Vantaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto mielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutto mielessä

Vieras
Olemme muuttamassa Vantaalle muualta, kertokaas minkälainen paikka
Vantaa on lapsiperheelle asua, meillä lapset alle kouluikäisiä.
-onko avoimia kerhoja kotihoidossa oleville?
-millainen tilanne päivähoitopaikoissa?
-Vallinojan alue näyttäis tod.näköiseltä asunpaikalta, tietääkö kukaan tästä alueesta enempää? -Oon tutustunut sen mitä Vantaa-sivustoilta löytyy...

Asukaspuistoja ollaan lakkauttamassa =(
Plussaa mielestäni avoimet päiväkodit, sikäli mikäli saavat jatkaa tässä taloustilanteessa
Kouluissa opettaja pula, terveyskeskuksia tarkoitus yhdistetään (mielestäni kohtuuttomasti esimerkkinä mm. myyrmäki + martinlaakso + katriina), päiväkotipaikat kiven alla....
Minne päin Vantaata...?

aika ankeeta seutua, siellä ei ole paljon mitään.. kaveri asuu siellä varpuskujalla (muistinkohan oikein) kaupungin kerrostalossa ja sen mielestä ainakin tosi levotonta.

Länsi-Vantaa on ihan kivan oloista aluetta pääsääntöisesti, mutta sitten taas esim Itä-vantaallakin on ihan kivoja alueita. Uskon, että pääsääntöisesti kaikki pientalo-alueet ovat ok. Kerrostalo-alueille ja ostareiden liepeillä on sitten vain enemmän sitä "tapahtumaa" koska siellä on monesti niitä kaljakuppiloita tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:
Noh.. Vallinojan kerrostalot on ainakin aika levotonta seutua. Siellä olevista pienkerrostaloista ja rivitaloista en tiedä.

Asun itse vallinojalla varpusenkujalla ja voin sanoa, että on rauhallista!
Ihan höpöhöpö puhetta, että olisi levotonta. näin rauhalllista kerrostalo yhteisöä saa hakea! ja mikä parasta kerrostalot hyvin eristettyjä. Naapurien puuhat ei kuulu toiseen huoneistoon.

Vallinojalle olis tarkoïtus,
tässä näytti tulevan kommenttia puolesta ja vastaan rauhallisuuden kannalta.
Päivähoitotilanne kuulostaa huónolta. Mites esikoulut nimenomaan tuolla Vallinojan alueella, onko vaihtoehtoja vai onko lapsia sijoitettu muidenkin alueiden eskareihin?

vaihtoehdoilla tarkoitin tietysti että onko useampia esiopetuspaikkoja alueella. Löysin Vantaa-sivulta että Vallinojan pk:ssa olis ja sit siinä olis koulun puolella joitan erityistukea tarvitsevien eskari lisäksi. Liekkö muita?

Valitettavasti en osaa esikouluista sanoa, kun omat ovat vielä liian pieniä.

Olen tosi monelta kuullut tuosta, että" kaveri sanoo tämän alueen olevan tosi rauhatonta", mutta oikeasti en voi käsittää mihin väite perustuu???
Meidän talossa ei oikeasti kuuluu kenenkään muun äänet kuin omat ja juuri juttelin naapurin kanssa, joka luuli meidän olevan aina poissa, kun mitään ei koskaan kuulu???
Toki joka kerrostalossa on elämää ja siihen on kai vain totuttava. Mutta mitään juhlia ei ole tuskin koskaan ja ihmiset kunnioittavat hiljaisuutta yöllä

Vantaa on aika laaja käsite, asuinpaikkoja on monenlaisia. Mä oon just rauhalliselta omakotitaloalueelta mutta yläaste oli taas naapuripaikassa jossa aika raju meininki välillä.

Vantaalla on paljon hyviä paikkoja, monet sanoo, että Hakunila on hyvin levotonta seutua ja tämä pitää paikkansa ostarin läheisyydessä, mutta sielläkin on todella kivoja omakotitalo alueita. Mun mielestä siis joka paikalla on omat huonot ja hyvät puolensa.
Miinusta annan siitä, että luin juuri paikallislehdestä, että avoimen päiväkodin toiminta lopetetaan sekä askistossa, että varistossa (nämä on länsi-vantaata). Itse asun ihan korvessa (vantaalla kuitenkin) ja viihdyn täällä hyvin. Koko lapsuuteni/nuoruuteni asuin länsi-vantaalla ja viihdyin siellä todella hyvin! :)

Ja uskoisin, että jos vuokra-asuntoihin muuttaa niin useimmat VAV:n (kaupungin asunnot) ovat levottomampia kuin esim. VVO:n ja Sato:n...

