vastasyntynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö

Vieras
kun olette päässeet vastasyntyneen kanssa kotiin, onko teillä paljon käynyt vieraita ja miten olette ottaneet asian? mulla jo pelottaa saadaanko hetkeäkään olla rauhassa. haluaisin siis ihan rauhassa imettää ym.
Ja kauan teillä on vauva ollut aina yhdellä kerralla rinnalla? siis että kauan olette aina kerralla imettäneet? =)

Oon antanut vauvan syödä yhtä rintaa keralla niin kauan kunnes irroittaa. Sit seuraavalla syötöllä toinen rinta. Meillä sai kyllä vieraat käydä jos joku oli tulossa. Ei ne yleensä kauaa siinä ollut, kunhan kävivät vauvaa katsomassa. Mutta voit ihan hyvin pyytää vieraat vasta kun vauva on esim. pariviikkoinen tai kuten haluat. Sä olet sen äiti.

Meillä on ollut vieraita jo kotona odottamassa useammasta sukuhaarasta, kun olen kotiutunut. Parempi niin, etenkin kun olen aina yksin kotiin tullut vauvan kanssa, ukko muualla sopivasti... :kieh:

Itse ovat kahvit keittäneet ja lämpimäiset tuoneet, olen vain ollut ja nauttinut siitä, että minua passataan.

Meille tuli vieraita muistaakseni viikko sairaalasa päästyämme ja en kyllä kauheesti ois jaksanut niitä katella. Oli niin hakusessa se vauva-arki ettei kaivannut siihen ektään töllistelemään. Tai toiset vieraat oli kyllä tervetulleita, mut kaikkia ei ois jaksanut. Sano vaan rohkeesti vaikka että sitten 2 vkon päästä sopii tulla! Että ehditte tottua itse tilanteeseen.

Ja tissiä annoin samoin kuin "Mä" jo vastasi, tosin usein myös vaihdoin kun irroitti niin siirsin vielä toiselle rinnalle varmuuden vuoksi.

kyllähän sitä aika paljon ihmisiä tuppas heti sairaalasta päästyämme, mutta rohkeasti vaan sanomaan että haluatte olla hetken rauhassa ja tutustua vauvaan, imetyskin lähtee paremmin käyntiin jos saa rauhassa imetellä aivan vauvan tahtiin, minä imetin yleensä puolesta tunnista tuntiinkin yhdestä rinnasta mutta johtui siitä että mäito ei meinannut nousta.

sairaalassa ravas porukkaa jatkuvasti.. tosin ei haitannu ku siel oli niin kypsää...

kotia ku päästiin niin ihmiset soitteli ensin ja kysyi et koska saapi tulla ja mä sanoin et vaikka heti.

tykkään kun on ihmisiä:D ei se mua haitannu.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä on ollut vieraita jo kotona odottamassa useammasta sukuhaarasta, kun olen kotiutunut. Parempi niin, etenkin kun olen aina yksin kotiin tullut vauvan kanssa, ukko muualla sopivasti... :kieh:

Itse ovat kahvit keittäneet ja lämpimäiset tuoneet, olen vain ollut ja nauttinut siitä, että minua passataan.

Siis ukkos ei hakenua sua ja vauvaa sairaalasta, voi ei

Vauvat ovat hyvin yksilöllisiä ja syönti voi olla vajaasta 10 minuutista yli tuntiinkin. Rajoita vaan rohkeasti vieraiden käyntiä sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä.

Mä sanoin etten jaksa ketään. Sovin niin että sairaalassa melkein kaikki kävi. Meillä oli perhehuone, niin mies osallistui tosi hyvin vauvan hoitoon, ei ollut ylivoimaisen vaikeaa ottaa vieraat vastaan sairaalassa. Siellä kävi tutut, isovanhemmat ja tulevat kummit.

Kotona sitten tyttö taisi olla lähempänä kuukauden ikää ennen kuin väsymykseltämmme jaksettiin yhtään mitään muuta kuin lapsenhoitoa.

Imetys.. Mä annoin likan imeä niin kauan kunnes ei enää kiinnostanut tai kunnes nukahti. Aina yksi tissi "tyhjäksi" per imetyskerta ja tissi vaihtui joka imetyksellä. Mutta meillä joutui antamaan lisämaidoksi korvikettakin tosi paljon.

yleensä sukulaiset yms. soittavat etukäteen joten katso milloin haluat vieraita ja sano heille että tulevat silloin ja silloin siihen ja siihen aikaan. ja ota itsellesi riittävästi aikaa sopeutua ja levätä. ei se vauva mihinkään katoa, kyllä ne vieraat ehtii sen näkemään myöhemminkin.

Meillä kävi kyllä vieraita kotona, mutta ihan vaan lähimmät. Ei ollu mitään kansanvaellusta. Mutta jos ap susta tuntuu, ettet jaksa ottaa heti vieraita vastaan, niin sano tulijoille, että vaikka 2 viikon päästä voi tulla käymään. Sulla on oikeus tehdä niin.

Meillä kävi kyllä vieraita kotona, mutta ihan vaan lähimmät. Ei ollu mitään kansanvaellusta. Mutta jos ap susta tuntuu, ettet jaksa ottaa heti vieraita vastaan, niin sano tulijoille, että vaikka 2 viikon päästä voi tulla käymään. Sulla on oikeus tehdä niin.

Ekalla tunki sairaalaan molemmat suvut. Kotona kävi vain yksi pariskunta. Toiselta kävi sairaalassa yksi pariskunta, kotona ei ketään ( ja silloinkin sain haukut, että ei niin olisi pitänyt synnyttää. Olisi kuulema pitänyt kestää kauemmin.. ) Luulen että tän kolmannen olemassaoloa ei noteerata enää mitenkään. Parempi varmaan olla edes kertomatta että ollaan saatu vauva. Huomatkoon ajallaan.

Yhteistyössä