Vanhempien välinen väkivalta ja lapsen kiireellinen sijoitus. mitäkohän tapahtuu? :(

  • Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Eppu";26044716]mulle ei kyllä mene jakeluun, että miten voidaan lapsi/lapset huostaanottaa jos esim. isä on lyönyt äitiä? miksi silloin ei Äiti JA LAPSI pääse YHDESSÄ turvaan. Perheessä täytyy olla aika paljon muutenkin pielessä, jos lapsi viedään sen tähden mitä toinen huoltajista on tehnyt. Ihan hyvin äitinsä voi huolehtia lapsesta vaikka isä olisikin huoltajana epäonnistunut.. Eihän noi vaan voi toimia.[/QUOTE]

Jos se äiti menee aina vain takaisin sen hakkaavan miehen luo niin silloin lapset huostaanotetaan.
 
"vieras"
alunperin kun lapset vietiin mulle sanottiin että ne on nyt kuukauden perhekodissa jonka jälkeen aletaan selvittelemään onko lasten kotiinpaluu mahdollista. joten tän takia oletin ettei mun tarvitse sitä erikseen lähteä anomaan. luotin silloin liikaa sossuihin, mut enpä luota enää pätkääkään
Mutta siis sä teit nyt vasta sen anomuksen? Etkö sanonut että lapset ollut jo yli vuoden huostaanotettuna? Eli yli vuodenko vaan odottelit, että kai joku hoitaa asiat. Kuulostaa siltä, että ei sulla oo ihan kaikki ollut hyvin ja varmaan ihan hyvä, että lapset huostaanotettiin. Toivottavasti nyt on asiasi paremmin.
 
[QUOTE="vieras";26045115]Mutta siis sä teit nyt vasta sen anomuksen? Etkö sanonut että lapset ollut jo yli vuoden huostaanotettuna? Eli yli vuodenko vaan odottelit, että kai joku hoitaa asiat. Kuulostaa siltä, että ei sulla oo ihan kaikki ollut hyvin ja varmaan ihan hyvä, että lapset huostaanotettiin. Toivottavasti nyt on asiasi paremmin.[/QUOTE]

lapset ollu nyt n.9kk huostassa. ja kyllä nyt vasta sen anomuksen tein kun vasta se oikeusavustaja siitä kertoi. meillä on noi sossutkin vaihtunut koko ajan eikä tuokaan kuka nyt asiaa hoitaa tiedä edes yhtään mistään mitään. aina kun kyselee niitä syitä esim. että miks ei voi vielä takas saada niin sanoo vaan että ei osaa sanoa kun ei asiaa niin hyvin tunne. ja siksi tästä asiasta ollaan nyt oikeuteen menossa koska musta tuntuu ettei noi sossut ihan oikein ole toiminut
 
"aapee"
nyt pääsin vastailemaan.
Eli kummallakaan vanhemmista ei ole päihdeongelmia eikä riita siitä johtunutkaan. itse olin juonut muutaman siiderin illalla kavereiden kanssa ja 0,7 promillea oli alkoholia veressä. Isä ei ollut juonut yhtään mitään, riita alkoi ihan muista syistä.
Lisäksi ehkä hieman liioittelin aloitusviestissä perheemme hyvyyttä, mutta toden totta kysymys ei perheessämme ole ollut kulissien ylläpitämisestä ja näin ollen pinnan alla kuohumisesta, kaikki on oikeasti ollut hyvin.
Myönnämme molemmat sen, että tarvitsemme apua, parisuhdeterapiaa tms. Eli siitä huolimatta että olen pystynyt yöpymään kotona ilman mitään ongelmia tapahtuneen jälkeen, emme kummatkaan kiellä ongelmaa ja olemme valmiita mihin tahansa. Lapsen isä on todella hyvä ja rakastava isä, ja itselleni lapsemme on tärkeintä koko maailmassa. Haluamme tytön kotiin hinnalla millä hyvänsä.
Ja tuohon että miksi annoimme lapsemme viranomaisten huostaan johtui siitä että isovanhemmat asuvat suhteellisen kaukana, ja ystäviini en saanut yhteyttä.
Toivon todella tilanteen ratkeavan hyvin ja nopeasti, olemme molemmat varmastikin oppineet tästä jotain ja mihin tahansa todellakin olemme valmiita, lapsemme on hyvä täällä kotona.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26045494]nyt pääsin vastailemaan.
Eli kummallakaan vanhemmista ei ole päihdeongelmia eikä riita siitä johtunutkaan. itse olin juonut muutaman siiderin illalla kavereiden kanssa ja 0,7 promillea oli alkoholia veressä. Isä ei ollut juonut yhtään mitään, riita alkoi ihan muista syistä.
Lisäksi ehkä hieman liioittelin aloitusviestissä perheemme hyvyyttä, mutta toden totta kysymys ei perheessämme ole ollut kulissien ylläpitämisestä ja näin ollen pinnan alla kuohumisesta, kaikki on oikeasti ollut hyvin.
Myönnämme molemmat sen, että tarvitsemme apua, parisuhdeterapiaa tms. Eli siitä huolimatta että olen pystynyt yöpymään kotona ilman mitään ongelmia tapahtuneen jälkeen, emme kummatkaan kiellä ongelmaa ja olemme valmiita mihin tahansa. Lapsen isä on todella hyvä ja rakastava isä, ja itselleni lapsemme on tärkeintä koko maailmassa. Haluamme tytön kotiin hinnalla millä hyvänsä.
Ja tuohon että miksi annoimme lapsemme viranomaisten huostaan johtui siitä että isovanhemmat asuvat suhteellisen kaukana, ja ystäviini en saanut yhteyttä.
Toivon todella tilanteen ratkeavan hyvin ja nopeasti, olemme molemmat varmastikin oppineet tästä jotain ja mihin tahansa todellakin olemme valmiita, lapsemme on hyvä täällä kotona.[/QUOTE]

