vastaaminen parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen asa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen asa

Vieras
Jos mies esim. jää kiinni, että on viettänyt aikaa kahvilassa jonkun naisen kanssa ja kysyn asiasta, hän toteaa siihen kiukkuisesti, että miksi me sitten ollaan ylipäätään yhdessä?

Jään täysin sanattomaksi, kun en saa mitään vastausta vaan vain tuollaisen vastakysymyksen.
Hän kimpaantuu kaikenlaisesta kysymisestä. Miksi hän toimii noin.

Todennäköisesti kysymyksenne on jotenkin vastenmielinen hänelle.

että miksi me sitten ollaan ylipäätään yhdessä?

Tuohon vastakysymykseen teidän olisi helppo jatkaa.
Niin sitä minäkin olen miettinyt. Vastaisitko sinä ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen asa:
Jos mies esim. jää kiinni, että on viettänyt aikaa kahvilassa jonkun naisen kanssa ja kysyn asiasta, hän toteaa siihen kiukkuisesti, että miksi me sitten ollaan ylipäätään yhdessä?

Jään täysin sanattomaksi, kun en saa mitään vastausta vaan vain tuollaisen vastakysymyksen.
Hän kimpaantuu kaikenlaisesta kysymisestä. Miksi hän toimii noin.

Hyökkäys on paras puolustus...

Jos mies esim. jää kiinni, että on viettänyt aikaa kahvilassa jonkun naisen kanssa ja kysyn asiasta

Siis mitä? Mies "jää kiinni", että on ollut kahvilla jonkun naisen kanssa.... eikö miehesi saa käydä kahvilla kenen kanssa haluaa? Mitä pahaa siinä on?

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua:
Jos mies esim. jää kiinni, että on viettänyt aikaa kahvilassa jonkun naisen kanssa ja kysyn asiasta

Siis mitä? Mies "jää kiinni", että on ollut kahvilla jonkun naisen kanssa.... eikö miehesi saa käydä kahvilla kenen kanssa haluaa? Mitä pahaa siinä on?

Vastaukseni jäi äsken vajaaksi...Siis hyökkäys on paras puolustus hyökkäystä vastaan (ottamatta enempää kantaa kun ei voi tietää)

Siis miksi viitsit seurustella tuollaisen miehen kanssa? Viettää siis öitään jonkun vieraan naisen kanssa? Ja sinä vain jatkat seurustelua! Olet aika ääliö!

Tuollaisen miehen kanssa ei ole helppo elää. Hän ei yksinkertaisesti pysty keskustelemaan kunnolla asioista.

Tuontyyppinen oli minunkin entinen mieheni. Aina vastakysymys, tai sitten hän tarttui johonkin kysymykseni osaan, ja alkoi siitä vetää "keskustelua" aivan eri suuntaan, siis jotenkin minua vastaan.

Esimerkiksi kerran hänelle tuli postissa kirje Rovaniemeltä. Kuori oli kirjoitettu aivan naisen käsialalla ja muutenkin sinä oli jotain outoa, hän sieppasi kirjeen salamannopeasti ja häipyi jonnekin autotalliin sitä lukemaan. Kysyin häneltä myöhemmin, mikä kirje se oli, se joka tuli sieltä Lapista. Hän alkoi raivota minulle, että kun en edes tiedä, mikä on Lappia ja mikä ei, niin on parempi olla hiljaa. Vaikka mitä yritin sanoa väliin, niin ainoa vastaus oli koko ajan vain, että mene ottamaan selvää, missä on Lappi ja mitä paikkakuntia siellä on, mene takaisin koulunpenkille, kun et tuotakaan ole oppinut ja niin edelleen, loputtomiin.

Puhu nyt tämmöisen kanssa yhtään mitään. Minulle riitti kuusi vuotta enkä ole lähtöäni katunut. Olin suorastaan äimänä, kun sitten eron jälkeen tapasin muita miehiä, ja keskusteminen onnistui ihan normaalisti. Olin jotenkin virittäytynyt jo siihen, että miesten kanssa ei yksinkertaisesti voi puhua mistään.

Ihan selvää sellaista, varsinkin kun vielä raivotaan. Ja sen kuunteluun ei kannata kyllä käyttää aikaansa kuuttakaan vuotta. Lapsen uhoa, murrosikäisen käytöskaava. Ei aikuinen enää tuolla lailla raivoa.

Alkuperäinen kirjoittaja epät. Asa:
lause oli ehdollinen, jos viettää...
näin ei ole käynyt, mutta vastaisi tasan tarkkaan noin.

"jos viettää" vihaa siihen, että mies on joskus viettänyt ja se on mahdollista

"jos viettäisi" on oikea ehdollinen muoto, konditionaali.