Vapaaehtoisestiko työttömänä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mg

Vieras
En nyt halua mitenkään v**lla vaan kysyä mieltäni askarruttaneen kysymyksen? Miten jotkut ihmiset ovat työttömänä eivätkä löydä millään töitä vaikka esim. puhelinmyyjiks on aina paikkoja avoinna ja paljon! Ja sit valitetaan kun ei ole rahaa vaikka töitä löytyisi.. ?

Alkuperäinen kirjoittaja mg:
En nyt halua mitenkään v**lla vaan kysyä mieltäni askarruttaneen kysymyksen? Miten jotkut ihmiset ovat työttömänä eivätkä löydä millään töitä vaikka esim. puhelinmyyjiks on aina paikkoja avoinna ja paljon! Ja sit valitetaan kun ei ole rahaa vaikka töitä löytyisi.. ?

Aika harvoista on puhelinmyyjiksi ainakaan niin hyvin että siitä mitään tienaisi...

oletko itse puhelinmyyjä??

Itse kysymykseen mulla ei ole vastausta, mutta kommentoisin tuosta puhelinmyyjän työstä. Se on itse asiassa äärimmäisen vaikeaa. Pitä osata myydä, olla miellyttävä, sinnikäs ja tuloshakuinen. Se on työ hankalimmasta päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja mg:

Ootko koskaan tehny puhelinmyyntiä?
Se on aikas rankkaa hommaa eikä sovi monellekkaan..Vaatii tietynlaisen tyypin että sitä hommaa pystyy tekemään...Ja kyllä, minä kokeilin, kolmannen päivän jälkeen tulin itkien kotiin, musta ei vaan ollut siihen..

Alkuperäinen kirjoittaja nöin:
Itse kysymykseen mulla ei ole vastausta, mutta kommentoisin tuosta puhelinmyyjän työstä. Se on itse asiassa äärimmäisen vaikeaa. Pitä osata myydä, olla miellyttävä, sinnikäs ja tuloshakuinen. Se on työ hankalimmasta päästä.

Siinähän se tulikin jo varmaan miksi niitä puhelinmyyjän paikkoja on niin paljon auki.

Erittäin hyvä ystäväni teki kyseistä työtä. Ja vaikka onkin erittäin sosiaalinen, sinnikäs, hyvä puhumaan jne. Niin ei ollut helppoa hommaa... Ja ainakin kyseinen firma missä ystäväni oli ensin ei ollut mitenkään ihanteellinen paikka työskennellä. Oli aikasta natsimeininkiä kuulema.

Myöhemmin työskenteli toisessa firmassa, niin ilmapiiri oli erittäin hyvä. Mutta työ ei edelleenkään helppoa tai antoisaa.

Mitenkäs itse suhtaudutte puhelinmyyjiin? Itseltä tuli ehdoton ei niin kauan kun myyjillä oli mahdollisuus saada numeroni. Niin ehkäpä tuo puhelin myyjän työ ei kaikkia kiinnosta ja kaikista ei puhtaasti edes ole siihen.

Ei se nyt vaan ole niin helppoa miltä se ehkä kuullostaa

Työtön olen, eikä ole tapanani käyttää tuollaista kieltä kuin ap:lla.
Se, että alalta a näyttäisi olevan paljon vapaita paikkoja, ei paljon auta, jos koulutus tai kokemus on alalta b ja c. Hyvin harvaan työhön kelpaa ilman minkäänlaista koulutusta tai kokemusta.
Kun ilmoittauduin työvoimatoimistoon, minulta kysyttiin miltä alalta ensisijaisesti haen töitä. Ilmoitin, että periaatteessa olen valmis vastaanottamaan millaista työtä tahansa. Vastaus oli, ettei se käy! Laittoivat sitten papereihinsa, että haen töitä alalta, johon minulla on koulutus. Seuraavaksi sanottiin, etteivät he mitään töitä tule tarjoamaan, vaan itse ne on haettava.

Mä oon itse puhelinmyyntifirmassa töissä, mutta en siis puhelinmyyjänä. Tiedän kuitenkin, että tuota työtä käy kokeilemassa ihan älytön määrä ihmisiä, mutta se on todella pieni prosentti, joka oikeasti saa mitään kaupaksi, joten suurin osa saa lähtöpassit ennen koeajan loppua.

