Kissan purema etusormen nivelessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murrr

Vieras
Elikkä, kissa meni ja puras mua vaseman käden, etusormen nivelestä (tosta rystysen kohalta) sunnutai iltana.
Kävin maanantai aamuna lääkärissä ja sain kahta erillaista antibioottia sekä hepatiitti rokotteen. Lastottivat vielä ton sormen silleen, että sormee/ niveltä ei saanut käyttää ollenkaan, että mahdollinen tulehdus ei leviä.
Haava on ollut siisti ja ei ole suuremmin ollut turvotusta eikä muita erikoisia oireita.
Tänään otin lastan pois kun oli lupa ja tänään on myös viimeinen antibiootti päivä. Vasenta kättä kärsii käyttää ja ei ole suuremmin enää kipeä. Välillä kuitenkin kättä pakottaa ja välillä käsi "särisee". Jos laitan käden nyrkkiin niin rystynen niin sanotusti hiukan pamahtaa.
Kuuluuko tämä nyt asiaan vai onko epäilyksenä, että kissan hampaat särkivät jotain nivelestä?
Onko mahollista, että nivelessä ois tulehdus vaikka oon syönyt antibiootti kuurin kuuliaisesti?
Onko kenellekkään käynyt vastaavasti, että oireet jatkuvat vielä antibiootti kuurin jälkeen?

Ompas kerrankin ollut hyvä lääkäri joka on tiennyt kissanpureman vaarallisuuden.

Voihan sielä olla jotain rikki, kuvaamalla ja tutkimalla liikeradat se selviää

Okei elikkä siellä saattaa olla vielä tulehdus vaikka ulkoisia merkkejä ei ole.
Hepatiitti roketteen sain siksi koska kissa oli kotikissa, mutta ulkokissa. Elikka syö ulkona hiiriä, lepakoita yms. Ja kissa saattaa kantaa hepatiitti jos syö niin sanottuja luonnon antimia.

Komppaan edellisiä! Takaisin lääkäriin. Älä viivyttele. On jouduttu raajojakin poistaa kun tulehdus edennyt. Ja jos tulet huonovointiseks tai kuume nousee tai muuten yleiskunto heikkenee niin on tosi kiire!

HUOKAUS vaan itelles. luonnevika on luonnevika, oli se sitte hiiressä tai karhussa. puremajälki on joo paljo pienempi, mutta emmä ainakaan pitäis kissaa, joka puree, silti se on kissoilta paljon hyväksyttävämpää yleensä! ja kissa puree kaikenlisäks ihan vaan siks, koska on petoeläin ja saa jotain käskyjä, koira yleensä vain äärimmilleen ärsytettynä tai huonon koulutuksen tuloksena tms,,.
Niin? Meinaatko, että on täysin sama asia, puraiseeko kissa vai dobermanni? Naurettavaa. Hohhoi.

Koskaan en ole eläinten puremia seuraillut tai kummemmin hoitanut/hoidattanut. Kummallista etten ole mitään niistä koskaan saanut, vaikka olen tullut purruksi/raavituksi satoja kertoja :D

Ainoastaan ihmisen puremasta olen tulehduksen saanut.

HUOKAUS vaan itelles. luonnevika on luonnevika, oli se sitte hiiressä tai karhussa. puremajälki on joo paljo pienempi, mutta emmä ainakaan pitäis kissaa, joka puree, silti se on kissoilta paljon hyväksyttävämpää yleensä! ja kissa puree kaikenlisäks ihan vaan siks, koska on petoeläin ja saa jotain käskyjä, koira yleensä vain äärimmilleen ärsytettynä tai huonon koulutuksen tuloksena tms,,.

Minua on purrut oma kissa käteen ( en käynyt lääkärissä) ja tämä oli täysin omaa tyhmyyttäni. Kissa ei todellakaan ollut luonnevikainen, eli perheessämme monta vuotta tämän jälkeen. Tilanne mikä johti puremiseen oli tämä. Kaksi kollikissaa (omani oli leikattu, toisesta en tiedä) keskellä reviirikiistaa. Ja itse tyhmänä menen ja nappaan oman kissan -tai siis yritän napata-syliini. Jolloin kissa tietenkin puolustautuu uhkaa vastaan.
"Kissa puree siksi että se on vaan joku petoeläin ja saa jotain"käskyjä"....???" Mitä ihmeen "käskyjä"....? Et todellakaan tunnu tuntevan kissaeläimiä.

