teresa
antaako ne kätilöt heti sen vauvan äidin syliin verisenä vai pestäänkö se vauva ensin ja leikkaako ne sen napanuoran vai miten ne sen tekee? onko synnytyksessä paikalla 1 vai 2 kätilöä ja lääkäri?
näin on.Mul ei kyl oo yhtään tajua et minkä verran hlökuntaa oli paikalla ku synnytin sen verta sekasin olinAlkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:Kyllä se lapsi taidetaan heti nostaa äidin vatsan päälle ja siinä sitte leikataan napanuora... Henkilökunnan määrä riippuu aika monesta asiasta.
Miksi? Sä meet itsekkin suihkuun sitten synnytyksen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja teresa:saako äiti pyytää että vauva pestään ja siltä leikataan napanuora ennen kuin se annetaan syliin?
Miksei saisi,mutta minä olen ainakin imettänyt ensimmäisen kerran ennen vauvan pesua,molemmat on iskeneet rintaan kiinni heti.Ja jos siellä on kovin kiireistä,niin siinä saattaa hetki kulua ennenkuin kerkeävät opastamaan isää pesussa yms.Alkuperäinen kirjoittaja teresa:saako äiti pyytää että vauva pestään ja siltä leikataan napanuora ennen kuin se annetaan syliin?
ei se niin kamalaa ole, ettei sitä "mähkästä" vauvaa vois pitää sylissä; kyse kuitenkin oman lapsen ensi sekunneista maailmassa..Alkuperäinen kirjoittaja teresa:saako äiti pyytää että vauva pestään ja siltä leikataan napanuora ennen kuin se annetaan syliin?
Mua kauhistutti ennen synnytystä sen limaisen ja verisen nyytin syliin ottamista. Päällimmäinen ajatus oli HYI. Mutta kun se siihen sen suuremmitta kyselyittä nostettiin syliin, ei se ollutkaan HYI. Ihmeellinenhän se oli. Ja ehkä ainut mitä muistan siitä hetkestä oli se, kuinka vauva alkoi heti ryömiä tissille ja toinen se, että vauva oli yltäpäältä kinassa ja se suli kuin rasva käsiinAlkuperäinen kirjoittaja teresa:saako äiti pyytää että vauva pestään ja siltä leikataan napanuora ennen kuin se annetaan syliin?
samoin teki mun poika!! :x :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Adea:Pyyhittiin vähän, napanuora oli katkaistu. Ja sain pienen pojan yöpaidansisään, oli ihana hetki. Sitten poika kakkasi mahan päälle