Jo oli ihmeelllinen työterveyshoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sairas"

Vieras
Ei antanut sairaslomatodistusta tästä päivästä vaikka sanoin että kesken päivän töistä lähdin..
Oireenä lämpöä, ja käden puutumista sekä vihlontaa.Käski ottaa lisää särkylääkettä ja huomenna lääkäri soittaa jos saisi uuden tulehduslääke-kuurin..Aiemmin selkä tehnyt samaa..

Onko jotenkin turhamaista ja pikkumaista sanoa huomenna lääkärille että se saikkulappu jäi puuttumaan.

En ymmärrä miten voisin käsi kohmeessa ja puutuilevana näpyttämään 8h näppistä ja hiirtä!

No ei meilläkään työterv.huollosta anneta kesken päivän lähtevälle sair.todistusta. Omalla ilmotuksella ollaan se päivä, seuraavista saa sit todistuksen. Ihan normikäytäntö.

Riippuu ihan paikasta ja käytännöistä, toisissa paikoissa saa olla esim. kolme päivää omalla ilmoituksella, joissain taas vaaditaan saikkulappu silloinkin, kun lähtee esim. yhtäkkisen kovan kuumeen takia paria tuntia ennen työvuoron päättymistä pois. Kokemusta on.

Oli ihan oikein ettet saanut tästä päivästä saikkulappua, koska tämä päivä ei ollut sairaslomapäivä, kun kerran olet töissä ollut. Vaikka olisit vain käynyt aamulla kääntymässä, niin silloin tätä ei lasketa sairaslomapäiväksi.

Meillä homma toimii niin että 3 päivää voi olla omalla ilmoituksella sairaslomalla. MUTTA jos saikku tulee niin että heti sen jälkeen alkaa vapaat tai saikku tulee heti vapaiden jälkeen ,niin pitää heti olla todistus.

Mä olen kerran joutunut kipeänä lähtemään töistä kesken päivän. Seuraava päivä oli vapaapäivä, joten kävin työterveydessä hakemassa puolikkaasta päivästä saikkulapun. Palkkalaskelmassa tuo päivä näkyy niin että siitä on osa sairaslomaa.

[QUOTE="minä vain";22678672]Meillä homma toimii niin että 3 päivää voi olla omalla ilmoituksella sairaslomalla. MUTTA jos saikku tulee niin että heti sen jälkeen alkaa vapaat tai saikku tulee heti vapaiden jälkeen ,niin pitää heti olla todistus.

Mä olen kerran joutunut kipeänä lähtemään töistä kesken päivän. Seuraava päivä oli vapaapäivä, joten kävin työterveydessä hakemassa puolikkaasta päivästä saikkulapun. Palkkalaskelmassa tuo päivä näkyy niin että siitä on osa sairaslomaa.[/QUOTE]

Näin ei pitäisi näkyä, koska Kelakin maksaa vain täydet päivät, ei tuntien mukaan!

Meillä on niin et jos olet ollut yli 4h töissä päivän aikana niin sitten ei tth välttämättä kirjoita siihen sairaslomaa. Mutta jokaikisestä päivästä sulla täytyy olla sairaslomatodistus, kolme päivää voi antaa esimies tai tth ja sen jälkeen/siitä pidemmät aina lääkäri.
Ja hoitoalalla ollaan.

Yhteistyössä