Joo siis olen ollut itsekin monena kesänä puhelinmyyjänä kesätöissä (opiskelen siis vielä) ja tiedän kyllä ettei se kaikille sovi mutta harva käy edes koittamassa. Ja sitten valitetaan ettei ole rahaa kun ei MISTÄÄN löydä töitä. Ja itse ku olin puhelinmyyjänä niin siihenhän ei siis mitään koulutusta/työkokemusta vaadita ja minulla oli tuntipalkka n. 7e tunnissa ja siihen päälle sit ne provikat et jos jotain myi. Eli vaikka ei kovin hyvin kauppa sujunut aina niin silti palkka tuli!

Olen työtön, tätä on kestänyt vasta muutaman kuukauden ajan. Etsin tällä hetkellä vain oman alani töitä. En lähtisi tekemään esimerkiksi puhelinmyyjän tai siivoojan töitä tällä hetkellä ollenkaan. Keväällä pyrin opiskelemaan toista tutkintoa (tukee hyvin ensimmäistä) ja jos en syksyyn mennessä työpaikkaa saa, aloitan opinnot. Jos tuon toisen tutkinnon suorittamisen jälkeenkään en työllisty omalle alalleni, sitten pitää laajentaa kriteerejä ja lähteä tosiaan vaikka siivoamaan.

itse olen aina ollut aktiivinen työnhakija, paljon pätkätöitä ja määräaikaisia soppareita on ollut tässä 2vuoden työssäoloaikana.

koulutustani vastaavaa työtä olen tehnyt vuoden verran, sitten olen ollut puhelinmyyjä, siivoaja, kaupan kassa, kannattaa pitää silmät auki ja hakea kaikkea työtä mitä on tarjolla

Puhelinmyyntityöllä ei elä.Mitenkähän kahden lapsen äitinä sitä voisi tehdä kun tienesti on epävarmaa.Kyllä työstä on palkkaa saatava enempi kun kotona istumisesta ainakin perheellisen johan ne kengän pohjatkin kuluu töihin mentäessä ja onhan vaatteidenkin ja ulkoasun oltava semmoset että kehtaa mennä, ainakin näin aikuisella.Älyttömin vastaus mitä olen saanut kun olen töitä ystävällisesti kysellyt esim Anttilassa kysyin infosta että oliskohan teillä mahdollista palkata ja kyselin henkilöstöpäällikön numeroa niin jo minuakin vanhempi korppu sanoi vai töitä hyvä kun tässä niitä riittää itsellekkin....fiksu muija

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo siis olen ollut itsekin monena kesänä puhelinmyyjänä kesätöissä (opiskelen siis vielä) ja tiedän kyllä ettei se kaikille sovi mutta harva käy edes koittamassa. Ja sitten valitetaan ettei ole rahaa kun ei MISTÄÄN löydä töitä. Ja itse ku olin puhelinmyyjänä niin siihenhän ei siis mitään koulutusta/työkokemusta vaadita ja minulla oli tuntipalkka n. 7e tunnissa ja siihen päälle sit ne provikat et jos jotain myi. Eli vaikka ei kovin hyvin kauppa sujunut aina niin silti palkka tuli!

sulla kävi hyvä tuuri. joisskain puhelinmyntifirmoissa ei ole edes tuntipalkkaa. pelkkä provisio.
Sit useissa firmoissa on myös nii että jos et myy mitään nii KOKO päivän palkka on sit 7e, eli ei mitään. jos sairastut etkä voi tulla töihin, et saa edes sairausajan palkkaa, mikä monessa firmassa maksetaan
ja mulle sanottiin työkkärissä että nihin ei kananta hakea jos ei oel tosi myyvä, oitti heti ne paikat ja sanoi että ei suosittele mulle lainkaan niitä

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
itse olen aina ollut aktiivinen työnhakija, paljon pätkätöitä ja määräaikaisia soppareita on ollut tässä 2vuoden työssäoloaikana.

koulutustani vastaavaa työtä olen tehnyt vuoden verran, sitten olen ollut puhelinmyyjä, siivoaja, kaupan kassa, kannattaa pitää silmät auki ja hakea kaikkea työtä mitä on tarjolla

tiedätkö, kun ei niiitä töitä aina saa vaikka haksikin. Mulla nytkin kahteen paikkaan hakemus, toisesta pitäis tulla tieto pääsenkö, mutta vielä ei kukaan oo soittanut. toiseen haku päätyi eilen.
Toinen on viikonloputyötä 5tuntia/päiv. toinen kokopäivätyötä, mutta toisella paikkakunnalla, viikonloput olis vapaata.

lähäriksi ei pääse ilman koulutusta ei edes henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Siivoojaksi oon hakenut, mutta kunei oo koulutusta niin ei kokki pääse, eihän keittiölläkään siiota lainkaan, siellä tehdään vaan ruokaa. Eihän siellä juuri mutua tehdäkään kun punataan, pestän seiniä hyllyjä, pyyhitään kaapiovia jne. viemritkin pitä KEITTIÖHENKILÖKUNNAN pestä ei iitä sisvoojat käy pesemässä.

eikä mua varmaan huolita sairaanhoitajaksi jne.

