varhais-ultra, ei sykettä

Viimeiset kuukautiset 23.12, ja siitä laskien rv 6+6.
Käytin kuitenkin ovulaatiotestejä, ja tiedän ovisplussan tulleen vasta kierron 19 päivä, eli ovulaatio oli ehkä vasta kierron 20-21 päivänä.
Kävin tänään ultrassa, "alkion" koko oli noin 5 mm, sykettä ei näkynyt.
Lääkäri pyysi tulemaan perjantaina uudelleen, sanoi että pitäisi kasvaa nyt 1 mm päivässä, ja perjantaina pitäisi olla vähintään 8 mm ja sykkeen näkyä jos kaikki on kunnossa.
Onko kellään vastaavia kokemuksia viikon 6 jotakin ultrasta?
Yritän ajatella että raskaus ei todellisuudessa ole se 6+6, vaan ehkä vasta 6+0, koska ovulaatio ei ollut se 14-15 päivä vaan vasta 19-21 päivä, joten voi olla jäljessä 5-7 päivää, ehkä nyt siis vasta viikko 6+0 todellisuudessa?
Mitä mieltä olette, elättelenkö turhia toivoja, olisiko pitänyt jo syke näkyä?
 
Mulla otettiin ultra jossa katottiin, et viikkoja on 6 ja ei sykettä löytyny. Meen perjantaina uudelleen sairaalaan. Viime käynnistä on silloin menny 10 päivää. Lääkäri ainakin meinasi, että raskaus on todennäköisesti niin alussa, ettei sykettä näy.
Toivon itekkin että todella asia on niin
 
Hei, me ollaan ihan kiertokaimoja :D

Jos tiedät tarkan ovispäivän, niin silloin sillä menkkojen alkamispäivällä ei ole väliä. Ovispäivä on aina 2+0, joten nou hätä :) Eli jos lasketaan, että hedelmöitys tapahtunut kp 21, niin olet tänään vasta 6+0! Ja ihan oikeasti, ei tarvitse edes uskotella :) En tietenkään voi luvata että tästä huolimatta kaikki olisi hyvin..

Muoks. itselläni siis ovisplussa kp 17-18, siitä sitten hedelmöittyminen 1-3 vrk:n sisällä. Lasken olevani tänään 6+2, vaikka menkat tosiaan alkaneet 23.12 :)
 
Tässä raskaudessa käytiin alkuraskauden ultrassa, ultran mukaan oli 6+2 ja pituutta tais olla vähän vajaa 5mm. Syke näkyi, toisessa sikiöpussissa ei. Toinen ei siis selvinnyt, toinen kasvaa kovasti masussa =)
 
Vauvatoive10: Juu, näin laskin kanssa että olisit niihin aikoihin varsinaisesti ovuloinut + hedelmöittynyt :D Tosiaan siis, raskauden kesto on sikiön ikä + kaksi viikkoa. Niillä, joilla alkukierto on pidempi, niin pitää viikot laskea eri tavalla. Hassua ettei lääkärisi ole tästä maininnut? Ovisplussasta menee se 1-2 vrk varsinaiseen munasolun irtoamiseen, ja siitä menee periaatteessa n. 12-24 tuntia hedelmöittymiseen. Pahahan näitä aikoja on kovin tarkkaan sanoa tietysti, kun aika yksilöllistä :)

Joten kyllä vain toivoa on :) Vaikka edelleen, mitään ei voi luvata. Kuitenkin oviksesta laskettuna olet noin 6+0, eikä silloin ole vielä tarkoituskaan näkyä.

Mutta ymmärrän kyllä paniikin, itse odottelen ultraa torstaille, silloin oviksesta laskettuna 6+4 :)
 
Mä kävin varhaisultrassa, mitan mukaan oli viikot 6+0. Syke sanoi, mutta lääkäri sanoi, että yhtä hyvin ois voinut olla näkymättä, eli on ihan päivistä kiinni, koska se alkaa tuossa kuuden viikon jälkeen näkymään.
 