Jos huonoja puolia haluaa kaivella niin täällä ei ole ihan liki mitään kioskia tai kauppaa.
Taitaa olla savion k-kauppaan ja vierumäen siwaan noin 2km matka.ennen oli tossa vieressä vallinojan sydän niminen elintarvike kioski, mutta nyt ei ole, jos ei sitten joku siihen kesäksi taas avaa. se oli kyllä kiva, jos jotain pientä puuttui niin äkkiä sen siitä kipaisi. mutta toisaaltaeihän tuon 2-3 km kävely kauppaankaan pahaa tee.
Korsoon pääsee tosi helposti kävelemällä ankkapuiston läpi tai bussilla,mut oma auto tietysti on hyvä, jos isompi perhe niin saa helposti paljon ruokaa kotio...ei tarvii kantaa.
Muuttakaa ihmeeessätänne niin tutustutaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Vantaalla on paljon hyviä paikkoja, monet sanoo, että Hakunila on hyvin levotonta seutua ja tämä pitää paikkansa ostarin läheisyydessä, mutta sielläkin on todella kivoja omakotitalo alueita. Mun mielestä siis joka paikalla on omat huonot ja hyvät puolensa.
Miinusta annan siitä, että luin juuri paikallislehdestä, että avoimen päiväkodin toiminta lopetetaan sekä askistossa, että varistossa (nämä on länsi-vantaata). Itse asun ihan korvessa (vantaalla kuitenkin) ja viihdyn täällä hyvin. Koko lapsuuteni/nuoruuteni asuin länsi-vantaalla ja viihdyin siellä todella hyvin! :)

Ja uskoisin, että jos vuokra-asuntoihin muuttaa niin useimmat VAV:n (kaupungin asunnot) ovat levottomampia kuin esim. VVO:n ja Sato:n...

Just näin...sama pätee niin Espoon kuin Helsingin osalta. Eli moni ns rauhaton lähiö on sitä rauhatonta vain aseman tai ostarin kupeen verran...ja sitten siellä hieman sivummalla on ihan luksus rauhallista ja ihanaa asua.

Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Jos huonoja puolia haluaa kaivella niin täällä ei ole ihan liki mitään kioskia tai kauppaa.Taitaa olla savion k-kauppaan ja vierumäen siwaan noin 2km matka.ennen oli tossa vieressä vallinojan sydän niminen elintarvike kioski, mutta nyt ei ole, jos ei sitten joku siihen kesäksi taas avaa. se oli kyllä kiva, jos jotain pientä puuttui niin äkkiä sen siitä kipaisi. mutta toisaaltaeihän tuon 2-3 km kävely kauppaankaan pahaa tee.
Korsoon pääsee tosi helposti kävelemällä ankkapuiston läpi tai bussilla,mut oma auto tietysti on hyvä, jos isompi perhe niin saa helposti paljon ruokaa kotio...ei tarvii kantaa.
Muuttakaa ihmeeessätänne niin tutustutaan :)

Musta tuntuu, että Vantaalla on kaikki kioskit poltettu! :whistle:

Mä muuttaisin mieluummin Vantaalle kuin Espooseen tai Helsinkiin, jos työpaikat ei olis täällä Espoossa. Vantaalla on edullisempaa ja siellä on myös ihania ulkoilumaastoja. Espoosta ei ole varaa ostaa omakotitaloa, mutta Vantaalta vois löytääkin. Ja vielä jostain metsän reunasta!

Autolla paljon liikutaan, mutta kiinnostaa nuo julkisetkin. Kulkeeko seutuliikenteessä rattaissa isyuvan lapsen kanssa ilmaiseksi myös junissa? Vai koskeeko "ilmaiset" matkat vaain kaupungin sisäistä liikennettä? Lähinnä Helsinkiin matkustamista ajattelen.

Onko savio vantaan puolella vai onkos se osa Keravaa?

Kauppatilanne taitaa tosiaan olla hieman heikko, mut ei tuo pari km kovin kauhea ole. Ei ilmeisesti ole mitään huoltoasemaakaan tms lähellä?

Onko alueella lasten kannalta kivoja leikkipaikkoja, puistoja tms.?

Julkisilla helsinkiin ilmaiseksi pääsee junalla ja vantaan "läpi" kulkevilla busseilla. Vallinojalta helsinkiin menee myös bussi "suoraan" tuusulantietä ja se maksaa enemmän kuin nämä tavalliset bussit??liikun tosi vähän julkisilla ja en tiedä ihan tarkasti näistä asioista.

Savio tosiaan on osa keravaa.

Edes huoltoasemaa ei ole sen lähempänä kuin kauppaakaan.

Yhteistyössä