Vanhempien välinen väkivalta ja lapsen kiireellinen sijoitus. mitäkohän tapahtuu? :(

  • Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti
ikävä vieras
Älä välitä, mansikka.

Ketjun aloittajakin, joka riehui hiljattain miehensä kanssa kännissä murhaamassa tai murhattavana on myös jo saanut parisuhteensa kuntoon ja kaikki on sovittu ja hyvin.
 
[QUOTE="jaahas";26043302]Eli sinulla oli suhde tähäm uuteen mieheen jo ennen kuin lapset vietiin sossulle. Tämä siis StrawBerrylle. Ei taida sekään vakuuttaa sossuja vaikka onkin ihan arkea nykyisin. No toivotaan että saat asiat järjestymään ja että suhde ja perhe-elämä sitten sujuu.[/QUOTE]

just näin. toivottavasti tosiaan alkaa asiat järjestymään :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ikävä vieras;26043303:
Älä välitä, mansikka.

Ketjun aloittajakin, joka riehui hiljattain miehensä kanssa kännissä murhaamassa tai murhattavana on myös jo saanut parisuhteensa kuntoon ja kaikki on sovittu ja hyvin.
Näin just.
Ja lapsiparka sai pysyvämmät traumat huostaanotosta kuin perheestään. Nyyh.
 
"madame"
Niin eli sun mielstä olis ollut ok jättää se lapsi yksin kotiin, kun poliisit vie vanhemmat putkaan? Sekö ei yhtään traumatisoi? Vai mitä sä olisit poliisin/sossun asemassa tehnyt tuossa tilanteessa, kun vanhempia ei voi jättää kotiin mutta eivät myöskään halua kenellekään tutulle lastaan viedä yöksi? Kerro toki, kun niin fiksu olet?
ei kun palauttaa seuraavana aamuna! Tai sitten ottaa se puhelin käteen ja soittaa
 
"kukin tyylillään"
Joo, ap ei kerro koko totuutta, ja toi "hyvän perheen" korostaminen vielää lisää sitä että takana on paljon muuta. Putkaan ei viedä molempia, ja lasta ei oteta kiireellisesti huostaan ellei kyseessä oikeasti ole joku suurempi juttu!!

Itse mietin myös näitä joillain vaihtuvia kumppaneita?! Eikö ihminen osaa olla yksin? Miksi aina pitää heti alkaa uuteen suhteeseen? Jos mun lapset olis viety, olis miehet tois-sijainen asia
 
Jotenkin lasten vanhemmat tuntuvat olevan kovin sokeita omaan tilanteeseensa.
Tiedän nytkin perheen, jossa vanhemmat ovat itse sitä mieltä, että savat muksut takaisin sijaisperheestä ihan näillä näppäimillä, kun todellisuudessa ei näin tule tapahtumaan pitkään aikaan, ja jos tilanne jatkuu samana ei ollenkaan.
 
[QUOTE="kukin tyylillään";26043675]Joo, ap ei kerro koko totuutta, ja toi "hyvän perheen" korostaminen vielää lisää sitä että takana on paljon muuta. Putkaan ei viedä molempia, ja lasta ei oteta kiireellisesti huostaan ellei kyseessä oikeasti ole joku suurempi juttu!!

Itse mietin myös näitä joillain vaihtuvia kumppaneita?! Eikö ihminen osaa olla yksin? Miksi aina pitää heti alkaa uuteen suhteeseen? Jos mun lapset olis viety, olis miehet tois-sijainen asia[/QUOTE]

No olisiko juuri näillä asioilla tekemistä sen alkuperäisen huostaanoton kanssa.
 
"harmaana"
Aina kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä tilanteesta. Tälläkään palstalla ei ole AINUTKAAN myöntänyt, että oli hyvä kun lapset otettiin huostaan. Kaikki on aina muiden syytä ja varsinkin niitten "pahojen sossujen"

säälittävää touhua.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmar
"vieras"
[QUOTE="harmaana";26043821]Aina kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä tilanteesta. Tälläkään palstalla ei ole AINUTKAAN myöntänyt, että oli hyvä kun lapset otettiin huostaan. Kaikki on aina muiden syytä ja varsinkin niitten "pahojen sossujen"

säälittävää touhua.[/QUOTE]

Samaa mieltä, itsekin kiinnitin huomiota asiaan. Faktahan kuitenkin on se, että poliisit eivät vie molempia vanhempia ilman pätevää syytä, eikä kiireellinen sijoituskaan keskellä yötä mikään pikkujuttu ole. Onpas jotenkin keskiluokkainen olo, kun ei meillä nuo poliisit ja sossut ramppaa.
 
