\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 11:11 Mary kirjoitti:
Ja kyllä on tullut katsottua peiliin monta kertaa ja tullut siihen tulokseen,että syyttäköön exä minua omista ongelmistaan jos haluaa. Minä en siihen leikkiin lähde.
Minä en ole ollut osallinen heidän eroonsa...itse olen tullut kuvioihin mukaan 5 vuotta heidän eronsa jälkeen, mutta tästäkin huolimatta kaikki tuntuu olevan minun syy ja minun takia exä hankaloittaa pojan ja isän näkemistä. Onko tämä oikein???
Ja minun syy siinä mielessä,että olen kannustanut miestäni olemaan yhteydessä poikaansa ja toisaalta haluan yhteisen poikammekin tutustuvan velipuoleensa. Onko tämäkin väärin???
Ja kyllä olen miettinyt ja paljon,että miksi exä on muuttunut hankalaksi ja ainoa syy minkä olen siihen löytänyt on kateus/katkeruus.
Niinpä niin. Minä olen alusta asti ollut sitä mieltä, että on hankalia eksiä, vaikeita tilanteita, on yhtä sun toista, koska yksikään perhe ei ole toisen kanssa samanlainen.
Sinun tilanteesi on varmaankin juuri sellainen kuin se on. Ja asenteesi ihan oikeutettu.
Omalta kohdaltani koko vyyhti täällä lähti siitä, että rohkenin mennä ilmaisemaan mielipiteeni ketjussa Etäisien puolisot, lähinnä siitä asiasta, että elatusmaksukiistat eivät kuulu muille kuin elatusvelvollisille. Olen peräänkuuluttanut peiliinkatsomista, jos jokaisen ongelman viimeinen lause on -Ja muutenkin se exä käyttää rahansa kaikkeen muuhun kuin lapseen-
Voisi kuvitella, että vaikka se miehen eksä ei olisikaan paras ystävä, vaikka sillä olisikin asioita jotka äitipuolta harmittaa, niin ei se nyt ihan läpimätä varmaankaan ole. Vaan ihminen. Jos kuulee vain miehen mielipiteen, ei voi vielä sen perusteella tuomita ihan kaikkia biologisen äidin kasvatusmetodeita.
Kummasti sieltä tuli sellaisia "Minä olen kyllä meidän Jorman kanssa samaa mieltä asioista" ja yhtäkkiä onkin jo Jormakin täällä mukamas kirjottelemassa. Hei Pliis!
Olen huomannut oman nimimerkkini vilisevän useassa tekstissä, juuri sellaisissa perustelemattomissa heitoissa joihin olen pyydellyt vastauksia.
Ja nyt minut on leimattu lähinnä riidankylväjäksi ja ties mitä kaikkea muuta.
Ei mikään ihme, kun joka puolelta alkaa tulla noita "heittoja" niin sitä alkaa epäillä jokaikistä nimimerkkiä. Mutta olen pahoillani jos joku, joka ei osallistu asiattomuuksiin, on ottanut itseensä.
Itse seison sanojeni takana ja olen valmis keskustelemaan asioista myös sähköpostilla enkä nimimerkkien takaa heitellen.