Vanhempien välinen väkivalta ja lapsen kiireellinen sijoitus. mitäkohän tapahtuu? :(

  • Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti
mulle tää on parempi näin. saan tukea mieheltäni ja voimia tähän taisteluun lasten osalta. ilman mun miestä en todellakaan olis tätä kaikkea jaksanut.
Ihme ettei miehesi / sossut tajua, että seurustelet miehesi kanssa / olet kiirehtimässä naimisin vain siksi, että saisit lapset nopeammin takaisin... Aika sinisilmäinen miehesi.
Et tosin itsekkään tiedosta varmaan, että lasten takaisin saamisen toivossa olet kiirehtinyt uuteen suhteeseen ja naimisiin?
 
asfsadf
-StarwBerry- Älä välitä heistä. Kaikki se mitä pitääkin, se tapahtuu teidän perheessä ja on teidän perheenne asia, ei mustavalkoisen palstan. Paljon voimia tulevaan.
 
Ihme ettei miehesi / sossut tajua, että seurustelet miehesi kanssa / olet kiirehtimässä naimisin vain siksi, että saisit lapset nopeammin takaisin... Aika sinisilmäinen miehesi.
Et tosin itsekkään tiedosta varmaan, että lasten takaisin saamisen toivossa olet kiirehtinyt uuteen suhteeseen ja naimisiin?
en todellakaan oleta että saan lapseni takaisin heti naimisiin mentyäni. ja kuten jo aiemmin moneen kertaan sanonut niin olen tuntenut mieheni jo pidemmän aikaa, joten siitä ei ole kyse
 
"Eppu"
mulle ei kyllä mene jakeluun, että miten voidaan lapsi/lapset huostaanottaa jos esim. isä on lyönyt äitiä? miksi silloin ei Äiti JA LAPSI pääse YHDESSÄ turvaan. Perheessä täytyy olla aika paljon muutenkin pielessä, jos lapsi viedään sen tähden mitä toinen huoltajista on tehnyt. Ihan hyvin äitinsä voi huolehtia lapsesta vaikka isä olisikin huoltajana epäonnistunut.. Eihän noi vaan voi toimia.
 
"vieras"
[QUOTE="Eppu";26044716]mulle ei kyllä mene jakeluun, että miten voidaan lapsi/lapset huostaanottaa jos esim. isä on lyönyt äitiä? miksi silloin ei Äiti JA LAPSI pääse YHDESSÄ turvaan. Perheessä täytyy olla aika paljon muutenkin pielessä, jos lapsi viedään sen tähden mitä toinen huoltajista on tehnyt. Ihan hyvin äitinsä voi huolehtia lapsesta vaikka isä olisikin huoltajana epäonnistunut.. Eihän noi vaan voi toimia.[/QUOTE]

Ei niin toimitakaan, kyllä siinä on kyseessä molempien päihteiden käyttö yms.
 
pempe
tuttavani lapsi otettiin kiirreellisesti huostaan vauvana ja aika nopeasti oli takaisin äitinsä luona, kun äiti pystyi todistamaan että on kykenevä huolehtimaan lapsesta ja nyt puhutaan muutamista kuukausista. eli kyllä on vähän pahemminkin asiat pielessä jos joutuu vuosia taistelemaan lapsiaan takaisin, ei oo sillon siellä kotona ollut muutenkaan asiat hyvin, ei isällä tai äidillä.
 
"mona"
Strawberry, kuulostaa hurjalta että et ole vieläkään saanut lapsia takaisin. Miten usein tapaat heitä? Ja mikä se syy on ettet saa heitä luoksesi? Toivottavasti kaikki järjestyy.
 
[QUOTE="mona";26044776]Strawberry, kuulostaa hurjalta että et ole vieläkään saanut lapsia takaisin. Miten usein tapaat heitä? Ja mikä se syy on ettet saa heitä luoksesi? Toivottavasti kaikki järjestyy.[/QUOTE]

nykyään tapaan pari kertaa kuussa ja kohta alkaa kotilomat että lapset on viikonlopun meillä. syy on se että mulle ei kerrottu heti että mun pitää anoa sitä huostaanoton purkua, odotin vaan että asiat jotenkin ratkeis. sit otin yhteyttä oikeusavustajaan joka mulle kertoi tästä anomuksesta. pari kuukautta sitten sen laitoin menemään ja nyt sossut tarkistaa meidän kodin ja tutustuu muhun ja mieheen ja selvittää meidän elämäntilanteen. sen jälkeen sit selviää mitä tapahtuu
 
