Varoitus: sisältää ällöttävän kuvan mun hoitamattomista jaloistani. Mutta onko tuo turvotus enää "normaalia"?

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mulla auttoi levottomiin jalkoihin hieman kylmävoide.
Ja joku muukin muistaakseni, tuun kertomaan jos muistan.
Sekin auttaa jos jumppaat reilsti jalan lihaksia jollain rankahkolla liikkeellä tai jännittelet niitä lihaksia, ainakin mulla.

Levottomat jalat on kamala tunne!
Mä itse asiassa sairastan levottomia jalkoja |O . Mulla on pienenä ollut aivoveren-ja aivonesteenvuoto. Mun ei pitänyt selvitä niistä edes hengissä, eikä ainakaan koskaan nähdä tervettä päivää. 6-vuotiaana sain kuitenkin terveen paperit, mutta n. 11-12-vuotiaana aloin kärsimään levottomista ja käsien tärinästä. Neurologin mukaan nämä olivat "jälkitauteja" aivojutuista ja siitä saakka mulla on ollut lääkitys molempiin. Käsien tärinä ei enää vaivaa kuin nälkäisenä, mutta levottomat on mulle ikuinen riesa.

Toisaalta, en valita, mulle kun piti tulla vähintään epilepsia jos nyt edes hengissä selviäisin...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
. Ja kun pidän jalkoja suorana, niin pakotus polvissa alkaa heti :| .

Sohvalla koitan maata kyljellään, jalat koukussa ja silti jalat hieman kohollaan. Mutta hankalaa se on :/
entä jos olet itse lattialla ja jalat ovat sohvalla?
Pitää koittaa. Tosin vain silloin kun mies on kotona. Tämän valaan liikuttaminen lattialta pystyasentoon kun vaatii joko ison miehen avun tai sitten nosturin B) :xmas:
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mulla auttoi levottomiin jalkoihin hieman kylmävoide.
Ja joku muukin muistaakseni, tuun kertomaan jos muistan.
Sekin auttaa jos jumppaat reilsti jalan lihaksia jollain rankahkolla liikkeellä tai jännittelet niitä lihaksia, ainakin mulla.

Levottomat jalat on kamala tunne!
Mä itse asiassa sairastan levottomia jalkoja |O . Mulla on pienenä ollut aivoveren-ja aivonesteenvuoto. Mun ei pitänyt selvitä niistä edes hengissä, eikä ainakaan koskaan nähdä tervettä päivää. 6-vuotiaana sain kuitenkin terveen paperit, mutta n. 11-12-vuotiaana aloin kärsimään levottomista ja käsien tärinästä. Neurologin mukaan nämä olivat "jälkitauteja" aivojutuista ja siitä saakka mulla on ollut lääkitys molempiin. Käsien tärinä ei enää vaivaa kuin nälkäisenä, mutta levottomat on mulle ikuinen riesa.

Toisaalta, en valita, mulle kun piti tulla vähintään epilepsia jos nyt edes hengissä selviäisin...
Ok, sitten taidat tietää itse paremmin. Mutta kokeile kylmävoidetta jos auttais turvotukseen, en tiedä?
Sun puolesta toivottavaa ettei tulis hirveitä helteitä. =)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mulla auttoi levottomiin jalkoihin hieman kylmävoide.
Ja joku muukin muistaakseni, tuun kertomaan jos muistan.
Sekin auttaa jos jumppaat reilsti jalan lihaksia jollain rankahkolla liikkeellä tai jännittelet niitä lihaksia, ainakin mulla.

Levottomat jalat on kamala tunne!
Mä itse asiassa sairastan levottomia jalkoja |O . Mulla on pienenä ollut aivoveren-ja aivonesteenvuoto. Mun ei pitänyt selvitä niistä edes hengissä, eikä ainakaan koskaan nähdä tervettä päivää. 6-vuotiaana sain kuitenkin terveen paperit, mutta n. 11-12-vuotiaana aloin kärsimään levottomista ja käsien tärinästä. Neurologin mukaan nämä olivat "jälkitauteja" aivojutuista ja siitä saakka mulla on ollut lääkitys molempiin. Käsien tärinä ei enää vaivaa kuin nälkäisenä, mutta levottomat on mulle ikuinen riesa.

