Vapaaehtoisestiko työttömänä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Rollolainen hlökohtaiseksi avustajaksi voi päästä myös ilman koulutusta

joo no tiedän yhden kenen avustajaksi pääsisin mutta en halua.
Mieheni sisko hakee aian puolen vuoden välein avustajaa :whistle:
on hän kiva, mutta en jaksaisi häntä joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja margetta:
Alkuperäinen kirjoittaja mg:
En nyt halua mitenkään v**lla vaan kysyä mieltäni askarruttaneen kysymyksen? Miten jotkut ihmiset ovat työttömänä eivätkä löydä millään töitä vaikka esim. puhelinmyyjiks on aina paikkoja avoinna ja paljon! Ja sit valitetaan kun ei ole rahaa vaikka töitä löytyisi.. ?

Aika harvoista on puhelinmyyjiksi ainakaan niin hyvin että siitä mitään tienaisi...

oletko itse puhelinmyyjä??

peesi. puhelinmyyjänä tienaa paikoittain huonommin kun työttömänä.

mä oon nyt ollut työttömänä 2kk, ja niin on tuon liitonkanssa saanut tapella . kelan yms.. kun päätöksiä ei kuulu vielläkään. niin kun tästä rumbasta pääsen ja vihdoin tasaantuu raha asiat niin eipä kiinnosta mitään pätkähommaa enää ottaa.. kun alkaa taas sama rumba.. kun se loppuu.. HYVÄ SUOMI!! jos tehtäs vähän helpommaksi nää hommat niin vois kiinnostaakin. joku siaisuus yms

Veikee kuinka suomessa muka kannustetaan tekemään kaikenlaisia töitä, mut sit esim. just pätkätöiden kanssa joudut tappelee korvauksista jne..Kamalan hankalaks on asiat tehty siihen nähden et yritetään kannustaa... :whistle: Ymmärrän hyvin miksei ihmiset enää halua pätkätöihin lähteä..

Miten jotkut ihmiset ovat työttömänä eivätkä löydä millään töitä vaikka esim. puhelinmyyjiks on aina paikkoja avoinna ja paljon! Ja sit valitetaan kun ei ole rahaa vaikka töitä löytyisi.. ?

Vastaan omasta puolestani.

Jos työpaikassa on helvettiä, pomo hiostaa kun et ole saanut kiintiöitä täyteen, asiakkaat kiroilevat sinulle kamalin sanoin mihin tällainen hyvän perheen kasvatti ja kiltti tyttö ei ole tottunut eikä haluakaan tottua ja näiden takia aamut ovat helvettiä, siloin, silloin sitä todellakin on mielummin työttömänä.

Kas kun se rahakaan ei kaikkea oikeuta tai kaikelta pelasta. Jos näin olisi, voisihan sitä vaikka huorata.

Hölmöjä ovat näiden kyselijät. Missä ajattelukyky????

Kun saan työttömänä ammattiliiton työttömyyskorvausta 1400 e/kk käteen, niin mitä järkeä tehdä jotain työtä mistä sais vähemmän rahaa? Töihin menisin jos saisin saman verran tai enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
En nyt halua mitenkään v**lla vaan kysyä mieltäni askarruttaneen kysymyksen? Miten jotkut ihmiset ovat työttömänä eivätkä löydä millään töitä vaikka esim. puhelinmyyjiks on aina paikkoja avoinna ja paljon! Ja sit valitetaan kun ei ole rahaa vaikka töitä löytyisi.. ?

Ootko koskaan tehny puhelinmyyntiä?
Se on aikas rankkaa hommaa eikä sovi monellekkaan..Vaatii tietynlaisen tyypin että sitä hommaa pystyy tekemään...Ja kyllä, minä kokeilin, kolmannen päivän jälkeen tulin itkien kotiin, musta ei vaan ollut siihen..

Sama mulla, minä tisin kestää pari viikkoa mutta sitte meni hermot siihen haistatteluun ja v*ttuiluun, olin haaskalintu ja h*ora monta kertaa päivässä:$ Opiskelin ja yritin vaan saada lisätienestiä |O

No en tosiaankaan tiedä, miksi en tunnu sopivan oikein mihinkään paikkaan. Nyt alkaa luultavasti jo olla ongelmana se, että minulla on liian korkea koulutus, mutta liian vähän työkokemusta. Olen kokeillut kaikenlaisia hommia siivoojasta puhelinmyyntiin, mutta se on vissi ja varma, että niihin hommiin en enää mene. Eli jos vaihtoehtona olisi olla työtön tai olla niissä töissä, olisin mielummin työtön.

