Varmasti jokainen tietää olevansa lihava, laiha, ohuthiuksinen tms, mutta pakkoko sitä on muiden ääneen sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!!

Vieras
Kyllä jokainen tietää itse onko lihava vai laiha, tai ovatko hiukset ohuet tai silmät kenties vähän kierot.
Monille voi oikeasti olla jostakin syystä todella kova paikka jos joku ulkopuolinen kommentoi asiaa.
Mulla on aina ollut todella ohut tukka ja se on mulle tosi iso asia. Itsetuntoni kärsii siitä hirveästi. Varsinkin kun hiukset vielä sairauden takia ohenee entisestään. Välillä ajattelen, että eivät ne nyt niin pahat ole ja muut ei huomaa. Aina kun joku kommentoi ohuita hiuksiani, niin mä oikeasti loukaannun tosi kovaa. Silloin aina ajattelen, että ne todellakin ovat ohuet ja hirveät ja kyllähän muut huomaa.
Tästä asiasta juttelen ystäväni kanssa, joka taas tasan tarkkaan tietää olevansa reilusti ylipainoinen, eikä ole sinut asian kanssa. Hän ei halua kuulla sitä muilta. Nyt on laihtunut jo 15kg ja mun mielestä hän alkaa näyttää jo aika hyvältä. Ystäväni oli itsekin sitä mieltä, että näyttää jo ihan hyvältä. Sitten anoppi oli tälle tokaissut jossain yhteydessä tyyliin "sulle sopii xxxx mallinen takki kun oot tuhti". Se oli musertanut ihan täysin ystäväni ja sen jälkeen hän ajatteli, että on edelleenkin sama läskikasa ja ei kukaan laihtumista huomaa.

Ei se ole todellakaan ok kommentoida toisen ulkonäköä ihan vaan sillä perusteella, että kyllä se sen tietää itekkin.
ELi pitäkää se suunne supussa.

Mä en ikinä kommentoi toisen ulkonäköä, kuin kehuakseni. Anoreksian sairastaneena tiedän, että ulkonäön kommentoitu voi aiheuttaa ISOA hallaa. En ymmärrä edes ihmisiä, joilla on hirveä tarve koko ajan puhui esim. toisten ihmisten koosta. On olemassa lihavia ja laihoja ja kaikkia siltä väliltä. Emme tunne ketään ihmistä tässä maailmassa niin hyvin, että voisimme olla varmoja, ettei kommentti satuta häntä. Mä en itse halua aiheutaa toisielle pahaa mieltä ja siksi en koskaan kommentoi toisten ihmisten kokoa tms.

Mä muistan, kun olin teini-ikäinen ja kaverini pyysi minua lähtemään illalla bileisiin, kun siellä olisi hänen isoveljensä kaverikin. Tämä kuulemma tykkäsi "pulleammista" ja voisi olla mulle sopiva... Ihan kiva joo. :| En todellakaan ollut pullea, enkä epätoivoinen, enkä varsinkaan aikonut lähteä bileisiin sen takia, että siellä olisi tiettävästi seudun ainoa kundi, jolle saattaisin kelvata, kuten rivien välissä mielestäni luki.

Kaikkein ärsyttävintä on sellainen ulkonäön "toteaminen". "Onpas sulla ohuet hiukset", "Sulla on iso nenä/otsa/maha", "Ihan sika keltaset hampaat sulla!". Joo, kiitos kun kerroit, enpä ollut itse huomannutkaan...

Mulla on ohuet hiukset, pienet rinnat, luisut hartiat, huono ryhti, hoikka päärynävartalo, ja todella isot jalat. Kaikista noista olen saanut kuulla aina välillä. Mutta enää en välitä, ja napautan kyllä takaisin jos joku jotain sanoo.

Olin juuri laihtunut 10kg, mutta ylimääräistä oli edelleen. Ajattelin kuitenkin, että olen jo ihan ok kondiksessa ja varmasti ihmiset ovat huomanneet laihtumiseni jne. Töissä sitten yksi nainen jotakin selitti juttua ja samalla *pökkäsi* mua ja sanoi nauraen "mutta kyllä me muhkeemmat naiset tää ymmärretään" ja naurahti. Se tuntui pahalta.

Nämä baarin jälkeen huppelissa huutelevat "HEIIII KATTOKAA LÄSK" jne jne tyypit ovat kyllä kerta toisensa jälkeen säälittävämpiä.
Oli se "ongelma" ulkonäössä mikä tahansa, niin ei se ole soveliasta kommentoida asiaa edes hyvässä hengessä.
Mulla hampaissa rako. Tottakai se häiritsee mua. Yritän kyllä uskotella, ettei sitä kukaan muu huomaa. Aina kyllä joku muistuttaa siitä.

Mulle joskus yksi tuttu vanhempi nainen tuli avautumaan laihuudestani. Sieppas se valitus silloin kyllä niin kovaa, että taisin sanoa naiselle jotakin "Wow, siis älä nyt. Hyvä kuule kun sä kerroit mulle tämän asia. En olisi itse ikinä tajunnut. Mä oon ajatellut aina katos olevani lihava, niin ihan hyvä, että avauduit. On aina niin kivaa muutenkin kun joku sanoo jotakin negatiivista ulkonäöstäni".