Toisaalta, en valita, mulle kun piti tulla vähintään epilepsia jos nyt edes hengissä selviäisin...
Ok, sitten taidat tietää itse paremmin. Mutta kokeile kylmävoidetta jos auttais turvotukseen, en tiedä?
Sun puolesta toivottavaa ettei tulis hirveitä helteitä. =)
Kiitos vinkistä, kokeilen kyllä. Ja ei mulla oo muista tietoa kuin siitä lääkkeestäni jota en nyt raskaana ollessa saa ottaa. Täältä palstalta sain vinkin magnesiumin käytöstä, mutta se ei auttanut mua
:(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet näköjään saanut sen sormuksen varpaasta pois kun siitä täällä kirjoitit.Jos siinä isossa varpaassa on hiusmurtuma?
Juu sain tosiaan. Pitikin siitä tulla kiittämään tänne, mutta unohdin vallan. Se oli se kylmä vesi salasana ja hampaiden pureminen yhteen (teki meinaan pirun kipeää repiä se sormus pois), mutta kyllä kannatti. Helpotti tosi paljon kun tietty alkoi mielikuvitus jo laukkaamaan kaiken maailman kuolioiden kanssa :D .

Mä epäilen itsekin että josko tosiaan olis hiusmurtuma. Jokin siinä kyllä meni pahemmin, ei se muuten vieläkin olis niin kipeä kuin mitä se on :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä epäilen itsekin että josko tosiaan olis hiusmurtuma. Jokin siinä kyllä meni pahemmin, ei se muuten vieläkin olis niin kipeä kuin mitä se on :|
Pikkuvarpaan murtuma hoidettiin teippaamalla se kiinni viereiseen varpaaseen. JA jalkaan sellaiset kengät, joissa pohja ei paljon taivu. Noin turvonneisiin jalkoihin en kyllä uskaltaisi ominpäin mitään teippejä laittaa vaan kävisin terveysasemalla tai neuvolassa näytämässä.

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä epäilen itsekin että josko tosiaan olis hiusmurtuma. Jokin siinä kyllä meni pahemmin, ei se muuten vieläkin olis niin kipeä kuin mitä se on :|
Pikkuvarpaan murtuma hoidettiin teippaamalla se kiinni viereiseen varpaaseen. JA jalkaan sellaiset kengät, joissa pohja ei paljon taivu. Noin turvonneisiin jalkoihin en kyllä uskaltaisi ominpäin mitään teippejä laittaa vaan kävisin terveysasemalla tai neuvolassa näytämässä.
Mä en tiedä auttaako tuohon mikään kun kyseessä vielä isovarvas :| . Siis mietin vaan että jos sen pitää olla liikkumattomana, niin silloin mä tarvisin kepit ja tätä ruhoa ei paljoa liikutella yhdellä jalalla.

Toisaalta mietin just että loukkasin sen viime torstaina (muistaakseni) ja on se joka päivä ollut pikkuisen parempi kuin edellisenä. Että josko kuitenkin kyse on vaan kovasta tällistä mutta mitään ei olis murtunut...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti löit jotenkin jalkasi?
Hyvä kun sormus lähti pois.
Juu tulin pyörältä alas, siis satulasta ja jotenkin sitten jalka taittui mun alle. En mä oikein ymmärrä että mitä hittoa siinä tapahtui, mutta sattui ihan hemmetisti |O


Ja tuosta hiusmurtuman parantumisesta: mä myös mietin että vois parantua. Ja kun en millään haluis ainakaan mihinkään röntgeniin, enkä jalkaani pakettiin. Niin leikin vaan ettei se jalka nyt niin paljoa edes satu :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos kaunis tuosta kylmä-kuuma-kylmä vinkistä :flower: . Mies tänään kylvetti mun jalkoja kylmässä vedessä, mutta se yksin ei auttanut. Josko sitten tuo vaihtelu auttais...