Hei!
Omasta kokemuksesta seuraavaa: olin varhaisultrassa rv 7+3, sykettä ei varmuudella nähty. Gyne sanoi että jos olisi tiennyt että varhaisultraan tulen niin olisi suositellut aikaisintaan rv8 koska hedelmöittymistä ei varmasti pystytty tietämään. Jatkoajan sain rv 9 jolloin syke näkyi mutta selvisi myös että hedelmöittyminen oli myöh. kuin kuukautisista laskettaen.
Sanoi että rv7 pitäisi olla täynnä että syke näkyy, joten sinun tapauksessa voisi olla mahd. että sykettä ei vielä perjantainakaan näy vaan vasta ensi viikolla.
Minun lääkärin neuvo oli että ei pidä hätäillä, sinne rv9 voi odottaa huoleti ja siellä tarkentuu alkion todellinen ikä.
 
Huomenna on menkoista laskien 7+0.
Lääkärit ei kai kauheasti perusta omista ovispäivän tikuttamisista tai siitä että väittää itse oviksen tapahtuneen tiettynä päivänä, kun ei heillä ole siitä faktaa, vaikka yritin selittää käyttäneeni ovistestejä.
Mutta menen nyt perjantaina kuitenkin uudelleen, sinnekin on PPPPIIIITKKÄÄÄ aika, ja yksityisellä kävin, kalliiksi käy.
 
Mietin vielä sitä että onko teille jolla on syke näkynyt, sanottu minkä kokoinen se alkio sitten oli?
Kun lääkäri arveli että perjantaina pitäisi olla vähintään 8 mm jos on kasvanut sen millin päivässä niinkuin kuuluu.
Raskaustesti mulla näytti plussaa (Clearbluen digitaalinen, raskaana 1-2 viikkoa) jo 21.1, eli jo ennen kuin menkat oli myöhässä. Oviksesta silloin dpo10.
 
voithan pyytää lähetteen naistentautien polille, minullekin annettiin lähete sinne heti ekalla käynnillä yksityiseltä ,kun sykettä ei näkynyt.
Minulla hedelmöittyminen oli tapahtunut 5 pv myöhemmin kuin kuukautista laskien.
 
Sykeasiaan en osaa kommentoida muuten kuin, että oma varhaisultra oli menkoista laskettuna rv 7+0 ja näkyi. Alkio oli 6,1mm pitkä, vastasi viikkoja 7+2.

Mutta tuosta tikuttelusta, niin ei munkaan kokemuksen mukaan lääkärit sille paljon painoa anna. Mulla np-ultrassa aikaistui LA viikolla, mikä ei mielestäni voi pitää paikkaansa, koska silloin hedelelmöitys olisi tapahtunut n. 1.10. Ovisplussa tuli vasta 6.10 ja siitä 15 päivää myöhemmin näytti cb:n digi 1-2 vkoa raskaana. Plus että tiedän kyllä sunnilleen, milloin meillä on peitto heilunut, että senkin puoleen tuo 1.10 on aika kaukaa haettu. No rakenneultra oli sitten tämän uuden laskutavan mukaan tasan 20+0 ja sikiö vastasi vkoa 19 eli tosiaan viikkoa pienempi. Sanoinkin lääkärille, että en oikein uskonut sen olevan viikkojensa kokoinen siitä ovistestistä päätellen, niin hän oli sitä mieltä, että np-ultran mitat on tarkemmat kuin rakenneultran. Joten lasketaan nyt sitten miten tohtorit tahtoo, vaikka itse en usko raskauden olevan niin pitkällä. Kai se muksu sieltä joskus ensi kesänä ulos tulee kuitenkin.

Onnea ultraan ja toivottavasti siellä pieni ihmisen alku kasvaa kovaa vauhtia :).
 
