Värttinäluu pois pakoiltaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi päälle 3v ja usein värttinäluu pois paikoiltaan. Käden puutumista ja käsi kipeytyy. Makailee usein tämän käden päällä ja sitten saattaa pitää kauan kättä sivussa roikottaen. Käsi on siis kipeä. Mennyt itsestään ohitse muutamia kertoja, käytin lääkärissä häntä kun usein menee käsi kipeäksi ja huolestuin tästä. Hän kertoi, että hanskaa ottaessa käsi kipeytynyt muutamia kertoja isällään jne. Minun luonani ei ole kuin valittanut käden puutumista,makailee käden päällä ja eilen leikki taas lattialla, maaten käden päällä.. tuli sanomaan että käteen sattuu ja ei käyttänyt kättä laisinkaan. Vein lääkärille, siellä itki kipua ja ei antanut edes pukea päälleen. Lääkärissä kättä ei kuvattu ja käskettiin seurata tilannetta. Aamulla jälleen tämä jatkui ja kättään ei käyttänyt. Vein uudestaan lääkärille, siellä lääkäri otti näytteitä(hyvät) ja sitten väänsi kättä. Tällöin käsi alkoi toimimaan tai lapsi alkoi käyttämään kättä. Lääkäri kertoi värttinäluun olleen pois paikaltaan. Sanoi, että mahdollisesti leikkaus, jos ei tuosta muutu tilanne ja kun ei mitään syytä sijoiltaa menosta. Ei siis eilen roikkunut missään yms. missä käsi olisi mennyt vai olisiko tuo käden päällä makaaminen/puutuminen ollut tähän syy?

Millainen tämä leikkaus on tai mistä tämä pois paikaltaa meno voisi johtua?

Meidän 2v10kk pojalla sama homma kuukausi sitten. Oli mennyt sijoiltaan ja oli kipeä, mutta poika ei osannut tarkemmin sanoa mistä kyse. Lääkärissä kuvattiin ja kättä vääntämällä saatiin paikoilleen. Joillain lapsilla kuulemma taipumusta tällaiseen, toivottavasti ei uusiudu. Jos, niin sitten pyydän lääkäriä kädestä pitäen opettamaan minua ja miestä saamaan itse takaisin paikalleen jotta ensiapu on mahdollisimman lähellä.

Yhteistyössä