Eli ette edes olleet kännissä vaan selvinpäin riehutte lapsen edessä niin pahasti että joudutte molemmat putkaan. Nyt haloo, herätys! Tuo ei ole normaalia. Teillä on jotain todella, todella pahasti vialla.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";26045521]Eli ette edes olleet kännissä vaan selvinpäin riehutte lapsen edessä niin pahasti että joudutte molemmat putkaan. Nyt haloo, herätys! Tuo ei ole normaalia. Teillä on jotain todella, todella pahasti vialla.[/QUOTE]

Olisiko tilanne sitten ollut parempi jos oltaisiin molemmat oltu örvellyskunnossa? Enempää en asiaa ala valottamaan ja tiedän sen itsekkin että tässä ei nyt ihan kaikki hyvin ole.

Ihan ensiksi aamulla otamme yhteyttä sosiaalityöntekijäämme, varmastikkin jotain palaveria pidetään ja kysellään samalla kaikki tahot josta voimme hakea apua.
 
Ohhos...tsemppiä vaan aapeen perheelle :(

Kyllä on asiat huonolla mallilla, kun selvinpäin on noin pahasti päässä pimahtanut :( voimia!


ja ihan vaan ystävällisen neuvon annan, että ei tuo lopu ikinä, ei ikinä koskaan...
Kun ihminen on noin sairaalloisen mustasukkainen, että oman lapsensa nähden pystyy pieksemään aiheettoman mustasukkaisuuskohtauksensa tuoksinnassa lapsen äidin, oma lapsi huostaanotetaan jne jne...pelasta itses ja lapsesi ja häivy!

...mitä seuraavalla kerralla...luetaan surullinen uutinen iltapäivälehtien lööpistä :(
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="aapee";26045566]Olisiko tilanne sitten ollut parempi jos oltaisiin molemmat oltu örvellyskunnossa? Enempää en asiaa ala valottamaan ja tiedän sen itsekkin että tässä ei nyt ihan kaikki hyvin ole.

Ihan ensiksi aamulla otamme yhteyttä sosiaalityöntekijäämme, varmastikkin jotain palaveria pidetään ja kysellään samalla kaikki tahot josta voimme hakea apua.[/QUOTE]

Ei olisi, mutta ihmiset saattavat tehdä kännissä asioita, joita eivät normaalisti tekisi. Teillä ei ole edes selvinpäin sen verran järkeä päässä, että osaisitte ajatella lapsenne parasta.
 
vai hyvä perhe
Lapsi kasvaa todella kieroutuneessa ympäristössä jos hänen toinen vanhempansa on noin mustasukkainen ja toiseen kohdistuvan väkivallan pelko pysyy hänen kintereillään hänen loppuelämänsä.

Milloin tahansa elämänsä aikana hän kuulee tai näkee riidan, hän muistaa viime yön painajaisen ja elää sen uudelleen. Hän herää kerrostaloasunnossaan naapureiden riitaan ja on viellä 40-vuotiaanakin taas se vapiseva pikkutyttö, jonka viranomainen vie turvaan.

Tuollaisesta kyttäyksen, epäilyn, mustasukkaisuuden ja väkivallan ilmapiiristä lapsi karkaa mihin vaan: kenen syliin vaan, syömiseen ja ahmimiseen, itsetuhoon, viinaan, huumeisiin.

Minä tiedän. Ja minä tiedän senkin, että lapsi vaistoaa sen tavattoman pienenä, eli edes hänen pienuutensa taa et pääse piiloon.
 
"vieras"
Eli miehesi kävi selvinpäin sun kimppuun? Seuraava kysymys kuuluukin, mitä SINÄ teit, että syykin vietiin putkaan? Yleensä tosiaan väkivallan uhri sää jäädä kotiin tms, ei sitä putkaan viedä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26045662]Eli miehesi kävi selvinpäin sun kimppuun? Seuraava kysymys kuuluukin, mitä SINÄ teit, että syykin vietiin putkaan? Yleensä tosiaan väkivallan uhri sää jäädä kotiin tms, ei sitä putkaan viedä.[/QUOTE]

Siis sinutkin. Typerä tekstinsyöttö.
 
"vieras"
Huh, onneksi lapsi otettiin huostaan. Jos selvinpäin nyrkit heiluu lapsen edessä, mitä se on humalassa? Ja poliisithan joutuvat aina ilmottamaan lastensuojeluun, kun perheväkivaltatilanteissa on lapsia mukana. Ei tässä ulkopuoliset ole väärin toimineet!
 