Matilda84
mä menin ultraan menkkojen mukaan rv 6+4 ,sikiötä ei näkynyt eikä sykettä.Ainoastaan ruskuaispussi kohtu vastasi max rv 5, no menin sitten parin vko päästä uudestaan ja sieltä löytyi pieni ja syke . Silloin heitti päivät 9 päivällä ,mutta tuli Np ultrassa takaisin päin eikä laskettu heitäkkään enään kuin viikon. =)

Rauhassa vaan odottelet :hug: :heart:
 
Marta, siis mun 5 mm alkio on sitten kai ihan hyvän kokoinen, jos viikolla 7 jotakin oli vasta 6,1 mm..........uskon itse että myöhäinen ovis aiheuttaa sen, että todellisuudessa vasta 6+0 eikä 6+6....yritän pitää toivoa yllä......
 
Syke kyllä näkyy aikaisintaan 5+5 mun käsittääkseni. Ja mie kävin ultrassa 5+6 vkolla, silloin syke näkyi ja pieni oli 3mm. Lääkäri sano, et siinä rajalla just, et oisko näkyny aiemmin. Eli kyl se tuolloin voi näkyä, mut varmaan siihen vaikuttaa myös millaset laitteet on. Ja voihan olla, et oot siltikin varhasemmas vaiheessa.

Toivotaan, et kaikki ois hyvin! :hug:
 
Niin.. en osaa sanoa asiaan oikein muuta :( Tuo kokemus mulla on ja aina oon kuullu ja lukenu, että aikasintaan 5+5 ois se millon syke näkyis. Mut eihän ovulaatiotikut ole varmoja. Esim. joku voi saada plussan eikä ovuloi siltikään. Ja toinen ei saa plussaa ja ovuloi silti. Eli hyvinkin voi toivoa olla, voithan sie olla varhasemmassa vaiheessa ku luuletkaan :heart:
 
Ja itse kävin siis ultrassa noin aikasin siitä syystä, että mullei ollu tullu menkkoja siin välissä. Ku synnytin ja imetin ni sen vuoks. Joten haluttiin miehen kans tietää millä vkoilla mennään. Ja np-ultrassa vkot vahvistui täysin samoiksi mitä ne oli ollu varhaisultrassa. Eli kyllä syke voi ainakin vkolla 5+6 näkyä.
 
Mulle siis annettiin viikoiksi 6+0, syke näkyi ja neuvolakorttiin laittoi mitaksi 4 mm. Sanoi kyllä, että noin pienestä on vaikea saada tarkkaa mittaa ja tosiaan ihan päivistä kiinni tuossa vaiheessa se sykkeen näkyminen. Ja tosiaan niin hentoinen se sykkeen väpätys siinä ruudulla oli, että itse en sitä millään meinannut erottaa edes. Nt-ultran mukaan viikot oli päivälleen samat eli aika hyvin se sai tuon mitan sitten kumminkin. Erittäin kokenut lääkäri minulla, mutta laitteen laadusta ei tietoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Sykeasiaan en osaa kommentoida muuten kuin, että oma varhaisultra oli menkoista laskettuna rv 7+0 ja näkyi. Alkio oli 6,1mm pitkä, vastasi viikkoja 7+2.
Mulla oli alkio myös 6,1mm pitkä ja viikkoja oli 6+3.
Mutta ei se syke ja pituus kerro raskaudesta kaikkea, siellä näkyy muitakin asioita, kuten ruskuaispussi koko. (jost voi päätellä myös alkion ikää, ruskuaispussihan katoaa jossai vaiheessa, kun napanuora alkaa hoitaa homman..)


Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
mä menin ultraan menkkojen mukaan rv 6+4 ,sikiötä ei näkynyt eikä sykettä.Ainoastaan ruskuaispussi kohtu vastasi max rv 5
Mulla oli sama homaa, kun kävin viimeksi ultrassa, näkyi vaan joku pussi ja ei mitään sisällä. Toinen ultra vahvistaa, että olin silloin rv5+5.
Vajaan viikon päästä rv6+3 kuulin jo sydänäänet!

vauvatoive10: Älä huoli liikaa! Kasvu on tosi tosi yksilöllistä siellä masussa, kuten varmaan näistä viesteistä huomaatkin! :hug: Mulla olis alkio ollu menkoista jo melkeen rv12, että ei ihan ole luottamista "Oletettuun" ovulatioon tai muuhun. Tsemppiä!! ;)
 

Yhteistyössä