Vanhempien KUULUU kustantaa ajokortti.

"Sopivasti lihava"
Uimataito, pyörälläajotaito ja ajokortti ovat kaikki sellaisia, joita ilmankin tulee toimeen. Luku- ja kirjoitustaito ovat tämän päivän maailmassa välttämättömiä, nuo edellämainitut ei. Turun kokoisessa kaupungissa ajokortti ei ole millään lailla tarpeellinen, kaikkialle pääsee bussilla. Mun 9v. on tällä hetkellä sitä mieltä, ettei aio hankkia ajokorttia, mutta tuo mielipide nyt voi muuttua vaikka huomenna. Näillä näkymin me emme aio maksaa tytön ajokorttia, ellei perintö potkaise siinä sopivasti.

Tiedän montakin "kortitonta" ihmistä ja muutaman sellaisen jolla on joskus hankittu ajokortti, mutta ei haluja ajaa tai omistaa autoa. Kenenkään elämää ei ole kortittomuus mitenkään rajannut. Tai ei ainakaan sulkenut mitään merkittävää pois.
Mulla on yks sukulainen joka on juuri sellainen että kortti on mutta ei uskalla ajaa. Kolme lasta. Kaikki meni hyvin niin kauan kun aviomies oli voimissaan ja pystyi ajamaan autoa. Sitten mies sairastui ja lääkärit kielsivät ajamisen. Mitäs sitten? Bussipysäkille on matkaa vaikka kaupungissa asuvatkin, joten kaikki kauppareissut ym ovat hankaloituneet merkittävästi. Samoin lasten harrastuksiin vieminen, sukulaisissa käyminen jne. Aina joutuu kerjäämään kyytiä joltain ja viiden hengen perheelle se ei olekaan ihan helppo nakki.

Kyllä mä olen sitä mieltä että ajokortti helpottaa merkittävästi elämää, paitsi tietysti jos asuu Helsingissä eikä sieltä koskaan meinaa poistua. Me ollaan käyty kaveriporukalla esim laskettelemassa monta kertaa, ja on se paljon raskaampaa ajaa jos autossa on neljä mahdollista kuskia kuin vaikka kaksi.

vier
KUULUU, mutta vain osittain maksaa.

Voisin laittaa pakolliseksi sen että vanhempi joutuu maksamaan 70% lapsensa ajokortista.

Syy:
Aikuiset ovat idiotismissaan äänestäneet eduskuntaan mm. ministereiksi niin uskomattomia pässejä jotka päättävät ajoluvan hinnasta, että ajokortin hinta on nostettu niin naurettaviin korkeuksiin ettei tuollaisia summia voi olettaa nuoren kykenevän tienaamaan.

Alaikäinen, kohta täysi-ikäinen ei pysty vaikuttamaan mitenkään noihin typeriin päätöksiin, kun ei äänestykseenkään ikä riitä, joten vanhemmat kärsikööt typeryydestään!

vierasa
Mulla on yks sukulainen joka on juuri sellainen että kortti on mutta ei uskalla ajaa. Kolme lasta. Kaikki meni hyvin niin kauan kun aviomies oli voimissaan ja pystyi ajamaan autoa. Sitten mies sairastui ja lääkärit kielsivät ajamisen. Mitäs sitten? Bussipysäkille on matkaa vaikka kaupungissa asuvatkin, joten kaikki kauppareissut ym ovat hankaloituneet merkittävästi. Samoin lasten harrastuksiin vieminen, sukulaisissa käyminen jne. Aina joutuu kerjäämään kyytiä joltain ja viiden hengen perheelle se ei olekaan ihan helppo nakki.

Kyllä mä olen sitä mieltä että ajokortti helpottaa merkittävästi elämää, paitsi tietysti jos asuu Helsingissä eikä sieltä koskaan meinaa poistua. Me ollaan käyty kaveriporukalla esim laskettelemassa monta kertaa, ja on se paljon raskaampaa ajaa jos autossa on neljä mahdollista kuskia kuin vaikka kaksi.
Mä olen kyllä sieltä Helsingistäkin poistunut pidemmälle kuin keskimääränen suomalainen, olen nimittäin asunut neljässä eri maassa ja yhdessäkään en ole tarvinnut autoa. Kuten en muuten myöskään asuessani Oulussa. Enkä laskettelekaan, joten en tarvi siihenkään autoa. Mua kiinnostaa enemmän pidemmät matkat ja niille pääsee lentokoneella autoa kätevämmin.

Yhteistyössä