"vieras"
Siis todellakinko lapset voidaan huostaanottaa vanhemman masennuksen takia? :O
Siis siinä tapauksessa, ettei masennukseltaan kykene huolehtimaan lapsista. Ei jaksa huolehtia näitten hygieniasta, puhtaista vaatteista, ruuasta jne. Ei se sossu ihN oikeasti ole mikään peto, joka vaanii lapsia itselleen. Huostaanotto on viimeinen keino, vaikka nää huost.otettujen vanhemmat 99 prosenttisesti muuta väittää.
 
"Tuomari"
Siis herranjumala, mikä tuomioistuin täällä taas on. Ap, ihan kauhea juttu! Olen pahoillani puolestanne. Toivottavasti saatte asianne kuntoon, mitä nuo sotkut sitten ikinä onkaan :-( Ja täytyy kyllä sanoa, että todella ahdistavaa, että kukaan tuttu ei pystynyt ottamaan lastanne tuolloin yöllä.

Mut teille tuomareille täällä tiedoksi, että ihan mitä tahansta voi sattua ihan kenelle tahansa. Taas täällä ollaan kivittämässä. Ajatelkaa, että ap:lla ei ollut edes naapuria, kelle voisi lapset yöllä viedä, enkä yhtään ihmettele, jos hänen naapurinsakin ovat yhtä sairaita tuomareita, etteivät voi tarjota apua tai sympatiaa, kun joku sitä kaipaa. Puskista on niin helppo huudella ja paheksua.
 
"vieras"
Siis todellakinko lapset voidaan huostaanottaa vanhemman masennuksen takia? :O
No tottakai jos se estää lapsen kasvamista turvallisesti..
Esim. jos äiti ei masennuksen/tyhmyyden/rakkauden takia voi tajuta lähteä väkivaltaisesta kodista, tai muuten pistää parisuhteen lapsen edelle. Eihän sillon kukaan muu lasta puolusta kun sosiaalitoimi.

Ja muistakaahan ihmiset, että näissä tapauksissa näkyy aina pelkkä vanhemman mielipide, mikä ei välttämättä ole lähelläkään totuutta. Normaalit kotiolot ja rakastavat vanhemmat kun tarkoittavat joka ihmiselle eri asiaa. Joidenkin ihmisten mielestä on täysin normaalia, että 5 vuotias keittää aamupuurot itselleen. Joidenkin mielestä on täysin rakastavaa käytöstä hakata lapsi vyöllä, muttei solkipäällä.
Joidenkin mielestä on ihan täysin ok jättää 3 vuotias yksin kotiin vuorokaudeksi muropaketin kanssa.
Ja kaikki nämä pitävät itseään täysin normaaleina ja hyvinä vanhempina, keitä ilkeät sossuämmät vainoavat.

Ei kannata niellä näiden ap:n ja strawberryn kaltaisten juttuja ihan suoriltaan..

T: lastensuojelussa työskennellyt. Ainuttakaan, korostan EN AINUTTAKAAN turhaa huostaanottoa ole todistanut.
 
"essi"
Siis tälle yhdelle miehenvaihtajalle sanottiin, että lasten asiaa katsotaan kuukauden kuluttua, silti hän odottaa puoli vuotta asian suhteen, ennen kuin hankkii avustajan neuvomaan. Ja tyytyy "ei me tiedetä" vastauksiin. Ei herttileijaa.
Ja tämä ap taas. Jos tuollasen hepulin voi yht'äkkiä saada, silloinhan on todella hankalaa tietää, etteikö se tapahtuisi toistekin.
En silti ymmärrä, miksi kumpikin osapuoli on pitänyt viedä putkaan, jos ei kuitenkaan tarkoituksena ole vangita.
 
"höh"
[QUOTE="essi";26045798]
En silti ymmärrä, miksi kumpikin osapuoli on pitänyt viedä putkaan, jos ei kuitenkaan tarkoituksena ole vangita.[/QUOTE]

Aloittaja ei ole kertomansa mukaan kukkakeppi. Hän puolusti itseään nyrkein?, puukoin?, pesäpallomailoin? tai puntarein?

Eli tappelivat niin tasaväkisesti, että poliisi tuli molempien turvaksi, ja onneksi erityisesti sen pienen ihmisen.
 
"vieras"
Mulla on kokemusta perheväkivallasta. Olin se hakattu, lasteni isä hakkaaja. Mutta vaikka en itsekään vain seissyt hakattavana, ei mua silti viety putkaan kun poliisit soitin. Mieheni vietiin. Lapsia ei otettu huostaan, mutta vain siksi että tajusin tilanteen ja erosin. Minä tein kaikkeni lasteni eteen. En joutunut putkaan, ymmärsin pelastaa lapset ja lähteä lopullisesti. Mussa ja apssa on nuo kaksi ratkaisevaa eroa. Oma väkivaltaisuus ja vastuunotto tilanteesta. Siksi multa ei heru sympatiaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04

Yhteistyössä