimerkki. Olen viikolla 6 ja heti tullut painoa 2-3kg lisää (eli ihan pelkkää lihomista kun pieni painaa sen pähkinän verran), syönyt samalla tavalla kuin ennenkin, ehkä hieman enemmän kasviksia ja tuoretta ruokaa. Ilmeisesti pursuan taas kauhean näköiseksi.

Mutta korvasin niillä esim makkaraperunoilla herkuttelun mitä normaalisti teen.
Sama juttu viime kerralla, olin saanut varmaan 6kg painoa alkuraskaudessa ja yhteensä tuli 22kg

Muuten kyllä pysyn normaalipainon alarajoilla koska syön tarpeeksi vähän mutta raskaudenaikana näytän norsulta.

Juu varmasti iso osa turvotustakin kuten terkkari lohdutti mutta WHY ME!?!? :(

Kattelin juuri loppuraskauden kuvia ja nyyhkytin. Jos syön pelkkiä kiviä ja oksia?

WHY!?

Siis heti kun tulee raskaaksi, kehon nestemäärä lisääntyy. Kyllä se voi olla sitä nestettäkin vaan. Ja sullahan on se lähtöpaino ilmeisen pieni, että se on ihan hyvä vaan että tulee sitä painoa. Sä olet tosi hoikka ja kun vielä pitkäkin olet.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25056147:
Siis heti kun tulee raskaaksi, kehon nestemäärä lisääntyy. Kyllä se voi olla sitä nestettäkin vaan. Ja sullahan on se lähtöpaino ilmeisen pieni, että se on ihan hyvä vaan että tulee sitä painoa. Sä olet tosi hoikka ja kun vielä pitkäkin olet.

Vielä halusin olla 62kilonen mutta nyt se tuntuu dramaattiselta... :mad:

Mulla nousi paino 22 kg ja kaikki lähti. Ensin pois lapsen paino + lisääntynyt verimäärä ja istukka jne. eli lähti n. 5 kg synnärillä. Kotona seuraavan viikon aikana 7 kg!! Ja sitten loput vähitellen parin kuukauden sisällä.

Mulla on kanssa lähtöpaino molemmissa raskauksissa ollut normipainon alarajoilla, ja heti tullut just toi 2-3 kiloa ihan alkuviikoilla. Mulla tosin kerääntyy sitten painoa vähemmän myöhemmin, niin että loppujen lopuksi viimeksi tuli vain reilu 10kg. Mutta söin siis ihan samalla lailla koko raskauden ja painoa tuli vaan alussa ja ihan lopussa.

Niin siis pointti oli se, että älä vielä heitä kirvestä kaivoon, ei se painonousu välttämättä jatku koko raskautta.

Viimeksi muokattu:
Mulla nousi paino 22 kg ja kaikki lähti. Ensin pois lapsen paino + lisääntynyt verimäärä ja istukka jne. eli lähti n. 5 kg synnärillä. Kotona seuraavan viikon aikana 7 kg!! Ja sitten loput vähitellen parin kuukauden sisällä.

Mulla kans kotona -12kg ja loput lähti hujauksessa.
En näyttänyt ollenkaan herttaisesti vähän pyöreältä raskaanaolevalta, vaan juuri sellaiselta liian pieneen ihoon työnnetyltä mursulta. Sillon mun mielestä hyvältä mutta nyt kuvista kattelin niin kauhea. Ehkä ei pitäisi kattella niitä sillon kun kaikki tuntuu dramaattiselta.... BYÄÄÄ!

Mulla on kanssa lähtöpaino molemmissa raskauksissa ollut normipainon alarajoilla, ja heti tullut just toi 2-3 kiloa ihan alkuviikoilla. Mulla tosin kerääntyy sitten painoa vähemmän myöhemmin, niin että loppujen lopuksi viimeksi tuli vain reilu 10kg. Mutta söin siis ihan samalla lailla koko raskauden ja painoa tuli vaan alussa ja ihan lopussa.

Jos minulla kävisi näin hyvin tässä raskaudessa.

Mussutin kyllä himoissani muutamat berliininmunkit sillon viimesessä, mutta niinä viikkoina se paino ei noussu ollenkaan. Vasta sellasina kun söin salaattia ja muuta terveellistä.