Olin tuolloin 16v ja tuo nainen oli mennyt valittaa mun vanhemmilleni sitten mun huonosta käytöksestä. Meni ihan hämilleen tuon mun sanomiseni jälkeen.

Mutsilla on just se tyyli että kaikki pitää sanoa ääneen. Oli se aiheellista tai ei. Aivan kun kukaan ei tajuais asioitaan ilnman että ne kerrotaan. Hienotunteisuus ei oo tosiaan sen vahvin laji.

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Ne ihmiset ovat todellisia idiootteja, jotka huomauttelevat jotain muiden ulkonäöstä.

Tuli mieleen tapaus nuoruudestani. Olin kauniin, mallintöitä tekevän siskoni kanssa kotikaupunkini baarissa, kun paikallinen pikkujulkkis (pesäpalloilija) tuli kommentoimaan siskolleni, että hänellä on silmät liian lähelä toisiaan. Ensinnäkään asia ei pitänyt paikkansa. Toiseksi, mitä hittoa se jollekin kuuluu, millainen jonkun ulkonäkö on. Ukko itse oli porsaan näköinen, joten hänellä ei todellakaan olisi ollut varaa arvostella kenenkään ulkonäköä. Ilmeisesti tyyppiä ketutti, kun hän oli julkkismaineestaan huolimatta kauniille naiselle ilmaa.

Ätini kärsii couperosa-ihosta ja hänelle huomautellaan jatkuvasti, miten punaiset posket hänellä on. Minulle on myös joskus huudeltu silmävammani takia. Näille idiooteille pitäisi keksiä jokin naseva vastakommentti, joka laittaisi luun kurkkuun kertaheitolla. Valitettavasti sitä vain vetäytyy kuoreensa näissä ikävissä tilanteissa.

Oletteko huomanneet, että kauniit/komeat ihmiset eivät yleensä kommentoi tuntemattomien ulkonäköä? Usein kommentit tulee niiltä tavallisimmilta töpselinokilta. Mulle jos joku jotain sanon, yleensä totean, että kun kommentti tulee noin kauniilta parhaan a-ryhmän ihmiseltä, niin kylläpä arvostan (siis kun kommentoija on juurikin johannatukiainen/joperuonansuu-luokkaa)

Se että on ohuet hiukset, tuhti, laiha tms. on todella pientä siihen verrattuna että aikuinen ihminen on tyhmä!

Sano parempi, että on vähemmän hiuksia kuin että pään sisällä olisi tyhjää.

Tuollaiset ihmiset on oikeesti niin noloja.

[QUOTE="vieras";25835038]Oletteko huomanneet, että kauniit/komeat ihmiset eivät yleensä kommentoi tuntemattomien ulkonäköä? Usein kommentit tulee niiltä tavallisimmilta töpselinokilta. [/QUOTE]

Liekö sitten niin, että onnellinen, itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei koe tarvetta mollata tai vähätellä muita; ei tarvitse ylentää itseään alentamalla muita.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Täysin samaa mieltä. Ja mua kammottaa ne kommentit koskien sairaalloisen lihavia, mitä täälläkin aina kehoitetaan sanomaan niille, siltä varalta että ne eivät muka itse tajua olevansa sairaalloisen lihavia.. Haloo, kyllä 99% ihmisistä normaalimuotin ulkopuolella olevista ihmisistä tajuaa olevansa erilaisia! Ei kellekään tarvitse erikseen mennä sanomaan että Sanna, sä olet hirveän lihava/liian luiseva/huonoihoinen jne. Kyllä se tietää jo. Nämä ''rehelliset'', ''totuudentorvet'' ja ''suoraanpuhujat'' ovat oikeasti vain töykeitä ja epäempaattisia.

Multa on useasti eri tilanteissa kysytty, että kuinkas pitkä sä olet, ja kun sanon (176cm) niin päivitellään että sinä se sit yletytkin joka paikkaan...
Enkä mä mielestäni edes ole NIIN pitkä?

Ottaahan se päähän, voin kuvitella, millälailla kuvailevat mua kotonaan tms.

Kannattais kyllä kasvattaa vähän paksumpi nahka.

MULLA ei oo tapana kommentoida ihmisten puutteita, mutta mun ulkonäköä ym on kyllä kommentoitu enemmän ku tarpeeks. Tukka on sähkönen, nenä on vino, silmät killittää (varsinki jos ei oo laseja päässä), paino heittelee (sairaus), on syntymämerkkejä ja paljon leikkausarpia. Mutta sittenpä on, mitä nyt tollasista loukkaantumaan. Jos ottaa tavaks loukkaantua kaikesta mitä ihmiset saa päähänsä sanoa, ei kyllä muuta kohta kerkeä tekemäänkään.

Kannattais kyllä kasvattaa vähän paksumpi nahka.

