varissuo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paikoittain ihan kiva, mutta jos väärään taloon eksyy (ja niitä siellä riittää), niin ei niinkään kiva. Paljon, todella paljon ongelmaisia ihmisiä (narkkareita, juoppoja, pitkäaikaistyöttömiä, villiä nuorisoa jne) ja rikollisuutta aina asuntomurroista ja ilkivallasta puukotuksiin ja tappoihin. Tiedän tämän ihan omasta nuoruudesta, joka olis tuossa ika äskettäin, tuli siellä roikuttua sellaisissa piireissä, että ihmettelen ettei minulle koskaan käynyt sen huonommin. Tlaosta siirryttiin toiseen bilettämään, poliiseja näkyy useasti ja hämärä bisnes ja ihmisaines kukoistaa. Kannattaa siis valita talonsa hyvin tarkkaan. Muita ikäväntapaisia alueita on Jäkärlä, Paasmaja, osa Nummesta ja jotkut osat Lausteesta. Parempia tai tavallisia paikkoja on Hirvensalo, keskusta, Runosmäki, Kärsämäki/Yli-Maaria ja monia muita.

Älkää muuttako sinne. Muutin itse sinne aikoinaan opiskelemaan Oulun metsistä ja ero oli järkyttäviä. Narkkareita, aggressiivisia teinejä, pulsuja, juoppoja.. Asuimme siellä 2,5 vuotta ja häkkivarasto murrettiin kolmesti, etuovi kerran, kerran mustalaiset kävivät ympärilleni ja laukkuuni kiinni ja lukemattomat kerrat häiriintyneet seurasivat kauppareissulla ja bussissa sai kuunnella sellaisia puheita että ei tiennyt pelkäisikö teinejä vai huumehörhöjä enemmän. On Turussa muitakin asuinalueita ja varmasti on asuntoja.

juu melkeen arvasinki kun oli sieltä asuntoja monta vapaana ja halpoja!mutku kiire tulee muuttaa niin pitää ottaa sen minkä sattuu saamaan :/

Ehtii sitä sitten Turussa asuessa vähän tutustua alueisiin paremmin ja hakea uutta asuntoa. Tuo yksi vastaus oli vähän liioittelua. Se on lähiö, ei siitä mihinkään pääse, ja maahanmuuttajia on paljon, mutta ei siellä kukaan hengestään pääse, ellei moisiin piireihin väkisin tunge. Moni lapsiperhe siellä asuu + opiskelijoita (yliopiston opiskelijakämppiä) ja yliopiston Normaalikoulu sijaitsee siellä.

Se riippuu aika paljon siitäkin, mihin taloon ja mihin kolkkaan aluetta satut muuttamaan. Ei hätää siis. Joko viihdyt tai sitten se jää väliaikaiseksi asumispaikaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja EI IKINÄ!;24188796:
Älkää muuttako sinne. Muutin itse sinne aikoinaan opiskelemaan Oulun metsistä ja ero oli järkyttäviä. Narkkareita, aggressiivisia teinejä, pulsuja, juoppoja.. Asuimme siellä 2,5 vuotta ja häkkivarasto murrettiin kolmesti, etuovi kerran, kerran mustalaiset kävivät ympärilleni ja laukkuuni kiinni ja lukemattomat kerrat häiriintyneet seurasivat kauppareissulla ja bussissa sai kuunnella sellaisia puheita että ei tiennyt pelkäisikö teinejä vai huumehörhöjä enemmän. On Turussa muitakin asuinalueita ja varmasti on asuntoja.

Ai niin ja ikkunoissa oli (ilmakiväärin?) luodinreikä ja parvelleella pari luotia, oli ammuttu vastapäisestä kerrostalosta, sai soittaa poliisia naapuriin, illalla et uskalla lähteä yksin bussipysäkille ilman hervottoman kokoista koiraa jne.. Ei siinä, onhan se kiva paikka aurinkoisena päivänä liikkua miehen kanssa mutta naiselle illalla - ei. Eikä kannata sitten omistaa mitään arvokasta.

Varissuo on tosiaan aikas roisia seutua... Itse en kyllä sinne ikinä muuttaisi vaikka olisi kuinka halpa asunto tahansa. Tosi paljon siellä näyttäisi olevan myynnissä ja vuokrattavana, veikkaan että on aika vaikea saada sieltä asuntoa myytyä ellei sitten joku joka ei Turkua tunne osta hinnan houkuttelemana.
Suosittelen etsimään asuntoa vähän rauhallisemmalta alueelta, varsinkin jos lasten kanssa muuttaa.

runosmäki, nättäri, palli on ok aluetta- :) myös uittamo, pohjola, majakkaranta(tää oli näistä paikoista levottomin- kiitos nisti naapurin) alueet on ihan jees. Olen asunut noissa kaikissa :) mut varissuolle en muuttaisi on ihan kamalaa seutua mun mielestä, mitä siellä nyt kaverin luona välillä vierailen.

Itäharju on jees. Samalla suunnalla kuin varissuo, mut paljon lähempänä keskustaa eikä sellanen hirvaa lähiöbunkkeri, vaan koostuu ok-taloista, rivareista, kerrostaloista jne. Palvelut kuten iso Prisma lähellä. Aika rauhallista seutua.

