Varattu ja ihastuminen toiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Hei!

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa melkein 2,5 vuotta. Meillä on etäsuhde koska opiskelemme eri kaupungeissa ja näemme noin kerran kuussa. Kesällä ja joululomalla tietenkin enemmän. Nyt on sellainen tilanne, että saimme asunnon poikaystävän opiskelukaupungista, mutta nyt minä en olekaan varma haluanko muuttaa. Ihastuin vähän aikaa sitten toiseen mieheen. Tämä ei ole mitään vakavaa, en tiedä edes miehen nimeä tai onko hän varattu jne. Juttelimme kuitenkin.

Tämä vaivaa koska en ihastunut poikaystävääni samalla tavalla aluksi. Ehdimme aluksi tapailla ja koska en tuntenut mitään niin lopetimme tapailun. Pian kuitenkin törmäsin häneen ihan sattumalta ja ihastuin. Hän muuttikin sitten opiskelemaan. Hän rakastaa minua mutta itse en ole varma.. välillä kuitenkin tuntuu rakastuneelta. Ihastuisinko toiseen jos olisin rakastunut ja tietäisin hänen olevan elämäni mies?

Tämä oli jo toinen kerta kun ihastun toiseen. Ja kun en yleensä ihastu helposti! Tai en siis ihastunut ainakaan poikaystävääni sillä tavalla heti ja älyttömästi. Tiedän, että jos eroaisimme niin olisin tosi surullinen mutta silti ajattelen välillä eroakin. Tykkään katsella miehiä baarissa jos sieltä löytyisi joku todella söpö. Harvoin näin kuitenkin käy, mutta se vaivaa, koska seurustelevat ystäväni eivät edes leikillään vilkuile muita. He tietävät ja heistä tuntuu että ovat löytäneet elämänsä miehen. Miksei minusta? Olen epävarma ihminen muutenkin ja päätöksien tekeminen on vaikeaa. Itseluottamuskin on aika heikko.

Tyypillistähän on, että romanttinen rakastuminen kestää pari vuotta, mutta sen jälkeen suhteesta pitää löytyä aika paljon enemmän, että sitä jaksaisi jatkaa. Jos et ole varma yhteenmuutosta, niin älä tee sitä. Kuulostat suhteellisen nuorelta (ja minä pelottavan vanhalta kun kirjoitan näin) ja ehkä teillä on aikaa katsella vähän pidempäänkin ympärillenne ennen sitoutumista. Suhteenn vakavuusaste ja vapausasteet nimittäin tosiaan muuttuvat yhteenmuuton yhteydessä. Jos epäröit, et ole valmis muuttamaan yhteen.

En ole lemppaamassa. Olen ajatellut eroa jo aikasemminkin kuten kerroin. Luin aikaisempia posteja ja munkin ongelma taitaa olla se, että on hankala olla onnellinen kun ei tiedä mitä haluaa. En tiedä olenko oikealla alalla, oikean miehen kanssa.. Teen koko ajan asioita koska tuntuu että täytyy tehdä. Esim. opiskelen vaikka en tiedä kiinnostaako ala. Muutostakin ajattelin että täytyyhän se muuttaa, kun kerran se asuntokin saatiin vaikka en ilahtunutkaan. Poikaystäväni haluaa muuttaa. Tuntuu vain että seuraan häntä enkä elä elämääni kuten itse haluan. Ja kun en tiedä mitä haluan.. vaikeaa.

Ansku, mietin itsekin samaa. Eli jos epäröin niin ei kannata muuttaa. Olen ajatellut myös tauon ehdottamista.. hän lähtee keväällä Usaan vaihtoon ja jäisin siis uudelle paikkakunnalle yksin..

Yhteistyössä