MULLA ei oo tapana kommentoida ihmisten puutteita, mutta mun ulkonäköä ym on kyllä kommentoitu enemmän ku tarpeeks. Tukka on sähkönen, nenä on vino, silmät killittää (varsinki jos ei oo laseja päässä), paino heittelee (sairaus), on syntymämerkkejä ja paljon leikkausarpia. Mutta sittenpä on, mitä nyt tollasista loukkaantumaan. Jos ottaa tavaks loukkaantua kaikesta mitä ihmiset saa päähänsä sanoa, ei kyllä muuta kohta kerkeä tekemäänkään.

Kyllähän se nahka paksunee, kuten itse tiedät. Ei se kuitenkaan anna oikeutta laukoa typeryyksiä toisen ulkonäöstä.
Kas kun eivät vielä sano, että sulla on ruma nenä mut sun on syytä kasvattaa paksu nahka, että kestät kun me tullaan siitä sulle aina huomauttamaan!
Mutta kyllä se typerään on, että ihmiset katsovat asiakseen tulla mennen tullen huomauttamaan kuinka ohut tukka sinulla on. Olet juuri iloisellä päällä, käynyt vaikka kampaajalla ja sitten tuo surkutteleva huomautus.

Maailmassa pitää sietää idioottimaista käytöstä mutta idioottien ei tarvitse silmissään sietää lihavia, vaan heillä on oikeus siitä suoraan valittaa?

• Tykkää
Reactions: moekoe
[QUOTE="vieras";25835227]Kyllähän se nahka paksunee, kuten itse tiedät. Ei se kuitenkaan anna oikeutta laukoa typeryyksiä toisen ulkonäöstä.
Kas kun eivät vielä sano, että sulla on ruma nenä mut sun on syytä kasvattaa paksu nahka, että kestät kun me tullaan siitä sulle aina huomauttamaan!
Mutta kyllä se typerään on, että ihmiset katsovat asiakseen tulla mennen tullen huomauttamaan kuinka ohut tukka sinulla on. Olet juuri iloisellä päällä, käynyt vaikka kampaajalla ja sitten tuo surkutteleva huomautus.

Maailmassa pitää sietää idioottimaista käytöstä mutta idioottien ei tarvitse silmissään sietää lihavia, vaan heillä on oikeus siitä suoraan valittaa?[/QUOTE]

EI. Ideaali olisi, että osattais kaikki olla ihmisiks, mutta koska maailma on kusipäitä ja muita käytöstavattomia pellejä pullollaan, on jokasen sen verran vastattava itsestään ja omasta elämästään, ettei jää muiden törkeitä möläytyksiä märehtimään.

Mulla oli joskus esikoisen syntymän jälkeen aknea ja mun kaveri meidän naapurista otti asiakseen joka päivä kommentoida mun finnitilannetta. Mun mielestä se oli aivan sairaan inhottavaa. Kärsin ihoni takia muutenkin ja varmasti näin sen peilistä itsekin joka päivä, niin naapurin kommentointi sai mut tuntemaan, että ihmiset ei mussa taida enää muuta nähdäkään.

Samaten ex-anoppi kommentoi meille kylään tullessaan ensimmäisenä "sulle on tullut finnejä".. hei AIJAA, enpä tiennyt.

Toivottavasti samaa ongelmaa ei tule enää koskaan!

Minua kiusattiin kouluaikana aika rajusti ulkonäöllisistä syistä. Olin sellainen ruma ankanpoikanen. Ja en ole kyllä mikään kaunis nykyäänkään. Myös ex-mies haukkui 6 vuotta koko kroppani, kasvoni, hiukseni, kaiken. Minulla oli itsetunto aivan maassa. Sitten eron jälkeen sinkkuna huomasinkin että kyllähän tässä vientiä on ja sain paljon kehuja. Aviomieheni on nostattanut itsetuntoni normaalille tasolle ja olen oppinut hyväksymään itseni nyt sellaisena kuin olen, joistakin asioista ulkonäössäni osaan olla joka ylpeä.
MUTTA, vielä nykyäänkin minä MUISTAN sellaisia lähes 20 vuotta sitten kuulemiani kommentteja. Ne eivät sinänsä enää vaikuta mihinkään, mutta minä muistan ne vieläkin. Esim. että silmäni ovat erikokoiset. Sen sanoi kerran puolihuolimattomasti silloinen kampaajani!? Tätä "vikaa" ei kukaan muu ole koskaan kommentoinut, mutta itse esim. valokuvista kyttään tätä asiaa. Sitten exäni haukkui alapääni. No, kellä se nyt varsinaisen nätti olisi? Niistä kommenteista kärsin valtavasti kunnes vihdoin tajusin että ne jutut olivat vain exäni tarkoitus pilata itsetuntoni, ei ole kukaan muu mies moittinut tai vältellyt, sanotaanko että hyvin on maistunut ;)
Nyt kahden lapsen äitinä kun minulla ei ylimääräistä ole, enkä ole liian laihakaan, saan kuitenkin kuulla olevani "pikkupojan näköinen", "hirveä kuikelo" jne. Yleensä pulskien ystävien suusta nämä kommentit.... Vastaavasti koskaan en itse ilkeäisi kyllä ystäville sanoa heidän ylipainostaan! :O

Yhteistyössä