varhais-ultra, ei sykettä

Kävin tiistaina siellä ultrassa, ei sykettä.
Kävin tänään uudelleen , samalla lääkärillä, ja nyt oli 4d laite eli parempitasoinen,
ja siellä se sydän pompotteli ja alkio oli kasvanut vajassa parissa päivässä pari milliä.
Nyt oli 7,2 mm ja vaikka on kierron päivä 7+1 niin vastaa 6+4 eli on pikkasen jäljessä niinkun tiesinkin ovulaation olleen myöhemmin.
Laskettu aika määriteltiin sen mukaan 3.10.2010 . Arvatkaa helpottiko !
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Elättelenkö turhaa toivoa?
Varhaisultra oletettujen viikkojen 7+5 kohdalla. Kaikki muu ok, mutta sykettä ei löytynyt. Tyyppi 8,5mm. (ultra siis erittäin pienen verenvuodon takia)
Uusi ultra viikon päähän joka oli eilen. Kaikki muu normaalia mutta ei sykettä vieläkään,tyyppi 12,8mm. Lääkäri sanoi että vaikuttaa keskenmeno tapaukselta. Tarjosi tyhjennyslääkkeitä josta kieltäydyin. Sain ultraan ajan vielä viikon päähän.
Omien laskujen mukaan olisin nyt vasta viikoilla 6+...minulla siis epäsäännöllinen kuukautiskierto. Mitäs mieltä ootte? joko kuoppaan pienetkin toivon rippeet? :(
 
Onpa outoa, että se tyyppi siellä jatkaisi kasvuaan jos on kerran keskenmeno...?

Tiedätkö niiden laitteiden tasoa? Vaikea kyllä sanoa mitään tuohon, meillä oli viime ultrassa 20mm (8+5) ja kyllä selkeästi syke näkyi. Sitä 2 viikkoa aikaisemmin oli n. 6+3, syke näkyi mutta kokoa en muista.

Toivottavasti menee hyvin kaikki, tsemppiä!
 
Ei kannata huolestua

Itse tein sen että huolestuin ja surin viikon. Menin siis varhaisultraan 7+0 viikoilla ja mitään muuta ei näkynyt kuin sumea tiivistymä. Lääkäri oli lähes varma tuulimunasta, mutta kaavintaa ei ruveta hätiköidysti tekemään vaan viikon päästä vielä varmisteltaisiin. Noh, viikoilla 8+1 mentiin kuulemaan tuomio ja siellä oli 7+4 viikkoja vastaava alkio ja vahva syke. Sykettä ei siis löytynyt ensimmäisessä ultrassa. Syynä saattoi omalla kohdallani olla se, että kohtu on taaksepäin kallellaan hyvin jyrkästi. Mene ja tiedä.

Nyt viikkoja on kasassa 13+0 ja kaikki on mainiosti. NT-ultrassa kaveri oli ottanut kaulaa kiinni kasvussa ja vastasi 12+0 viikoilla 12+1 :)

Älkää menettäkö toivoanne...
 
Smirreli kuulostaa kyllä todella oudolta että kasvu jatkuisi keskenmenosta huolimatta :O Kannattaa nyt malttaa rauhassa, jokainen raskaus on erilainen ja kehittyminen ja kasvu yksilökohtaista johon vaikuttaa perintötekijöiden lisäksi todella monta muuttujaa. Tsemppiä odotteluun!
 
Kiitos teille ihanille jotka viititte ottaa kantaa tilanteeseeni :heart: Kyllähän eile pääs hirviät itkut ultran jälkee ja ei meinannu kyynelkanavat millään sulkeutuu. Mietiskelin tässä jo että kävisin yksityisellä ultrassa vielä, kun tuo kunnan tohtori on mitä on. Ei oo mitenkään soveltuva alalle vaikka jo vanhempi ukko, eli tehny varsi tota hommaa jo kauan. Laitteista en ossaa kyl yhtään sanoo että onko ihan uusinta uutta.
Ensimmäinen raskaus miulla siis kyseessä 2 vuoden tuleejosontullakseen-yrityksen jälkee joten kyllä pelottaa ja ahistaa.
 
^ Itse menisin yksityiselle ultraan, varmasti paremmat laitteet. Voithan mennä vaikka viikon päästä jos se pappa ei vieläkään mitään löydä. Tai jos tuntuu että mielenrauhan vuoksi haluat nyt mennä niin mene ihmeessä, eipä tarvitse stressata. Hyvä ettet ottanut tyhjennyslääkkeitä! Olen lähinpiirissäni kuullut monista "keskenmenoista" joita ei sitten kuitenkaan ole oikeasti ollut.
 