Ja juu, rv 35 menossa, eli aika lopuilla ollaan =)
mulla oli noin 2pvää ennen synnytystä! ihmettelin ku ei menny kengät jalkaan! otin sukat pois niin oli ton näköset jalat! isä säikähti ihan hulluna.

en saanu kipristettyy varpaita.. tsemppii tulevaan
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos kaunis tuosta kylmä-kuuma-kylmä vinkistä :flower: . Mies tänään kylvetti mun jalkoja kylmässä vedessä, mutta se yksin ei auttanut. Josko sitten tuo vaihtelu auttais...

Ja juu, rv 35 menossa, eli aika lopuilla ollaan =)
mulla oli noin 2pvää ennen synnytystä! ihmettelin ku ei menny kengät jalkaan! otin sukat pois niin oli ton näköset jalat! isä säikähti ihan hulluna.

en saanu kipristettyy varpaita.. tsemppii tulevaan
Kiitoksia =) . Tosi ärsyttävää tää on, eipä voi muita kenkiäkään käyttää kuin varvassandaaleita.

Mä nyt litkin hullun lailla vettä ja vetelen ananasta...josko jotain edes auttaisi :kieh: :kieh:
 
aika aikaa kutakin
Onhan sulla Crocsit, ne on miellyttävät turvonneillekin jaloille.
Lepo, jalat ylös ja paljon nestettä, esim. suolatonta Novellea. Ja kärsivällisyyttä :flower:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja aika aikaa kutakin:
Onhan sulla Crocsit, ne on miellyttävät turvonneillekin jaloille.
Lepo, jalat ylös ja paljon nestettä, esim. suolatonta Novellea. Ja kärsivällisyyttä :flower:
Mä en voi noita crokseja enää pitää kun telosin ison varpaani vasemmasta jalasta. Se sattuu ihan simona jos koittaa sitä kenkään sovittaa :( .

Mutta juu, kyllä mä tän kestän, etenkin kun vaan saan mielenrauhan ettei oo mitään hätää. Kun kieltämättä pikkuisen huolissani limppujani seurailen...

Onneks torstaina voin varmaan näyttää sairaalassa kinttujanikin kun menen synnytystapa-arvioon.
 
entinen pallojalka
Mulla oli ihan samanmoiset jalat raskauden aikana,tosin oli kädetkin ja joka paikka muutenkin,mä kuljin miehen 43 koon kengissä kun jalat oli hirveet limput... Se oli hirveetä,mulla oli vielä semmoset "pallot" saitä nestettä tossa jalkapöydän päällä. No neuvolassa mut sit laitettiin just joskus rv 36 äippärille ja sinne mä jäin käynnistykseen. Eli koitas käydä näyttämässä niitä jossain. Ja tsemiä tulevaan!!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja entinen pallojalka:
Mulla oli ihan samanmoiset jalat raskauden aikana,tosin oli kädetkin ja joka paikka muutenkin,mä kuljin miehen 43 koon kengissä kun jalat oli hirveet limput... Se oli hirveetä,mulla oli vielä semmoset "pallot" saitä nestettä tossa jalkapöydän päällä. No neuvolassa mut sit laitettiin just joskus rv 36 äippärille ja sinne mä jäin käynnistykseen. Eli koitas käydä näyttämässä niitä jossain. Ja tsemiä tulevaan!!
Juu ylihuomenna oon menossa Tyksiin, kaipa ne siellä näkee mitä tehdään. Ja kiitos kaunis tsempistä, sitä totisesti tässä koitoksessa ollaan tarvittu ja tarvitaan edelleen =)
 
