Varakkuudesta

  • Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä olen; olen nyt 40+ ikäisenä "varakkaampi" kuin 30+ -ikäisenä ja jos vertaa aikaan 20 v sitten olen nyt huomattavasti paremmassa taloudellisessa tilanteessa / asemassa ja sen lisäksi olen henkisesti vahvempi, itsevarmempi ja rohkeampi nyt.
Lisäksi parisuhteeni on parempi ja toimivampi kuin 10 tai 20 v sitten ja olen enemmän sinut itseni, naiseuteni ja seksuaalisuuteni kanssa.

Elämä opettaa, kasvattaa. ;)
 
oma palkkani/asemani on hyvä ja parempi kuin 10 vuotta sitten, mutta perheemme kokonaistilanne on huonompi, kun puoliso menetti hyvän työnsä laman myötä eikä ole enää saanut kokopäivätyötä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 19:48 tota noin kirjoitti:
Kyllä olen; olen nyt 40+ ikäisenä "varakkaampi" kuin 30+ -ikäisenä ja jos vertaa aikaan 20 v sitten olen nyt huomattavasti paremmassa taloudellisessa tilanteessa / asemassa ja sen lisäksi olen henkisesti vahvempi, itsevarmempi ja rohkeampi nyt.
Lisäksi parisuhteeni on parempi ja toimivampi kuin 10 tai 20 v sitten ja olen enemmän sinut itseni, naiseuteni ja seksuaalisuuteni kanssa.

Elämä opettaa, kasvattaa. ;)
aivan minun tuntojani myos!! =)
 
Lumilinna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 19:48 tota noin kirjoitti:
Kyllä olen; olen nyt 40+ ikäisenä "varakkaampi" kuin 30+ -ikäisenä ja jos vertaa aikaan 20 v sitten olen nyt huomattavasti paremmassa taloudellisessa tilanteessa / asemassa ja sen lisäksi olen henkisesti vahvempi, itsevarmempi ja rohkeampi nyt.
Lisäksi parisuhteeni on parempi ja toimivampi kuin 10 tai 20 v sitten ja olen enemmän sinut itseni, naiseuteni ja seksuaalisuuteni kanssa.

Elämä opettaa, kasvattaa. ;)
Olen samoilla linjoilla muuten, mutta taloudellinen asema on lasten teon myötä huomattavasti heikompi kuin kymmenen vuotta sitten, mutta sekin varmaan taas kohenee, kunhan päästään töihin jälleen. :heart:
 
Miten sen varakkuuden sitten laskeekin? Oma omaisuus vai jaettuna se koko perheen henkilömäärällä?
Jos ajattelee omia käytettävissä olevia rahoja niin taisin olla varakkaimmillani tuossa parikymmentä vuotta sitten, sinkkuna ihan hyvätuloisena ja opintolainat maksettuna pois ja vähän säästössäkin rahaa.
Mutta muuten varmaan "varakkaampana" nyt. Mikä on perheen ja varsinkin lasten arvo? Ei siihen raha siitä. Ne kaikki elämänkokemukset mitä vuosien varrella on mahtuneet ja henkistä pääomaa kasvattaneet.
 
Hiira
Varakas lasten lukumäärän perusteella joo. 20 vuottasitten ei ollut ku kaks lasta, nyt kuusi! Kyllä elämä on nyt mukavempaa. Asumme mieleisessä talossa palvelujen lähellä, ja mikä parasta; ei ole enää velkaa maksettavana. Voin siis jatkaa kotiäitinä.
 
no en ole varakkaampi. vaikka 20v.sitten lapsia oli 3 elätettävää, niin olin silti töissä, mutta nyt kun on vaan 1 alaikäinen, niin aloin opiskeleen ja palkkakin on sen mukainen. Ja omaisuutta ei ole kertynyt sen kummemmin. mutta so what.
 
Sama täällä, kyllä elintaso laskee jokaisen lapsen myötä, myönnettävä se on.Ja mitä isommaksi kasvavat sen enemmän kuluttavat. Ei näillä lapsilla suomessa rikastumaan pääse, mutta enpäs yhtäkään poiskaan antaisi. :D
 
piha
En kanssa ole varakkaampi, mutta hyvin kohtuullisesti pärjäätään. Mammonaa ei paljon omisteta, mutta eihän niitä hautaan saakkaan. Lapset ne perheen rikkaus on, uskaltaako joku olla erimieltä tästä? ;)
 
Amppu
Kyllä sitä varakkaampia ollaan kun 10 v. sitten, tosin on sitä velkaakin. Onneks miehellä on vähän paremmat tulot kun mulla, vaikka korkeammin oon koulutettu.... olen siis "naisten alalla".

Vaikka ei se rahasta ole kiinni, niin on nyt enemmän varaa olla oma itsensä ... tasapainoa on kolsolti enemmän kun 30-veenä. Jos tahti jatkuu samanlaisena, niin mitkähän nautinnot odottaa 5-kymppisenä?
 
äittyli
En varmaan ole varakkaampi, mutta olen oppinut rahan käyttöä. Olen joutunut monta, monta vuotta miettimään mihin raha riittää.Olen oppinut suunnittelemaan eteenpäin.
 

Yhteistyössä