[QUOTE="harmaana";26043821]Aina kuulee mitä ihmeellisempiä selityksiä tilanteesta. Tälläkään palstalla ei ole AINUTKAAN myöntänyt, että oli hyvä kun lapset otettiin huostaan. Kaikki on aina muiden syytä ja varsinkin niitten "pahojen sossujen"

säälittävää touhua.[/QUOTE]

mä en oo ainakaan missään vaiheessa sanonut että ei ollut hyvä juttu että mun lapset silloin otettiin. mutta sitä sanon että ei ole oikein kun ei vieläkään ole heitä mulle takaisin annettu vaikka kaikki elämässä nyt hyvin
 
kdgm
Yleisin virhe näillä huostaanotettujen lasten vanhemmilla on se ettei ongelmia myönnetä, väitetään vaan että kaikki on hyvin. Jos ongelmia ei myönnä, niitä ei voi korjatakaan. Oikeessa elämässä asiat ei vaan toimi niin että kun tarpeeks vakuuttaa itelleen jotain, esim. että asiat on hyvin, niin se muuttuu todeks.
 
---
totta mut se tässä vaan pelottaa et jos aikaa vielä menee kauankin niin sitten sossut voivat vaan vedota siihen että lapset kiintyneet liikaa sijaisvanhempiin eikä enää sen takia voida kotiin palauttaa :(
Ehkä sunkin olisi kannattanut keskittyä niihin lapsiin ja unohtaa tuo uusi parisuhde joksikin aikaa. Vakiinnuttaa oma elämä, lasten elämä ja vasta sitten alkaa miettiä uutta suhdetta.
 
vyyhti
Mä olen taistellut lapsistani pian kaksi vuotta. Lapset vietiin multa tilanteessa, joka voisi sattua jokaiselle.
Seurustelin vakavasti miehen kanssa, jolla oli kuitenkin synkkä menneisyys. Ote hänellä vähän lipsui, mutta luulin että mennään jo parempaan suuntaan.
Olin siskoni kanssa juhlimassa, ja silloin poliisista soitettiin, että lapset on viety, ja sossusta ottavat maanantaina yhteyttä, tämä sattui siis pe-la välisenä yönä.
Kytät olivat siis tulleet hakemaan miestäni joka hoisi lapsia, ja pidättivät hänet ja veivät lapset. Mies oli selvinpäin, mutta hänellä oli haku päällä, josta en tiennyt. Mies oli kertonut että olen juhlimassa, ja minut leimattiin suoraan juopoksi, vaikka käyn ulkona max kerran kahdessa kuussa. Ja huonoksi äidiksi siksi, että avopuolisoni, jonka kanssa olen ollut jo vuosia, jäi hoitamaan lapsia.
Vieläkään en nää lapsia usein, heidät sijoitettiin toiselle puolelle suomea. Oikeudessa ollaan oltu, ja loppua tälle touhulle ei näy...:(

Voimia ap:lle!!!
 
hfgh
Siis molemmat vanhemmat oli ilmeisesti huonossa hapessa ja tai väkivaltaisia? Kun yleensä on niin että mikäli perheessä väkivaltaa niin väkivallantekijä lähtee putkaan ja muu perhe turvakotiin. Eli siis väkivallan kohteena ollut aikuinen ja heidän lapsensa. Mikäli palaa väkivaltaiseen kotiin lasten kanssa ja antaa tilanteen jatkua niin sitten aletaan miettiä huostaanottoa.

Eli joku isompi juttuhan teillä siellä on ollut kun lapsi/lapset on viety. Normaalisti kun tuollaiseen ei ihan noin vain päädytä.

Vastuu omista teoista kannattaa ottaa ja miettiä realistisesti onko lapsilla turvallista ja onko 100% varmaa ettei tilanne enää toistu. Kun kerran lähtee väkivallantielle niin aika usein alkaa se kierre että on helppo lyödä/satuttaa/uhkailla uudestaankin.
 
Äiti vaan
Mä olen taistellut lapsistani pian kaksi vuotta. Lapset vietiin multa tilanteessa, joka voisi sattua jokaiselle.
Seurustelin vakavasti miehen kanssa, jolla oli kuitenkin synkkä menneisyys. Ote hänellä vähän lipsui, mutta luulin että mennään jo parempaan suuntaan.
Olin siskoni kanssa juhlimassa, ja silloin poliisista soitettiin, että lapset on viety, ja sossusta ottavat maanantaina yhteyttä, tämä sattui siis pe-la välisenä yönä.
Kytät olivat siis tulleet hakemaan miestäni joka hoisi lapsia, ja pidättivät hänet ja veivät lapset. Mies oli selvinpäin, mutta hänellä oli haku päällä, josta en tiennyt. Mies oli kertonut että olen juhlimassa, ja minut leimattiin suoraan juopoksi, vaikka käyn ulkona max kerran kahdessa kuussa. Ja huonoksi äidiksi siksi, että avopuolisoni, jonka kanssa olen ollut jo vuosia, jäi hoitamaan lapsia.
Vieläkään en nää lapsia usein, heidät sijoitettiin toiselle puolelle suomea. Oikeudessa ollaan oltu, ja loppua tälle touhulle ei näy...:(

Voimia ap:lle!!!
Mitä tarkoittaa että miehellä oli haku päällä?
 

Yhteistyössä