VAstakutsu synttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Kysäsenpä vain, että jos olette kutsuneet vieraita lapsenne synttäreille, niin odotatteko vastakutsua? Itselle kävi niin, että kutsuttiin eräs perhe - he ovat usein itse kutsuneet itsensä meille kylään, mutta harvemmin sitten pyytäneet meitä käymään - toisen lapsemme 2-vuotissynttäreille. Kun heidän pojunsa täytti 2, oli isot synttärit, mutta me ei saatu kutsua. Musta se oli kyllä pikkasen outoa...

No, minä en niin välitä kenen synttäreille päästään tai kenen ei. Itse kutsumme juhliin ystävät, jotka tahdomme ja menemme niiden juhliin joihin kutsu käy. En jaksa enempää päätäni vaivata ajatuksella, että kutsutaanko meidät vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi :
voi voi.. ehkä pieni itku tekee hyvää....

No ei meillä itku tullut, mutta kun olemme vasta muuttaneet tänne päin Suomea, niin mietimme, että onkohan tämä yleinenkin käytäntö, että "pakkaudutaan kylään" meille, mutta ei koskaan esitetä vastakutsua. Tuo perhe ehti käydä meillä 4-5 kertaa ja me käytiin sinä aikana kerran. Aina itse ilmoittivat, että nyt heille sopisi... Meillä päin käydään suurin piirtein vuoroin kylässä. Toisekseen lapsellehan itku tulikin, isommalle, kun ei synttäreille päässyt. Meille aikuisille kyllä ihan sama.

Me ei ainakaan koskaan odoteta vastakutsua. Lapsen synttäreille kutsutaan ne, keitä itse halutaan, eikä kellään ole velvollisuutta kutsua meitä vastaavasti, jos eivät halua. Kukin tehköön, kuten parhaaksi näkee.

No, musta on vain jotenkin hassua, että he käy aina meillä kylässä, mutta ei kutsu sinne. Ehkäpä yhteyttä ei kannata pitää sellaisen perheen kanssa, joiden kanssa ei tunnu synkkavan aidosti ja ilmoittaa ensi kerralla, että ei olla kotona, kun heille sopisi vierailu. Ollaan varmaankin oltu liian kohteliaita tähän asti.