Mullakin viime raskaudessa painoa tuli jo 5kg ekaan neuvolaan rv10 mennessä,vaik en kamalasti syönyt. Yhteensä tuli 20kg ja 10kg vieläkin jäljellä vaik synnytyksestä 7,5kk aikaa. Sori,tää tuskin auttoi yhtään :D

Sanos kuule muuta, samaa olen itekin miettinyt. Ehkä joidenkin tehtävä on vaan kantaa joidenkin muidenkin kilot :D

Itse olen mitoiltani 53kg ja 161cm ja ekassa raskaudessa 4vuotta sitten tuli 26kg!! :D Heheheee.. Mutta tosta suurin osa oli sitä nestettä, mulla oli iltaisin ja joskus myös iski keskellä päivää elefantti kohtaus jalkoihin - eli siis mun jalkaterät turposi kuin elefantin jalat. Ne oli kaameet! :D Ja monta kertaa tutkittiin onko raskausmyrkyty muttei mitään.

Noista pääsin siis nopeaa eroon.

Ja tokasta tuli sit 16kg eli vähemmän vaikka alkuun iskikin hirveen turvotuksen päälle. Mut sit kun kesähelteet iski niin avot oli oli kuin merilehmällä lapsen puhallettavassa uima-altaassa :D
Ja meidän toka syntyi elokuun lopussa, eli kaikki paskat kuumat kesäkuukaudet tuli oltua hehkeä merimursu :D

Ällös huoli, kyllä se siitä. Se voi hyvinkin siitä tasaantua :)

Terv: ex merilehmä joka voi myötäelää tunteesi

[QUOTE="vieras";25056224]Sanos kuule muuta, samaa olen itekin miettinyt. Ehkä joidenkin tehtävä on vaan kantaa joidenkin muidenkin kilot :D

Itse olen mitoiltani 53kg ja 161cm ja ekassa raskaudessa 4vuotta sitten tuli 26kg!! :D Heheheee.. Mutta tosta suurin osa oli sitä nestettä, mulla oli iltaisin ja joskus myös iski keskellä päivää elefantti kohtaus jalkoihin - eli siis mun jalkaterät turposi kuin elefantin jalat. Ne oli kaameet! :D Ja monta kertaa tutkittiin onko raskausmyrkyty muttei mitään.

Noista pääsin siis nopeaa eroon.

Ja tokasta tuli sit 16kg eli vähemmän vaikka alkuun iskikin hirveen turvotuksen päälle. Mut sit kun kesähelteet iski niin avot oli oli kuin merilehmällä lapsen puhallettavassa uima-altaassa :D
Ja meidän toka syntyi elokuun lopussa, eli kaikki paskat kuumat kesäkuukaudet tuli oltua hehkeä merimursu :D

Ällös huoli, kyllä se siitä. Se voi hyvinkin siitä tasaantua :)

Terv: ex merilehmä joka voi myötäelää tunteesi[/QUOTE]

...niin unohtui tosta välistä et tossa alun ja lopun välissä oli helpompi kausi :)

Tiiru, mulle käy samalla tavalla. ja itkin kotona kun terkka pisti txt että muista olla napostelematta karkkeja ja herkkuja.. oikeasti vedin salaattia salaatin perään, hedelmiä ja yhdessä kohtaa vaan veteen tehtyä kaurapuuroa ilman mitään muuta.. Ja sitä painoa tuli.. sit kun kerran syötiin hamppareita ja hotdogeja tms sipsejä viikon verran ennen neuvolaa ni paino oli pudonnu kilolla ja terkkari ihmetteli että mitäs nyt on syöty ja kun miehen kanssa nauraen kerrottiin ni vihdoin uskoi etten ollut aiemmin herkutellut.

Mä kyllä voisin vaihtaa sun kanssa. Mäkin olen hoikka ja raskausaikana tulee kiloja se 10-12 kg ja ne näkyy oikeastaan pelkästään vatsassa ja esim. takaa katsottuna ei huomaa yhtään mahaa. MUTTA ne jää, ne jää. Ehkä 3 kg lähti synnärillä ja loput hyyyyviiiin hiiiiitaaaastii kovalla työllä. Stressaan varmaan aina imetystä niin, että syön tosi paljon tai jotenkin mun keho pitää kiinni saavutetuista eduista.

Jos yhtään lohduttaa, niin kuvittele mielessäs 158cm 80kg nainen. Et varmana näyttäny yhtä pahalta ku mä! Normipainoni siis on n. 60kg. Nyt menossa 15. viikko ja painan jo 66kg...

Tosin minä olen syöny herkkuja. Pitäis lopettaa.

Yhteistyössä