Tottahan on Varissuon melko "hyvä" sijoittuminen tilastojen kärkeen mitä rikollisuuteen Turun alueella tulee, ja ulkomaalaistaustaisia ihmisiä täällä on paljon. Mutta jotenkin nuo aiemmat kommentit särähtävät korvaani.
Itse olen Varissuolla asunut syntymästäni viisivuotiaaksi asti, lukion jälkeen oma kämppä löytyi myös täältä,eli n.11 vuotta kokemusta tästä alueesta yhteensä. ENKÄ allekirjoita edellisten kirjoittajien kauhutarinoita.
Yksinasuvana ja useimmiten siis yksin alueella liikkuvana nuorena naisena en ole koskaan joutunut uhkaavaan tilanteeseen tällä alueella. Ikävintä täällä ehkä ovat varsinkin kesäisin villiintyvät juopposeurueet, jotka valloittavat Itäkeskuksen ympäristön ja monet pienet pusikot ja metsiköt. He kuitenkin viihtyvät lähinnä omissa oloissaan, korkeintaan humalainen mölinä ja roskaaminen häiritsevät ja pelottavat mahdollisesti lapsia. Suurin itse kokemani häiriö alueella on satunnaisesti juhliva naapurini, mutta se lienee aika vähäinen haitta.
Jos vieraskieliset, eriväriset ja erilaisen kulttuuritaustan omaavat ihmiset pelottavat, ei kannata tänne muuttaa. Minua ne eivät häiritse, joten suurella ulkomaalaisten määrällä ei ole minulle merkitystä.
Palvelut täällä ovat lähellä,Itäkeskuksesta ja sen ympäriltä löytyvät ruokakaupat, apteekki, kela, terveyskeskus, kirjasto, osuuspankin konttori ja posti. Saan päivittäiset asiani hoidettua ilman keskustaan lähtemistä, mikä minulle ainakin on suuri plussa. vaikka keskustaan on useamman kilometrin matka, kulkuyhteydet toimivat ja arkisin bussit kulkevat 10min välein, iltaisin ja viikonloppuisinkin niin usein etten koskaan ole joutunut sen takia hampaita kiristelemään.
Lapsettomana ei koulu-, päiväkoti- yms. asioista ole kokemusta,joten en ota kantaa niihin.
Alueellisia eroja (eli riippuen siitä missä päin Varissuota asuu,minkälaista porukkaa tiettyyn taloon on keskittynyt jne) on varmasti, ja siksi en aio väittää että edellisten kirjoittajien kauhukokemukset ovat keksittyjä. Jotenkin silti kummastuttaa, että miten olen itse näiden vuosien aikana onnistunut kaiken tuon kauhun välttämään, jos koko alue on niin hirveä kuin kirjoittavat sitä kuvaavat. Halvat vuokra-asunnot vetävät puoleensa tietynlaista väkeä,mutta lähinnä ne rähinät ja muut ongelmat pysyvät sen tietyn porukan sisällä, harvoin ulkopuolinen henkilö joutuu niihin mukaan. Ja niitä juoppoja ja syrjäytyneitä ja narkkareita ja muuten vain "huonompia" naapureita löytyy jokaisesta lähiöstä, siitä voin laittaa vaikka pääni pantiki.