Mä olen vapaaehtoisesti työtön. Mun pää meinasi hajota tehtyäni puhelinmyyjän työtä kaksi vuotta. Työssä ei ollut mitään vikaa, eikä periaatteessa työpaikassakaan, loistava esimies, mahtavat työkaverit ja palkkakin oli kuukausiluonteinen + provikat päälle. MUTTA koska en todellakaan ollut mikään huippumyyjä, en päässyt koskaan provikoille ja välillä teki tiukkaa päästä siihen minimitavoitteeseenkaan, mikä firmassa on. Pikku hiljaa alkoi tuntua painostus niskassa, että pitäisi myydä enemmän. Esimiehen oli pakko painostaa, koska pääpaikalta tuli käsky. Viimeiset puoli vuotta oli ihan hirveää aikaa, itkin joka päivä työpäivän jälkeen.

Ja lähdin pois. Olin niin loppu, etten todellakaan ole jaksanut ajatella uutta työpaikkaa heti perään. Jotain tosi mielenkiintoisia paikkoja olen hakenut, mutta en ole vielä päässyt. En vielä jaksa ajatella työtä vain työntekemisen vuoksi. Toki, jos pakkorako tulee, niin sitten teen työkseni vaikka mitä. Pakkorako se puhelinmyyntikin oli aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sulla kävi hyvä tuuri. joisskain puhelinmyntifirmoissa ei ole edes tuntipalkkaa. pelkkä provisio.
Sit useissa firmoissa on myös nii että jos et myy mitään nii KOKO päivän palkka on sit 7e, eli ei mitään. jos sairastut etkä voi tulla töihin, et saa edes sairausajan palkkaa, mikä monessa firmassa maksetaan
ja mulle sanottiin työkkärissä että nihin ei kananta hakea jos ei oel tosi myyvä, oitti heti ne paikat ja sanoi että ei suosittele mulle lainkaan niitä

No se ei olekaan mikään ihme ettei sulle suositeltu niitä paikkoja. Mutta totuushan on, että joku silläkin työllä leipänsä ansaitsee :) eikö niin!

tiedätkö, kun ei niiitä töitä aina saa vaikka haksikin. Mulla nytkin kahteen paikkaan hakemus, toisesta pitäis tulla tieto pääsenkö, mutta vielä ei kukaan oo soittanut. toiseen haku päätyi eilen.
Toinen on viikonloputyötä 5tuntia/päiv. toinen kokopäivätyötä, mutta toisella paikkakunnalla, viikonloput olis vapaata.

Siivoojaksi oon hakenut, mutta kunei oo koulutusta niin ei kokki pääse, eihän keittiölläkään siiota lainkaan, siellä tehdään vaan ruokaa. Eihän siellä juuri mutua tehdäkään kun punataan, pestän seiniä hyllyjä, pyyhitään kaapiovia jne. viemritkin pitä KEITTIÖHENKILÖKUNNAN pestä ei iitä sisvoojat käy pesemässä.

Rollo rollo, mikäs kokki sie oot, ku koulukin on kesken jäänyt :o, keittiöapulaiset siivoavat keittiössä, ei kokit :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Rollo rollo, mikäs kokki sie oot, ku koulukin on kesken jäänyt :o, keittiöapulaiset siivoavat keittiössä, ei kokit :)

Mulla onKOKIN AMMATTITUTKINTO ihan pätevä, vaikka aikusikoulutuksessa onkin käyty, Muita kouluja on jänyt kesken kuten amamttikorkea ja dieettikokki. Mutta dieettikokkiopinnot voin jatkaa heti kun löytyy työpaikka jossa saan harjoitella niitä asioita

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja olen ollut töissä keittiölä jossamyös kokit tiskaavat ja siivoavat, kaikki tekevät näitä hommia, jopa esimiehet. keiiön sisiteys on heille kunnia-asia

Yhteistyössä