Syynä ovat osittain omat mieltymykseni (työ ei ole älyllisesti haastavaa), taipumukseni (olen surkea niissä hommissa) sekä myös se, että minusta on kaikkien kannalta parempi, että ne työt menevät niille, jotka oikeasti osaavat niitä tehdä ja niissä viihtyvät.

Jostain luin, että puhelinmyyntiin soveltuu henkilö, joka on lievästi opportunistinen, narsistinen ja kiero. Eipä ihme, etten siihen hommaan sopinut.

Juuri ennen raskauttani yritin jälleen puhelinmyyntiä (tai sitä kutsuttiin "yritysmarkkinoinniksi" :laugh: ) Siinä oli ideana myydä firmoille tuotetta, jolla ei enää ollut mitään tulevaisuutta. Minä myyn kyllä mielelläni, mutta haluan uskoa myytävään tuotteeseen. No se taisi näkyä päälle päin, sillä sain potkut aivan raskauteni alkuvaiheessa. Sen jälkeen päätin, että siihen mennessä, kun äitiyslomat yms. ovat ohi, olen kehittänyt itselleni tavan tienata rahaa koulutuksellani. Mutta noihin hanttihommiin en enää rupea.

Mä oon nyt lasten kanssa kotona, mut voin kuvitella olevani joskus "vapaaehtoisesti työtön".
Syyt tähän on seuraavat: jos ei löydy oman alan töitä tai mitään muuta kivaa.
Jep, oon elitisti paska varmaan, mut en mä siksi lukenut yliopistotutkintoa et joutusin tekee jotain raskasta ja likaista fyysistä työtä. Oon tehny mm. lomittajan hommia nuorempana joten tiedän mitä sellainen työ on, se oli omalla tavallaan kivaa silloin mut siks mä oon lukenu et saisin kivaa ja siistiä työtä kivoilla työajoilla.
Jos nälkää pitäs nähdä työttömyyden takia/koti olis menossa alta tms. tai mitään sopivaa ei vuosiin löytyisi niin sit voisin harkita vaikka noita lomittajankin hommia, mut en ihan muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen.

Puhelinmyyjänä palkka euron tunti koska järjetön määrä työntekijöitä ja provisiopalkattuja niin tämä ei ole hyvä yhdistelmä.

Monesti jos ottaa työpaikan sillä ei kuitenkaan elä vaan joutuu hakemaan tukia. Tukiin tulee helposti pitkiäkin katkoja jos ketjun joku lenkki hidastelee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhelinmyyjänä palkka euron tunti koska järjetön määrä työntekijöitä ja provisiopalkattuja niin tämä ei ole hyvä yhdistelmä.

Monesti jos ottaa työpaikan sillä ei kuitenkaan elä vaan joutuu hakemaan tukia. Tukiin tulee helposti pitkiäkin katkoja jos ketjun joku lenkki hidastelee.

jos jossain palkka euron tunti, se ei tarkoita että joka paikassa. itse tein puhelinmyyjän hommia 10e/h ja se oli takuupalkka.

Vaikeeta tuntuu olla työpaikan saaminen, vaikka noita työpaikkoja tuntuukin olevan vapaana niin tosiasia on että työttömiä on reilusti enemmän..

Ihan jotain perus myyjänkin paikkaa voi hakea yli sata hakijaa..

Mua ei kukaan valitse kun oon ruma ja lihava? :( mitä tehtävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja mainiomyyjä:
Vaikeeta tuntuu olla työpaikan saaminen, vaikka noita työpaikkoja tuntuukin olevan vapaana niin tosiasia on että työttömiä on reilusti enemmän..

Ihan jotain perus myyjänkin paikkaa voi hakea yli sata hakijaa..

Mua ei kukaan valitse kun oon ruma ja lihava? :( mitä tehtävissä?

Laihduta :attn:

Se miksi minä en ota vastaan puhelinmyyntityötä johtuu siitä että se on provikkapalkalla ja mulla ei ole yksinhuoltajana varaa ottaa työpaikkaa mistä en saa käteeni edes työttömyyskorvauksen suuruista korvausta.

