Murskaava vastaanotto aloutuksella Aika monet, tai suurin osa kerjuun tähän mennessä vastanneista siis antaa lapsilleen toisenlaisen vapauden. Vapauden hankkia ja kustantaa itse korttinsa jos sellaista joskus sattuvat tarvitsemaan.
Mitäs sillä kortilla tehdään, jos ei ole autoa?Tässä onkin pointtini, kortittomuus voi rajata elinpiiriä eikä vähiten asumisen suhteen. Myös työpaikat, harrastukset ja kaikki liikkuminen rajoittuu julkisten kulkuneuvojen tai muiden ihmisten mukaan. Ajokortin antaminen lapselle on lapsen itsenäisyyden tukemista ja antaa lisää mahdollisuuksia elämään. Sitä voi käyttää tai olla käyttämättä, lapsella on vapaus valita.
Sekin on sitten taas ihan toinen juttu että maksaako sen ajokortin vai ei. Ei liity mitenkään aloitukseen. Kysyit että kuuluuko maksaa.Murskaava vastaanotto aloutuksella Aika monet, tai suurin osa kerjuun tähän mennessä vastanneista siis antaa lapsilleen toisenlaisen vapauden. Vapauden hankkia ja kustantaa itse korttinsa jos sellaista joskus sattuvat tarvitsemaan.
Tälle aloitukselle tulee aina murskavastaanotto.Murskaava vastaanotto aloutuksella Aika monet, tai suurin osa kerjuun tähän mennessä vastanneista siis antaa lapsilleen toisenlaisen vapauden. Vapauden hankkia ja kustantaa itse korttinsa jos sellaista joskus sattuvat tarvitsemaan.
Aaai, onko tällainen jo ollut? No niinpä tietenkin. Tuli vaan toisesta ketjusta mieleen.Tälle aloitukselle tulee aina murskavastaanotto.
Tottakai saa hankkia ajokortin ja auton jos haluaa. Vaikka mulla ei ole korttiakaan, niin en mä sitä muilta ole kieltämässä. Samoin kun saa hankkia oman asunnon tai vaikka hevosen tai mitä tahansa, kunhan kustantaa itse.Murskaava vastaanotto aloutuksella Aika monet, tai suurin osa kerjuun tähän mennessä vastanneista siis antaa lapsilleen toisenlaisen vapauden. Vapauden hankkia ja kustantaa itse korttinsa jos sellaista joskus sattuvat tarvitsemaan.
No voihan vitsit sentään. Sitten vissiin todetaan, että "voihan kökkö, nyt on elämä lopullisesti rajoittunutta kun eivät äiti ja isä kustantaneet ajokorttia aikoinaan, mitään ei voi enää asian hyväksi tehdä." Ja ikimaailmassa ei pääse sinne jonnekin Kainuun metsiköihin matkailemaan.Kyllä se kummallisesti antaa vapautta esim. lomaillessakin lähteä paikkoihin minne ei julkisilla pääse (vaikka auto vuokraamalla) vaikkei sitä kotioloissa tarvitsisikaan. Rajoittaa aika paljon matkustelua kotimaassakin jos ei korttia ole.
Töissä voi hyötyä ajokortista ja voihan sitä kavereiden/porukoiden autoa lainata. Monillakaan ei opiskeluaikoina ole omaa autoa, mutta tulevaisuudessa on!Mitäs sillä kortilla tehdään, jos ei ole autoa?
PEESIEn ole samaa mieltä. Vanhemmat voi kustantaa ajokortin, tai olla kustantamatta. Meillä poika säästi rahat, ja kustansi itse korttinsa, tytär taas maksoi osan itse ja me vanhemmat osan. Vanhempien kuuluu kustantaa lastensa ruoka, vaatteet ja terveyteen sekä hygieniaan liittyvät asiat, ja mielestäni myös opiskelu alaikäisellä, mutta kaikki muu on kyllä ihan vapaaehtoista.Kukin tyylillään.
Silloin on esimerkiksi helsinkiläisnuoren pakko viettää kaikki kesät vain Suomenlinnassa ja Flow-festareilla, jos omatoimisuus ei riitä kortin hankintaan On sitä pahempiakin kohtaloita ihmisellä.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29547238:No voihan vitsit sentään. Sitten vissiin todetaan, että "voihan kökkö, nyt on elämä lopullisesti rajoittunutta kun eivät äiti ja isä kustantaneet ajokorttia aikoinaan, mitään ei voi enää asian hyväksi tehdä." Ja ikimaailmassa ei pääse sinne jonnekin Kainuun metsiköihin matkailemaan.
Vai?
Keksi vielä lisää huonoja syitä sille, miksi kaikilla pitäisi olla kortti. Minulla on useita paljon matkailevia kortittomia tuttavia eikä ole lainkaan ole rajoittanut. Kerropa muuten sellainen paikka, mihin ei esmes taksilla pääse.Kyllä se kummallisesti antaa vapautta esim. lomaillessakin lähteä paikkoihin minne ei julkisilla pääse (vaikka auto vuokraamalla) vaikkei sitä kotioloissa tarvitsisikaan. Rajoittaa aika paljon matkustelua kotimaassakin jos ei korttia ole.
Tiedän montakin "kortitonta" ihmistä ja muutaman sellaisen jolla on joskus hankittu ajokortti, mutta ei haluja ajaa tai omistaa autoa. Kenenkään elämää ei ole kortittomuus mitenkään rajannut. Tai ei ainakaan sulkenut mitään merkittävää pois.Tässä onkin pointtini, kortittomuus voi rajata elinpiiriä eikä vähiten asumisen suhteen. Myös työpaikat, harrastukset ja kaikki liikkuminen rajoittuu julkisten kulkuneuvojen tai muiden ihmisten mukaan. Ajokortin antaminen lapselle on lapsen itsenäisyyden tukemista ja antaa lisää mahdollisuuksia elämään. Sitä voi käyttää tai olla käyttämättä, lapsella on vapaus valita.
Noh... mun ystävä kortittomana ja autottomana retkeilee Nuuksiossa perheineen (ja pienine lapsineen) ilman ajokorttia ja autoa. Käyvät myös uimassa rannalla kesällä ihan vain bussilla ja pyöräillen.Tuohon on pakko sanoa, että vaikka asun pk-seudulla, niin en esimerkiksi retkeillyt Nuuksiossa ennen kuin ajoin kortin. Eli kyllä se kortti vapautta tuo muuallakin kuin haja-asutusalueella, mutta ilmankin toki pärjää.
Se on sinun rajoittuneisuuttasi, ettet Nuuksioon ilman ajokorttia päässyt. Sinnekin pääsee bussilla.Tuohon on pakko sanoa, että vaikka asun pk-seudulla, niin en esimerkiksi retkeillyt Nuuksiossa ennen kuin ajoin kortin. Eli kyllä se kortti vapautta tuo muuallakin kuin haja-asutusalueella, mutta ilmankin toki pärjää.