Hämmennys jatkuu...
Eli kävin tänään ultrassa samalla ukolla ku aiemmi. Noh nyt ehkä ymmärrätte työki kuinka epäselvä ukkeli se on.
Mie siis luulin että se ukkeli on ottanu siitä tyypistä niitä mittoja mut eheiiiii vaa hää on ottanu niitä vaa kohtuontelosta, koska sitä tyyppiä ei oo kunnolla ees näkyny siellä. Tänää siis sain ensimmäisen ultrakuvan koska hää sai mitattua sen tyypin ja se ol 2,32mm kokonen ja vastasi kuulema viikkoja 5+5. Luulin siis että oon 9+5 viikolla? Olin iha huuli pyöreenä ja siis valmistautunu täysin (ja aion olla jatkossakin) keskenmenoon. Lääkäri yritti kovasti kysellä että millon on eka raskaustesti ollu positiivine. Enhä mie sellasia muistanu mut sitte muistin autossa vasta että otin kuvan r-testistä kun sen tein ja se oli 18.1. Ja jos ton päivämäärän mukaan laskee nii sit nuo lääkärin antamat viikot pitäs suht paikkansa. Mut voiko tuo heittää 4. viikolla? 10 päivän päähä uus ultra...nyt jo kyllä tarjos taas tyhjennyslääkkeitä mut edelleen kieltäydyin ku selvis tämmösiä asioita. Mitäkäs mieltä ootte?
 
Olit siis mahdollisesti tullut raskaaksi vasta seuraavasta kierrosta kuin ajattelit. Tai sitten sinulla on ollut yksi ovuloimaton kierto välissä. Voi heittää 4. viikolla, jos tosiaan on jäänyt ovis väliin/myöhästynyt paljon. Itselläni esikoisesta heitti ovis 2. viikolla ja ihan normaali lapsi. Älä ota tyhjennyksiä ennen kuin näette 6+ viikoilla sykkeen ja että on lähtenyt kehittymään. Menkoista laskien ei kannata enää ihmetellä noita viikkoja vaan mene ultran mukaan. Raskaana olet, ihan todistetusti!
 
... nii ja se minuu myös ihmetytti ku se ukkeli anto miulle jopa ultrakuvanki. On miusta aika törkeetä antaa kuva mahd. keskenmenosta ja sit vielä noita tyhjennyslääkkeitä ehotella. Tuntuu ku tuo lekuri ei haluis et oon raskaana... :-/
 
Joku tossa ei nyt täsmää, se että oot tehny positiivisen raskaustestin 18.1. niin ei kyllä mitenkään täsmää 5+5 viikkoihin. Testin tekemisestä on jo yli 3,5 viikkoa, joten jos nyt olis 5+5 olisit tehny testin n. 2+2 ja sehän nyt ei oo mahdollisista.
Sinuna kävisin kyllä jollain muulla ultraajalla hakemassa varmuuden tilanteeseen.

Ite tein samana päivänä postitiivisen raskaustestin 3+5 suurinpiirtein ja nyt on menossa suurinpiirtein 7+3. Tässä vaiheessahan alkio on vielä pieni ja mittavirheet helposti heittää ikää mutta että noin paljon... rv7+ alkio on kuitenkin jo noin 10 mm pitkä.

Outo tilanne, toivottavasti saat selvyyden ja mukavan sellaisen.
 
Noh ei tullut hyviä uutisia...Miulla alko pe verinen vuoto, kävin lääkärissä ja sain cytotec-lääkkeet kotia. Ultrassa oli ontelo jo pienentyny ja se möntti, sykettä ei edelleenkään eli taisi diagnoosiksi laittaa tuulimunaraskauden. Lauantaina otin cytotecit ja tunti myöhemmin alko helvetilliset kivut ja vuoto runsastui...ajattelin että kuolen. Noh toiv. kaikki raskausmateriaali on tullut nyt ulos. On helpottunut olo nyt ja uutta yritystä kehiin heti kun mahdollista.
 
kkm rv8+
Ilmeisesti viimestään rv6+0 pitäis sykkeenkin näkyä, jos hedelmöitysaika tarkkaan tiedossa (ivf), ultralaitteet ensluokkaset ja ultraaja kokenu (yksityinen hedelmöitysklinikka)? Jos ei näy edes koko alkioo niin tietää mihin taas varautua... Ei kai noilla varhaisviikoilla niin suuria yksilöllisiä kokovaihteluja pitäis olla vaan ne tulee sitten joskus paljo myöhemmin. Jo muutamankin päivän viivästymä kasvussa (vaikka siis alkio ja syke näkyiskin) kertoo mitä todennäkösimmin jostain kehityshäiriöstä ja km:lle vahva ennuste.. näin oon lukenu :(
 
Just tänään luin, että rv 20 asti kehitys menee kaikilla saman kaavan mukaan ja vasta sen jälkeen tulee yksilöllisiä eroja. Ja sykkeen näkymisestä mulle on sanottu, että 6+2 alkaisi näkyä, mutta mene ja tiedä siitä sitten. Itse käynyt varhaisultrassa varmuuden vuoksi tuosta vähän myöhemmin, että syke varmasti näkyisi. Mutta jos olet hedelmöityshoidoissa ja sitä kautta saanut ajan, niin varmasti siellä tietävät, missä vaiheessa kannattaa ultrata.
 

Yhteistyössä