Mulla oli puhelinmyyjänä takuu palkka 1200e/kk ja siihen sitten provisiot lisäksi. Monesti tili oli kolmen tonnin luokkaa.
Että ei se mitään paskempaa hommaa ollut, yrityksiin soittelin siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Rollolainen hlökohtaiseksi avustajaksi voi päästä myös ilman koulutusta

joo no tiedän yhden kenen avustajaksi pääsisin mutta en halua.
Mieheni sisko hakee aian puolen vuoden välein avustajaa :whistle:
on hän kiva, mutta en jaksaisi häntä joka päivä.

No miten voisitkaan halua? Työpaikan :o ihottumaa sulle siellä tulisi!

itse olen aina löytäny töitä, ehkä on käynyt vain hyvä tuuri.
eikä mulle ole tuottanut ongelmia myöskään pätkätyöt, rahat ovat tulleet ajallaan tilille, kun itse täyttää lappunsa ekalla kerralla ohjeita noudattaen kaikki liitteet mukana.
yleensähän kaikkien työttömyyskorvauksien, liiton rahojen ym. viivästuyminen johtuu siitä, että ihmiset jättävät tärkeitä liitteitä pois tai täyttävät laput perseelleen.
toki onhan sitten liitonkin osalta näitä, että on rruuhkaa ja siksi rahat viivästyy, mutta tällähetkellä kaikissa liitoissa pitäisi olla hyvä tilanne ja asioiden käsittely etenee kahden viikon aikana, jatkohakemuksissahan rahat tulevat tilille sitten yleensä viikon sisään postituksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mömmömömöm:
eikä mulle ole tuottanut ongelmia myöskään pätkätyöt, rahat ovat tulleet ajallaan tilille, kun itse täyttää lappunsa ekalla kerralla ohjeita noudattaen kaikki liitteet mukana.
yleensähän kaikkien työttömyyskorvauksien, liiton rahojen ym. viivästuyminen johtuu siitä, että ihmiset jättävät tärkeitä liitteitä pois tai täyttävät laput perseelleen.
toki onhan sitten liitonkin osalta näitä, että on rruuhkaa ja siksi rahat viivästyy, mutta tällähetkellä kaikissa liitoissa pitäisi olla hyvä tilanne ja asioiden käsittely etenee kahden viikon aikana, jatkohakemuksissahan rahat tulevat tilille sitten yleensä viikon sisään postituksesta.

tai sitten käy niin että palkka masetaan vasta kuun viimeinen päiivä, odottelet palkkatodistusta aj työt on tehty jo alkukuusta. siinä menee kolme viikkoa odotellessa rahoja

tai sitten käy niin että palkka masetaan vasta kuun viimeinen päiivä, odottelet palkkatodistusta aj työt on tehty jo alkukuusta. siinä menee kolme viikkoa odotellessa rahoja

mä olen kyllä saanut palkkatodistuksen pyytäessäni aina ennen palkanmaksua, mutta ehkäpä mä olenkin joku tähtipersoona...

vai voiskohan sussakin olla jotain vikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja - - - - - :
Kun saan työttömänä ammattiliiton työttömyyskorvausta 1400 e/kk käteen, niin mitä järkeä tehdä jotain työtä mistä sais vähemmän rahaa? Töihin menisin jos saisin saman verran tai enemmän.

Sama täällä. Olen siis kai vapaaehtoisesti työtön. Haen paikkoja jotka mua oikeesti kiinnostaa ja joissa jään selkeesti plussan puolelle päivähoitomaksujen jälkeen.

no jos olisit siellä työssä ollut, niin et silloinkaan yhtään aiemmin rahojasi olisi saanut, eikös se palkanmaksupäivä kuitenkin ole kaikilla sama? siis huolimatta siitä, oletko kaksi viikkoa vai neljä viikkoa siitä kuusta töissä

Alkuperäinen kirjoittaja sukanvarteen säästöjä:

no jos olisit siellä työssä ollut, niin et silloinkaan yhtään aiemmin rahojasi olisi saanut, eikös se palkanmaksupäivä kuitenkin ole kaikilla sama? siis huolimatta siitä, oletko kaksi viikkoa vai neljä viikkoa siitä kuusta töissä

mutta jos olisin ollut pelkällä keln rahalla, olis korvausket tulleet nopeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sukanvarteen säästöjä:

mutta jos olisin ollut pelkällä kelan rahalla, olis korvausket tulleet nopeampaa.

Yhteistyössä