Alkuperäinen kirjoittaja mg:
En nyt halua mitenkään v**lla vaan kysyä mieltäni askarruttaneen kysymyksen? Miten jotkut ihmiset ovat työttömänä eivätkä löydä millään töitä vaikka esim. puhelinmyyjiks on aina paikkoja avoinna ja paljon! Ja sit valitetaan kun ei ole rahaa vaikka töitä löytyisi.. ?
No en tosiaankaan tiedä, miksi en tunnu sopivan oikein mihinkään paikkaan. Nyt alkaa luultavasti jo olla ongelmana se, että minulla on liian korkea koulutus, mutta liian vähän työkokemusta. Olen kokeillut kaikenlaisia hommia siivoojasta puhelinmyyntiin, mutta se on vissi ja varma, että niihin hommiin en enää mene. Eli jos vaihtoehtona olisi olla työtön tai olla niissä töissä, olisin mielummin työtön.
Syynä ovat osittain omat mieltymykseni (työ ei ole älyllisesti haastavaa), taipumukseni (olen surkea niissä hommissa) sekä myös se, että minusta on kaikkien kannalta parempi, että ne työt menevät niille, jotka oikeasti osaavat niitä tehdä ja niissä viihtyvät.
Jostain luin, että puhelinmyyntiin soveltuu henkilö, joka on lievästi opportunistinen, narsistinen ja kiero. Eipä ihme, etten siihen hommaan sopinut.
Juuri ennen raskauttani yritin jälleen puhelinmyyntiä (tai sitä kutsuttiin "yritysmarkkinoinniksi"

) Siinä oli ideana myydä firmoille tuotetta, jolla ei enää ollut mitään tulevaisuutta. Minä myyn kyllä mielelläni, mutta haluan uskoa myytävään tuotteeseen. No se taisi näkyä päälle päin, sillä sain potkut aivan raskauteni alkuvaiheessa. Sen jälkeen päätin, että siihen mennessä, kun äitiyslomat yms. ovat ohi, olen kehittänyt itselleni tavan tienata rahaa koulutuksellani. Mutta noihin hanttihommiin en enää rupea.