Niin hei oliko sulla tukisukkia? Tosin ne voi olla näillä ilmoilla aika kuumat, mut suosittelen, mulle olivat todella helpottava pelastus raskausaikana. Tosin turvotus mulla ei ollut, mutta muuten jomottivat ja särkivät painon alla. Auttavat kuitenkin myös turvotukseen, kun vedät ne jalkaasi ehti aamulla ENNEN kuin noudet sängystä. Nyt kipin kapin Turun Kauppahalliin tukisukkaostoksille =)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Niin hei oliko sulla tukisukkia? Tosin ne voi olla näillä ilmoilla aika kuumat, mut suosittelen, mulle olivat todella helpottava pelastus raskausaikana. Tosin turvotus mulla ei ollut, mutta muuten jomottivat ja särkivät painon alla. Auttavat kuitenkin myös turvotukseen, kun vedät ne jalkaasi ehti aamulla ENNEN kuin noudet sängystä. Nyt kipin kapin Turun Kauppahalliin tukisukkaostoksille =)
No ei tosiaan ole tukisukkia. Niistä täällä useampikin vihjaisi, mutta mietin vaan että kiva pitää sukkia kesäkuumalla :| . Ehkä mun on kuitenkin pakko sellaiset hommata ja käyttää niitä täällä sisällä. Vai kauppahalliin...hmmm...koskakohan olen siellä viimeksi vieraillut :/ . Hei mutta sieltä saa myös junttakakkoa :p :p
 
Itellä viime kesänä juurikin näihin aikoihin ja nuilla viikoilla alkoi turvotus. kovin on saman näköiset ku mun jalat. Viikon-vähän toista kattelin... sit tuli mahoton päänsärky ja syykin selvis päivystyksessä, aika paha raskausmyrkytys. viikon köllöttelin sairaalan petissä ja tyttö syntyi rv 37 juhannuksena. Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan.... tosi nopeesti kehkeytyi munki raskausmyrkytys.. oikeastaan viikossa, kahessa... edellisessä neuvolassa kaikki oli ok...
 
Mun tekisi mieli sanoa, että eihän toi turvotus ole mitään ;) , mutta en sano! Osaisinpa liittää kuvan esikoisen odotusajan loppusuorasta ja mun järkystä turvotuksesta varpaissa ja nilkoissa ja painaumista, jotka tulin kun pidin 1/2 tuntia varvassandaleja jalassa...

Mutta siis esikoisesta mulla alkoi pikkuhiljaa tulla turvotusta jo 28 viikon jälkeen ja paheni koko ajan, vaikka kuinka yritin syödä ananasta, mansikkaa, juoda paljon vettää, jättää suolaiset pois, levätä, liikkua blaablaa...Ei mitään! Mutta ei silti ollut raskausmyrkytyskään. Nyt toinen raskaus vkoilla 38 ja turvotusta ei juuri lainkaan, vielä näkyy luut ja suonet jaloissa ja sormukset mahtuu ja kaikki kengätkin menee. Ja just vetäsin 4 metvurstijuustoleipää :kieh: Kai se on sitten raskauskohtaista, olin nimittäin takuuvarma, että tästäkin saan samat tai pahemmat turvotukset riesaksi...

Mutta ap:lle: KOITA JAKSAA!! :hug:
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Osaisinpa liittää kuvan esikoisen odotusajan loppusuorasta ja mun järkystä turvotuksesta varpaissa ja nilkoissa ja painaumista, jotka tulin kun pidin 1/2 tuntia varvassandaleja jalassa...
siirrä kuva koneelta www.aijaa.com :iin ja sieltä linkität sen tänne :)
 
:wave: täällä yksi, jolla myös samanlaiset jalat ja hitusen pahemmatkin, raskausaikana molempien lasten aikana. ensimmäisen aikana tuli raskausmyrkytys lopussa, mutta toisessa ei ja jalat molemmissa yhtä pahat. mansikka oli ainut, joka minulla auttoi edes hieman turvotukseen. ja kohtuullinen liikunta, että nesteet lähti kiertämään, mutta liika jaloilla oleminen ei tietysti hirveästi auta asiaa vaan vastapainoksi lepoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
ei tosiaan ole tukisukkia. Niistä täällä useampikin vihjaisi, mutta mietin vaan että kiva pitää sukkia kesäkuumalla :| . Ehkä mun on kuitenkin pakko sellaiset hommata ja käyttää niitä täällä sisällä.
Kyllä se on vaivan arvoista. Sukkia on sitten pidettävä koko päivä, jos otat ne välillä pois, et enää saa niitä jalkaan, eikä niistä ole hyötyäkään. Tukisukista puhutaan, mutta suosittelen tuhdimpia puristesukkia.
 

Yhteistyössä