no en kyllä tunne sen myönnän, ja toi käskyjensaamiskommentti oli joo ihan asiaton :D mutta pointti nyt yleensäkin oli se, että usein jos kissa puree, niin asialle ei tehä mitään, mutta jos koira puree niin se viedään piikille. tai siis sen verran tiedän kissoista, että nehän ei oikeasti koskaan tavallaan kesyynny, saati kiinny ihmiseen toisin kuin koira. kissa ei ole laumaeläin, se vain sietää ihmisiä, jotka pyörivät sen nurkissa :D siksi se siis voi purrakin ihmistä ilman ns omantunnontuskia, eikä sitä (?) voi kouluttaa olemaan purematta toisin kuin koiraa (tässä lienen väärässä jonkun mielestä, varmaan jos puremisen jälkeen aina suihkuttaa vettä päälle niin oppis olemaan,mutta silti se on sen luonnossa) joo vissiin vähä kuivaa taas meikällä ku alan tässä nyt analysoida kissojen sielunelämää
Minua on purrut oma kissa käteen ( en käynyt lääkärissä) ja tämä oli täysin omaa tyhmyyttäni. Kissa ei todellakaan ollut luonnevikainen, eli perheessämme monta vuotta tämän jälkeen. Tilanne mikä johti puremiseen oli tämä. Kaksi kollikissaa (omani oli leikattu, toisesta en tiedä) keskellä reviirikiistaa. Ja itse tyhmänä menen ja nappaan oman kissan -tai siis yritän napata-syliini. Jolloin kissa tietenkin puolustautuu uhkaa vastaan.
"Kissa puree siksi että se on vaan joku petoeläin ja saa jotain"käskyjä"....???" Mitä ihmeen "käskyjä"....? Et todellakaan tunnu tuntevan kissaeläimiä.

On kissan ja koiran puremalla se ero, että naapurin lasta puri koira, ja lapsi kuoli. Kalloon asti menivät koiran hampaat ja koko kallo tuusan nuuskana, ei mitään mahdollisuutta jäädä henkiin. Kissa puree (ainakin minua lapsuudenkotini noin 20 kissaa) "hellästi", eli minulla ei ainakaan ole ikinä mennyt edes iho rikki, joten pidän kyllä hieman eri asiana sitä, että kissa näykkäisee, kuin että koira puree. En ole ikinä kuullut, että oma kissa (tai vieraskaan kissa) purisi johonkin jänteeseen tai jonnekin siten, että tulisi verta.

Selvennykseksi, ennen kuin minut lynkataan, ettei meillä ollut 20 kissaa samaan aikaan, vaan eri kissoja pyöri maalaistalon pihapiirissä ja pyörii edelleen, kerralla kissoja yleensä kolme. Asuvat sisällä yöt, päivät kesäisin ulkona ja talvella lyhyesti ulkona ja muuten sisällä.

• Tykkää
Reactions: Irski
Myös koira yleensä vaan näykkäsee. Eli koirakin kyllä tietää kun käyttää hampaita niin kivasti, että iho menee rikki. Tämä siis tiedoksi niil jotka eivät tunne koiria yhtään.

Pennut ja naskalihampaat sit varmaa erikseen molemmissa.

Koira joka puree ihmistä hyökätäkseen on varmaa rodusta ku rodusta riippuen äärimmäisen vaarallinen, ja tuo tapa on äärimmäisen vaikea saada pois niin totaalisesti, että voisi olla aina varma ettei sellaista enää ikinä tapahdu. Ja toisaalta myös perhekoira, joka jostain syystä joskus niin yllättäen tekee saattaa itsekin säikähtää ja traumatisoitua teostaan liikaa...

Puremia ja tilanteita on erilaisia, eikä ne automaattisesti minun mielestä tarkoita lopettamista. Hyökkäävät eläimet sen sijaa pitäis lopettaa tai ottaa pois "omistajiltaan" ja antas jollekin ketä kiinnostaa myös kasvattaminen ja kouluttaminen

Kissa puree (ainakin minua lapsuudenkotini noin 20 kissaa) "hellästi", eli minulla ei ainakaan ole ikinä mennyt edes iho rikki, joten pidän kyllä hieman eri asiana sitä, että kissa näykkäisee, kuin että koira puree.

Kyllä koirakin voi hellästi näykkäistä, ja kissa purra kunnolla. Ihan vain tiedoksi.

Vihainen kissa saa hurjia vammoja aikaseks jos vain haluaa. Meidän tuttavapiirissä se on niin että vihasen koiran (siis pieni/keksikokoinen) voi napata kaulapannasta/niskasta kiinni ja that´s it, mutta vihainen kissa kyllä kierretään kaukaa. Siitä ei tule kuin rumaa jälkeä.
Itsekin joskus lapsena kollitappelun keskelle menin, no empä mennyt toista kertaa :D

Yhteistyössä