Anna ei varmaankaan tarkoittanut viestiään minulle, mutta oikaisen tässä yhden kohdan ainakin omalta kohdaltani
""Eli jos elän vapaassa suhteessa, ja suutun miehelleni jostain, hänen ei tarvitse selvittää asiaa kanssani, vaan voi lähteä naimaan naista, joka on paremmalla tuulella?""
Ei ole kysymys siitä, että kostoksi jotain lähdettäisiin naimaan muualle tai että seksiseikkailut olisivat korviketta jostain mitä kotona ei saa. Vertaan usein seksiä ja syömistä keskenään, niin tässäkin.
Eli jos en tutusta kallen kahvilasta saakaan tänään pullaa, niin en minä vihapäissään juokse villen kahvilaan mättämään pullaan kaksin käsin suuhuni, vaan tyydyn olemaan ilman pullaa silloin. Aivan sama seksin suhteen, eli jos puoliso ei halua seksiä tänään, niin hän saa olla haluamatta, eihän ketään meistä aina haluta. Ja jos kysymys on pitempiaikaisesta haluttomuudesta, niin syyt selvitellään keskustelemalla ihan kuten missä terveessä ja onnellisessa parisuhteessa tahansa.
nimimerkki laskdfe
En ainakaan minä ole yrittänyt väittää etteikö vapaassa suhteessa olisi mitään ongelmia ja tuskin sitä kukaan muukaan väittää. Jokaisessa parisuhteessa on omat ongelmansa, toisilla isot ja toisilla vähän pienemmät. Mutta meillä parisuhteen ongelmat eivät ole koskeneet ikinä suhteen vapautta tai mustasukkaisuutta seksistä.
Kyselit, että miten voi välttää mustasukkaisuuden. Ei kai tarkoitus ole välttää mustasukkaisuutta kokonaan, kyllä minäkin tuntisin miehestäni mustasukkaisuutta, jos hän ei joku päivä jakaisikaan ajatuksiaan ja elämäänsä minun kanssani, vaan haluaisikin mennä kertomaan mietteensä mieluummin jollekulle muulle kuin minulle. Olisin mustasukkainen, jos hänellä olisi joku parempi ystävä kuin minä, olisi se ystävä mies tai nainen.
Ja mitä tähän rakastetun jakamiseen tulee, niin en minäkään halua puolisostani kaikkea jakaa muille. Haluan että minä olen ainoa nainen, jota hän rakastaa ja haluan olla hänen sielunkumppaninsa ja paras ystävänsä.
Mutta minä en vain osaa ajatella seksin kohdalla siten, että olisin mustasukkainen siitä tai että en voisi antaa mieheni haluta seksuaalisesti ketään muuta. Tässä kohtaa voisin verrata seksiä vaikka mieleiseen harrastukseen; ei minulle tee pahaa päästää miestä pelaamaan sulkapalloa eikä minulle tee pahaa päästää miestä harrastamaan seksiä jonkun muun kuin minun kanssani.
Kuten jo aiemmin sanoin, me osaamme ajatella fyysisen seksin erillisenä rakkaudesta. Siihen jos ei kykene niin silloin ei tosiaankaan kannata vapaata suhdetta edes harkita.
Median luomaan kuvaan ei kannata uskoa tässä, sen enempää kuin muissakaan asioissa. Se on lähes poikkeuksetta aina vääristynyt, mutta senhän sinä fiksuna ihmisenä varmaan tajuatkin.
Tämä lausahdus taas ei lakkaa hämmästyttämästä ikinä:
""eikö ihmisellä nyt ole muuta tekemistä kuin tuijotella toisten perseitä ja miettiä, että lähtisköhän tuo kuksaisemaan vapaan suhteen puolesta""
Ei kai nyt herran tähden kukaan meistä vapaasta suhteilijoista koko ajan ole ajattelemassa seksiä tai naimista. Tuo on juuri samanlainen älytön ajatus kuin yhdessä vaiheessa aina homoista puhuttaessa oli, että homot iskevät silmänsä jokaiseen vastaantulevaan mieheen. Ihan oikeasti aikuiselta ihmiseltä tuo on todella naurettava ajatus, et kai sinäkään koko elämääsi käytä yhteen ainoaan asiaan ja ajattele vain yhtä ainoata juttua ?
Toinen taas mikä lähinnä huvittaa on tämä:
""Itse olen aika varma siitä, että jos joku haluaa vapaata suhdetta, ei välitä tarpeeksi omasta kumppanistaan. Siis ihan oikeasti. Jos oikeasti, vilpittömästi ja rehellisesti rakastaa toista ihmistä, ei TAKUUVARMASTI halua tätä jakaa kenenkään kanssa eikä itsekään edes halua muita.""
Sinä voit olla niin varma kuin haluat, mutta siltikään et tiedä mitään minun tai mieheni tunteista ja rakkaudesta toisiamme kohtaan.
Yhtä naurettavan väitteen voisin minäkin heittää sinulle: sinä et tarpeeksi välitä omasta kumppanistasi kun haluat omistaa hänet täysin. Jos oikeasti, vilpittömästi ja rehellisesti rakastaa toista ihmistä, haluaa ihan takuuvarmasti tehdä hänen elämästään mahdollisimman mieluisaa ja nautinnollista.
Minä rakastan miestäni aidosti ja hän minua ja kas kummaa, olemme oikeasti onnellisia avioliitossamme, emme sen takia että elämme vapaassa liittossa, vaan siksi että me olemme löytäneet sielunkumppanimme ja toisen puolikkaamme. Toivottavasti sinulla on käynyt yhtä hyvä tuuri