"pilkku"
[QUOTE="Eppu";26044716]mulle ei kyllä mene jakeluun, että miten voidaan lapsi/lapset huostaanottaa jos esim. isä on lyönyt äitiä? miksi silloin ei Äiti JA LAPSI pääse YHDESSÄ turvaan. Perheessä täytyy olla aika paljon muutenkin pielessä, jos lapsi viedään sen tähden mitä toinen huoltajista on tehnyt. Ihan hyvin äitinsä voi huolehtia lapsesta vaikka isä olisikin huoltajana epäonnistunut.. Eihän noi vaan voi toimia.[/QUOTE]

Samaa mietin minäkin! Meillä oli kanssa vastaavanlainen tapaus, että lasten isä kävin mun päälle ja poliisit tuli...jäin lasten kanssa kotiin ja miehen poliisit kehotti menemään pois...eivät edes vieneet putkaan ja mun autolla se lähti kun ei tarpeeksi humalassa ollu. Kotiin tuli myöhemmin lappu sossusta ja kävin kerran juttelemas...eikä kukaan koskaan puhunut huostaanotosta...että väkivaltaisuuden on pitänyt kyllä jatkua enempi kuin kerran!
 
"vieras"
nykyään tapaan pari kertaa kuussa ja kohta alkaa kotilomat että lapset on viikonlopun meillä. syy on se että mulle ei kerrottu heti että mun pitää anoa sitä huostaanoton purkua, odotin vaan että asiat jotenkin ratkeis. sit otin yhteyttä oikeusavustajaan joka mulle kertoi tästä anomuksesta. pari kuukautta sitten sen laitoin menemään ja nyt sossut tarkistaa meidän kodin ja tutustuu muhun ja mieheen ja selvittää meidän elämäntilanteen. sen jälkeen sit selviää mitä tapahtuu
Tollaset asiat harvemmin vaan itsestään ratkeaa ja luulis että tuossa tilanteessa ottaa selvää mitä pitää tehdä eikä vaan odottele. Todella kummalta kuulostaa tuo sun keissis.
 
[QUOTE="vieras";26045000]Tollaset asiat harvemmin vaan itsestään ratkeaa ja luulis että tuossa tilanteessa ottaa selvää mitä pitää tehdä eikä vaan odottele. Todella kummalta kuulostaa tuo sun keissis.[/QUOTE]
alunperin kun lapset vietiin mulle sanottiin että ne on nyt kuukauden perhekodissa jonka jälkeen aletaan selvittelemään onko lasten kotiinpaluu mahdollista. joten tän takia oletin ettei mun tarvitse sitä erikseen lähteä anomaan. luotin silloin liikaa sossuihin, mut enpä luota enää pätkääkään
 
[QUOTE="vieras";26045013]Eli on masennus kun säännöllinen lääkityskin. Hohhoi.[/QUOTE]
no hohhoi vaan itselles. toi lääkitys on paniikkihäiriöön mutta on siis mielialalääkitys joten samalla auttaisi myös että masennus ei uudestaan puhkeaisi. mutta enpä sille enää edes mitään syytä näe miksi puhkeaisi kun en enää ole nyrkin alla
 
"vierailija"
Ei kai nyt pelkkä masennus tai paniikkihäiriö riitä huostaanoton syyksi, jos hoitoa saa eikä ole mikään syvimmistä syvin masennus, haloo??? Jos joku tietää, riittääks syyksi, saa kertoa ja esimerkkitapausten kanssa mieluiten.
 
"harmaana"
Sosiaalityöntekijät kyllä kertovat tästä kk ajasta ja niin edelleen, ei ne tahallaan asioita salaa. Voisko olla että sä et vaan jaksanut noteerata asiaa? Jos oli muutakin meneillään elämässä niin aina kaikkea ei muista.

Mä olen ihan ystävällisesti kysellyt ja ihmetellyt, tottakai minäkin toivon sulle kaikkea hyvää mutta siitä en pidä, että "kaikki on aina sossun vikaa". Ihankuin ne tahallaan tekisi noin...
 

Yhteistyössä