Varissuo on maineensa veroinen, eli ei järin mukava asuinseutu. Itäharju jo sitten huomattavasti mukavampaa seutua.

Runosmäessä olen asnunut ja sillä oli kiva asustella, joskin sitä Teboilin läheistä talorykelmää ja murhalaaksoa (Aurinkolaakso, eli Lipunkantajankatu ja Nostoväenkatu 18-22) kannattaa välttää ihan viimiseen saakka.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Itse olen nyt pari vuotta asunut, ja tykkään tosi paljon. Oltiin todella ennakkoluuloisia kun muutettiin... Asutaan rauhallisessa osassa, rauhallisessa ja remontoidussa taloyhtiössä. Aiemmin asuttiin littoisten järven rannalla,mutta rauhattomampaa siellä oli. Tässä on luonto lähellä, palvelut vieressä ja bussit kulkevat todella hyvin. Paikan maine laskee asumiskustannuksia, mutta ilmeiseti viime vuosina tilanne on parantunut paljon, pelkkä ulkomaalaisten paljous ei riitä leimaamaan aluetta huonoksi. Itäkeskuksen lähistöä ja pahimpia vuokrataloja kun välttelee, voi löytää todella kivan kodin.

Itäharjusta tykkään. Olen itsekin katsellut asuntoa Itäharju-Nummi- akselilta, se kun on lähellä Tyksiä ja suht lähellä keskustaakin.

Varissuo taas...no, on sielläkin varmaan JOSSAIN rauhallisia taloja. Mutta mun lapset ei kyllä kävisi koulua Varissuolla tai viettäisi vapaa-aikaansa siellä liikkuen. Ei hitossa. Enkä itse lähtisi siellä illalla yksikseni lenkille. Tai kävelisi illalla yksin bussipysäkiltä kotiin. Aika ajoin käyn Itäkeskuksessa kaupassa ja se reissu ahdistaa joka kerta. Turun kamalin alue ehdottomasti.

Tottahan on Varissuon melko "hyvä" sijoittuminen tilastojen kärkeen mitä rikollisuuteen Turun alueella tulee, ja ulkomaalaistaustaisia ihmisiä täällä on paljon. Mutta jotenkin nuo aiemmat kommentit särähtävät korvaani.

Itse olen Varissuolla asunut syntymästäni viisivuotiaaksi asti, lukion jälkeen oma kämppä löytyi myös täältä,eli n.11 vuotta kokemusta tästä alueesta yhteensä. ENKÄ allekirjoita edellisten kirjoittajien kauhutarinoita.
Yksinasuvana ja useimmiten siis yksin alueella liikkuvana nuorena naisena en ole koskaan joutunut uhkaavaan tilanteeseen tällä alueella. Ikävintä täällä ehkä ovat varsinkin kesäisin villiintyvät juopposeurueet, jotka valloittavat Itäkeskuksen ympäristön ja monet pienet pusikot ja metsiköt. He kuitenkin viihtyvät lähinnä omissa oloissaan, korkeintaan humalainen mölinä ja roskaaminen häiritsevät ja pelottavat mahdollisesti lapsia. Suurin itse kokemani häiriö alueella on satunnaisesti juhliva naapurini, mutta se lienee aika vähäinen haitta.

Jos vieraskieliset, eriväriset ja erilaisen kulttuuritaustan omaavat ihmiset pelottavat, ei kannata tänne muuttaa. Minua ne eivät häiritse, joten suurella ulkomaalaisten määrällä ei ole minulle merkitystä.

Palvelut täällä ovat lähellä,Itäkeskuksesta ja sen ympäriltä löytyvät ruokakaupat, apteekki, kela, terveyskeskus, kirjasto, osuuspankin konttori ja posti. Saan päivittäiset asiani hoidettua ilman keskustaan lähtemistä, mikä minulle ainakin on suuri plussa. vaikka keskustaan on useamman kilometrin matka, kulkuyhteydet toimivat ja arkisin bussit kulkevat 10min välein, iltaisin ja viikonloppuisinkin niin usein etten koskaan ole joutunut sen takia hampaita kiristelemään.

Lapsettomana ei koulu-, päiväkoti- yms. asioista ole kokemusta,joten en ota kantaa niihin.

Alueellisia eroja (eli riippuen siitä missä päin Varissuota asuu,minkälaista porukkaa tiettyyn taloon on keskittynyt jne) on varmasti, ja siksi en aio väittää että edellisten kirjoittajien kauhukokemukset ovat keksittyjä. Jotenkin silti kummastuttaa, että miten olen itse näiden vuosien aikana onnistunut kaiken tuon kauhun välttämään, jos koko alue on niin hirveä kuin kirjoittavat sitä kuvaavat. Halvat vuokra-asunnot vetävät puoleensa tietynlaista väkeä,mutta lähinnä ne rähinät ja muut ongelmat pysyvät sen tietyn porukan sisällä, harvoin ulkopuolinen henkilö joutuu niihin mukaan. Ja niitä juoppoja ja syrjäytyneitä ja narkkareita ja muuten vain "huonompia" naapureita löytyy jokaisesta lähiöstä, siitä voin laittaa vaikka pääni pantiki.

Yhteistyössä